Miksi joku maksaa Jackson Pollockin tauluista yli 100 milj. €

nykytaide = ROSKAA!!

Esim. tämä taulu myytiin:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/4a/No._5,_1948.jpg
135 milj. $ vuonna 2006 eli sen ajan kurssilla n. 109 milj. €

lähes kaikki muutkin hänen tauluunsa ovat ihan samanlaista ROSKAA. Jotta laittaisin tuon TÖHERRYKSEN olohuoneeni seinälle minulle pitäisi siitä maksaa siitä toi myynti hinta.

Sitä paitsi samanlaisen tuherruksen pystyisi tekemään kuka tahansa.

4

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erttkkl

      Ja miksi keskusteluaiheen kirjoittaja ei ole tehnyt tuollaisia ja myynyt esimerkiksi eBay;ssä. Helpottaisi varmaankin talousasioissa, jos saisi niistä jotakin! Päivittäisinä tuhraushetkinä saattaisi rentouttaa hermojakin. Taiteessa varmaanjin ratkaisee jotkin asiat kelpaavuudessa ja eivät ne jokaiselle kelpaa, vaan vain joillekkin! IIlmeisesti Pollocilla oli taulun pohjalle kirjoitettuna isoilla kirjaimilla jokin sanoma,jota sitten koristeli maaliroiskeilla!

    • Ei muuten onnistu!

      En usko että pystyisit moiseen! Tuollainen vaatii erehtymätöntä värisilmää. Tai toisaalta mistä minä sun värisilmäsi tiedän. ;)
      Toikin on saatu kolmiulotteiseksi käsittämättömän taitavasti pelkkiä väriyhdistelmiä käyttäen. Tuo on jo taitoa!

    • Hmmmm

      Hauska kun nimimerkkisi jo kertoo tarpeeksi. Taideteoksen arvon määrittävät taidemarkkinat. Nimekkäiden taiteilijoiden töitä ostavat monesti överirikkaat ihan sijoitusmielessä. Kun kysyntää riittää ja taiteilija saavuttaa kummallisen kulttiaseman niin hinnat ovat juuri tuota luokkaa. Myös elävät taiteilijat voivat pyytää hirmu hintoja kun tietävät että ostajia riittää. Mutta ilman sen suurempaa asemaa taidehistoriassa (harva sitä elinikänään edes saavuttaa) hinta koostuu materiaaleista, työtunneista ja taidosta. Taidolla meinaan erilaisten tekniikkaan liittyvien taitojen kehittämistä ja kehittymistä. Monen vuoden työkokemus nostaa kenen tahansa, minkä alan tahansa osaajan palkkaa, myös kouluttautuminen maksaa tekijälle ja ja nostaa teoksien hintaa. Itsekin opintolainani haluan maksaa takaisin ja otan sen huomioon hinnoittelussa.

      • =O =O

        Siis mitä toi mun nimimerkkini sulle kertoi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe