Annetaan pientä jouluapua!

Hei!

Satuin lukemaan hesarista kirjoituksen naisesta joka on perustanut facebookkiin jouluapu-ryhmän. Kirjoitus puhutti minua ja aloin lukemaan jouluavusta ylipäänsä enemmän netin kautta.... Huomasin, että apua tarvitsevia on todella paljon.. enemmän kuin olisin uskonukkaan, ja jo ajatus siitä, että joku lapsi tai vanhempi ei pääse joulua viettämään (esim, rahan takia) sai minulle kyyneleet silmiin.

Itse vietän aina joulua ison sukuni kanssa ja en kyllä koskaan ole jäänyt ilman lahjoja,jouluruokaa,joulukuusta, yms.. Jotenkin tuntuu niin kaukaiselta, että joku ei pääse viettämään tuota juhlaa edes oman perheen kesken.
Koko viimeyö meni sängyssä pyörimiseen ja mietin mitä voisin itse tehdä...

Olen tällä hetkellä työtön itsekkin, jäin pitkälle sairaslomalle selän takia ja minut lomautettiin tämän seurauksena töistä. Olen nuori, mutta silti en saa töitä selkärikkona mistään, saati pysty tekemään melkein mitään töitä. No ajattelen kuitenkin, että minulla on asiat ihan hyvin, koska on iso suku joka tukee ja auttaa minua. Minun ei tarvitse selvitä yksin.

No kuitenkin.... Sain veronpalautuksia joista suurin osa menee silmälaseihin ja talvirenkaisiin, mutta sitten jää pieni summa jonka olin budjetoinut lahjojen ostamiseen. Rakastan lahjojen ostamista ja niiden antamista muille. En ole koskaan ymmärtänyt kalliiden lahjojen päälle, vaan sydäntä lähellä on ollut omalaatuiset ja tunteita herättävät lahjat.

Tänä vuonna olen kerta kaikkiaan ollut niin väsynyt, että en ole jaksanut miettiä lahjoja yhtään. Muutamalle ystävälle olen pienen lahjan ostanut, mutta muuten joululahjojen ostot on vielä edessäpäin. Rupesin miettimään, että pääsen helpoimmalla kun ostan kaikille sukulaisille ja ystäville suklaarasiat/kynttilälyhdyt,yms.. (n.3-13€ arvosia juttuja)
ja se siinä, lahjat ostettu!
Mutta mitä ne minun sukulaiset tekee niillä "väkisin" ostetuilla joululahjoilla? tai siis he kuitenkin saavat kymmenen muuta suklaarasiaa, niin tekeekö se minun ostama samanlainen rasia heidät onnelliseksi? tai esim mummi joka vuodesta vuoteen saa aina joltain pihalyhdyn/kynttilä-asetelman lahjaksi. En ole koskaan nähnyt että mummini edes polttaisi kynttilöitä, saati pihalla lyhtyjä.

No valvotun yön jälkeen tulin tulokseen, että tänä vuonna en osta enempää lahjoja, vaan tuo lahjoihin budjetoitu raha menee nyt jollekin joka sitä enemmän kaipaa. Jollekin joka voi saada edes vähän jouluntuntua minun pienellä avustuksella. Rahaa ei ole paljon, mutta uskon, että voin muutamaa perhettä auttaa (3-5perhettä).

Tarjoan jouluruokaa/lahja-apua ja toimitan herkkukorit/lahjat/ruuat 22-23.12 uusimaan alueella perheille. Joten hakusessa olisi tosiaan 3-5 perhettä, jotka tarvitsevat pientä apua jouluun. jouluruokaa (laatikoita,kinkun,rosollin,yms) ja lahjoja lapsille/vanhemmille. Jos koet tarvitsevasi pientä jouluapua, niin laita sähköpostia tulemaan ja kerro hieman perheestäsi ja tilanteestasi. [email protected]

Minulla ei ole mahdollista ostaa hittileluja lapsille tai koko joulu-ateriaan 8-henkiselle perheelle, mutta pieniä juttuja voin tehdä. Ja toivon, että nämä minun pienet lahjat ja hyvät teot ovat suuria jollekin muulle.

Kiitos!

9

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simo so mali

      vitun mulkku!!! lyhennä vuodatustas en jaksanu lukea mutta raha kelpaa tännekin vaikken susta pidäkkään.puhut liikaa!!
      eli mulla muijä äks lasten kanssa turvakotiin ja viinat on oppu eikä ees ruokaa..nii pikku avustus ois paikallaan..1000e ois hyvä mut jos haluut nii kyl 2000e kelpaa myös..en oo tarkka.. mut pliis..ens kerral vähemmä tkstii ei tota paskaa kukaa jaksa kokonaa lukee.

      • No toivottavasti sullekin tulee hyvä joulu! Voi olla että ton asenteesi ja käyttäytymisen takia olet tuossa tilanteessa. Ja mielelläni auttaisin myös sinua,koska sinulla ihan selvästi on paha olla ja ongelmia kun sinun täytyy avautua elämästäsi ja haukkua ihmistä jota et ole koskaan edes tavannut. Voit laittaa minulle sähköpostia jos haluat vielä huonoa elämääsi purkaa lisää?:)


      • Nettihäirikön joulu
        jouluksiapua kirjoitti:

        No toivottavasti sullekin tulee hyvä joulu! Voi olla että ton asenteesi ja käyttäytymisen takia olet tuossa tilanteessa. Ja mielelläni auttaisin myös sinua,koska sinulla ihan selvästi on paha olla ja ongelmia kun sinun täytyy avautua elämästäsi ja haukkua ihmistä jota et ole koskaan edes tavannut. Voit laittaa minulle sähköpostia jos haluat vielä huonoa elämääsi purkaa lisää?:)

        jouluksiapua. Tuo "simo so mali" on tyypillinen nettihäirikkö. Joka hilluu nettissä häiriköimässä. Kärsimätön, laiska ja typerä. Joutaakin olla ilman rahaa ym.jouluna.


    • Koskameilläonjoulu

      Todella kaunis ajatus sinulta! Varmasti joku ilahtuu ja saa apua, sekä uskoa hyviin ihmisiin sinun lahjoituksella :) itsekin olen työtön ja yritin askarrella itse lahjojahuonoin tuloksin :D ajatus kai tärkein.. Oma työssäkäyvä äitini yrittää pummata minulta rahaa, koska on sössinyt taloutensa totaalisesti. Silti uskon että saadaan joulu aikaiseksi tänäkin vuonna. Sain itsekin hieman veronpalautusta mutta se näyttäisi menevän koirani äkilliseen sairastumiseen.. Jokin ihme avautuminen :D joulun odotusta kaikille!

    • Väsynyt matkaaja

      Minulle kun joku siivoasi tekisi joulusiivouksen,kun itse en jaksa leikkauksen jälkeen.mutta menee se näinkin..ensimmäisen kerran.Aina aiemmin jaksoin,nyt en..

      • Hei! Laitatko minulle sähköpostia?:)


    • Ideaa pukkaa

      Oi, kun toivon onnea ja menestystä projektillesi, -siinä on niin kaunis ajatus. Ja varmasti joku onnellinen sitten ilahtuu, pyyteettömästä avustasi.

      Itsekkin paketoin lapsiltani pieneksi (uutena kaupan paketeissa) jääneitä vaatteita, sekä leluja että kirjoja, dvd:tä ja vien ne sossun edelleen jaettaviksi. Jos niistä jollekkin olis vielä iloa.

    • simo somali

      tehkää avuntarpeessa olevista perheistä lastensuojeluilmoitus.. monet perheet kertovat ettei rahat riitä edes ruokaan joten sijaisperheessä lapset saisivat paremmat eväät elämälleen. ja sen joulunkin.

      • minä

        Totta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      79
      4127
    2. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      29
      3104
    3. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3082
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      51
      2897
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2834
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      42
      2563
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      316
      2533
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      229
      2204
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      25
      2056
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      45
      2017
    Aihe