Olin 6 vuotta suhteessa narsisti - miehen kanssa. Nyt jälkeenpäin ymmärrän hänen motiivina. Kokemus ei suinkaan romahduttanut minua ja Tämäpä narsistia harmittaa. Päin vastoin; opin lukemaan narsistisia ihmisiä, sekä opin paljon itsestäni.
Nykyään etsin narsistisia ihmisiä ja käytän taitoani heitä vastaan.nolaan heidät ja paistattelen tietämättömyydessä. Osaan sulkea tunteeni niin halutessani. Olen vahva, eikä yksikään narsisti voi sitä minulta viedä!
Varokaa siis, narsistit; olen oppinut parhailta ;)
narsistin ärsyttäminen
37
7068
Vastaukset
- Olet pelkkä
"Nykyään etsin narsistisia ihmisiä ja käytän taitoani heitä vastaan.nolaan heidät ja paistattelen tietämättömyydessä. Osaan sulkea tunteeni niin halutessani."
Olet pelkkä omahyväinen ilkiö, nph:sta et ymmärrä mitään. Loukkaat ihmisiä itsetarkoituksellisesti.
Tuollaisia öykkäreitä ja tölväisiöitä mahtuu 12 tusinaan.- anonyymi__
" Kokemus ei suinkaan romahduttanut minua ja Tämäpä narsistia harmittaa."
Miksi oikeaa narsistia oikeasti kiinnostaisi, mitä SINÄ tunnet? Narsisti on niin muotisana, että sitä käytetään kaikkeen pienenkin itsekkyyden yms. kuvailuun, mutta kyseessähän ei siis ole narsisti.
- Mars hoitoon
Sinun kannattaisi pyrkiä käymään läpi kokemustasi aidosti ja pyrkiä anteeksiantoon itsesi takia. On todella pöhköä alkaa kostamaan ulkopuolisille kokemaasi ja levittämään pahaa mieltä. Teikäläisiä tosiaan on paljon, ennen oli vielä enemmän kuin nykyään. Johtunee siitä, että ihmiset hakevat terapiaa nykyään enemmän kuin ennen, eivätkä jää siten purkamaan sivullisiin tuskaansa.
Voin kyllä kertoa, että kyllä jo nuori (alle 20v.) ihminenkin tajuaa, kun törmää ns. katkeraan ämmään, mistä on kyse. Omien tuntojen purkamisesta.
Otat minua oivoon, koska teikäläiset ovat pilanneet usein työpäiväni aikoinaan. Enkä ole ollut narsistinen, vaan ainostaan nuori ja terve. Kuka näkee mitenkin. Katkeruuden verhon takaa kaikki näyttä toiselta...- Masa181
Samaa mieltä. Kostaminen ei koskaan kannata, koska siinä vain kiusaa itseään. Monen on vaikea antaa narsistille anteeksi hänen aiheuttamansa kivun. Varsinkin, jos se jatkuu eron jälkeen ns. hienovaraisena vainoamisena. Kokemuksesta tiedän, että kun vuosien päästä pääsee itsensä kanssa tasapainoon ja narsisti edelleen pitää yhteyttä, niin vanha sananlasku "vihollinen kannattaa pitää lähellä" pitää täysin paikkaansa. Kun pystyy pitämään jonkinnäköiset välit narsistiin ja osaa suodattaa hänen puheensa ja tekonsa, niin hän ei pysty enää mitenkään vahingoittamaan, mutta tiedät mitä hän touhuu markkinoilla.
- eräs mies
Masa181 kirjoitti:
Samaa mieltä. Kostaminen ei koskaan kannata, koska siinä vain kiusaa itseään. Monen on vaikea antaa narsistille anteeksi hänen aiheuttamansa kivun. Varsinkin, jos se jatkuu eron jälkeen ns. hienovaraisena vainoamisena. Kokemuksesta tiedän, että kun vuosien päästä pääsee itsensä kanssa tasapainoon ja narsisti edelleen pitää yhteyttä, niin vanha sananlasku "vihollinen kannattaa pitää lähellä" pitää täysin paikkaansa. Kun pystyy pitämään jonkinnäköiset välit narsistiin ja osaa suodattaa hänen puheensa ja tekonsa, niin hän ei pysty enää mitenkään vahingoittamaan, mutta tiedät mitä hän touhuu markkinoilla.
Viisaita neuvoja sinulta. Mutta se anteeksiantaminen ihmiselle, jolle anteeksipyytäminenkin on vain hakea huomiota tai säälipisteitä yms. Vaikka en ole pitkävihainen, omalle tapaukselleni varmaan olen ja jos tulee tilaisuus "kostaa" teen sen tuntematta sääliä...vaikka sitten niin, että kerron uudelle kumppanikokelaalle heti alkuun, millaisen ihmisen onkaan "löytänyt"
- 74567864737636
eräs mies kirjoitti:
Viisaita neuvoja sinulta. Mutta se anteeksiantaminen ihmiselle, jolle anteeksipyytäminenkin on vain hakea huomiota tai säälipisteitä yms. Vaikka en ole pitkävihainen, omalle tapaukselleni varmaan olen ja jos tulee tilaisuus "kostaa" teen sen tuntematta sääliä...vaikka sitten niin, että kerron uudelle kumppanikokelaalle heti alkuun, millaisen ihmisen onkaan "löytänyt"
Tämä.
Voiko esim. narsistin pahoinpitelemä lapsi antaa ikinä anteeksi? Voiko ihminen unohtaa pilatun elämän? Menetetyn lapsuuden ja nykypäivän terapiakäynnit yms.?
Anteeksianto voisi toimia tapana saavuttaa *oma* rauha, mutta ei narsisti ansaitse oikeasti sitä, vaan kuulan kalloon. No ei ehkä oikeasti, mutta esim. vankeutta tai vahingonkorvauksia näistä tapauksista voisi jakaa. - Mielestäni anteeksi
74567864737636 kirjoitti:
Tämä.
Voiko esim. narsistin pahoinpitelemä lapsi antaa ikinä anteeksi? Voiko ihminen unohtaa pilatun elämän? Menetetyn lapsuuden ja nykypäivän terapiakäynnit yms.?
Anteeksianto voisi toimia tapana saavuttaa *oma* rauha, mutta ei narsisti ansaitse oikeasti sitä, vaan kuulan kalloon. No ei ehkä oikeasti, mutta esim. vankeutta tai vahingonkorvauksia näistä tapauksista voisi jakaa.Mielestäni anteeksianto on anteeksiantajan omassa persoonassa. Vaikka kauheat kokemukset olisivat pilanneet osan elämästä tai suuremman osan, niin mielestäni lainatakseni sitä kuuluisaa lausetta: " Bernsteinin kuuluisin lausahdus: "päämäärä ei tarkoita minulle mitään, liike on minulle kaikki kaikessa" " Tuota voisi soveltaa anteeksiantoonkin.
En itsekään uskonut, että kykenisin antamaan anteeksi aikoinani narsisti-psykopaatilleni, tai oikeammin, en nähnyt miten se käy. Lähdin kuitenkin tietoisesti kulkemaan kohti anteeksiantoa... Se sitten vain tapahtui.
Ymmärrän, että olemme erilaisissa suhteissa olleet narsisteihih, mutta siitä huolimatta elämä jatkuu.
Anteeksianto voi joskus olla kovan työn takana. Aina ei tosiaan voi edes tietää, miten se onnistuu. Joutuu ehkä perehtymään kirjallisuuteen aiheesta ja hakemaan ammattiapua, mutta minun mielestäni vaiva kannattaa. Se on niin suuri vapautus itselle.
- Siis eihän se
"anteeksiantaminen ihmiselle, jolle anteeksipyytäminenkin on vain hakea huomiota tai säälipisteitä yms"
Siis eihän se anteeksianto voi sieltä narsistista edes sysäytyä mitenkään liikkeelle. Se täytyy lähteä itsestä. Oma narsisti-psykopaattini ei tiedä tirintaria, missä minä menen ajatusmaailmassani, saatika tunteissani tai anteeksiannossa.
Anteeksianto on kevennyt omalle sydämelle ja sielulle ja suurin palvelus itselle ja syyttömille sivullisille, narsisti ei moisista säädöistä mitään ymmärrä eikä tiedä. - minunkin puolesta
Hyvä jos on voimia ja taitoa narskua vastaan. Niin antaa palaa vain.Äläkä välitä mitä muut ajattelevat.Narskuni tuhosi minut täysin,joten tee se minunkin edestä! Ja toivon,että narskuni lankeasi sinun käsittelyyn! Tsemppiä!
- onnea jatkoon
Olet varmasti oppinut parhaalta ja olet nyt kostoraivovaiheessa. Toivottavasti pääset siitä yli mahdollisimman pian, takaisin jatkamaan omaa elämääsi, kehittymään omana itsenäsi ja valmiina terveisiin ihmissuhteisiin. Kun pääset sekopaatin tartuttamasta henkisestä saastasta, olet saanut arvokkasta elämänkokemusta ja ihmistuntemusta, jolle toivottavasti ei enää ole käyttöä. On tärkeää, että jään kiinni raivoon, katkeruuteen ja kostoon, kuten minä olen jäänyt. Hae vaikka ammattilaisten apua. Pääasia on, että et anna sekopaatin pilata loppuelämääsi.
- KORJAUS edelliseen
ja perään korjaus: "On tärkeää, että et jää kiinni raivoon, katkeruuteen". Tämä oli pääviesti :)
- Anonyymi
KORJAUS edelliseen kirjoitti:
ja perään korjaus: "On tärkeää, että et jää kiinni raivoon, katkeruuteen". Tämä oli pääviesti :)
J e p
- Mistä tiedät
Mistä tiedät että kysessä on aina narsisti? Et suinkaan kostaisi syyttömille?
- Hän on mäntti
Hän on mäntti, ei sen tarvitsekaan tietää.
- Ruususti
Jospa oletkin itse narsisti?
- Pohdinta
Uskon, että narsisteilta itseltään saa parhaan opin narsisteista.
Aivan kuin vaikkapa jostakin tietystä maasta saa parhaan opin juuri sen maan kansalaisilta.
Mutta, jos oma vanhempi on narsisti, niin se on liikaa ollakseen opettavaista.
Mutta luotan parhaiten narsistien itsensä narsismista kertomaan, kuten muissakin asioissa itse koettu on sitä ensi käden tietoa. Muu alkaakin olla kuulopuhetta tai kirjaviisautta.- Vaan mistä saat
Vaan mistä saat näkökulmaa? Aika erikoista, jos patologiselta valehtelijalta ja kieroilijalta saat parasta tietoa...
Tiedän, että omaa narsisti-psykopaattianikin on moni jäänyt monttu auki tuijottamaan, mutta viisaiksi noita sanoisi. Järjetöntä elämää viettävät säännönmukaisesti jokainen. Ei kukaan järjellinen ihminen jää narsistin vaikutuspiiriin jos ei ole aivan pakko.
Mutta mikäli olet aloittaja, niin sittenhän sinä oletkin... "Uskon, että narsisteilta itseltään saa parhaan opin narsisteista."
Niin tietyllä lailla kyllä, itsekin paljon lueskellut/siteerannut Vakninia joka ny käsittääkseni ainut julkinarsisti joka yrittänyt enemmänkin valottaa narsistin persoonaa ja maailmankuvaa ja älykäs narsisti kun on niin pyrkinyt myös "lyömään rahoiksi"sillä narsistisuudellaan...
Mutta sitten mistä muualta sitä tietoa saa narsisteilta itseltään.
Harvemmin varmaan kukaan narsisti itse kertoo, että periaatteessa se narsistien itsensä antama "tieto" narsistisuudestaan on usein sen toisen tulkinta hänen käytöksestään, puheistaan yms. mikä välttämättä ei ole kovin objektiivinen varsinkaan jos on tunteita pelissä ts. meitä loukannut ihminen nähdään aina huonossa valossa...
Mitä tulee kuulopuheisiin ja kirjaviisauteen niin luotan ainoastaan jälkimmäiseen. Ihmistä sen paremmin tuntematta, häntä koskaan henk. koht. tapaamatta ei ole syytä leimata narsistiksi pelkästään kuulopuheiden perusteella...
Mutta kirjaviisaudella ja jonkinlaisella ihmismielen tuntemuksella on pointtinsa. Lainaan tähän loppuun taas tuon arkki psykologin ajatuksia
"Tieto auttaa ymmärtämään.
Tieto auttaa sietämään.
Tieto opettaa suhtautumaan.
Tieto opettaa toimimaan.
Riittävä määrä tietoa saattaa pelastaa narsistin uhrin luhistumiselta.
Narsistinen väärinkäyttö upottaa uhrin suohon, josta voi päästä ylös tiedon avulla. Moni on päässyt."
http://mitanarsismion.blogspot.fi/
Uskoisin, että monikin hankkiessaan tuota tietoa narsisteista joutuu pohtimaan myös itseään, koskeeko tämä minua, kykenenkö minä katsomaan itseäni/sisimpääni, kuvittelenko minä olevani virheetön, täydellinen, syyttelenkö minä narsistin tapaan omistani valinnoistani vain toisia jne...
Tuossa tuo mainittu "uhrin uppoaminen suohon" voi tarkoittaa myös sitä narsistin kaltaiseksi, katkeraksi, kaunaiseksi, katelliseksi tulemista jolloin kokee aina olevansa kiusattu/uhri jo pelkästään siitä syystä, että aina joku on jotain -mpi tai hänellä on jotain -män...- aamen
"Uskon, että narsisteilta itseltään saa parhaan opin narsisteista."
Tämä on totta. Kun uhri, sopivalta etäisyydeltä, vuosien ajan joutuu seuraamaan ja ennakoimaan nassen toimia sekä vaikutusta muihinkin ihmisiin, hän oppii narsulandian kansalaisesta varmasti enemmän kuin psykologian opiskelija yliopistossa. - Pohdinta
Vaan mistä saat kirjoitti:
Vaan mistä saat näkökulmaa? Aika erikoista, jos patologiselta valehtelijalta ja kieroilijalta saat parasta tietoa...
Tiedän, että omaa narsisti-psykopaattianikin on moni jäänyt monttu auki tuijottamaan, mutta viisaiksi noita sanoisi. Järjetöntä elämää viettävät säännönmukaisesti jokainen. Ei kukaan järjellinen ihminen jää narsistin vaikutuspiiriin jos ei ole aivan pakko.
Mutta mikäli olet aloittaja, niin sittenhän sinä oletkin...En ole aloittaja, enkä muulla nimimerkillä ketjussa.
En usko, että valehtelijalta saa parasta tietoa, paitsi mikäli tarvisisi saada tietoa ja havaintoja erilaisista valehtelutekniikoista ja siitä miten ne toimii, ja siitä minkälaisia valehtelijoita on oikeasti olemassa.
Minun havaintojeni mukaan narsisti tai psykopaatti ei kuitenkaan suinkaan aina valehtele, vaan enemmänkin toiminnassa on jonkinlainen eriskummallinen peruskierous, mutta sanat voivat useissa tilanteissa pitää oikein hyvin tarkalleenkin paikkansa, mikäli henkilölle on etua siinä tilanteessa toden puhumisesta hänen kuvioitaan ajatellen. Mutta varmaan tyylejä on yhtä paljon kuin yksilöitä. - Pohdinta
aamen kirjoitti:
Tämä on totta. Kun uhri, sopivalta etäisyydeltä, vuosien ajan joutuu seuraamaan ja ennakoimaan nassen toimia sekä vaikutusta muihinkin ihmisiin, hän oppii narsulandian kansalaisesta varmasti enemmän kuin psykologian opiskelija yliopistossa.Jotain tämäntapaista ajattelin.
Ja sitten tuota ylempänä mainittua mm. Sam Vakninia
Koska hän on tehnyt narsismin valottamisesta itseään hyödyttävän idean, jotenkin minulle tulee semmonen olo, että jos minun pitäsi saada oppia narsismista häneltä tai psykologilta(vain jommltakummalta), niin valitsisin tuon Vakninin tietolähteeksi.
Mutta ehkä kaikista paras molempien yhdistelmä ja mahdollisimman moni näkökulma yhtä aikaa.
Mutta tuosta ketjun ärsyttämisaiheesta.
En ole kiinnostunut ikinä kenenkään ärsyttämisestä.
Mutta miten olen päätynyt ärsyttämään psykopaatiksi arvelemaani henkilöä raivon partaalle asti on ollut puhumalla hänelle "lempeydestä", tai "empatista" tai "ystävällisesti puhumisesta" puhumattakaan sanan "rakas" käyttämisestä.
Ja esimerkiksi tästä olin lukenut mm. Vakninilta, että narsisti/psykopaatti inhoaa rakkautta yli kaiken. Muualtakin olen lukenut, että psykopaatti halveksii rakkautta, pelkoa ja muita vastaavia tunteita, jotka ällöttää psykopaattia...
Oman kokemukseni mukaan mitä lempeämmin, empaattisemmin ja rakkaudellisemmin psykopaatille puhuu, sitä enemmän hän raivostuu ja menee pois tolaltaan.
Tässä mielessä tämmöisen henkilön kanssa joutuu aika puun ja kuoren väliin, koska ulkopuoliset eivät yleensä voi ymmärtää, että näin "nurinkurista" käytöstä voi olla olemassa. Ja sitten ihmisten silmissä ei itse toimi oikein päin, vaikka toimisi miten päin, ei asennoidu oikein päin, vaikka asennoituisi miten päin ja tuntuu, että tulee laitetuksi mahdottoman tehtävän eteen.
Periaatteessa ainoaksi sovittelukeinoksi käytännössä olen kokenut täysin tunteettoman yhteistoiminnan, mutta se on erittäin vaikeaa hyvin tunteelliselle ihmiselle pidemmän päälle, varsinkin jos ei ole itse valmis sellaiselle elämäntielle. Ja jos menee toisenlaiselle tielle, siitä tietenkin tulee ristiriita hyvin nopeasti.
Toisaalta sitten sanotaan, että henkilössä, joka suostuu toimimaan psykopaatin kanssa sovussa on jotakin vikaa, sitten toisaalta, jos on irtautumassa vaikkapa omasta vanhemmastaan kokonaan, sellaistakin pidetään sopimattomana ja vääränä. Joten minusta tämmösessä tilanteessa henkilö asetetaan kohtuuttomaan asemaan sosiaalisesti. Mikään ei ole oikein ja ainoat "oikeat" ratkaisut eivät ole käytännön realiteetit huomioon ottaen toteutettavissa...siis kuten ne kauniit kompromissit. - Eivät he aina
Pohdinta kirjoitti:
En ole aloittaja, enkä muulla nimimerkillä ketjussa.
En usko, että valehtelijalta saa parasta tietoa, paitsi mikäli tarvisisi saada tietoa ja havaintoja erilaisista valehtelutekniikoista ja siitä miten ne toimii, ja siitä minkälaisia valehtelijoita on oikeasti olemassa.
Minun havaintojeni mukaan narsisti tai psykopaatti ei kuitenkaan suinkaan aina valehtele, vaan enemmänkin toiminnassa on jonkinlainen eriskummallinen peruskierous, mutta sanat voivat useissa tilanteissa pitää oikein hyvin tarkalleenkin paikkansa, mikäli henkilölle on etua siinä tilanteessa toden puhumisesta hänen kuvioitaan ajatellen. Mutta varmaan tyylejä on yhtä paljon kuin yksilöitä.Eivät he aina ainoastaan valehtelekaan, katsos kun asiat uppoavat kohteeseensa paremmin, kun niissä on edes siteeksi jotain totta. Luovat yleensä valheellisen kuvan itsestään ja asioistaan koko elämänkaarellaan. Manipuloivat kiinnijäätyään uhrinsa uskomaan, kuinka kamalaa heidän elämänsä on, ja miten on pakko tehdä sitä ja tätä.. sitten peittelevät jälkensä kuin kissa hiekkalaatikolla.
- Pohdinta
Eivät he aina kirjoitti:
Eivät he aina ainoastaan valehtelekaan, katsos kun asiat uppoavat kohteeseensa paremmin, kun niissä on edes siteeksi jotain totta. Luovat yleensä valheellisen kuvan itsestään ja asioistaan koko elämänkaarellaan. Manipuloivat kiinnijäätyään uhrinsa uskomaan, kuinka kamalaa heidän elämänsä on, ja miten on pakko tehdä sitä ja tätä.. sitten peittelevät jälkensä kuin kissa hiekkalaatikolla.
Nii
- Thane
aamen kirjoitti:
Tämä on totta. Kun uhri, sopivalta etäisyydeltä, vuosien ajan joutuu seuraamaan ja ennakoimaan nassen toimia sekä vaikutusta muihinkin ihmisiin, hän oppii narsulandian kansalaisesta varmasti enemmän kuin psykologian opiskelija yliopistossa.Kyllä oppii, eikä narsistikaan ole mitään muuta kuin ihminen. Jollei kysymyk-
sessä ole suorastaan rikollinen. On vain tutkittava miksi hänestä on kehittynyt
narsisti. Mutta vaikeinta narsistia on muuttaa sillä hän ei halua tarkastella sisin-
tään, sillä siitä narsistikin oppisi eniten. - Anonyymi
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
Niin tietyllä lailla kyllä, itsekin paljon lueskellut/siteerannut Vakninia joka ny käsittääkseni ainut julkinarsisti joka yrittänyt enemmänkin valottaa narsistin persoonaa ja maailmankuvaa ja älykäs narsisti kun on niin pyrkinyt myös "lyömään rahoiksi"sillä narsistisuudellaan...
Mutta sitten mistä muualta sitä tietoa saa narsisteilta itseltään.
Harvemmin varmaan kukaan narsisti itse kertoo, että periaatteessa se narsistien itsensä antama "tieto" narsistisuudestaan on usein sen toisen tulkinta hänen käytöksestään, puheistaan yms. mikä välttämättä ei ole kovin objektiivinen varsinkaan jos on tunteita pelissä ts. meitä loukannut ihminen nähdään aina huonossa valossa...
Mitä tulee kuulopuheisiin ja kirjaviisauteen niin luotan ainoastaan jälkimmäiseen. Ihmistä sen paremmin tuntematta, häntä koskaan henk. koht. tapaamatta ei ole syytä leimata narsistiksi pelkästään kuulopuheiden perusteella...
Mutta kirjaviisaudella ja jonkinlaisella ihmismielen tuntemuksella on pointtinsa. Lainaan tähän loppuun taas tuon arkki psykologin ajatuksia
"Tieto auttaa ymmärtämään.
Tieto auttaa sietämään.
Tieto opettaa suhtautumaan.
Tieto opettaa toimimaan.
Riittävä määrä tietoa saattaa pelastaa narsistin uhrin luhistumiselta.
Narsistinen väärinkäyttö upottaa uhrin suohon, josta voi päästä ylös tiedon avulla. Moni on päässyt."
http://mitanarsismion.blogspot.fi/
Uskoisin, että monikin hankkiessaan tuota tietoa narsisteista joutuu pohtimaan myös itseään, koskeeko tämä minua, kykenenkö minä katsomaan itseäni/sisimpääni, kuvittelenko minä olevani virheetön, täydellinen, syyttelenkö minä narsistin tapaan omistani valinnoistani vain toisia jne...
Tuossa tuo mainittu "uhrin uppoaminen suohon" voi tarkoittaa myös sitä narsistin kaltaiseksi, katkeraksi, kaunaiseksi, katelliseksi tulemista jolloin kokee aina olevansa kiusattu/uhri jo pelkästään siitä syystä, että aina joku on jotain -mpi tai hänellä on jotain -män...Hyvä texti
- tympääntynyt
hell. useimmat mun sukulaiset ja nk. ystävät on ihmisiä hyväksikäyttäviä ku.sipäitä. omahyväsiä narskuja. sikoja ja jopa psykopaatteja. kasvettuani siinä ympäristössä ja aikuisuuteni vietettyäni myös täytyy sanoa että mikälli sinä pystyt muka paremmin tulkitsemaan seka toimimaan oman tahtosi mukaan niin täytyy nostaa hattua. ex säs tais olla oikeen hannibal lekter. jopa minua ajoittain höynäytetään ja sitten tunnen syyllisyyttä sekä masennusta. ja nyt puhutaan lucaretcia borgia/ vlad tepest sekopäistä. ja mikä on vakio on se että ihmisen persoonaa ei voi muuttaa. sen voi joko suodattaa tai estää. tai sitten hyväksyä. itse en koe itseäni narskuksi vaikka tavattuasi minut et uskoisi. pystyn jopa kokemaan empatiaa sinua kohtaan kivisessä sydämmessäni.
https://www.youtube.com/watch?v=PKY-smJ6aBQ- tympääntynyt
helpoin tapa estää elämä on sulkea se. älä pidä yhteyttä sekopäihin. siinä vasta elämäntehtävä koska erakoituessas koppiis loppuelämäksi haluumatta pitää yhteyttä muihin muutut itse sekopääksi. ja mikälli koet että voit kontrolloida tai hallita ympäristöäsi ja itseäsi niin etkös sinä silloin muutu "narsistiksi kontrolli friikiksi"? joten tee lili marlenit ja ilmoita että haluan olla itsekseni. :D itseä viellä ei kiinnosta vetää vuorivillaa ympärilleni ja vetästä teflonhattua päähän vaan sen takia että joku loukkasi minua silloin. itse asiassa minua kiinnostaa tavata sekopäitä koska se on opettavaista.
- tympääntynyt
tympääntynyt kirjoitti:
helpoin tapa estää elämä on sulkea se. älä pidä yhteyttä sekopäihin. siinä vasta elämäntehtävä koska erakoituessas koppiis loppuelämäksi haluumatta pitää yhteyttä muihin muutut itse sekopääksi. ja mikälli koet että voit kontrolloida tai hallita ympäristöäsi ja itseäsi niin etkös sinä silloin muutu "narsistiksi kontrolli friikiksi"? joten tee lili marlenit ja ilmoita että haluan olla itsekseni. :D itseä viellä ei kiinnosta vetää vuorivillaa ympärilleni ja vetästä teflonhattua päähän vaan sen takia että joku loukkasi minua silloin. itse asiassa minua kiinnostaa tavata sekopäitä koska se on opettavaista.
- tympääntynyt
tympääntynyt kirjoitti:
- Niin ärsyttävä....
On oikeastaan mahdotonta olla ärsyttämättä narsistia, joten en edes yritä, vaan yritän elää ja olla kuten itsestä tuntuu parhaalta. Yritän hakea elämääni positiivisuutta ja iloa pienistä asioita, ja nauttia jokaisesta päivästä murehtimatta likaa. Pidän huolta itsestäni ja läheisistäni. Nautin työstäni ja teen sen hyvin. Positiivisuus luo ympärilleen positiivisuutta. Ahkeruus ja työstä iloitseminen tuo kuin huomaamatta myös materiaalista hyvää. Ja kaiken lisäksi terveyksin on loistava.
Koomisinta jutussa on että juuri tuo kaikki ärsyttää narsistia enemmän kuin mikään muu, niin paljon että elämääni tunkeutuminen on muuttunut välttelyksi.- tympääntynyt
tiedätkös muuten mistä sana narsisti loppupeleissä tuli. muinaisessa kreikassa oli niin kaunis mies että kaikki kadehtivat ja palvoivat häntä. no hän ei ollut koskaan nähnyt itseään peilistä joten jumalat " en muista kuka niistä " päätti pilailla hänen kustannuksellaan ja johdatti hänet lammen luo. siellä jumaluus kuiski hänen korvaan että juo. ja kun mies oli valmiina laskemaan suunsa kohden pintaa hän näki itsensä. ja jähmettyi lumoutuneena itsestään. useita päiviä meni ja jumalat jo rupesivat huolestumaan miehestä jolloin kääntyivät zeuksen puoleen. no zeuz hirmustuneena tästä päätti rankaista jumaluuksia mutta athene sai hänet leppymään ja käsiään heilauttaen muutti miehen keltalehtiseksi narsissiksi. siksi narsissin pitää juuri runsasvetisen lammen vieressä kukoistaa.
no niin tarinan tarkoitus. huomasit varmaan että vaikka oli kaunein kaikista ei ketään kaivannut hänen peräänsä.
symbolinen kukka kaunein ja runsas vetinen lampi taas luo symbioosin jossa kumpikin ruokkii toisiaan. kukka kauneudellaan joka kukoistaa ja lampi tarjoaa siihen mahdollisuuden.
en kylläkään muista kuinka suurin piirtein se meni noin jos meni ollenkaan:D
muistaakseni slaavilaisessa kansan loriikassa on samanlainen satu johon kuului koivu. tuo juopoin poista. mutta siis mitä yritän sanoa on että lakattuasi ruokkimasta narsistin omakuvaa hän etsiytyi muualle uutta lampea etsimään. :D
- Joulua1
Narsisti ärsyyntyy, kun ei ole missään tekemisissä hänen kanssaan eli katkaisee
välit kokonaan häneen.- Pohdinta
Jos tuon mytologian tarinan näkee elävänä edessään lampineen narsisseineen,
niin kuinka siihen reagoi ???
Minusta ihanteellista olisi ehkä vaan jättää kukkimaan, jos se onnistuisi.
- yy33
Narsisti on saanut tartutettua sinut tai olit narsistijo alkuunsa. Voi sinua.
- Pohdinta
Oliko kommentti tuohon mytologia viestiini ?
Mitenkä ajatukseni ymmärsit ? - Anonyymi
J e p
- Anonyymi
Hmm..herätti muistot pintaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4225479Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.1871892Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3621835- 1201074
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl5994- 27918
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60815- 70782
Oishan se coolia
Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️55723- 37694