Olen suunnitellut reissua Luxoriin, yksin. Muslimivoittoisen väestön vuoksi olen alkanut pohtia, onko minun naisena viisasta lähteä Egyptiin yksin.
Eli saako yksinäinen nainen olla rauhassa paikallisilta liehittelijöiltä, onko luvassa pitkiä, paheksuvia katseita vai olenko vain turisti muiden joukossa? En kaipaa rantalomaa "pikku-pikku-bikineissä". Haluan nähdä ja kokea paljon, paikallista kultuuria kunnioittaen.
Vanhoja viestejä lukiessani, joku Luxorissa käynyt mainitsi kierrelleensä paikkoja omatoimisesti polkupyörällä. Tästä olisi kiva kuulla lisää.
Yksin Egyptiin?
3
1203
Vastaukset
- make
että olet lähdössä omatoimimatkalle yksin, vai että lähdet järjestetylle seuramatkalle yksin ?
- Peikkotyttö
...että lähden järjestetylle seuramatkalle yksin. En kuitenkaan ole ajatellut osallistua retkille ym., vaan katsella paikkoja ihan omatoimisesti.
- shigella
Peikkotyttö kirjoitti:
...että lähden järjestetylle seuramatkalle yksin. En kuitenkaan ole ajatellut osallistua retkille ym., vaan katsella paikkoja ihan omatoimisesti.
Luxorissa selviää ihan yksinkin, kun kulkee siisteissä vaatteissa, so ei aivan paljastavissa vaan kulttuurin mukaan, ei tyhmien turistien. Retkille on mukava mennä, mutta älä maksa niitä varsinaisia retkihintoja, vaan hanki kartta ja opaskirja ja mene itse laivayhtiöön rannalle tai muihin kohteisiin, osata itse liput, niin selviät tosi edullisesti. Matkafirmat vievät tosi paljon välistä ja anakin piin verran hinta on korkeampi kuin itse hankittuna, jos osaat englantia, selviät hienosti ilman suomalaisia oppaita.
Pyöräilläkin voit, mutta vain 25 piasteria maksaa matka aika pitkäkin paikallisessa pikkubussissa, joissa ovi sivulla auki aina.
Hotellihuoneen hinta vain yleensä yksineläjälle kallis.
Löysimme monenlaista mukavaa, kun silmät auki kuljimme ilman järjestettyjä retkiä - kannattaa kuitenkin käysä kuninkaiden laaksossa, jonne ei taida pyörällä yksin päästäkään - poliisisaattueissa useasti kaupungin ulkopuolella liikutaan.
MUkavaa matkaa avoimin silmin ja hyvin käsienpuhdistusainein, joita kannattaa käyttää ahkerasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303751Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131513Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2351392Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1531091Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht248940Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ73938Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34933- 62928
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲99864Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56754