Olen suunnitellut reissua Luxoriin, yksin. Muslimivoittoisen väestön vuoksi olen alkanut pohtia, onko minun naisena viisasta lähteä Egyptiin yksin.
Eli saako yksinäinen nainen olla rauhassa paikallisilta liehittelijöiltä, onko luvassa pitkiä, paheksuvia katseita vai olenko vain turisti muiden joukossa? En kaipaa rantalomaa "pikku-pikku-bikineissä". Haluan nähdä ja kokea paljon, paikallista kultuuria kunnioittaen.
Vanhoja viestejä lukiessani, joku Luxorissa käynyt mainitsi kierrelleensä paikkoja omatoimisesti polkupyörällä. Tästä olisi kiva kuulla lisää.
Yksin Egyptiin?
3
1238
Vastaukset
- make
että olet lähdössä omatoimimatkalle yksin, vai että lähdet järjestetylle seuramatkalle yksin ?
- Peikkotyttö
...että lähden järjestetylle seuramatkalle yksin. En kuitenkaan ole ajatellut osallistua retkille ym., vaan katsella paikkoja ihan omatoimisesti.
- shigella
Peikkotyttö kirjoitti:
...että lähden järjestetylle seuramatkalle yksin. En kuitenkaan ole ajatellut osallistua retkille ym., vaan katsella paikkoja ihan omatoimisesti.
Luxorissa selviää ihan yksinkin, kun kulkee siisteissä vaatteissa, so ei aivan paljastavissa vaan kulttuurin mukaan, ei tyhmien turistien. Retkille on mukava mennä, mutta älä maksa niitä varsinaisia retkihintoja, vaan hanki kartta ja opaskirja ja mene itse laivayhtiöön rannalle tai muihin kohteisiin, osata itse liput, niin selviät tosi edullisesti. Matkafirmat vievät tosi paljon välistä ja anakin piin verran hinta on korkeampi kuin itse hankittuna, jos osaat englantia, selviät hienosti ilman suomalaisia oppaita.
Pyöräilläkin voit, mutta vain 25 piasteria maksaa matka aika pitkäkin paikallisessa pikkubussissa, joissa ovi sivulla auki aina.
Hotellihuoneen hinta vain yleensä yksineläjälle kallis.
Löysimme monenlaista mukavaa, kun silmät auki kuljimme ilman järjestettyjä retkiä - kannattaa kuitenkin käysä kuninkaiden laaksossa, jonne ei taida pyörällä yksin päästäkään - poliisisaattueissa useasti kaupungin ulkopuolella liikutaan.
MUkavaa matkaa avoimin silmin ja hyvin käsienpuhdistusainein, joita kannattaa käyttää ahkerasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait873492Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso41654Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani51432- 261256
Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es49888Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 70862Oot kyl rakas
Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t35842Miten voitkin olla aina niin fiksu
...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä47800Mistä tietää, onko hän se oikea?
Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha60764Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."
Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve4757