pastorin poika!

tietoa kaipaava

Mulla ois sulle asiaa ja vastaa asiallisesti.
Kun haluaisin tietää eikö mun rukous oo tehonnut kun Pyhä Henki jo kolmatta kertaa ohjas mut yöllä pojan sängyn viereen ja mun piti käskeä henkeä lähtemään pois.

En osaa edes omasta mielestä rukoilla oikein mutta luotan Jeesuksen voimaan ja Pyhä Henki tekee sen työn.
Kun pidin käsiäni pojan päällä niin valtava voima laskeutu mun päälle. Se tuntu selässä ja käsissä.
Samalla katsoin pojan kasvoihin. Ja ne kasvot muuttu jotenkin oudosti. Ihan kuin olisin nähnyt sen pahan hengen.

Mutta jo kolme kertaa Pyhä Henki on vienyt siihen sängyn viereen. Miksi?
Mistä tiedän että se henki on todella lähtenyt?
Vai palaako se vaan taas takaisin?

18

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoa kaipaava

      Kerron vielä, että ennenkuin mut on viety sinne sängyn luo, on Pyhä Henki ollut todella voimakkaana mun yllä.
      Ja en koskaan oo ees toivonu että saisin ajaa kenestäkään pahoja henkiä, koska oon ite pelänny niitä.
      Ja ekalla kerralla tunsinkin hieman pelkoa koska mun oli pakko katsoa pojan kasvoihin.
      Mutta nyt viimesellä kerralla päätin olla pelkäämättä.

      Tuo poika on saanut raivokohtauksia ja kiroillut paljon.
      Ekan rukouksen jälkeen huomattavasti rauhottunut.

      • pitkään uskossa

        Kun luin kirjoitustasi niin minulle tuli muutama asia mieleen. Jätä omaan arvoonsa, jos koet että tämän on vain inhimillistä ihmishöpinää.
        Kun tehtävänäsi on pitää esillä sielunvihollisen toimintaa ja paljastaa sen metkuja, niin totta kai saatana ei siitä pidä, ahdistaa, häiritsee ja käyttää sinulle tepsivää keinoa vaikuttamalla raivonsa lapseesi.
        Olet rukoillut ja Pyhä Henki on ollut voimallisesti läsnä. Kyllähän se jätti Jeesuksenkin aina määräajaksi ja vanhoina uskovana tiedän, että niin tapahtuu myös uskovaisten kohdalla.
        Usko ja luota siihen, että Jumalalla on tässä hallintavalta, älä ala pelkäämään, huolestumaan, jos noita hyökkäyksiä tulee. Poikasi on Jeesuksen veren alla ja turvassa, mikäli hän ei sitten itse ymmärtävässä iässä sanoudu irti Jumalasta.
        Uskon että tämä on vain ohimenevää koetusta ja Herra sallii perhettänne koeteltavan että pysytte kaikesta huolimatta palveluksessanne nöyrinä ja Jumalasta riippuvaisina.
        Kannattaa rukoilla yhdessä toisten uskovaisten kanssa, sillä Herra toimii seurakuntansa kanssa ja tuemme toisiamme. Niin kuin Kaalev ja Huur pitivät yllä Mooseksen käsiä, kun Israel taisteli vihollista vastaan.


      • pitkään uskossa kirjoitti:

        Kun luin kirjoitustasi niin minulle tuli muutama asia mieleen. Jätä omaan arvoonsa, jos koet että tämän on vain inhimillistä ihmishöpinää.
        Kun tehtävänäsi on pitää esillä sielunvihollisen toimintaa ja paljastaa sen metkuja, niin totta kai saatana ei siitä pidä, ahdistaa, häiritsee ja käyttää sinulle tepsivää keinoa vaikuttamalla raivonsa lapseesi.
        Olet rukoillut ja Pyhä Henki on ollut voimallisesti läsnä. Kyllähän se jätti Jeesuksenkin aina määräajaksi ja vanhoina uskovana tiedän, että niin tapahtuu myös uskovaisten kohdalla.
        Usko ja luota siihen, että Jumalalla on tässä hallintavalta, älä ala pelkäämään, huolestumaan, jos noita hyökkäyksiä tulee. Poikasi on Jeesuksen veren alla ja turvassa, mikäli hän ei sitten itse ymmärtävässä iässä sanoudu irti Jumalasta.
        Uskon että tämä on vain ohimenevää koetusta ja Herra sallii perhettänne koeteltavan että pysytte kaikesta huolimatta palveluksessanne nöyrinä ja Jumalasta riippuvaisina.
        Kannattaa rukoilla yhdessä toisten uskovaisten kanssa, sillä Herra toimii seurakuntansa kanssa ja tuemme toisiamme. Niin kuin Kaalev ja Huur pitivät yllä Mooseksen käsiä, kun Israel taisteli vihollista vastaan.

        "Usko ja luota siihen, että Jumalalla on tässä hallintavalta, älä ala pelkäämään, huolestumaan, jos noita hyökkäyksiä tulee."

        Tuossa taitaa olla kaiken ydin. Jumalalla ON täydellinen hallintavalta demonien ja saatanan yli.

        Tämä kohta menee käytännössä naisille, mutta uskon, että me miehet voidaan ottaa tämän ytimestä kiinni:

        (Ensimmäinen Pietarin kirje 3:6 - "Ja Saaran tyttäriä tekin olette, kun teette hyvää ettekä anna minkään uhkailun pelottaa itseänne.")


    • ap.

      Kiitos sulle vastauksesta!
      Kävimme tänään kokouksessa ja tiesin jo ennenkuin sinne päästiin, että Jumalalla on meille jotain, koska saatana yritti erään ihmusen kautta estää meitä menemästä.
      Mutta Jumala on vaikuttanut selvästi mun lasten sydämissä koska innokkaasti halusivat mennä siunattavaksi!
      Ja Pyhä Henki puhui että nämä mun lapset tulevat olemaan Jumalan käytössä. Mikä ihana lupaus ja siihen mä uskon ja luota täysillä Jeesukseen.
      En enää pelkää että saatana pääsee tuhoamaan mun lapsia, erityisesti poikaa.
      En voi muuta sanoa kuin kiitos Jeesus!

      • pitkään uskossa

        Olkaa vahvoja Herrassa. Kun Herra on kanssamme ja elämme hänen tahtonsa mukaan, niin sielunvihollinen ei voi mitään - toimii vain Jumalan sallimissa rajoissa ja liekassa. Paholaisen aseet ovat epäusko, valhe ja saada meidät pelkäämään.


      • god is mind

        herra=itse,saatana,jumala,demoni,jeesus ja kaikkea mitä haluat :) herra on kaikkea mitä sun ympärillä on sinä itse :) ei ole erillisiä ja kaikki on yhtä :) Olette vitun tyhmiä ja juoksette päin seiniä tietämättä edes kuka olette :) teen väärin kun sanon tän mutta sanon kuitenki :) tutkikaa mieltänne koska sillon löydätte todellisen jumalanne ;)


      • No tämä on hieno uutinen. Tässä onkin yksi syy miksi toivoisin, että kaikki, joilla on vastaavanlaisia hyökkäyksiä, menisivät johonkin seurakuntaan siunattavaksi. Kiitetään siis Jumalaa tästä :)

        Siunaukset.


    • uikyjtgrewd

      Jumalaa ei ole olemassa ja jeesus ei todellakaan ollut Jumalan poika. kaikkeen roskaan tekin helppouskoiset menette...

    • "Mulla ois sulle asiaa ja vastaa asiallisesti."

      Kaikella rakkaudella.

      "Kun haluaisin tietää eikö mun rukous oo tehonnut kun Pyhä Henki jo kolmatta kertaa ohjas mut yöllä pojan sängyn viereen ja mun piti käskeä henkeä lähtemään pois."

      Kehottaisin sinun heti alkuun pysymään "hengessä", eli Jumalassa. Vietä aikaa Hänen kanssa, rukoillen ja pyhitä itsesi Hänelle.

      (Ensimmäinen kirje tessalonikalaisille 5:17 - "Rukoilkaa lakkaamatta.")

      Tuohon lisään vielä sen verran, että:

      (Kirje roomalaisille 12:1 - "Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi")

      Tuolla kohdalla tarkoitan sitä, että sinun lapsesi selvästikin tarvitsee Jumalan kosketusta ja anna Hänen käyttää sinua juuri sitä varten mitä Pyhä Henki kehottaa. Sinuna muistaisin myös tämän kohdan:

      (Ensimmäinen Johanneksen kirje 4:1 - "Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.")

      Annan tuon kohdan ihan vain sen tähden, että koettelisit jokaista henkeä. Tällä hetkellä uskon, että Pyhä Henki, joka sinua johdatti, on todella Pyhä Henki, mutta ihan vain vastaisuuden varalta.

      Kirjoitan tähän perään vielä uuden viestin, joka on aika tärkeä.

    • "Mutta jo kolme kertaa Pyhä Henki on vienyt siihen sängyn viereen. Miksi?
      Mistä tiedän että se henki on todella lähtenyt?
      Vai palaako se vaan taas takaisin?"

      Raamatun mukaan kun paha henki lähtee ihmisestä, se palaa takaisin ja tuo pahempiakin mukaansa. "Paha henki löytää huoneen tyhjillään." Noin sanotaan Raamatussa. Ja ongelma on se, ettei se saisi olla tyhjä. Tuon huoneen pitää täyttää Pyhä Henki. Joten ensi kerralla kun rukoilet lapsesi puolesta, käske pahoja henkiä väistymään Jeesuksen nimessä, äläkä lopeta ihan siihen. Rukoile lapsesi puolesta ja pyydä Pyhää Henkeä laskeutumaan häneen.

      Sanoisin, että tee jatkossakin niin kuin Pyhä Henki ohjaa. Rukoile päivittäin.

      Raamatun mukaan näinkin ikävällä asialla on jokin hyvä lopputulos. Koita pitää tämä mielessä. Jumala ei salli moisia ilman todella pätevää syytä. Joten sinuna miettisin, että miksi Hän salli tämän? Äläkä mieti katkeralla tavalla - Jumala sallii nämä ihan puhtaasta rakkaudesta. Hiljene hänen eteensä.

      Jos tulee muuta mieleen niin kysy pois.

    • ap.

      Kiitos rakkaudellisista vastauksista :)
      Joo kyllä uskon juuri siihen että Jumalalla on kaikelle tarkoituksensa.
      Uskon että nämä koettelemukset on vielä helppoja verrattuna siihen mitä vielä tulee.
      Ja ymmärrän että vihollinen hyökkää aina uudestaan ja uudestaan mutta me selvitään niistä Pyhän Hengen avulla.
      Oikeastaan rukoilenkin koko ajan, enkä oikeastaan muuta haluis tehäkkään kuin ylistää vaan Jeesusta. Ja viettää aikaa Hänen kanssaan.
      Mutta Siunausta teille.

      • ap.

        Kysyisinpä nyt kuitenkin ootko sä pastorin poika ajanut pahoja henkiä kenestäkään?
        Jos oot niin ootko nähnyt sen hengen ja onko sen ihmisen kasvot esim. Muuttunu ?
        Koska kun katsoin pojan kasvoja samalla kun käskin sitä henkeä poistumaan, niin ne kasvot muuttu pelottavan näköseks. Ja sitten ne muuttu ihan valkoseks eli sumeni niin etten hetkeen nähny muuta ku "sumua".
        Jos ymmärsit...
        Eli näinkö oikein vai oliko mun mielikuvitusta?
        Jos osaat sanoa..


      • Jumalaan uskova
        ap. kirjoitti:

        Kysyisinpä nyt kuitenkin ootko sä pastorin poika ajanut pahoja henkiä kenestäkään?
        Jos oot niin ootko nähnyt sen hengen ja onko sen ihmisen kasvot esim. Muuttunu ?
        Koska kun katsoin pojan kasvoja samalla kun käskin sitä henkeä poistumaan, niin ne kasvot muuttu pelottavan näköseks. Ja sitten ne muuttu ihan valkoseks eli sumeni niin etten hetkeen nähny muuta ku "sumua".
        Jos ymmärsit...
        Eli näinkö oikein vai oliko mun mielikuvitusta?
        Jos osaat sanoa..

        Minusta vaikuttaa siltä että saattaapa oma mielikuvituksesi sekoittua tuohon asiaan... Hämärässä muutenkin voi nähdä tosi epäselvästi ja tietty sitä näkee sellaista mitä odottaakin näkevänsä... Jos esim. hämärässä tuijottaa peilikuvaa hetken, niin sekin muuttuu nopeasti. Aivot ovat niin tehokkaasti ohjattu havaitsemaan kasvojen muotoja, että "luovempi" ihminen näkee niitä usein sielläkin missä niitä ei ole. Ja jos et nähnyt kuin sumua, niin syy lienee omassa näkökyvyssäsi.

        Normaalit lapset saavat tietyssä kehitysvaiheessa raivokohtauksia ja kiroilevat paljon. Henkimaailman asiat voi kokonaan jättää pois sellaisesta. Ei tuo kertomasi tarina suoraan sanottuna kovin selväjärkisen puheelta kuulosta ja oikeastaan jo huolestuttaa kuinka harhaisessa mielenmaisemassa siellä eletään mystisine voimineen ja demoneineen..


      • ap. kirjoitti:

        Kysyisinpä nyt kuitenkin ootko sä pastorin poika ajanut pahoja henkiä kenestäkään?
        Jos oot niin ootko nähnyt sen hengen ja onko sen ihmisen kasvot esim. Muuttunu ?
        Koska kun katsoin pojan kasvoja samalla kun käskin sitä henkeä poistumaan, niin ne kasvot muuttu pelottavan näköseks. Ja sitten ne muuttu ihan valkoseks eli sumeni niin etten hetkeen nähny muuta ku "sumua".
        Jos ymmärsit...
        Eli näinkö oikein vai oliko mun mielikuvitusta?
        Jos osaat sanoa..

        Jumalaan uskovalle:

        On hyvä jos ja kun uskot Jumalaan. Toivon että pidät siitä koko loppu elämäsi kiinni, eikä Hän salli sinun koskaan tulevan vastakkain pahojen henkien kanssa.

        Haluan vain sinun tietävän sen verran, että demonit ovat osa Evankeliumia. Ja mikä koskee lapsia - Jeesus karkotti demonin lapsestakin.

        (Evankeliumi Markuksen mukaan 9:17-29 - "Eräs mies väkijoukosta vastasi hänelle: "Opettaja, minä toin poikani sinun luoksesi. Hänessä on mykkä henki. Se ottaa hänet valtaansa missä vain. Se paiskaa hänet maahan, ja hän kuolaa ja kiristelee hampaitaan ja menee aivan jäykäksi. Pyysin, että opetuslapsesi ajaisivat hengen pois, mutta ei heistä ollut siihen." Silloin Jeesus sanoi heille: "Voi tätä epäuskoista sukupolvea! Kuinka kauan minun on vielä oltava teidän keskuudessanne? Kuinka kauan minun pitää kestää teitä? Tuokaa poika minun luokseni." He toivat pojan Jeesuksen luo. Jeesuksen nähdessään henki heti kouristi poikaa, ja tämä kaatui, kieriskeli maassa ja kuolasi. Jeesus kysyi pojan isältä: "Kuinka kauan hänellä on ollut tämä vaiva?" "Pienestä pitäen", vastasi mies. "Henki on monet kerrat kaatanut hänet, jopa tuleen ja veteen, jotta saisi hänet tapetuksi. Sääli meitä ja auta, jos sinä jotakin voit!"
        "Jos voit?" vastasi Jeesus. "Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo." Silloin pojan isä heti huusi: "Minä uskon! Auta minua epäuskossani!" Kun Jeesus näki, että väkeä tuli aina vain lisää, hän käski saastaista henkeä sanoen: "Mykkä ja kuuro henki, minä käsken sinua: lähde pojasta äläkä enää mene häneen!" Henki huusi, kouristi poikaa rajusti ja lähti hänestä. Poika jäi makaamaan elottoman näköisenä, ja monet sanoivatkin: "Nyt hän kuoli." Mutta Jeesus tarttui häntä kädestä ja auttoi hänet jalkeille, ja hän nousi. Kun Jeesus sitten oli mennyt sisään ja vain opetuslapset olivat paikalla, nämä kysyivät häneltä: "Miksi me emme kyenneet ajamaan sitä henkeä pojasta?" Hän vastasi: "Tätä lajia ei saa lähtemään muulla kuin rukouksella.")

        Joten mielestäni sinun on turha sanoa, että: "huolestuttaa kuinka harhaisessa mielenmaisemassa siellä eletään mystisine voimineen ja demoneineen.." Koska kuulostaako tuo Raamatunkohta sinusta "harhaiselta"? Se mikä oli mahdollista silloin, on mahdollista tänäänkin.


      • ap. kirjoitti:

        Kysyisinpä nyt kuitenkin ootko sä pastorin poika ajanut pahoja henkiä kenestäkään?
        Jos oot niin ootko nähnyt sen hengen ja onko sen ihmisen kasvot esim. Muuttunu ?
        Koska kun katsoin pojan kasvoja samalla kun käskin sitä henkeä poistumaan, niin ne kasvot muuttu pelottavan näköseks. Ja sitten ne muuttu ihan valkoseks eli sumeni niin etten hetkeen nähny muuta ku "sumua".
        Jos ymmärsit...
        Eli näinkö oikein vai oliko mun mielikuvitusta?
        Jos osaat sanoa..

        "Kysyisinpä nyt kuitenkin ootko sä pastorin poika ajanut pahoja henkiä kenestäkään?"

        Juu. Tekee mieli sanoa, että se on valitettavaa, mutta kun ei sen pitäisi olla. Jeesus näytti meille mallia ja ohjeistaa meitäkin tekemään niin. Pahojen henkien karkottaminen on hengellinen palvelutehtävä. Moni sanoo, että se on vanhanaikaista, muttei se ole; kerta kyseessä on kuitenkin toimeksianto, jota pitkää jatkaa:

        (Evankeliumi Matteuksen mukaan 10:1 - "Jeesus kutsui kaksitoista opetuslastaan luokseen ja antoi heille vallan karkottaa saastaisia henkiä ja parantaa kaikkia tauteja ja vaivoja.")

        (Evankeliumi Matteuksen mukaan 10:7-8 - " --- julistakaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle.' Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa spitaalisia ja ajakaa pahoja henkiä. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.")

        (Evankeliumi Matteuksen mukaan 28:18-20 - "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.")

        "Jos oot niin ootko nähnyt sen hengen ja onko sen ihmisen kasvot esim. Muuttunu ?"

        Se on vähän pahasta hengestä kiinni. Jotkut lähtevät aika herkästi, jotkut eivät. Raamatun mukaan ainakin on monta tapausta, jolloin paha henki kouristaa ihmistä. Ja mikäli ne kouristelee jne, on vähän epätodennäköistä, ettei niitten kasvot reagoi siihen mitenkään. Joten onhan se tietenkin mahdollista.

        "Ja sitten ne muuttu ihan valkoseks eli sumeni niin etten hetkeen nähny muuta ku 'sumua'."

        Sanotaan näin, etten ole itse törmännyt tällaiseen tapaukseen. Vastaan on tullut enemmän ilkeitä ilmeitä ja kieliä, jota en ymmärrä.

        "Eli näinkö oikein vai oliko mun mielikuvitusta?"

        Sanotaan näin, että pistä asia likomaan. Ei sinun ole mikään pakko siihen suhtatua sen enempää. En ainakaan usko, että sitä tarvitsee hirveästi tulkita. Mitä tapahtui, tapahtui.

        "Uskon että nämä koettelemukset on vielä helppoja verrattuna siihen mitä vielä tulee."

        Aina on hyvä varautua siihen. Se on todella Raamatullista. Kehotan, että viet kaiken tämän Jumalan käsiin. Tärkeää on myös se, että ette lakkaa käymästä seurakunnassa. Seurakuntayhteys on äärimmäisen tärkeää. Ja niin kuin sanoit aiemmin, jokin tekijä yritti estää teitä menemästä sinne. Pelkästään sen perusteella voit ymmärtää, että jokin pyrki estämään teitä pääsemästä jonnekin, missä te saisitte rauhan ja siunauksen.

        Siunaukset - olette rukouksissani :)


    • hjfghdfgdf

      Demoneita ei ole olemassa, hävetkää nykyaikana.

    • ap.

      Haluisin kertoa Jumalaan uskovalle, että sen jälkeen kun lapset siunattiin, en oo kokenut että mikään paha henki hallitsisi poikaa.
      Aiemmin ennen näitä yöllisiä rukouksia, tuo poika sai kauheita kohtauksia, siis suuttuessaan kiroili ja tavarat lenteli.
      Olin oikeesti jo väsynyt siihen että aina sai jännittää sen käytöstä.
      Myös itse olen muuttunut ja parempaan.

      Osittain pojan käytös voi johtua myös hänen ns. Isästä jonka viimeks tänään näin lastenvalvojalla.
      Ja siitä ihmisestä näkee jo silmistä ja puheesta, miten kovasydäminen hän on.
      Sama ahdistus ja pelko iski muhun kun jouduin olemaan samassa tilassa, mitä oon kokenut yhdessä ollessa.










      Voin vaan kiittää Jeesusta että Hän on pelastanut minut ja lapseni ja saan viimeinkin irrottautua sen miehen vallasta.
      Henkisesti tunsin miten vieläkin yrittää hallita.

      Tosin mies voitti tällä kertaa koska murruin ihan täysin ja pääsi näkemään miten heikko mä oon.
      Mies vaan virnuili ivallisesti kylmillä silmillään.

      • "Tosin mies voitti tällä kertaa koska murruin ihan täysin ja pääsi näkemään miten heikko mä oon."

        Ei sinun tarvitse noin ajatella. Niin kuin sanoit: "pääsit" näkemään mitenkä haikko olet. Se on ihan Herran armoa toisaalta, että pääsit näkemään sen, koska tämän "heikkouden" kautta pääset viettämään aikaa Jumalan kanssa, joka on parantava kaikki haavasi. Usko, parannusprosessin läpi käyminen tuo paljon hyvää mukana, kunhan sen Jumalan kanssa teet. 1. Kasvat uskossa. 2. Luot lähes automaattisesti kiinteämään suhteen Jumalaan. 3. Ja mikäli Herra sen on tarkoittanut - voit sitten auttaa muitakin.

        Jatka ihan rohkeasti Herran kanssa ja vie kaikki tarpeesi Hänelle. Etsi Jumalan valtakuntaa ja kaikki se mitä olet tarvitseva, se sinulle annetaan.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2285
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      71
      1923
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1725
    4. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      158
      1649
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1641
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1619
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1514
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1357
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1218
    Aihe