Huolto Tampereella

Bianco

Onko Delta-auto ainoa paikka missä voi teettää Alfaan huoltoja? Tarttis teettää kevyttä talvihuoltoa ym 90tkm ajetulle 156. Kertokaapa luotettavia huoltopaikkoja.

-Polare

12

4115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jönsson

Valtuutettuja huoltoja ei Tampereella taida olla muita kuin Delta. Lähin ei-Deltalainen taitaa olla Huoltoasema Paavilainen Ky Forssassa. Joku täällä on aiemmin kehunut, että ainakin hihnan vaihto olisi siellä edullista.

• Jönsson

Uusimmassa Il Biscionessa eli Club AR:n lehdessä lukee pääkirjoituksessa, että (Delta-ketjun) "ulkopuolelle jääneet pienet Alfa-huoltoliikkeet ovat aloittaneet yhteistyön hyvän asiakaspalvelun ja asiakasystävällisen hintatason ylläpitämiseksi". Mitähän tämä sitten käytännössä onkin, niin hyvältä se ainakin kuulostaa.

Tarkoittanee ainakin seuraavia:
        - Huoltoasema Paavilainen, Forssa
        - Auto Milano, H:ki
        - Carpojat, Järvenpää & Hyvinkää
        - Porvoon Autopalvelu Oy, Porvoo
        - Ab T. Mukkonen Oy Ähtävä.

Lisäksi Alfoja huoltavat Deltan ulkopuolella niitä myyvät liikkeet, mutta ovatko ne sitten uudessa yhteistyössä...?
        - Pohjois-Karjalan Auto Ky, Joensuu
        - Kuopion Autosompa Ky, Kuopio
        - Automyynti Saarakkala, Kurikka
        - Siltasen Autoliike, Lahti

Ilmeisesti Länsiauto Oy, Espoo osaa myös jossain määrin hypistellä uudempia Alfoja, olihan heillä myyntikin parin vuoden ajan.

Kun nyt aika usein kaivataan Deltatonta autohuoltoa, niin joku voi vielä täydentää listaa tai lausua mielipiteitään mainituista huolloista.

Itse olen näistä asioinut Auto Milanossa usein (hyvä, mutta ei virheetön) ja Porvoon autopalvelussa kerran (ei valittamista). Siltasen autoliikkeestä olen joskus yrittänyt ostaa paitsi autoa, myös jotain varaosaa, mutta yritykseksi se jäi (ei oikein vakuuta).

• Bianco

Entäpä toi Nokialla oleva Schroderiuksen huolto liike? Siellä luulis olevan Alfan huollosta kokemusta, ajaahan isäntä itte Alfalla ja Ferrarilla rataa. Ja olis sopivan lähellä työmaatani.

http://www.teamf40.fi/

• Ainakin
        Bianco kirjoitti:

Entäpä toi Nokialla oleva Schroderiuksen huolto liike? Siellä luulis olevan Alfan huollosta kokemusta, ajaahan isäntä itte Alfalla ja Ferrarilla rataa. Ja olis sopivan lähellä työmaatani.

http://www.teamf40.fi/

Jos kaverilla on kaupallinen huoltokorjaamo, hän ajaa Alfalla kilpaa ja on itse viritellyt 147 2,0 TS:stä 240 hv, niin eiköhän jakohihna vaihdu ilman isompia ongelmia.

• Bianco
        Ainakin kirjoitti:

Jos kaverilla on kaupallinen huoltokorjaamo, hän ajaa Alfalla kilpaa ja on itse viritellyt 147 2,0 TS:stä 240 hv, niin eiköhän jakohihna vaihdu ilman isompia ongelmia.

..sinne. Taidanpa tilata ajan ja viedä Romeon sinne huoltoon. On siellä ainakin naapurin Blondilla edullinen ja iso kahvi. Katotaan sitten mitä huolto maksaa.

• Jönsson
        Bianco kirjoitti:

..sinne. Taidanpa tilata ajan ja viedä Romeon sinne huoltoon. On siellä ainakin naapurin Blondilla edullinen ja iso kahvi. Katotaan sitten mitä huolto maksaa.

Kerrohan sitten kokemuksista.

• KJS
        Jönsson kirjoitti:

Uusimmassa Il Biscionessa eli Club AR:n lehdessä lukee pääkirjoituksessa, että (Delta-ketjun) "ulkopuolelle jääneet pienet Alfa-huoltoliikkeet ovat aloittaneet yhteistyön hyvän asiakaspalvelun ja asiakasystävällisen hintatason ylläpitämiseksi". Mitähän tämä sitten käytännössä onkin, niin hyvältä se ainakin kuulostaa.

Tarkoittanee ainakin seuraavia:
        - Huoltoasema Paavilainen, Forssa
        - Auto Milano, H:ki
        - Carpojat, Järvenpää & Hyvinkää
        - Porvoon Autopalvelu Oy, Porvoo
        - Ab T. Mukkonen Oy Ähtävä.

Lisäksi Alfoja huoltavat Deltan ulkopuolella niitä myyvät liikkeet, mutta ovatko ne sitten uudessa yhteistyössä...?
        - Pohjois-Karjalan Auto Ky, Joensuu
        - Kuopion Autosompa Ky, Kuopio
        - Automyynti Saarakkala, Kurikka
        - Siltasen Autoliike, Lahti

Ilmeisesti Länsiauto Oy, Espoo osaa myös jossain määrin hypistellä uudempia Alfoja, olihan heillä myyntikin parin vuoden ajan.

Kun nyt aika usein kaivataan Deltatonta autohuoltoa, niin joku voi vielä täydentää listaa tai lausua mielipiteitään mainituista huolloista.

Itse olen näistä asioinut Auto Milanossa usein (hyvä, mutta ei virheetön) ja Porvoon autopalvelussa kerran (ei valittamista). Siltasen autoliikkeestä olen joskus yrittänyt ostaa paitsi autoa, myös jotain varaosaa, mutta yritykseksi se jäi (ei oikein vakuuta).

Delta-Autohan osti Forssan TT-Auton (en tiedä koska nimi vaihtuu) ja kun olivat Forssassa ostosmatkalla, niin ostivat samantien Paavilaisen.
        TeamF40 tuntee sattuneesta syystä ainakin 2.0 T.S padan kohtalaisen hyvin

• Jönsson

Helsingin Konalassa(?) avattu AD-autohuolto on teipannut ikkunoihinsa Fiatin ja Alfa Romeon logot. Kukahan olisi rohkea ja kävisi testaamassa hinta- ja osaamistason?

• Bianco

..hyvin. Asentajalla tuntuu olevan paljon kokemusta Alfasta ja halua tehdä työt huolella. Tuntihinta on 50, joka on kai aika vakio hinta muullakin.
      Jakoremmi vaihtuu alle tunnissa, Deltassa kuulemma parituntia. Kokemusta hommista löytyy, kymmeniin alfoihin vaihdettu remmi.
      Valitettavasti ei ole pakokaasu mittausta eikä moottorin lukulaitetta (tai mikä se ny onkaan). Mutta mitä sitten, eihän Alfa vielä mikään tietokonepeli olekaan.
      Tänne vien toistekin. Ystävällinen palvelu ja ohessa edullinen ja hyvä kahvila. Iso muki euron. Suosittelen kumpaakin!

Tulkoon talvi. Kele!

• Erwin

Tuolla ainakin onnistuu merkkihuolto. Vertailun vuoksi sama työ Deltassa oli 120 egee kalliimpi.

• Alfa-kuski 60000 km vuodessa

Kyllä se niin on, että vain Deltassa on tehtaan viimeisin tieto, työkalut ja testeriohjelmat. Muukonen, Milano ym. eivät ole enää valtuutettuja korjaamoita, valtuudet ovat vain Deltalla. Deltassa tehdään samalla myös mahdolliset tekemättömät tehdaskampanjat, jolloin voit säästää tuhansia. Paljonko silloin todellisuudessa säästät, jos se vitosen asentaja rikko sun autosi ja Deltassa takuuhuolto olis ollut muutaman euron kalliimpi. Älä ole tyhmä !

• Jönsson, 115 000 km. kahdes...

(ja toisella autolla 10 000 km. lisää)

Muukkonen ja Auto Milano ovat edelleen valtuutettuja korjaamoja. Se on muuttunut, ne eivät saa tehdä enää takuukorjauksia. Se perustuu taas johonkin uuteen direktiiviin ja on näitä jumalaisen EU:n satumaisia aikaansaannoksia. Direktiivikone saattaa tosin arpoa vuoden päästä taas jonkin muun tuloksen.

Mtä uusimpiin testereihin tulee, niin ainakin Milanossa oli käytössä uuden mallinen sylimikrotesteri, kun Konalan Deltassa käytettiin vielä pyörillä kulkevaa mallia.

Ei silti, hyvää palvelua ja huoltoa olen saanut Konalastakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5862
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4414
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2981
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      340
      1579
    6. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      70
      1339
    7. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1216
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1179
    10. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      10
      1170
    Aihe