alibina ampumaharjoittelu sorakuopilla, milloin missäkin. Mitä tähän sanoo aselaki ? Ehkä luvattomia, anastettujakin joukossa ?
Aseita autossa pitkin kesää
8
265
Vastaukset
- ResK
Jassoo, missäs päin tällaista ampumatoimintaa harjoitetaan?
Tottahan ase täytyy autossa olla jos mennään ampumaan radalle tai soramontulle.
Tuohon soramonttu ammuskeluun en sano mitään koska en tiedä mitä laki siitä sanoo mutta joskus tulee itsekin metsästysreissulla ammuttua itsekin soramontulla, jos vaan sattuu olemaan riistaa?? :) heh..
Paljonhan maaseudulla tapahtuu että käydään kokeilemassa asetta soramontulla, ei se nyt kovin suuri rikos ole kunhan huolehtii siitä että se tapahtuu turvallisesti sillä aina voi muitakin ihmisiä olla lähellä. Itse menen kuitenkin aina radalle paukuttelemaan sillä siellä olosuhteet paljon miellyttävämmät ampua.
Kaikilla ei välttämättä ole siihen edes mahdollisuus kovinkaan helposti. - 4ofirhjp3w4irfjp43
Tee kiireesti ilmoitus poliisille, jos tiedossasi on asevarkaita!
Ampumaharjoittelu sorakuopalla on täysin laillista, kunhan ampumisesta ei aiheudu vaaraa ja ampumiseen on maanomistajan lupa.
Aselakiin voit tutustua tarkemmin täällä: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1998/19980001 - ResK
Soramontulla ampumaharjoittelussakin on omat rajoituksensa ja tosiaankin tuo maanomistajan lupa oltava mutta kuinkas jos ammutaan lyijyluodeilla, silloin on otettava huomioon myös ympäristöasiat, kuinka usein, kuinka monta ampujaa jne etteikö katsottaisi sitä jo ampumaradaksi ja silloin homma onkin jo ihan toinen.
- wpiejfpw349p9
Ainahan ne luodit voi kerätä penkasta talteen, jos ympäristö niin kovasti huolettaa.
Ja haulikolla ampuu muita kuin lyijyhauleja.
Helppoa.
- laukaisija
Ei ampujien määrä ratkaise vaan laukausmäärät, mikäli yksi ampuu 100000 laukausta on se pahempi jos 100 ampujaa ampuu 200 laukausta yhteensä.
- Näinkö on ?
Jälkimmäisessä tapauksessa kun kaikille riittää peräti 2 laukausta kärsää päälle.
- laukaisija
Sekin on enemmän mitä keskivertokansalainen vuodessa ampuu.
- Varovaisesti
Auto ei ole aseen säilytyspaikka edes kesällä vaan ase otetaan mukaan radalle tai metsälle silloin kun sitä tarvitaan.Minä en ainakaan asettani autoon jättäisi sillä aina on mahdollisuus siihen miten joku saattaa valita kohteekseen juuri sinun autosi.
Järki käteen aseen omistajat!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️651473Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia113941- 58781
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä48764- 57730
Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39717Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan72697Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606026679Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.41677Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli68662