Ookkonä pölijä

Ysikammoinen

Jos ostat tuotteita,joiden hinnat päättyvät 999,99.,niin elätät ihmisiä; siis mainostoimistoja ja kauppiaita,jotka pitävät sinua pölijänä.Mainoshinnat on hilattu aina ylöspäin lähimpiin yseihin.En osta mokomia ysejä.

9

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuittaa

      Elätät mainostoimistoja ostamalla mainostettuja tuotteita. Elätät kauppiaita ostamalla ihan mitä tahansa. Valtiolle menee siinä sivussa arvolisäveroa, jolla osaltaan kustannetaan sinunkin koulutuksesi, lastesi koulutus, teitten ylläpito jne. "Valtio maksaa"-termin taakaa tulevat rahat kertyvät noin. Myös mainostoimiston saamista tuloista osa päätyy valtion kassaan. Si¨ltikin valtion kukkaro on tyhjä ja tarvitaan lainaa kustantamaan nuo palvelut.

      Mitä työtä sinä teet, että voin välttää sinun elättämisesi? Kysymys on hirtehishumoristinen, koska elämme kulutusyhteiskunnassa, jossa raha liikkuu aina kun tavara liikkuu taikka palveluja tuotetaan.


      Anteeksi.

      • Ahneus ei lopu koska

        "Valtiolle menee siinä sivussa arvolisäveroa, jolla osaltaan kustannetaan" etelän vetelien panssarivaunu- ja sukellusveneostot sekä pankkiiri-illuminaattien rahankeräys, ihmisjätteen haalinta tänne veronmaksajien eläteiksi, omien loistemme linnanjuhlat ja heidän gorillansa... Jne. Sinä vain maksat yhä enemmän ja enemmän.


      • Kulukuuri
        Ahneus ei lopu koska kirjoitti:

        "Valtiolle menee siinä sivussa arvolisäveroa, jolla osaltaan kustannetaan" etelän vetelien panssarivaunu- ja sukellusveneostot sekä pankkiiri-illuminaattien rahankeräys, ihmisjätteen haalinta tänne veronmaksajien eläteiksi, omien loistemme linnanjuhlat ja heidän gorillansa... Jne. Sinä vain maksat yhä enemmän ja enemmän.

        Muun muassa nuokin mainitsemasi kulut.... Kaikki valtion ja kuntien kulut maksetaan me, jotka asutaan Suomessa, tavalla taikka toisella, välillisesti taikka suoraan.

        Jotkut kulut ovat välttämättömiä ja toiset vähemmän välttämättömiä.

        Se vain on näin.


      • ysikammoinen

        Ymmärrys hoi!!!
        Väitinkö olevani ostolakossa..Käytän rahaa keskimääräistä enemmän,mutta kierrän mielikuva mainostajat kaukaa varsinkin muotialan liikkeet. Ihanko itse keksit,että rahan ja tuotteiden pitää liikkua. ja liikkuuhan ne - kuuden dollarin farkut maksaa suomessa 59,99.


    • Avaruusolija

      Ilmeisesti tutkimusten mukaan, 399,99 € tuntuu ihmisistä vähän pienemmältä kuin tasan 400€, tai siis saa ostamaan hitusen helpommin. Ei se varsinaisesti pöljyyttä ole vaan psykologiaa ihmisen pääkopan rajoissa. Jostakin avaruusoliosta tekemisissämme ei välttämättä ole päätä eikä häntää..

      • sitroen.

        Kyllä se on sitä ittijään pölijyyttä. Vaan ihimisethän on enimmäkseen pölijijä ja mennee tuomoseen retkuun. Ja kauppijaat tietää tuon.


    • Jos 99,90 tuntuu siltä, että se on alle satasen, niin tottahan se on. Jos se taas tuntuu tasan sataselta, niin ei sekään kaukana totuudesta ole.

      Ostin television vuonna 2000, se oli silloinen putkitelekkari. Hintaa oli muistaakseni muutama satanen enemmän, kuin sain silloin kuukaudessa puhtaana käteen. Nyt saman kokoisen television (32") saa jopa alle päiväpalkalla.

      Puhelimeni maksoi yli 500 euroa, parilla kympilläkin saisi sellaisen, jolla voi soittaa ja vastaanottaa puheluja, jopa tekstiviestit onnistuu.

      Kalleus on suhteellista.

      • sitroen.

        Niin ja minä ostin vuonna 1967 tai 1968 Oulun Systemasta kirjoituskoneen, merkki Triumph eli sama kuin Adler. Maksoi enemmän kuin työmiehen kuukausipalkan.
        Muutama vuosi sitten niitä samoja vietiin Toppilan kierrätyskeskuksesta Ruskoon pakettiautokuorma. Olisin ostanut muutamalla eurolla muistoksi, mutta kun minulla on se entinen vielä kaapissa...
        Tavallinen henkilöauton akku maksoi silloin työmiehen kuukausipalkan tai enemmän. Nyt niitä saa päivän palkalla pari kappaletta.

        Mitä opimme tästä?
        Emme mitään.

        Tarpeet muuttu eikä kaikki ole aina vertailukelpoista.


      • palkatei
        sitroen. kirjoitti:

        Niin ja minä ostin vuonna 1967 tai 1968 Oulun Systemasta kirjoituskoneen, merkki Triumph eli sama kuin Adler. Maksoi enemmän kuin työmiehen kuukausipalkan.
        Muutama vuosi sitten niitä samoja vietiin Toppilan kierrätyskeskuksesta Ruskoon pakettiautokuorma. Olisin ostanut muutamalla eurolla muistoksi, mutta kun minulla on se entinen vielä kaapissa...
        Tavallinen henkilöauton akku maksoi silloin työmiehen kuukausipalkan tai enemmän. Nyt niitä saa päivän palkalla pari kappaletta.

        Mitä opimme tästä?
        Emme mitään.

        Tarpeet muuttu eikä kaikki ole aina vertailukelpoista.

        mä ostin volvo amtsonin 60-luvulla makso 6500 markkaa
        eli uusi auto
        eli vähän yli 1000e
        on hinnat nousseet


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1782
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1277
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe