Lopetettu gerbu....

surullinen~

En tiiä onko teille muille käynyt näin vai onko se jokin käytäntö että eläinlääkäri lopettaa eläimen kysymättä omistajilta saako sitä lopettaa. Mulle kävi näin ja jäi kyllä TODELLA huono maku suuhun. Mun gerbul siis takajalat ei toiminu kunnol mut muuten se oli tosi pirtee yms. Olen nyt tosi surullinen gerbuni puolesta. Sille vaan tökättiin piikki ilman et meilt kysyttiin :'(
Saako eläinlääkäri lopettaa eläimen ilman että omistajilta kysytään?

3

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kyllä pitäisi saada. Jos eläinlääkäri ei ole yksityisyrittäjä, niin kannattaa yrittää valittaa jonnekin ylemmälle taholle. Tosin, mun mielestä siinä vaiheessa jos jyrsijän jalat ei toimi, on armeliaampaa päästää se pois, kuin että se joutuu raahautumaan. Mutta siis jos gerbiilinne tilanne ei ollut noin paha, niin eri asia :) Joka tapauksessa lääkärin olisi pitänyt kysyä!

• hopsansaavaan

Tosin vuoden vanha ketju, mutta jos joku pikkulikka tätä lukee nii parempi et jää oikea tieto. .

On oikeus ja oikeastaan velvollisuus eläinsuojelu lain mukaan. .Ell:llä ei ole oikeutta jättää henkiin eläintä, jolle ei ole tehtävissä mitään ja joka kärsii. (Ns. hätälopetus tapauksissa kaikkien, jotka kykynee lopetuksen tekemään nopeasti ja tehokkaasti ilman turhan kivun tuottoa, ihmisten epämiellyttävä velvollisuus. )
      Takajalat poikki/halvaantunut ei ole elin kykyinen varsinkaan saalis eläin, joka peittelee kipuja.

• älä.jaksa

Ei saa yksikään ell tuollaisessa tilanteessa lopettaa eläintä kysymättä omistajalta mitään. Aivan saletti juttu. Hätälopetus on aivan eri asia kuin se, että omistaja on tyyliin viereisessä huoneessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1957
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1706
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1421
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      75
      1098
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      26
      1004
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe