Hei,
Mitä sanoo laki, kuinka paljon peräylitystä saa olla peräkärryn kuormassa? Tarkoituksena olisi kuljettaa 6m pitkä kertopuupalkki peräkärryllä jonka pituus aisan päästä perälevyyn on 3,6m eli 2,4m tulisi ylitystä. Jostain muistan että 2m olisi maksimi ylitys. Mitähän poliisisetä sanoo tuosta 40 sentin extrasta?
Jukka
Peräylitys
5
7371
Vastaukset
- pottu
taitaa olla se 2metriä rajana. ja tuon rajan ylittämiseen tarvitaan lupa, jota taas henkiläuton ja perävaunun yhdistelmälle ei myönnetä. tosin voihan sitä aina yrittää, että pääseekö kotiin asti. tuurista se on aina kiinni pysäyttääkö ne poliisit vaiko ei. on vaan varovainen sen peräylityksen kanssa ja laittaa asiallisen lipun taikka valon sinne perään. ei se kuitenkaan niin painava palkki ole, että hirveästi tekee siitä ajosta muuten vaarallisempaa. sakon paikkahan se tietysti on.
- Jose
Kuinka järeää palkkia aiot kuljettaa.
Voi olla ettei aisapainoa tule.
Jos palkkisi on järeä niin aisaan tulee nostetta ja se on vaarallista ajettaessa etenkin jarruttaessa, voi käydä niin että vetoauton takapää nousee irti tiestä ja silloin kärry vie yhdistelmää.
Jos palkkisi on kevyt riskit lähinnä sakon pelko. - pottu
ottaa painokuormaksi vetoauton peräkonttiin jotain. vaikka tuskin se nyt kovin pahaa nostetta saa aikaan se yksi kertopuupalkki tuolla parin metrin ylityksellä.. on niitä hullumpiakin kuormia nähty!!
- jose
Lisäpaino kannattaa laittaa kärryyn etuosaan.
Aisapainoa pitää olla min 25kg (maks 75kg).
- Aisa
Nosta kärryn etuosan kohdalta sitä palkkia ylöspäin niin, että palkki on auton katon yläpuolella ja takaylitys on lain sallimissa rajoissa. Hätätilassa olen itse käyttänyt jotain alumiinista A-pukkia kuorman alla edessä. Mitään takeita virkavallan mielivallasta ei sitten kuitenkaan ole...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1786545- 1481804
- 1131588
- 511310
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️47999Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢40973Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98942Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5869Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan242851- 41819