munuaisarvo alle rajan

kretsutonttu

Hei! Onko harmitonta kun kreatiini ( munuaisarvo 50 - 90 umol / l ) oli 2 kuukautta sitten vielä 47 ja nyt se on 34. Onko tuollainen lasku harmitonta? Nesteen saanti rakkohalvauksen vuoksi 1 litra vrk pääosin vettä, muutama kuppi kahvia. Virtsassa verta kai toistokatetroinnin vuoksi, toistuvia virtsatietulehduksia ja verta myös ulosteessa. Mcv ja Mch on alarajoilla. Natrium alarajalla.
Kaikki kretsuarvot mitattu paastoarvoina. Lisäksi t4v on 35.2, t3v 19.8. Kilpparista enää 25 % jäljellä.
Endo ei kommentoi kretsuarvoa joten onko se vaaratonta / hyväksi? Hyvää joulunodotusta ja jaksamisia kaikille!!!

9

6724

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huonolta näyttää

Kaikki nuo arvosi on tosi pahoin pielessä. Miksi ei voi vettä juoda enempi, kyllähän samalla katetroinnilla voi enempikin virtsaa päästää. Kahvin juontia kannattaa vähentää koska se kuivattaa kehoa. Matala Krea kertoo useinkin lihaskadosta. Kilpirauhasarvosi ovat pahasti liikatoiminnalla , oletko menossa loppu kilpparin poistoon vai mikä on tilanne kilpparin suhteen?

• kretsutonttu

Hei ja kiitos vastauksestasi! Ongelma on rakon suhteen se, että en tunne rakon täyttymistä enkä virtsaamistarvetta. 8 vuotta sitten kun en osannut itse katetroida, tuli 2 x vrk kerrallaan 1.5 l ja silloin jo oli nesterajoitus litra / vrk.

No siinäpä se! Miulla on fyssarin ja omaiseni mukaan lihakset surkastuneet. Endo laittoi kirurgiselle lähetteen jo marraskuussa, mutta ei ole tullut vieläkään tietoa. Eli odotellaan edelleen ja uudet labrat 22.12 vaikka oli otettu edelliset vasta 2.12 mutta kai noiden kilppariarvojen takia. Liikatoiminta on vieny voimia ja vapina koko kehossa on lisääntynyt. Tyrazol tekee mielettömät mahakivut ja jatkuvat tihkuttelut. En voi ottaa kuin puolikkaan päivässä, kokonainen tulee yli. Puolikaskin tekee huonovointisuuden mutta kokonaisen se heittää yli nopeasti.

Radiojodi on poissuljettu mm. silmävaurioiden takia ( kaksoiskuvat, värinäkö olematon, silmälihas paksuuntunut ja jäykentynyt... ) ja kun kortisonin anto on kielletty jota silmälääkärin mukaan vaadittaisiin radiojodissa, jää leikkaus ainoaksi vaihtoehdoksi.

Kun 4.11 oli t4v ollut 22.6 ja nyt 35.2, oli endo niin äkäinen ettei aikoihin! Aivan kuin muka syytäni olisi ollut t4v n nousu ja ei ollut mitään lääkityksiä ennen sitä siihen.

Mutta todennäköisesti lihaskato tekee sen. Kiitos vastauksesta ja hyvää joulua!

• Tai sitten juot liikaa ja krea laimenee veressä. Tämän vain sinä voit arvioida. Keskustele lääkärisi kanssa, kun käyt vastaanotolla.
      Hyvää Joulua!

• Missä empatia

Litra päivässäkö on liikaa ???? Ihmisen kuuluu juoda 1,5-2 litraa/pv.--Miksi pitää herjata todella sairasta ihmistä ?

• Missä empatia kirjoitti:

Litra päivässäkö on liikaa ???? Ihmisen kuuluu juoda 1,5-2 litraa/pv.--Miksi pitää herjata todella sairasta ihmistä ?

En väittänyt että juot liikaa, vaan kerroin, mikä on kreatiniinin mataluuden yksi syy. Kuten sanoin, itse tiedät, miten paljon juot päivässä, enhän minä sitä voi tietää.
        En analysoi tautitilaasi millään lailla, vaan vastaan kysymykseesi, miksi krea on matala. Ja yksi syy on liian veden juonti.
        En siis pidä milään lailla vastaanottoa enkä analysoi juomisiasi, sinä teet itse tietty sen.
        Yksi syy matalalle krealle on liika juominen.

• boxi kirjoitti:

En väittänyt että juot liikaa, vaan kerroin, mikä on kreatiniinin mataluuden yksi syy. Kuten sanoin, itse tiedät, miten paljon juot päivässä, enhän minä sitä voi tietää.
        En analysoi tautitilaasi millään lailla, vaan vastaan kysymykseesi, miksi krea on matala. Ja yksi syy on liian veden juonti.
        En siis pidä milään lailla vastaanottoa enkä analysoi juomisiasi, sinä teet itse tietty sen.
        Yksi syy matalalle krealle on liika juominen.

Lähinnä luin, että virtsaa tuli 2 x 1,5 l kerrallaan eli kolme litraa virtsaa vuorokaudessa. Kun haihtuminen on noin 1 l, niin tämän mukaan nestettä menisi 4 l vuorokaudessa eikä 1 litra. Mutta koska tekstistä saa toisenkinlaisen kuvan, analysoi itse, sopiiko tämä krean selitys sinulle millään lailla. Jos ei sovi, unohda. Jos juot vain litran päivässä, ei tietystikään sinulle sovi.
        Hyvää joulua.

• kretsutonttu
        boxi kirjoitti:

Lähinnä luin, että virtsaa tuli 2 x 1,5 l kerrallaan eli kolme litraa virtsaa vuorokaudessa. Kun haihtuminen on noin 1 l, niin tämän mukaan nestettä menisi 4 l vuorokaudessa eikä 1 litra. Mutta koska tekstistä saa toisenkinlaisen kuvan, analysoi itse, sopiiko tämä krean selitys sinulle millään lailla. Jos ei sovi, unohda. Jos juot vain litran päivässä, ei tietystikään sinulle sovi.
        Hyvää joulua.

Hei, boxi ja kiitos vastauksestasi! En ehtinyt aiemmin kirjoittaa. Jos voit, mitä Sinulle sanoo Pt-GFReEPI joka on kreatiiniarvon alla ja se on 132 l / min / 1.73 m2 ? Lääkäri tietää että virtsassakin tulee verta ( kai toistokatetroinnista ? ) mutta ei kommentoi mihinkään. Kun oli urologi teettänyt minulla virtsaummen alkuaikoina urodynaamisen päiväkirjan johon laitettiin juotu neste - ja katetroinnin virtsamäärät. Siinä oli että juon litran ja pois tulee 3 l. Kretsu oli silloin 55.

Hyvää joulua ja kaikkea hyvää muutenkin! Jos voit kertoa mitä tuo arvo sanoo, se oli laitettu labratulosteessa kretsun alapuolelle.

• kretsutonttu kirjoitti:

Hei, boxi ja kiitos vastauksestasi! En ehtinyt aiemmin kirjoittaa. Jos voit, mitä Sinulle sanoo Pt-GFReEPI joka on kreatiiniarvon alla ja se on 132 l / min / 1.73 m2 ? Lääkäri tietää että virtsassakin tulee verta ( kai toistokatetroinnista ? ) mutta ei kommentoi mihinkään. Kun oli urologi teettänyt minulla virtsaummen alkuaikoina urodynaamisen päiväkirjan johon laitettiin juotu neste - ja katetroinnin virtsamäärät. Siinä oli että juon litran ja pois tulee 3 l. Kretsu oli silloin 55.

Hyvää joulua ja kaikkea hyvää muutenkin! Jos voit kertoa mitä tuo arvo sanoo, se oli laitettu labratulosteessa kretsun alapuolelle.

On ns glomerular filtration rate: on normaali, jos on yli 90 eli on hyvin normaali.

• kretsutonttu
        boxi kirjoitti:

On ns glomerular filtration rate: on normaali, jos on yli 90 eli on hyvin normaali.

Kretsutonttu kiittää ja toivottaa jouluiloa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      139
      3095
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      8
      1686
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      222
      1374
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1171
    6. 37
      1051
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1032
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      987
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      964
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      38
      918
    Aihe