Vuokranmaksuvelvoitteen kiistäminen:

syvältä!

Uusi ilmiö vuokramarkkinoilla.Vuokranmaksuvelvoitteen kiistäminen.

Onko muille tapahtunut vastaavaa?

Vuokralainen irtisanoutuu emaililla:
Lähettäjä [email protected]:Asiaa sinulle.
Vuokranantajan työosoitteessa ko meili menee automaattisesti roskapostiin.Vuokrat eivät tule ja soitettaessa asukkaalle tämä ilmoittaa irtisanoutuneensa ja muuttaneensa jo.Ei mitään vuokria enään maksuun.Periminen mahdotonta.Käräjäoikeudesta sanotaan suoraan että vuokranantajana häviät jutun.
-Huoneenvuokralaki "Irtisanominen toimitettava todistettavasti".Käytännössä kopio vuokralaisen lähettämästä meilistä riittää.

Vuokranantajan irtisanoessa sopimuksen vuokralainen ilmoittaa irtisanomisen olevan "laiton" ja kieltäytyy maksamasta irtisanomisajan vuokraa.
Sama juttu toisen vuokralaisen kanssa vuokrasopimuksen purkamisen kanssa.
Molempien ilmoitusten lainmukaisuuden oli tarkastanut ensin haastemies.

Vuokralainen 2kk vuokrarästejä ja lisäksi ilmoittaa asunnon olevan homeessa ja kieltäytyvänsä maksamasta tämän takia vuokraa.Mitään tutkittuja todisteita asiasta ei tarvitse vuokralaisen esittää.Lisäksi varastaa asunnosta kodinkoneet.Juttu menee käräjäoikeuteen-ei vuokranmaksua ja kodinkoneiden anastus on voinut tapahtua päivää muuton jälkeen jolloin vuokralainen on jättänyt avaimet sisälle asuntoon.Kodinkoneiden anastaja on täten voinut olla ulkopuolinen.Vaikka ne avaimet nyt pitäisi asianmukaisesti luovuttaa ja asunnossa suorittaa lopputarkastus.

Vuokranantajalla ei ole oikeusturvaa tai oikeuksiakaan senpuoliin...

7

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 25-9

      Olisikohan kuitenkaan aivan noin ?

      • keplottelijat

        Tuosta irtisanomisajan vuokranmaksusta kieltäytymisestä tuli kokemus.Jos vuokralainen ilmoittaa irtisanomisen olevan laiton,niin on vuokranantajan velvollisuus viedä asia käräjäoikeuden tutkittavaksi.Oikeusturvavakuutus kattaa asiasta osan jos oikeusturvavakuutus on solmittu ennen ko vuokrasuhteen alkua ja kestänyt vähintään 2 vuotta.Meillä kävi että ei pystytty viemään asiaa käräjille ja kiistettyä vuokralaskua on laitonta periä.

        Kodinkoneasia kävi käräjillä.Hävittiin juttu,Tuli aika kalliiksi se homma.

        Myös e-maililla irtisanoutunut asukas kiisti irtisanoutumisen jälkeisen vuokranmaksun.Ei mahdollisuutta periä tämän vuoksi.Pitäs viedä käräjille mutta ei pysty.

        Ei kannata käräjöidä ennen kuin oikeusturvavakuutus kattaa kulut.


    • 2+11

      Onpa osunut omalle kohdalleni.

      Vuokralainen väittää olevan vikaa vesikalusteissa ja kieltäytyy tähän vedoten maksamasta vuokraa. Kahdesti koitettu mennä LVI-ammattilaisen kanssa paikalle, mutta ei olla päästy asuntoon sisälle. Ennakkoon soitettu ja sovittu aika, mutta ketään ei ole kotona kun olikin yllättäen "työvuoro" tai muuta menoa eikä sitten mukamas muistanut soittaa. Tekosyy siis. Lukotkin on jossain välissä vaihdattanut, koska omat avaimet ei käy. Väkisinkään ei sisään viitsi mennä kun siellä on lemmikkejä.
      Nyt jo 5 kuukauden vuokrat maksamatta.

      • Myy pois

        5 kk olet odottanut mahdollisuutta mennä asuntoon ? Sinun kannattaisi luopua asunnon vuuokrauksesta. Vaikka rahalle vaikea järkevää käyttöä on keksiäkkään.


      • tee jotakin oikeasti

        Itse olisin väijyttänyt ja hakannut tuollaisen vuokralaisen aikoja sitten, kalliimmaksi sinulle tulee vetkuttelu. Laittaisit edes tyypin nimen nettiin. Kun et mitään konkreettista osaa ja kykene tekemään, se on kuin antaa lupa jatkaa ja suositus kaikille selkärangattomille toimia samoin.


      • kirjeelläpävain
        tee jotakin oikeasti kirjoitti:

        Itse olisin väijyttänyt ja hakannut tuollaisen vuokralaisen aikoja sitten, kalliimmaksi sinulle tulee vetkuttelu. Laittaisit edes tyypin nimen nettiin. Kun et mitään konkreettista osaa ja kykene tekemään, se on kuin antaa lupa jatkaa ja suositus kaikille selkärangattomille toimia samoin.

        Ei voi kelvata sähköposti lain mukaan.
        Todistettavasti on haastemiehen kautta jos velmuilee.


      • email voi joskus...
        kirjeelläpävain kirjoitti:

        Ei voi kelvata sähköposti lain mukaan.
        Todistettavasti on haastemiehen kautta jos velmuilee.

        Kävin kysymässä oikeustalolla asiasta.Siellä varoittivat että sähköposti irtisanomiskeinona saattaapi kelvata.Olin reagoinut liian hitaasti vuokralaisen maksamattomuuteen.Mikä nyt on täälläpäin Suomea normitilanne.Minulla on vuokralaisia jotka maksavat joka 2.kuukausi ja kesälomarahoista kirivät kiinni maksamattomat vuokrat.Jos tota ei hyväksy,niin silloin on kämpät tyhjinä.
        Eli neuvo tuli ettei kannata periä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2270
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1771
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      162
      1629
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1392
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1388
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1251
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1119
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1063
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1062
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      948
    Aihe