Huoneistoremontti yrittäjäksi

Tuleva yrittäjä1

Terve!

Tarkoitus olisi ryhtyä toiminimellä tekemään huoneistoihin pintaremontteja. Lattiat; parketti, laminaatti, tapetointi sekä maalaustyöt, listoitukset yms. Nämä pääasiassa, ainakin aluksi.

Alan koulutusta minulla ei ole, mutta kokemusta remonteista löytyy luonnollisesti, eihän tässä muuten yrittäjäksi ryhdyttäisi.

Olen kiinnostunut lupa-asioista ja rekistereistä? Olenko velvollinen jonkinsortin rekistereihin? Saako pintaremontteja tehdä ilman erillisiä toimilupia? (Esim vesieristyksiä en saa varmastikaan tehdä?) Tuntuu että nykypäivinä ei saa mitään tehdä ilman kaikenkarvaisia lupia sun muita.

Saa myös kommentoida onko hommassa ylipäänsä muuten järkeä? Onko yrityksellä liian suppea tarjonta?(myöhemmin myös laatoitukset yms.) Onko kohtalontovereita?

Suunnittelu asteella vielä mennään, kertokaa toki mitä kannatta tässä tapauksessa ottaa huomioon aloittelevana yrittäjänä.

Kiitokset asiallisista vastauksista!

4

197

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alkuun pääsee

Olen kuullut sellaisista huoneistoremonttiyrittäjistä, jotka ostavat remontin tarpeessa olevia asunto-osakkeita, asuvat niissä remontin (ja sitä seuraavan myyntityön) ajan ja hankkivat tällä tavalla elantonsa. Ehkä olisi hyvä olla varalla vaikka joku kesämökki, tai sukulaisten/tuttavien tarjoama tilapäismajoitus, missä sitten seuraavaa kohdetta hankkiessaan tavaroineen oleskelee. Osoitteenhan voi ottaa poste restantesta.

Alkuun voisi olla varmista hankkia vaikkapa yksiöitä, joille helpoimmin löytyy ostajia.

• löysinrantein

Kouluta hieman aluksi, vtt-sertit ja lvi työt omasta takaa ei tarvi maksella maltaita. Kyllä se varmaa ahkeralla toimii.

• toiminimiN

Ilmoittaudu Te-toimistoon työnhakijaksi saat starttirahaa n. 35 ekee/pv ja ilmaisen yrittäjäkurssin, jos he katsovat yrityksen toimivaksi.
      Itsestäsi on tietenkin kiini mitä siellä heille puhelet.

Pitäisi siis olla työton, tai haluta perustaa yrityksen saadakseen tuon rahan. Rekisteröityä ei saisi ennen kuin olet käynyt anomassa tuota starttirahaa Te-toimistosta. Kysy tuostakin lisää sieltä.

Ota siis Te-toimistosta aika niin pääset alkuun.

• kussut

Unohda koko homma.Pärjäät paremmin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      109
      1005
    2. 61
      917
    3. Carunan hinnat

Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun
      Maailman menoa
      73
      706
    4. Koetko vielä et

Olen elämäsi rakkaus?
      Ikävä
      64
      670
    5. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      41
      655
    6. Kunnan päätie ja sen lähialueet

Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la
      Hyrynsalmi
      33
      578
    7. Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit

ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka
      Ikävä
      22
      562
    8. Toimittajat ulkomailta saapuivat eilen vaskiviikoille

Toimittajat lähtivät tutustumaan Lieksan yöelämään ja kultturitarjontaan. Kaikki yllättyivät kuinka aktiivista ja innoka
      Lieksa
      25
      531
    9. Oletko tullut siihen

Tulokseen ettet saa minua
      Ikävä
      51
      522
    10. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      37
      488
    Aihe