Huoneistoremontti yrittäjäksi

Tuleva yrittäjä1

Terve!

Tarkoitus olisi ryhtyä toiminimellä tekemään huoneistoihin pintaremontteja. Lattiat; parketti, laminaatti, tapetointi sekä maalaustyöt, listoitukset yms. Nämä pääasiassa, ainakin aluksi.

Alan koulutusta minulla ei ole, mutta kokemusta remonteista löytyy luonnollisesti, eihän tässä muuten yrittäjäksi ryhdyttäisi.

Olen kiinnostunut lupa-asioista ja rekistereistä? Olenko velvollinen jonkinsortin rekistereihin? Saako pintaremontteja tehdä ilman erillisiä toimilupia? (Esim vesieristyksiä en saa varmastikaan tehdä?) Tuntuu että nykypäivinä ei saa mitään tehdä ilman kaikenkarvaisia lupia sun muita.

Saa myös kommentoida onko hommassa ylipäänsä muuten järkeä? Onko yrityksellä liian suppea tarjonta?(myöhemmin myös laatoitukset yms.) Onko kohtalontovereita?

Suunnittelu asteella vielä mennään, kertokaa toki mitä kannatta tässä tapauksessa ottaa huomioon aloittelevana yrittäjänä.

Kiitokset asiallisista vastauksista!

4

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alkuun pääsee

      Olen kuullut sellaisista huoneistoremonttiyrittäjistä, jotka ostavat remontin tarpeessa olevia asunto-osakkeita, asuvat niissä remontin (ja sitä seuraavan myyntityön) ajan ja hankkivat tällä tavalla elantonsa. Ehkä olisi hyvä olla varalla vaikka joku kesämökki, tai sukulaisten/tuttavien tarjoama tilapäismajoitus, missä sitten seuraavaa kohdetta hankkiessaan tavaroineen oleskelee. Osoitteenhan voi ottaa poste restantesta.

      Alkuun voisi olla varmista hankkia vaikkapa yksiöitä, joille helpoimmin löytyy ostajia.

    • löysinrantein

      Kouluta hieman aluksi, vtt-sertit ja lvi työt omasta takaa ei tarvi maksella maltaita. Kyllä se varmaa ahkeralla toimii.

    • toiminimiN

      Ilmoittaudu Te-toimistoon työnhakijaksi saat starttirahaa n. 35 ekee/pv ja ilmaisen yrittäjäkurssin, jos he katsovat yrityksen toimivaksi.
      Itsestäsi on tietenkin kiini mitä siellä heille puhelet.

      Pitäisi siis olla työton, tai haluta perustaa yrityksen saadakseen tuon rahan. Rekisteröityä ei saisi ennen kuin olet käynyt anomassa tuota starttirahaa Te-toimistosta. Kysy tuostakin lisää sieltä.

      Ota siis Te-toimistosta aika niin pääset alkuun.

    • kussut

      Unohda koko homma.Pärjäät paremmin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1634
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1472
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1325
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      87
      1304
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe