Mulla diagnosoitiin reilu vuosi sitten paniikkihäiriö. Niskaongelmia oli jo silloin, mutta nyt nää alkaa mennä jo niin vaikeiksi, etten tiiä mitä kohta teen...
Eli niska on siis jatkuvasti jonkinlaisessa jännitystilassa, joka pahenee julkisilla paikoilla. Pää alkaa äkkiä nykiä ja täristä, enkä pysty hallitsemaan sitä mitenkään. Tää on oikeesti ihan helvetin noloa, koska sen nykimisen voi huomata selvästi. Näyttää varmaan joltain pakkoliikkeiltä. Yliopistolla on vaikeaa käydä syömässä, kun syödessä niska vasta jännittyykin, alkaa tärinät ja ruokaa on vaikea saada edes suuhun. Ja se on kauheeta varsinkin, jos tiedän, et joku katsoo.
Lihaksien nykimistä on kyllä ympäri kehoa, eli ei rajoitu pelkästään päähän. Viimeksi luennolla tuli elohiiri ensin molempiin silmäluomiin yhtä aikaa, seuraavaksi suupieleen. Näytän varmasti niin vajaalta :D
Onko kenelläkään muulla tällaista? Tää tekee mun elämästä ihan helvettiä; en pysty kohta enää lähtemään minnekään. En tiedä, että johtuuko myös tämä jatkuva huimaus osittain lihasjännityksestä.
Paniikkihäiriö ja niska - kellään muulla tällaista?
4
192
Vastaukset
- artsi7
Niskat menee jumiin usein paniikkihäiriössä. Itse oon saanut niskajumiin apua hieronnasta, kinesioteippauksesta ja joogan venyttelystä ja hengitysharjoituksesta.
Jos on nykimisiä ja elohiirtä, niin kokeilisin magnesiumsitraattia B6 tablettia. Verikokeet paljastaa myös, jos jotain puutostiloja kehossa. Jos homma ei tokene niin lääkäriin. - Ei oo nälkä
Juuri tämän niskatutinan takia lakkasin syömästä ihmisten seurassa... Vuosien myötä kykenen siihen taas joten kuten, kylläkin rauhoittavan lääkityksen myötä. Rauhoittavien kanssa olen oppinut ja pystynyt pikku hiljaa huomaamaan, että aika harvoin kukaan tuijottaa toisen syömispuuhia. Ja jos joku vilkaisee (tai oletan niin), voin olla tekevinäni jotain muuta juuri sillä hetkellä. Tunnistan kyllä siis edelleen, että ne toisten katseet saa niskan ns. jumiin. Ilman rauhoittavia en söisi muiden seurassa :(
- Artsi7
Ihmiset keskittyy itseensä. Ei ne ehdi muita tarkkailla.
- kohtalo toveri
tämä auttaa tehokkaasti niskaprobleemaan ja pitkävaikutteisesti
atlasprofilax.ch, on myös suomessa.
Ja jooga on hyvästä niskalle myös
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579