Paniikkihäiriö ja niska - kellään muulla tällaista?

KelluvatMarkkinat

Mulla diagnosoitiin reilu vuosi sitten paniikkihäiriö. Niskaongelmia oli jo silloin, mutta nyt nää alkaa mennä jo niin vaikeiksi, etten tiiä mitä kohta teen...

Eli niska on siis jatkuvasti jonkinlaisessa jännitystilassa, joka pahenee julkisilla paikoilla. Pää alkaa äkkiä nykiä ja täristä, enkä pysty hallitsemaan sitä mitenkään. Tää on oikeesti ihan helvetin noloa, koska sen nykimisen voi huomata selvästi. Näyttää varmaan joltain pakkoliikkeiltä. Yliopistolla on vaikeaa käydä syömässä, kun syödessä niska vasta jännittyykin, alkaa tärinät ja ruokaa on vaikea saada edes suuhun. Ja se on kauheeta varsinkin, jos tiedän, et joku katsoo.

Lihaksien nykimistä on kyllä ympäri kehoa, eli ei rajoitu pelkästään päähän. Viimeksi luennolla tuli elohiiri ensin molempiin silmäluomiin yhtä aikaa, seuraavaksi suupieleen. Näytän varmasti niin vajaalta :D

Onko kenelläkään muulla tällaista? Tää tekee mun elämästä ihan helvettiä; en pysty kohta enää lähtemään minnekään. En tiedä, että johtuuko myös tämä jatkuva huimaus osittain lihasjännityksestä.

4

250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • artsi7

Niskat menee jumiin usein paniikkihäiriössä. Itse oon saanut niskajumiin apua hieronnasta, kinesioteippauksesta ja joogan venyttelystä ja hengitysharjoituksesta.

Jos on nykimisiä ja elohiirtä, niin kokeilisin magnesiumsitraattia B6 tablettia. Verikokeet paljastaa myös, jos jotain puutostiloja kehossa. Jos homma ei tokene niin lääkäriin.

• Ei oo nälkä

Juuri tämän niskatutinan takia lakkasin syömästä ihmisten seurassa... Vuosien myötä kykenen siihen taas joten kuten, kylläkin rauhoittavan lääkityksen myötä. Rauhoittavien kanssa olen oppinut ja pystynyt pikku hiljaa huomaamaan, että aika harvoin kukaan tuijottaa toisen syömispuuhia. Ja jos joku vilkaisee (tai oletan niin), voin olla tekevinäni jotain muuta juuri sillä hetkellä. Tunnistan kyllä siis edelleen, että ne toisten katseet saa niskan ns. jumiin. Ilman rauhoittavia en söisi muiden seurassa :(

• Artsi7

Ihmiset keskittyy itseensä. Ei ne ehdi muita tarkkailla.

• kohtalo toveri

tämä auttaa tehokkaasti niskaprobleemaan ja pitkävaikutteisesti
      atlasprofilax.ch, on myös suomessa.
      Ja jooga on hyvästä niskalle myös

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      21
      3255
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      16
      2229
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      129
      1857
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1236
    5. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      163
      1127
    6. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      1012
    7. Pistä joku tunniste vuosien takaa

Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      37
      862
    8. Pidätkö vielä elämäsi

Rakkautena minua
      Ikävä
      54
      778
    9. Mietin tässä yhtä kysymystä

Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      67
      721
    10. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      30
      705
    Aihe