nyt saa kysyä iMac G5-sestä ; ))

iiX

Jos joku juttu kiinnostais, voin kyllä levittää huhuja ja kaikkea muuta 20" G5 iMacciin liittyvää ; ))

15

3210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sipulinaama

      1. Pitääkö minkälaista meteliä?
      2. Oletko tyytyväinen?
      3. Riittääkö näyttis normaalikäyttöön?
      4. Moniko on tullut kysymään "missä sun kone oikein on?"

      • iiX

        1... meteliä ei, mutta erittäin hillittyä surinaa (itse asiassa hiljaisempaa, kun tuulettimetömän 600mhz g3 imac-in kovon ääni)
        2... mitä luulisit?
        3... riittää se, mutta ois helposti voinu olla kyllä parempikin
        4... kaikki mun tutut tietää, että macci on jotain eri planeetalta, siltä odotetaan aina enemmän, kun pc-boxeiltä


      • KEmuri
        iiX kirjoitti:

        1... meteliä ei, mutta erittäin hillittyä surinaa (itse asiassa hiljaisempaa, kun tuulettimetömän 600mhz g3 imac-in kovon ääni)
        2... mitä luulisit?
        3... riittää se, mutta ois helposti voinu olla kyllä parempikin
        4... kaikki mun tutut tietää, että macci on jotain eri planeetalta, siltä odotetaan aina enemmän, kun pc-boxeiltä

        Voitko selventää vähän tuota kohtaa kolme, eli riittääkö näyttö?

        Onko siinä jotain erityistä, mikä voisi olla paremmin? Hopeisessa omenassa joku oli nähnyt vierekkäin 20-tuumasen iMac G5:sen ja 20-tuumasen cinema displayn ja silmämääräisesti niissä ei kuulemma ollu mitään eroa. Siis näytössä ;)


      • Repe Ruutikallo
        KEmuri kirjoitti:

        Voitko selventää vähän tuota kohtaa kolme, eli riittääkö näyttö?

        Onko siinä jotain erityistä, mikä voisi olla paremmin? Hopeisessa omenassa joku oli nähnyt vierekkäin 20-tuumasen iMac G5:sen ja 20-tuumasen cinema displayn ja silmämääräisesti niissä ei kuulemma ollu mitään eroa. Siis näytössä ;)

        lienee kysymyksessä tarkoitettu eikä näyttöä, joka on käsittääkseni erinomainen.


      • iiX
        Repe Ruutikallo kirjoitti:

        lienee kysymyksessä tarkoitettu eikä näyttöä, joka on käsittääkseni erinomainen.

        kai se näyttö on ihan ok, ainakin pro-tason sonyn pytkinäyttö näytti ihan harmaalta paskalta sen vieressä, mut näytönohjain saisi olla ihan reippaasti pirteämpi...


      • Repe Ruutikallo
        iiX kirjoitti:

        kai se näyttö on ihan ok, ainakin pro-tason sonyn pytkinäyttö näytti ihan harmaalta paskalta sen vieressä, mut näytönohjain saisi olla ihan reippaasti pirteämpi...

        olet huomannut että näytönohjaimessa olisi toivomisen varaa?


      • iiX
        Repe Ruutikallo kirjoitti:

        olet huomannut että näytönohjaimessa olisi toivomisen varaa?

        3d ja pelit (3d-stä siis toi surullisen kuuluisa SolidThinking ja peleistä kaikki, jotka vaatii hieman enemmän, em. battlefield 1942, mukaantullut nanosaurus2 jne.)
        Mutta tekstinkäsittelyssä ihan mainio ...


      • Repe Ruutikallo
        iiX kirjoitti:

        3d ja pelit (3d-stä siis toi surullisen kuuluisa SolidThinking ja peleistä kaikki, jotka vaatii hieman enemmän, em. battlefield 1942, mukaantullut nanosaurus2 jne.)
        Mutta tekstinkäsittelyssä ihan mainio ...

        toimi muistaakseni kohtuullisesti mun iBookissakin (G4/800), joten onkohan sulla maanantaikipale?

        Ei Apple tähän mennessä ole toimittanut koneittensa mukana softaa joka ei toimi kunnolla siinä koneessa. Jopa Tony Hawk 4 toimi eMacissa 128 megan muistissa, kun se kerta oli vakio silloin viime keväänä.


      • Kemuri
        Repe Ruutikallo kirjoitti:

        lienee kysymyksessä tarkoitettu eikä näyttöä, joka on käsittääkseni erinomainen.

        Joo, nyt kun luin nuo uudestaan, niin näytönohjaintahan siinä tarkoitettiin...

        Olen vain katsellut tuota uutta iMaccia "sillä silmällä". Grafiikkahommiin se tulisi. Tosin tällä G4 iMacilla ei ole minulla tullut vielä rajat vastaan. Mitä nyt kiintolevy jäänyt pieneksi kun täytyy por... videotiedostoista ;)

        Pirun Apple, kun tekevät aina niin hyviä tuotteita. Tulee himo hankkia uusi, vaikka vanhalla pärjää ihan hyvin.


      • iiX
        Repe Ruutikallo kirjoitti:

        toimi muistaakseni kohtuullisesti mun iBookissakin (G4/800), joten onkohan sulla maanantaikipale?

        Ei Apple tähän mennessä ole toimittanut koneittensa mukana softaa joka ei toimi kunnolla siinä koneessa. Jopa Tony Hawk 4 toimi eMacissa 128 megan muistissa, kun se kerta oli vakio silloin viime keväänä.

        nanosaur2 tökkii ihan kivasti,
        - unreal,
        - unreal 2003(ihme kyllä vähemmän, kun vanhempi versio),
        - warbirds III
        - battlefield 1942
        - nanosaur 2 (kyllä tökkii)

        kaikki noi tökkii ja juuri sen näytönohjaimen takia.


    • jason-blue

      kattelin vaan kun se jalusta tuntuu niin hepposelta, kun siinä koneessa on aika paljon tavaraa sisällä. Itse mietin että pistäistkö pulteilla kiinni pöytään. No hälläkö väliä, kun oon ostamassa kannettavaa.

      • iiX

        oli, mutta toi tuntuu jotenkin yllättävän stabiililta (vaikka kuvien perusteella voisi luulla ihan jotain muuta, mutta varmuuden vuoksi pitäis kai sittenkin toi pulttausjuttukin hoitaa...


      • jason-blue
        iiX kirjoitti:

        oli, mutta toi tuntuu jotenkin yllättävän stabiililta (vaikka kuvien perusteella voisi luulla ihan jotain muuta, mutta varmuuden vuoksi pitäis kai sittenkin toi pulttausjuttukin hoitaa...

        onhan se umpimetallia, meinaan ei oikein arvais porata reikiä rakennuspulteille, jos käy hassusti, on se sentään aika törkeen kallis kone ja kun ei ees mee takuun piiriin.


    • Simo

      Kerro ja saa muutkin sanoa:

      Olen hankkimassa uutta konetta. Jotenkin itsestäänselvyytenä olen pitänyt pelkän keskuyksikön PowerMacin hankintaa, tähän asti. Mutta tämä iMac G5 vähän sekoittaa pakkaa. Ehkä (prosessori)tehoissa ei pärjää halvimmalle kahden prosessorin koneelle, eikä laajennettavus ole samaa luokkaa. Mutta jo hyväksyy noi puutteet, niin voikohan noita halvimpia pöytäkoneita verrata tähän iMaciin.

      Hinta ei ole kaikkea ratkaiseva tekijä. Mutta ostanko jotain "väärää", jos ostan PowerMacin sijaan iMacin? iMaciin muistia saanee minulle riittävästi ja lisäkovalevyt täytyy sijoittaa pöydälle, eikä PCI-paikkoja ole (tarvitsenkohan edes niitä, jos ajatellaan 4-7 vuotta eteenpäin?)

      Ja vielä yksi seikka: harrastajatason videomuokkaus kiinnostaa, kun kamerakin jo on, pärjäiskö iMacilla? Se lienee vaativinta mitä koneella tekisin.

      • 1stMacFinn

        G5 iMacissa on tarpeeksi tehoa.

        Laajennettavuudesta. Kun katsoo mitä toi iMac sisältää en voi olla miettimättä tuota laajennettavuutta. Mitä PCI paikkaan pistäisin? Enintään jonkun äänikortin, mutta kun en ole äänitysstudion omistaja. Ja niitäkin saa hyvin Firewire liitäntäisenä. Samoin videovempeleitä.
        Lisäkovalevy mulla jo on Firewirellä. Ja sisäisen levyn voi vaihtaa isompaan.
        Harrastajatason videomuokkauksessa iMac pärjää erinomaisesti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2286
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2094
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      171
      1893
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      171
      1692
    5. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      36
      1374
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1344
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1257
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1195
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      15
      1184
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1178
    Aihe