Röspäkki

ihmettelijä

Mikä se on? Alue, kallio, rakennus, entinen rakennus, metsä..? Monesti on tällä foorumilla Röspäkistä kuullut ja kovasti kielletään puhumasta mutta mulle on jäännyt epäselväksi mikä se oikeasti on. Oon yrittänyt immeisiltä kysyä mutta kukkaa ei tunnu tietävän. Entä mitä siellä on sitten käynyt jos niin kovasti hiiskutaan paikasta?

16

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sikarrimies

      Metsäalue, Salonkylässä, Please. ethän enää kysy

    • Mielenkiintoista!

      Kertokaapas lisää, te jotka asiasta jotain tiedätte.
      Mitä siellä on tapahtunut?

    • pelko jäi

      Eipä tuosta paljoa ole puheltu, isovaari joskus muutaman sanan asiasta mainitsi, tuntui itsekin pelkäävän. Sen verran ymmärsin että sama minä päivänä sinne menee niin aina poistullessa on perjantai. Äidin silmät muuttuivat aina lasittuneiksi ja se vaihtoi puheenaihetta aina kun me lapset puhuimme Röspäkistä. En tiedä mitä kauheaa siellä aikoinaan tapahtui mutta jotain hirmuista se on ollut koska siitä ei saa edelleenkään avoimesti puhua.

      • varma tieto

        " Röspäkki" on pelto ns.kytömaa. Nimimerkki "pelko jäi" kirjoittaa täyttä potaskaa, alueessa ei ole mitään erikoista.


      • sikarrimies
        varma tieto kirjoitti:

        " Röspäkki" on pelto ns.kytömaa. Nimimerkki "pelko jäi" kirjoittaa täyttä potaskaa, alueessa ei ole mitään erikoista.

        Olen kyllä ihan eri mieltä siitä potaska tasosta...


      • Muistoja pohjolasta
        sikarrimies kirjoitti:

        Olen kyllä ihan eri mieltä siitä potaska tasosta...

        Kyllä JYRYKORKIA on kamalinpaikka, varsinkin syysöinä.
        Kun meni hevosella Kolalle vanhaa soratietä pitkin, jyrykorkian
        kohdalla hevonen aina hermostui ja tunnelma oli kaamea.
        Kysykääpä vain vanhemmilta kolalaisilta.


      • harmaa alue
        Muistoja pohjolasta kirjoitti:

        Kyllä JYRYKORKIA on kamalinpaikka, varsinkin syysöinä.
        Kun meni hevosella Kolalle vanhaa soratietä pitkin, jyrykorkian
        kohdalla hevonen aina hermostui ja tunnelma oli kaamea.
        Kysykääpä vain vanhemmilta kolalaisilta.

        Kyllähän se on fakta että kamaluutta esiintyy enemmän kun uskotte.
        Tiede selittää vain tiedossa olevat faktat...
        There are more stuff in Grey Area with current knowledge


    • Muhahahahahah

      Kyllä minäkin sien jos ehkä olisin niin römpsäkissä en kyllä hevosella ajelisi varsinkin jos siellä tuulis ja ukkostais niin vallan että ihan hevonenkin on ukkosella ihan sitten kamalaa jos noiin että tuulee .

      Että puhumattakaan kuinka kovasti painanteella on puumökki jonka katto on painunu ja että salamakin poltti kun niin tuuli ja minusta ainakin hevoinenkin oli säihkähtäny ja pistäny kolmiloikalla vai nelisloikalla tai sitä pitää kysyä nikulasta kunne sen siellä tietää .

      Oh Hirveetä

      • pelottava on

        Muista en tiedä mutta olen varsin rohkea ja voimakas mies, mutta Röspäkkiä vältän


      • Voi kamalaa

        On vissiin käynyt Röspäkissä,Pauanteella ja vielä jossain oudossa paikassa muuallakin tämä nimimerkki Muhahahahah? Mikähän se noin kovin osui?


      • Tieteellisyys mutta
        Voi kamalaa kirjoitti:

        On vissiin käynyt Röspäkissä,Pauanteella ja vielä jossain oudossa paikassa muuallakin tämä nimimerkki Muhahahahah? Mikähän se noin kovin osui?

        Ookko ite vieraillu ko paikoissa täysikuun aikaan keskiyöllä.


      • Voi kamalaa
        Tieteellisyys mutta kirjoitti:

        Ookko ite vieraillu ko paikoissa täysikuun aikaan keskiyöllä.

        Ja monesti, etenkin täysikuun aikaan


      • oi täysikuu
        Voi kamalaa kirjoitti:

        Ja monesti, etenkin täysikuun aikaan

        Miten paljon sinua pelottaa Röspäkissä?


      • Voi kamala
        oi täysikuu kirjoitti:

        Miten paljon sinua pelottaa Röspäkissä?

        Yhtä paljon pelottaa Röspäkissä ko kaikilla kytömailla, ei siis ollenkaan. Miksi? Koskaan Kaustisella nähnyt mitään muuta kummallista kuin muutamia varsin outoja eläviä ihmisiä. Suurin osa kyläläisistäkin erittäin normaaleja jopa yöaikaan ja varsinkin täysikuulla


      • minua pelottaa
        Voi kamala kirjoitti:

        Yhtä paljon pelottaa Röspäkissä ko kaikilla kytömailla, ei siis ollenkaan. Miksi? Koskaan Kaustisella nähnyt mitään muuta kummallista kuin muutamia varsin outoja eläviä ihmisiä. Suurin osa kyläläisistäkin erittäin normaaleja jopa yöaikaan ja varsinkin täysikuulla

        Röspäkissä normaalit ihmiset kyllä ovat peloissaan! mee uuestaa muutaman tutun kanssa ja seuraa niitten ilmeitä kun saapuvat sinne, ei oo ihan mukavat fiilingit täysikuun aikana kuutamolla


      • tieteellinen tiedetu
        minua pelottaa kirjoitti:

        Röspäkissä normaalit ihmiset kyllä ovat peloissaan! mee uuestaa muutaman tutun kanssa ja seuraa niitten ilmeitä kun saapuvat sinne, ei oo ihan mukavat fiilingit täysikuun aikana kuutamolla

        hehehhe, taitaa olla pelokasta porukkaa sielläpäin :)
        Pyytäkää maanomistajalta lupa tehä sinne geokätkö niin katotaanko mitä ne loggaa sieltä :-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      325
      3203
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      223
      1994
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1612
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1427
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      82
      1309
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      284
      1243
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1061
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      1001
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      146
      878
    Aihe