Yksitoikkoisuus vallannut palstan,

eikö enää uskalleta avautua,kun uudet lakaisuluudat ovat puhuripäällä.
Minä en tiedä enää,mikä olisi aihe,joka luudanlakaisun estäisi.
Luultavasti mielipiteeni ei huomista nää,mutta jos näkee,niin
aman luoman sisäpiirin voisimme hiipailla luotsin ohi,näin Jouluaikaan piippalakit päässämme ja luoda uuden ulottuvuuden keskustelupalstalle,sitä toivoen ama

40

269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • antsa mont

Enemmän tämä synkin ja pimein vuoden aika mitä koskaan on nähty. Tuolla kirjoitettiin jossakin linkin kera, että marraskuussa olisi aurinko paistanut vain 4 tuntia.
      Me ollaan arktista kansaa puol-saamelaisia, kääriydytään turvalliseen hämärään.
      Aamulla ja aamupäivällä täällä näkee enemmän kirjoitettavan. Minusta uusi luotsi on näkynyt maltillisena, melkein näkymättömänä.
      Ai, se on torstai ja rokka päivä.

• En minä nyt kaikkea laita lakaisuluudankuljettajan piikkiin,mutta kyllä se on kerrastosta poikki,kun oma mielipide joutuu sylkykuppiin ja poistuu.
        Mielipiteiden suojakerroin on tipahtanut minimiin.
        Olen ollut kantaaottava,ehkä haasteellinen kirjoittaja mutta kanssani ovat kaikonneet myös minua vastustaneet mielipiteet,koska kannanottoni ja aloitukseni ovat plus miinus nolla.
        En yritä tuoda itseäni etunenässä julki palstalla ja sen vuoksi aloitteellisuus kulkeekin lähes nolla toleranssin pintaa ama

• kyllästynyt.

Mistä nyt pitäisi uskaltaa avautua, seksielämästään vai puolison pettämisestä ? Nehän täällä aina eniten mielenkiintoa saa osakseen.

• Eihän toimivassa seksielämässä mitään pahaa ole,yleensä ne kyllä käydään siellä peitonalla,ovat tavallaan niin ykseyteen kuuluvia asioita,now komments asioita,joten ama jättää ne puutteellisuuden rajoissa kertomatta

• Aivan...niin mistä pitäisi avautua? Sen on tarkasti ja täsmälleen niin, että on kirjoittajan asia ja harkinta mistä avautuu. Jos pidättyvyydessä pysyminen tekee vajavaiseksi, niin tehköön! Tietenkin jokainen saa päättää mitä tekee, mutta ei tämä palsta sentään täytä psykiatrin vastaanottoa, jossa "avaudutaan." Sitä paitsi, sekin vastaanotto kuuluu salassapitovelvollisuuden piiriin.

Hyvä jatkoa aukinaisena tai sulkeutuneena!

• ynnämuu kirjoitti:

Aivan...niin mistä pitäisi avautua? Sen on tarkasti ja täsmälleen niin, että on kirjoittajan asia ja harkinta mistä avautuu. Jos pidättyvyydessä pysyminen tekee vajavaiseksi, niin tehköön! Tietenkin jokainen saa päättää mitä tekee, mutta ei tämä palsta sentään täytä psykiatrin vastaanottoa, jossa "avaudutaan." Sitä paitsi, sekin vastaanotto kuuluu salassapitovelvollisuuden piiriin.

Hyvä jatkoa aukinaisena tai sulkeutuneena!

Kyllä minä olen monet kerrat psykiatrin kanssa ollut nenäkkäin,hän on lääkäri siinä missä kirurgikin,jota myös olen tarvinnut.
        En mitään sairaskertomusta aio palstalle tuoda,enkä laajennettua elämääni,mitä tapahtui eilen ja missä mennään tänään,se elämän kiertokulku kuuluu Kahvipirttiin,ketjuilun merkeissä ama

• Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

Kyllä minä olen monet kerrat psykiatrin kanssa ollut nenäkkäin,hän on lääkäri siinä missä kirurgikin,jota myös olen tarvinnut.
        En mitään sairaskertomusta aio palstalle tuoda,enkä laajennettua elämääni,mitä tapahtui eilen ja missä mennään tänään,se elämän kiertokulku kuuluu Kahvipirttiin,ketjuilun merkeissä ama

Mitä vittua sitä paskaa soutaan, etes nimellisestikään.

• niettä

Yksitoikkoisuus -niitisyys olkoon mottomme jatkossakin. Tosin tämä vain itselle tarkoitettu. Ei sitä aasi pääse itsepäisyydestään, seepra raidoistaan.

Vanhat kelmit lisäsivät pilke silmäkulmassa, ruskee se on repo kuoltuaankin.

• Uskomaton veto edelliseltä mukanakulkijalta,jopa hauskakin,näinhän elämässä kuuluukin edetä,pilke silmäkulmassa,joten ratkiriemukasta eteenpäinmenoa toivoen ama

• kaapo h

Kyllähän täällä on nähty, että elämän syvät kysymykset täällä herättävät keskustelua ja saavat aikaan pitkiä ketjuja. Se on hyvin ymmärrettävää.

Niin harvoilla taitaa olla lahja aloittaa sellaisia ketjuja.

Valtaosa aloituksista on niin puisevia, ettei niitä edes jaksa lukea riviä enempää.

• niin se on

On se niin suurta lahjakkuutta paljastaa seksin saamiset ja saamattomuudet, nehän kaaponkin mielestä elämän syviä kysymyksiä.

• 11 3

Huonosti ovat asiat sillä, jolle ne eivät (vielä) ole "elämän suuri kysymyksiä".
        Syynä voi olla tietämättömyys, elämänkokemuks 3en puute tai katkeruus.

• Jaha laitetaanko Vauhtia tähän tylsyyteen -- Mitäs olis jos minä rupeaisin kertomaan kokemuksistani -- En ole tehnyt huorin -- en ollut ukkomiesten kanssa -- sen kummemmin -- mitä ny kun on ollut molemmilla kova puute --sitä vaan ihmettelan minkälaiset muijat ne on hankkineet --kun täytyy vierasta haluta
      En ole koskaan katunut --,kun itse päättää mitä tekee voi olla vaan tyytyväinen .
      Elämä on ollut kaikin puolin ihan mukavaa .
      Rakastunut olen ollut vaan kerran -- muuten olen ollut ihan terveellisesti elänyt -
      Sekin kai tiedätte kuuluu terveelle ihmiselle kaikkine iloineen -- joka osaa iloita oikeallatavalla --onneksi en ole Lespo -- siittä olen myös ILOINEN -
      Ja kosittukin on jopa useasti --mutta ei kertaakaan menty polvilleen :=)

• rakkautta on ollut

Rohkeasti vain Ullamirjami

Muistaakseni jäit leskeksi aika nuorena, joten olisi ihme, jos et sen jälkeen olisi rakkautta kokenut?

Minä menin nuorena (20-v) avioliittoon miehen (selvennys, että en ole lespo) kanssa, joka oli 28 v. Ei tullut mieleenikään, että olisin ollut hänelle se ensimmäinen, mutta ei ollut hänkään minulle.

Huvittavaa olikin, kun hän kertoi vuosia, vuosia, vuosia myöhemmin, kuka hänelle opetti naisen kanssa olemista? Naapurin tyttö tietenkin, hänestä hieman vanhempi, mutta hyvin oli opettanut.

Itse en sanoisi, että petin miestäni, koska molemmat käytimme tilaisuutta hyväksemme, mikä ei koskaan rikkonut meidän avioliittoa. Tuossa hän on verokirjalla edelleen puoliso nimikkeellä, koska meillä on kaksi lasta, joiden kotia emme ole haluneet rikkoa. Edelleen on molempien huoneet heille kuuluvin tavaroin, kun tulevat kotona käymään.

Olin minäkin aluksi "sinisilmäinen" ja oletin jos mitäkin, mutta onneksi sain omat "vihreät" silmäni auki ja huomasin, että on se todellakin ruoho vihreämpää siellä aidan toisella puolella.:)))

Mitään en ole katunut ja uskon, että kuolinvuoteellanikaan en puhkea mihinkään synnintuntoihin, koska miksi pyytelisin sellaista anteeksi, josta olen nauttinut suunnattomasti?

• Voi ullamirjami,kuinka iloiseksi tulin taas ajatelmistasi,sinulta toi läppä lentää oikein manselaiseen tyyliin.
        Ajattele,minäkin olen ollut sillei kahden ukkomiehen kanssa,tosin he molenmat ovat olleet vihittyjä aviomiehiäni.
        Nyt sitä ei tiedä,kun ilolintuna(uusi virkanimitys)alan liihotella,mille "oksalle"milloinkin laskeudun.
        Hyvää Tapaninpäivää! ama

• että mitä?

Kuitenkin kaikkein naurettavinta mitä palstalla on nähty on palstalla oleva > kirjoittajien opettaja k i r j a i l i j a. Herranisä ku päästä viirata!

• rakkautta on ollut

Sitä, sitä, että hyvä on.

Alla oleva kirjoitus on kovin minun huumorini mukaan, joten ottakaa varauksella lukemanne, mutta kommentoikaan rohkeasti, koska aloituksen tekijää haluasin vain kannustaa, että "täältähän pesee", pysyisi vain itse mukana?

Minä en ole koskaan yhtään runoa kirjoittanut ja aina olen naureskellut siskoni harrastuksella kirjoitella "niitä runojaan" ja mikä pahinta, hän jopa osallistui johonkin runopiiriin! Siellä sai myös opastusta, kuinka runot lausutaan?

Taisi muuten saada "lausumisestaan" jonkun alpakka lusikan, kun osallistuimme johonkin silloiseen kilpailuun, mutta minä sain aina laulustani lusikan!!

Nyt taitaisi mennä hieman toisin. Siskoni on "säilyttänyt" laulu äänensäkin hyvin, siis pystyy laulamaan "korkealta ja kovaa", kun taas minä "ärisen", kuin Ella Eronen.

Jotenkin tuntuu, "että mitä?" ja minä, niin molemmilla taitaa jotain "viirata" , mutta mitä?

Olisit mennyt sellaiseen (Retretti) taidenäyttelyyn, jossa vanhat verkot on seinillä ja tiskirätit kuivuu narulla! Vanhat ruosteiset maitotonkat ..ja.....voi hiivatti?

Katsoin aikani ja totesin mielessäni, että kotitilaltani löytyisi hieman enemmän tuollaista reksiviittaa, siis roskaa.

Ainoa tuosta "taidepläjäyksestä" oli muisto myllynkivista, siis sellaisista, joilla käsin jauhettiin jauhoja ja jonka sain kokea isäni aikaan/avustuksella.

Oli riihikuivattua ruista, josta jauhoin jauhot, tietenkin seuloen niitä ja niistä valmistettiin puuro. Voi olla, että oli toinen kerta, kun isä opetti, miten puuro valmistuu yön aikana "heinä" kaukalossa, siis tämä on tietenkin perintö sota-ajalta, jolloin tulenteko oli rajoitettu.

Tuo "heinä lämpiö" sopisi kyllä nykyisinkin hyvin, että ei tarvitse ostaa kallista laitetta, joita markkinoilla liikkuu. Siis kaikki eläkeläiset, jotka valitatte suurista menoista, niin hieman ajatusta kehiin. Ainahan sähköstäkin voi säästää, muutakin, kuin alituisen valojen katkaisun, koska lamput on nykyisin "ohjelmoitu" siten, että ne kestää vain määrätyn määrän valojen katkaisuja ja siinäpä sitten!! Uusi lamppu on ostettava, joten kannattiko sittenkään???

• 11 + 27

Jonkin verran aikaisemmin tässä ketjussa (14.12. klo 14.10) on toteamus:

"Mitään en ole katunut ja uskon, että kuolinvuoteellanikaan en puhkea mihinkään synnintuntoihin, koska miksi pyytelisin sellaista anteeksi, josta olen nauttinut suunnattomasti? "

Siinä on terve ja esimerkillinen elämänasenne. Noin juuri pitää olla.

Kirjoittaja ei ole kirjoittanut vakionikillään. Sen ymmärtää.

• en kadu nauttimaani

Harvapa täällä on kieltänyt lihallisen rakkauden nautintoja itseltään tai muilta. Ne vaan on kahdenkeskisiä asioita, ei kuulu tapoihin niillä leuhkia tai mässäillä. Kahdenkeskisiä lemmentyöt ja -yöt ovat silloinkin kun kumppani ei ole aviopuoliso.
      Tervettä ja esimerkillistä sekin, ettei rakkausasioitaan levittele yleisillä palstoilla nikillään tai nikittä.
      Jos loukkaa jotain menemällä vaikkapa vieraisiin, sitä voi katua , siinähän on oma avioliittokin vaakalaudalla, jos kärähtää. Turha niitä syrjähyppyinä koettuja hurmioita on aviopuolisollekaan kertoa tai katua, voi vaan virkistää arkipäiväistynyttä avioliittoa.

• Armahdettu syntinen

Kaikki tulee ilmi viimeisellä tuomiolla, myös aviorikokset. Jumalalle kun tunnustamme syntimme ja turvaudumme Jeesuksen Kristuksen sovitustyöhön golgatan keskimmäisellä ristillä ja hylkäämme syntielämän ja seuraamme Jeesusta. Tuomio voi olla silloin armahtava.

• Anonyymi
        Armahdettu syntinen kirjoitti:

Kaikki tulee ilmi viimeisellä tuomiolla, myös aviorikokset. Jumalalle kun tunnustamme syntimme ja turvaudumme Jeesuksen Kristuksen sovitustyöhön golgatan keskimmäisellä ristillä ja hylkäämme syntielämän ja seuraamme Jeesusta. Tuomio voi olla silloin armahtava.

Avorikokset kannattaa tunnustaa etukäteen, ettei ala truphmaiset noitavainot!!!!!!

• kaapo h

Lukijamäärien perusteella voi todeta, mitkä aloitukset kiinnostavat. Vähän on aloituksia, oissa päästään yli sadan käynnin.

• Yksinäisten ilta oli

Ei kai se vastauksien mahoton määrä ole laadun tae.

Aiheesta saa kiinnostavan jos se todella kiinnostaa, tai ärsyttää muita suunnattomasti.
        Mitä hyötyä on keskustelusta jossa vain syytetään muita ja arvostellaan toisten elämän asennetta ja tapoja.

Vaikka aloitus olisi kuinka hyvä tahansa, vastaukset määrittävät millainen se keskustelu sitten lopultakin on.
        Aika kuivaa on, yhden ja saman aloituksia joulustakin monta kappaletta, eikä oikein kiinnostavasti avattu.

Kaiken lisäksi, kun jaetaan porukka hyviin ja huonoihin, eikä jatketa keskustelua kun joku asiallisesti vastaa, osoittaa aloittajalta ylimielisyyttä, eli ei hän halua keskustella, haluaa vain loistaa jotenkin, loistaako, se on aina eri juttu, koska joku jopa loistaa.

• *Kukkahame*
        Yksinäisten ilta oli kirjoitti:

Ei kai se vastauksien mahoton määrä ole laadun tae.

Aiheesta saa kiinnostavan jos se todella kiinnostaa, tai ärsyttää muita suunnattomasti.
        Mitä hyötyä on keskustelusta jossa vain syytetään muita ja arvostellaan toisten elämän asennetta ja tapoja.

Vaikka aloitus olisi kuinka hyvä tahansa, vastaukset määrittävät millainen se keskustelu sitten lopultakin on.
        Aika kuivaa on, yhden ja saman aloituksia joulustakin monta kappaletta, eikä oikein kiinnostavasti avattu.

Kaiken lisäksi, kun jaetaan porukka hyviin ja huonoihin, eikä jatketa keskustelua kun joku asiallisesti vastaa, osoittaa aloittajalta ylimielisyyttä, eli ei hän halua keskustella, haluaa vain loistaa jotenkin, loistaako, se on aina eri juttu, koska joku jopa loistaa.

Minun pitäisi varmaan olla aivan ylikiitollinen, on peräti ihmeellistä jos jälkeeni ei tule arvostelija, jolla sama asia toistuu vuodesta toiseen.
        Jos muuta niin henkilöön siis minuun kohdistuu ilkeilyä.
        Tämä harvoin selvänä kirjoittaja ei koskaan ole tavannut minua, eikä siihen tule koskaan tilaisuutta siitä pidän huolen ihan itse.

Joulua kaikille sille hajupojallekin jolla riittä aina järkevää kirjoittelua, niinhän siitä kuuluu sanoa.

• havaitsija
        *Kukkahame* kirjoitti:

Minun pitäisi varmaan olla aivan ylikiitollinen, on peräti ihmeellistä jos jälkeeni ei tule arvostelija, jolla sama asia toistuu vuodesta toiseen.
        Tämä harvoin selvänä kirjoittaja ei koskaan ole tavannut minua, eikä siihen tule koskaan tilaisuutta siitä pidän huolen ihan itse.

Joulua kaikille sille hajupojallekin jolla riittä aina järkevää kirjoittelua, niinhän siitä kuuluu sanoa.

*Kukkahame*

Kun eilen laitoit joulumusiikkia näytille niin eikä vaan 3 2...1 eli ruune tullut piikittelemään valintaasi.
        Pilmari, myös hajupoika syytön tällä kertaa. Kun olet suorasukaisuudellasi *K* joutunut palstamentorin hampaisiin, pysyt sellaisena hänen ikänsä.

• yksinäisten ilta oli
        *Kukkahame* kirjoitti:

Kukkahame.

Mikäli vastauksesi kärki oli osoitettu kirjoittajalle # yksinäisten ilta oli # , ei kirjoittaja ole hajupoika, eikä kirjoittaja ole viitannut sinuun edes pisteen kohdalla ja sitäpaitsi viestiketjussa se vastaus kohdistuu ja on osoitettu # kaapo h

• Älähän nyt romaha Ama mitenkää puskaheitoista! Ei se kuulu sinun luonteeseesi mitenkään, ei oo ennenkään kuulunu.
      Tuo puskasta heittäjä haluu masentaa sinuu. Et sinä oikeasti sellasiin kaadu. Joulukin paremmalla puolella. Herranisä, näkyi jo uuden kuun sirppikin.
      Yläkuuta mennään, lisääntyvän valon aikaa. Nyt skarpataan. Lataannutaan vahvaan kuntoon sydäntalvea varten.

Tarkistin nyt just harvan, harakanpesäni työhuoneen lämpötilan - 17 astetta. Kaikki talvivaatteet päällä. Jalkoihin pitää laittaa huopatossut kesäreinojen tilalle.

Huomenna Tapaninpäivä. Kiitos Avaruudelle. Joulu jälleen selällään! Sanon; tippa linssiin tuli. Onneksi meni se tunteellinen hömppä.
      Näin meidän kesken kun kukaan muu ei tästä tiedä soitan sinulle siinä yhentoista maissa kun olen päivätorkuiltani ylös kömpinyt.

• Kiitos kapu,enhä minä nyt romaha.Uuden virkanimityksen myötähän sitä nyt voiskin alkaa ilottelemaan.Sitä ei rimpsupiirakkaa ole moni tyttö aidanraosta jakanutkaan,ei ole tullut kuuleviin korviini ainakaan.

Joulun ilosanomasta juuri saimme kuulla ja nyt ilolintu laskeutuu joukkoonme,mukavia sattumoisia tämä elämä väärällänsä,iloa pintaan,vaikka sielu märkänis.

Kaikenkaikkiaan tämä mielipide ainakin poikkesi tavanomaisesta,kuono kohti uusia haasteita ja mielipiteitä kehiin,tämä palsta on kasvattanut minulle niin paksun panssarin,siis ulkokuoren,etten ihan pienistä enää hätkähdä.
        Mukava kuljettaa ketjua,kiitos teille kaikille myötäeläjille ama

• c c
        rituliini_38 kirjoitti:

Kiitos kapu,enhä minä nyt romaha.Uuden virkanimityksen myötähän sitä nyt voiskin alkaa ilottelemaan.Sitä ei rimpsupiirakkaa ole moni tyttö aidanraosta jakanutkaan,ei ole tullut kuuleviin korviini ainakaan.

Joulun ilosanomasta juuri saimme kuulla ja nyt ilolintu laskeutuu joukkoonme,mukavia sattumoisia tämä elämä väärällänsä,iloa pintaan,vaikka sielu märkänis.

Kaikenkaikkiaan tämä mielipide ainakin poikkesi tavanomaisesta,kuono kohti uusia haasteita ja mielipiteitä kehiin,tämä palsta on kasvattanut minulle niin paksun panssarin,siis ulkokuoren,etten ihan pienistä enää hätkähdä.

Ei se numeropalvelu tiennyt kun kysyin Aman numeroa. Muuten Tapanin päivä on hyvällä alulla. Lunta pörppyytti vähän aikaa sakeasti.
        Ei se sadekaan jäänyt makaamaan maiseman päälle vaan jatkoi matkaansa, minne lie.

• Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

Kiitos kapu,enhä minä nyt romaha.Uuden virkanimityksen myötähän sitä nyt voiskin alkaa ilottelemaan.Sitä ei rimpsupiirakkaa ole moni tyttö aidanraosta jakanutkaan,ei ole tullut kuuleviin korviini ainakaan.

Joulupukki Pukki innoissaan
        Korvatunturilla eukkoaan,
        Mutta eukko katala,
        Pukin poissaollessa,
        Käytti kynttilöitä
        Haaah hiiih heeehhutusss. Hiiiih

• kaapo h

Tämä ketjuhan osoittaa sen, ettei keskustelu ole täällä yksitotista. On mielipidettä suuntaan jos toiseenkin.

• saman olen huomannut

kaapo h

Ei todellakaan, mutta onneksi "joku" poisti tämän katkeran kirjoituksen "rituliinile". Sitä hän ei olisi ansainnut....ja Joulupäivänä! ??

Itse jäin miettimään sitä, että kuinka tuntematon ihminen toiselle voi kirjoittaa omia ounastelujaan, että siellä ja siellä teit sitä´sun tätä ja jopa miehen sairauskin oli yhdistetty tähän?

No, onhan meitä kirjoittajia, kukapa näistä tietää, jotkut ovat terveitä mieleltään, mutta jotkut sairaita?

Itse luokittelisin todellakin sairaaksi tämän kirjoittajan, joka.....j.n.e.

• saman olen huomannut kirjoitti:

kaapo h

Ei todellakaan, mutta onneksi "joku" poisti tämän katkeran kirjoituksen "rituliinile". Sitä hän ei olisi ansainnut....ja Joulupäivänä! ??

Itse jäin miettimään sitä, että kuinka tuntematon ihminen toiselle voi kirjoittaa omia ounastelujaan, että siellä ja siellä teit sitä´sun tätä ja jopa miehen sairauskin oli yhdistetty tähän?

No, onhan meitä kirjoittajia, kukapa näistä tietää, jotkut ovat terveitä mieleltään, mutta jotkut sairaita?

Todella ihmeidenaika ei ole ohi,mitä minunkin elämäni rääpimiseen tulee,sanonta sitä saa mitä tilaa,kaiketi on otettava ohjeelliseksi sanonnaksi.Olen avoimesti kertonut saitilla elämänkertani,mutta sen vääristelemistä en ymmärrä.

Kiitos kaapo h puolustuspuheenvuorosta,se lämmitti mieltä,ihan
        kyyneliin asti.
        Noi herjanheitot eivät enää saa kyynelehtimään,olen jo niihin niin tottunut,ettei tunnu enää missään.

Jään vahvuutta jo kävin mittaamassa ja 70m rannasta oli jäätä jo 12cm,joten pian pääsee verkkoja uittamaan jäänalle ja kissatkin voivat saada osan saaliista jos hyvin sattuu.

Tänään oli aurinkoinen ihana päivä,nyt tosin meni pilveen,
        aman elämässä niitä pilvisiä päiviä riittää,mutta ei me siitä lannistuta,ehkä siinä huomisenpäivän pilvenreunuksessa saattais olla aavistus positiivisuutta,sitä toivoen ama

• a rääppö
        rituliini_38 kirjoitti:

Todella ihmeidenaika ei ole ohi,mitä minunkin elämäni rääpimiseen tulee,sanonta sitä saa mitä tilaa,kaiketi on otettava ohjeelliseksi sanonnaksi.Olen avoimesti kertonut saitilla elämänkertani,mutta sen vääristelemistä en ymmärrä.

Kiitos kaapo h puolustuspuheenvuorosta,se lämmitti mieltä,ihan
        kyyneliin asti.
        Noi herjanheitot eivät enää saa kyynelehtimään,olen jo niihin niin tottunut,ettei tunnu enää missään.

Jään vahvuutta jo kävin mittaamassa ja 70m rannasta oli jäätä jo 12cm,joten pian pääsee verkkoja uittamaan jäänalle ja kissatkin voivat saada osan saaliista jos hyvin sattuu.

Tänään oli aurinkoinen ihana päivä,nyt tosin meni pilveen,
        aman elämässä niitä pilvisiä päiviä riittää,mutta ei me siitä lannistuta,ehkä siinä huomisenpäivän pilvenreunuksessa saattais olla aavistus positiivisuutta,sitä toivoen ama

Niinhän sitä sanotaan, että jokaisella pilvellä on hopeareunuksensa. Enpä ole tuota kuitenkaan huomannut sen jälkeen kun lääkäri kielsi minulta ryyppeemisen.

• a rääppö kirjoitti:

Niinhän sitä sanotaan, että jokaisella pilvellä on hopeareunuksensa. Enpä ole tuota kuitenkaan huomannut sen jälkeen kun lääkäri kielsi minulta ryyppeemisen.

a rääppö
        Kaikkeen ne liäkäritkin puuttuu,kuin veenjuontiin,minä ryyppeen
        sitä kyllä aiena kun jano piäsee liijan voemakkaaks.
        Nestetasapaeno on tärkeetä pittee vakiona.

Tul tehtyä tuas virhe,mänin kehumaan kuappova h vaekkei hän ollukkaan puolustuspuhetta ies pitä,no ei se mittää,laetetaan vanhuuvenhöryyven pikkiin moenen toljaus ama

• on jo pantu
        rituliini_38 kirjoitti:

a rääppö

Tul tehtyä tuas virhe,mänin kehumaan kuappova h vaekkei hän ollukkaan puolustuspuhetta ies pitä,no ei se mittää,laetetaan vanhuuvenhöryyven pikkiin moenen toljaus ama

suosiolla pannaan pannaa höperyyen piikkiin

• saman olen huomannut kirjoitti:

kaapo h

Anteeksi,olen omalla sekoilullani jättänyt tämän mielipiteen huomioimatta ja laittanut sen kaapon piikkiin ja niin kiitokset menivät väärään osoitteeseen,anteeksi vielä kerran.

Kyllä se on niin mieltä lämmittävää,kun oikein tulee lunta portuvaan ja sitten joku tulee henkiseksi avuksi,sen kyllä ihminen haluaa palkita.
        Joskus vain epähuomiossa kaikki menee pieleen.
        Kiitos teinme taas yhteisen matkan sanojen maailmassa,siitä kiittää ama ja toivottaa Hyvää Uutta Vuotta!

• a rääppö
        rituliini_38 kirjoitti:

a rääppö

Ei se lääkäri vedenjuontia kieltänyt. Reheväsanainen savolaislähtöinen lääkäri totesi minulle kun menin vastaanotolleen;
        Jasso Antti, nyt sitten saap loppua tuo ryyppeeminen, se sanoi. Mut onhan tästä jo aikaa yli vuoden. Olin kurjassa kunnossa.
        En vieläkään ole 70v täyttänyt. Haljuilen siellä täällä netissä kun en ole omaa paikkaani löytänyt. Minulla oli ennen Ritva niminen naisystävä, mutta hän kuoli pois.
        Hhyvää vuodenvaihdetta Rituliinille ja kaikille palstalaisille.

• sielun velj

suap sitä jookkii kirjuuttelijannii laittoo sanontojjaan sikin sokin ja sekasii ja ootappa vuan tulleepa nistännii sitten jonniilaisii lauseita..joihe nää vilkastuksen mielikuvituksennii poijjaat sitte tarrautuu. Luntannii pittää porstuvvaa tulla...ku eihää siell oo kettää kakslahkeistannii näkynynnä aikoihi..ko se ykskii pan keulan kohti tuulta ja alko halkoo tyrskyy kappaleiks vuan. Eikännii soitellu eikä laulellu..eikä lemmenluritustaan ilimoille päästännyy. Siinä sitten Syräin räytynneenä haikailee Amakkii..oliko väärä taktiikkannii ku sen alushousut yöllännii tervasin ? No kutishannii sillä ainannii hetkosennii munaskuissannii ja muistellii eikä ees sanonunna pahastii mut hyvästii kyllä loihe lausumaan.
      Sinne hää katos yön selkää..eikännii oo sen koomin näkynynnä. Missä lie lentonsa jäläkee palamun alla itteensä hittaasti nesteeseen hukuttannii..se kuulema suap juua muutakkii ku saimaan saastunnutta vaterloota.
      Mutta jospa hyväks lakasis etteisen lumesta..olis ajokoirannii lunkin helepompi pomppii yli kinostennii. Se yks ku ei kuulema pysty ennää ku könyämmää se kuolon kokeneen lahanansa yli...pikkien jälet vattasaa.
      Amalle ny vaa laatuaikaa "onks mestareita näkynynnää" ??????
      Con cratulatioins vaa 2015 vaikka syräin märkänis !

• pönttölä

Meillä päin sanovat, että kun VT-15 ajelee itään päin niin Mäntyharjulla kuskiksi pitää tilata savonmuan kieltä hallitseva tulkki.
      Minnen tunne asiaa sen paremmin, sitäkään meneekö vt-15 edes Mäntyharjun kaupungin kautta. Jotenkin niin sekasi tänäpä

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      27
      3391
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      28
      2141
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      1670
    4. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1418
    5. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1359
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1236
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1056
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      974
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      931
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      912
    Aihe