Missä menee raja naapurin häirinnässä?

tanjuska2

Hei! Mitä voin tehdä asialle kun naapurimme valittaa turhasta?

Saimme myös kirjallisen huomautuksen vuokraisännältä. Se katsottiin aiheettomaksi kun soitin isännöitsijälle ja kerroin asiasta. Olemme käyneet naapurin kanssa kirjeenvaihtoa rappukäytävässä.

Naapurimme valittaa mm siitä että koiramme vikuu yksin olessaan päivällä. Koiramme on 10viikkoa vanha. Keittiön tuoleja ei saisi siirrellä kun siitäkin kuuluu kuulemma meteliä.

Meillä myös painon nostopenkki mutta sitäkään ei saa käyttää päiväs aikaan kun siitäkin kuuluu meteliä. Nyt naapuri päätti soitaa poliisit meille koska meiltä kuuluu meteliä. Poliisit kyllä huomasi ettei meteliä meillä ollut.

Onko minulla mitää oikeuksia/ mahdollisuuksia saada tätä loppumaan kun en tiedä kuka naapureista se on?

11

332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaahastas

      Hupsista keikkaa. Oletkin sitten saanut oikein mukavan naapurin. Koiranpennun vinkuminenkin häiritsee. Keittiössä pitäisi syödä lattialla eikä tuoleilla istua laisinkaan. Mistä näitä ihania naapureita oikein tulee. Onko joku vanhus tyyliin 70 v. Hilma tai Heikki kun ei enää omaa elämää ole niin ei sitä muillakaan saisi olla.

      Itseä ei haittaa päivisin tulevat äänet mutta jos yöllä humalaiset riitelevät ja mellastavat se on sitten eri asia kun nukkua pitäisi mutta kyllä päivällä ihmiset normaalisti elää ja se kyllä joskus kuuluu.

      Ainoa asia joka olisi ymmärrettävää on se jos se naapuri tekee yövuoroa ja nukkuminen päivällä häiriintyy mutta eikö siitä voisi jotenkin sopia ja voiko sitä koiranpentua laittaa vaikka jollekin päiväsaikaan kotona olevalle kaverille hoitoon työpäivän ajaksi siksi aikaa ettei eroahdistusta enää tule ja matto sen ruokapöydän alle niin jo kummasti alkaisi naapurisopu löytymään.

      • ai muka 70-v

        Ai 70-v.... No, tota minä asun talossa vuokralaisena, on tässä muutamia muitakin vuokralaisia, minä olen yksin asuva ja lähempänä sitä 70:ä kuin 15:ttä vuosiltani.

        No, tässä talossa näissä muissa vuokralaisissa on paljon opiskelijoita, ja sitten on ollut myös ns. syrjäytyneitä nuoria (tämä seutu ei ole kuuluisa työllisyysbuumistaan). Alakerrassa asuu yksi kolmenkympin seuduille sijoittuva naisihmine, kerran (toistaiseksi) parisuhde vaihtunut, kuului oven lukkokin menevän uudelleen sarjoitukseen kun siitä ekasta tuli ero - ei muuten tullut urkittua, tulin vain kotiin duunista kun se sitä lukkoa vaihdatti, siit sen tiedän, niin kuin vasta siitä sen ukon lähtemisenkin, kun nimi häipyi taulusta. Siis tällä eukolla on omistusasunto.

        No, se mikä minua häiritsee on se, että nämä nuoret tyypit jostain kumman syystä haluavat olla ns. kiimassa tännepäin. Siis minä olen niille joku vitsailun aihe. Nytkin tänään kuului tuo alakerran ämmä minusta vitsailevan äijälleen.... Siis.... Miten niin kuului, no, kun minä luen täällä omassa kämpässäni lehteä kaikessa rauhassa ja hiljaisuudessa, niin rupeaa vaan akan ääni kuulumaan tänne. Eikä ole vaikea saada selvää puheestansa.

        Sitä minä vaan, että kun minä en mene soittamaan poskea näitten tekemisistä, niin mitäs tännekään mielenkiintoaan osoittavat. Eli siis kiimassa! Kiinnostaa härnätä tännepäin....

        En viitsi yksilöidä mitä ne jutut ovat... Mutta siis, aivan käsittämätöntä. Ja jos kerran asuu omillansa, niin alkais sitten käyttäytyä kuin aikuinen ihminen. Nuo ovat aivan kakaroita!

        Eilen vielä jotain älytöntä disko-teknojumputusta piti yhden tuolla soitella iltamyöhällä... No, ei se mitään, olihan lauantai ja loppui ennen kahtatoista, kun kundikaveri tais lähteä litoon, ainakin rapussa juoksi. No, sitä vaan, että onko sitä erinomaisten stereoiden äänenvoimakkuutta pakko muille osoittaa,,,, aika lapsellista, että pitää kertoa kaikille, että kato mul on hienot reteot. Tyttö saanut hankittua reteot!
        Vai saiks se niin kuin idiksen, kun itse soittelin siivotessa musaa, tosin aika paljon huomattavasti hiljaisemmalla volyymilla, sellaisella volyymilla, että itsekin hädin tuskin kuulin sen keittiöön tai kylppäriin kun kone soi olkkarissa. Että joo. Mutta toi leveilevä kakara soitti niin että koko talo kuuli, tääl muuten ihan rupes lattia täriseen niistä bassoista! Onks toi ihan amisjuttuu...
        Niin, että ne on varmaan sellasia 70-v tyyppejä, kun ärsyyttävät kaikkia ja pyrkivät sekaantumaan ja haastavat riitaa.
        Kyl niin kuin aikuinen ihminen haluaa elää omassa kodissaan ja olla omissa oloissaan, joku tietty voi haluta enemmän ystävystyä ja vaikka vierailla toisen naapurin luona, mutta jos ei, niin antaa asua omissa oloissaan. Että kyllä on niin LAPSELLISIA NÄMÄ ETTÄ AIVAN! Tosin noi nuoret vuokralaiset, no, nehän kokevat koko elämänsä tässä vain väliaikaiseksi, että ei se niille kai mikään hima olekaan, vaan vain joku etappi siirtymisessä vaiheesta toiseen.


      • Tiedän kokemuksesta

        No ,
        nimettömät lappusen talteen ja sinä älä sorru moiseen.
        Lappuset toimitat isännöitsijälle tai hallituksen puheenjohtajalle.
        Kerrot tilanteen isännöitsijälle.
        Älä anna henkisestikkään periksi kiusaajalle. Sinä et ole tehnyt mitään pahaa.
        Kiusaaja on ilmeisesti mielensä järkkynyt ihminen ,jolla on kahdet kasvot.
        Sinä saa asua ja elää kodissasi, pidät vain kiinni hiljaisuus ajasta, jotta tämä naapuri ei saa aihetta valittaa.

        Yleensä äänet kantaa ylhäältä alas , eli tuoli äänistä päätellen, valittaja on sinun keittiön alapuolella oleva asukas.


      • Kokemusta on

        Tiedän kokemuksesta26.12.2014 07:510

        Hyppäsi väärään paikkaan oli tarkoitettu viimeiseksi ja aloittajalle suoraan.


    • kaikuuu

      Laita sellaset pehmustepalat keittiön tuolien alle. Koko ongelmaan en oikein apua osaa antaa... Ärsyttävää tollanen jatkuva kirjoittelu, jos ei edes omaa nimeänsä kehtaa sanoa. Todella huonot äänieristeet teidän talossa. Oon itsekin asunut joskus tuollaisessa kerrostalossa, mutta onneksi en enää.

    • osta oma

      Eipä tuohon voi oikein mitään. Kerrostalo ja vielä vuokralla. Ei käy kateeksi.

    • Ymmärrä naapuriakin

      Keittiön tuolien alle matto, ei ole paljon vaadittu, jo lakkaa tuolit kolisemasta.
      Painonnostopenkki kerrostalossa-oikea paikka kellarissa-kolahtaa ja kilahtaa.
      Koira kerrostalossa: meinasin itsekin ottaa pennun, mutta onneksi en. Riittää kun naapurin koira haukkuu mm. yksinäisyyttään ja mitään et voi tehdä avuksi. Tarjouduin jopa lenkittämään tätä koiraa mutta apu ei kelpaa.

    • entä jos hän on oike

      Painonnostopenkki ja painot?
      NIITÄ EI SAA KOLAUTTAA LATTIAAN!

      Se on kielettyä jopa joissain saleilla. Miksi sitä sitten pitäisi kuunnella huterassa kerrostalossa.

      Koiran ulina ärsyttää ja se kuuluu. Kouluta koiraa. Se on eroahdistus.

      Ja huopalappuja huonekalujen jalkojen alle. Niiden siirtely ei ole sen jälkeen sellaista tärinää ja pauketta.


      Äänet raikaa rakenteita pitkin. Ne on usein kovempia huoneistosta poispäin kuin mitä ne on teille. Varsinkin jos olettte laittaneet laminaatin tai parkein eikä alla ole askelääniseristystä tai olette pingottaneet sen seiniin ja petterin putkiin kiinni, TEIDÄN koko elämä raikaa naaapureille.

      • Juur näin

        Uusavuttomat ja vähän vanhemmatkaan puupäät eivät ymmärrä tosiasioita, kerrostalo ei ole kuntosali eikä kennel, koirat pitäisi muutenkin kieltää taajamista.

        Ja kyllä se huonekalujen siirtelystä aiheutuva moukuminen vituttaa, Tanjuska voi puolestani painua takasin Pietariin meluamaan ja päästelemään hapankaalipierujaan.


      • vauva vasta
        Juur näin kirjoitti:

        Uusavuttomat ja vähän vanhemmatkaan puupäät eivät ymmärrä tosiasioita, kerrostalo ei ole kuntosali eikä kennel, koirat pitäisi muutenkin kieltää taajamista.

        Ja kyllä se huonekalujen siirtelystä aiheutuva moukuminen vituttaa, Tanjuska voi puolestani painua takasin Pietariin meluamaan ja päästelemään hapankaalipierujaan.

        Minä ölen sitä mieltä että kyllä eläimet pitää sallia kerrostaloissa mutta on omistajan vastuulla jos vauvaan verrattavaa kymmen viikkoista pentua itketyttää koko naapuriston nähden ja uskoo pennun virtsarakon kestävän työpäivän kokonaan. Kun pissiä pitäisi saada vähintään kolmen tunnin välein. Itsestä kiinni miten pentu reagoi. Se on vauva basta. EI kestä työpäivää yksin.


      • ei lapsia
        vauva vasta kirjoitti:

        Minä ölen sitä mieltä että kyllä eläimet pitää sallia kerrostaloissa mutta on omistajan vastuulla jos vauvaan verrattavaa kymmen viikkoista pentua itketyttää koko naapuriston nähden ja uskoo pennun virtsarakon kestävän työpäivän kokonaan. Kun pissiä pitäisi saada vähintään kolmen tunnin välein. Itsestä kiinni miten pentu reagoi. Se on vauva basta. EI kestä työpäivää yksin.

        no itte ennemmin kuuntelen koiravauvan vinkunaa ku ihmislapsen rääkynää.. ja sen ymmärtää ku pentu jää päiväksi yksin..tottakai se jonku aikaa vinkuu yksinoloa kunnes tottuu siihen..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1505
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1203
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      947
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      870
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      59
      725
    Aihe