Monikulttuuriset perheet

Minulla on venäläinen puoliso. Olemme olleet naimisissa 14 v. Meillä on kaksi ala-ikäistä lasta, jotka asuvat puolisoni luona. Minun luonani he eivät edes käy. Viimeiset 3 vuotta asumuserossa. Miten muilla, sujuuko teidän perhe-elämänne normaalisti? Minusta tuntuu, että vieraannun perheestäni koko ajan lisää. Heillä alkaa olla jo ihan omia juttuja, joihin minä en kuulu. Tämä ei tunnu hyvältä. Lapsenikin tarvitsisivat isää. Puolisoni ei suostu mihinkään perheneuvontaan, vaan ajattelee, että kaikki ongelmat ovat minun aiheuttamia. Mene yksin! Olen aseeton. Hän käyttää lisäksi taitavasti minua hyväkseen, alistamisessa. Tästä minun itsetuntoni on laskenut lähelle nollaa. En itsekään ymmärrä, miksi en ota eroa. Ehkä lasteni takia ja sen, että se on niin pirun raskas prosessi viedä läpi. Vaimoni luonteen tuntien. Mitä te tekisitte huosuissani?

1

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chom chom

      Tietysti vieraannut perheestä, olettehan te jo käytännössä eronneet! Sinulla on oikeus tavata lapsiasi, olit sitten naimisissa tai et. Et voi pakottaa vaimoasi elämään kanssasi, jos hän ei halua. Miksi vaimosi ei haluaisi avioeroa ihan virallisestikin? Mitä pelkäät, että hän voisi tehdä? Osa peloista voi olla aiheellisiakin, mutta niihin voi varautua. Et eroa lasten takia - häh? Et menetä isyyttä, ja lapsetkin näkevät, että olette jo eronneet.

      Ehkä olisi hyvä, että menisit perheneuvontaan puimaan näitä kysymyksiä ja kuulemaan vielä yhden mielipiteen lisää, että tuo ei todellakaan ole normaalia perhe-elämää.

      Sinuna ottaisin lasit silmiltäni, hyväksyisin tosiasiat, menisin perheneuvontaan, alkaisin valmistella eroa ja alkaisin tavata lapsiani useammin myös omassa kodissani. Alkaisin rakentaa omaa elämää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2695
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2282
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2030
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1759
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe