Olen matkalla raittiuteen

Arska.

Tänään en ole juonut alkoholia sillä join kupin kahvia.
Voiko ihanammin päivä alkaa?

7

204

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kossu-ossi

Kahviin on kätevä lirauttaa pienet plöröt kossupullosta ja makukin on sitten parempi.

• Raittius on hyvä asia, löytyy raittina olon tueksi, paljon ihanii asioita maailmasta , mutta järjellä, ei orjallisesti, itse nautin suuresti omasta raittiudestani !!!

• Arska.

Nyt on ripuli housussa ja hirvee darra.
      Kaapis ei oo kahvia.
      Mitä teen ?

• sarska

Korviketta.

• vieroitusoireet
        sarska kirjoitti:

Korviketta.

Mä en häpeä sanoa, että kärsin alkoholismista (ns. dipsomaani eli tuurijuoppo). Tosin olen löytänyt yhdessä päihdelääkärin kanssa suhteellisen hyvän vanhan tutun keinon, jolla juomaputki saadaan tilapäisesti poikki ilman suurempia tuskia. Jos on ollut esimerkiksi kahden viikon totaalinen putki, jossa veren alkoholipitoisuus on yötä päivää 3,5 - 4 promillea, niin sen lopettaminen on äärettömän vaikeaa hirvittävien fyysisten tuskien ja pelottavien hallusinaatioiden takia.

Silloin, kun on valmis lopettamaan juomaputken, niin A)150 mg (3 x 50 mg 3-4 päivän ajan riippuen juomaputken pituudesta) oksatsepaamia (kauppanimi Opamox, joka on bentsodiatsepiini, kuten diatsepaami, mutta vesiliukoinen, tehokkaampi eikä riippuvuusriskia sekä kumuloitumisvaaraa elimistössä ole samalla tavalla, kuin diatsepaamissa). B) Samanaikaisesti vahvin B-vitamiini Trineurin 150 mg päivässä. Siinä on B1, B6 ja B12 vitamiinit, joiden taso laskee elimistössä radikaalisti pitkän juomaputken aikana, koska alkoholin palamisprosessi kuluttaa juuri noita tärkeitä hermostoon vaikuttavia B-vitamiineja. C) Petiin ja otetaan rennosti. Lepäillään. Vierelle pari litraa vichy vettä ja niistä ei sitten tehdä kossu-vichyjä.

Lääketieteen tohtori Pekka Heinälä (entinen A-klinikkasäätiön johtava tutkija) on kirjoittanut useita lääketieteellisiä artikkeleja bentsodiatsebiinien käytöstä alkoholin vakavissa vieroitusoireissa. http://www.hs.fi/haku/?haku=Pekka Heinälä Pekka Heinälän kommentteja.

• Arska.

Avaa ikkuna ja huuda että:"Minulla on kahvi lopussa!".Tai soita äitillesi.

• Arska.(Aloittaja)

Avaa ikkuna ja huuda että:"Minulla on kahvi lopussa!".
        Tai soita äitillesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      381
      4136
    2. Kuka on mystinen heppamies?

Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1546
    3. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      134
      1407
    4. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      67
      1137
    5. Perjantaita!

Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔
      Ikävä
      63
      961
    6. Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?

The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass
      Tv-sarjat
      15
      956
    7. Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"

Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise
      Suomalaiset julkkikset
      12
      907
    8. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      38
      890
    9. Ei sua mies varmaan kauheasti haittaa

Jos otan sut omakseni, tässä lähiaikoina ❤️
      Ikävä
      65
      871
    10. Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua

Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään
      Ähtäri
      60
      869
    Aihe