Vieläkö Finski kerää polttoainemaksuja?

kerosiini halpaa

Onko tilapäinen maksu unohtunut pysyväksi?

7

227

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinpä niin
    • ihan sama

kuolee se kuitenkin kohta pois, onneksi.

• Muistikas

Ei sitä koskaan tilapäiseksi tarkoitettukaan. "Polttoainelisämaksu" (fuel charge) on yksinkertaisesti eurooppalaisten lentoyhtiöiden yleinen tapa huijata. Jakamalla hinta kuvitteellisiin osiin, joista "varsinainen hinta" (fare) on vain yksi, saavutetaan useita etuja, joita on valotettu esimerkiksi sivulla
      http://travel.usatoday.com/deals/inside/story/2011/05/The-truth-about-airline-fuel-surcharges/47071096/1

Matkustajille näkyvin osa huijausta on nykyisin se, että kun hän kuvittelee saavansa ilmaisen matkan "lentopisteillään", hänelle isketäänkin lasku, jossa merkittävin osa on yleensä "polttoainelisämaksu". Se kun ei muka ole osa "hintaa", niin se voidaan periä, vaikka matka muka annetaan ilmaiseksi! Lentoyhtiöiden harjoittaman vilpillisen mainonnan, jossa ilmoitetaan "hinta" ilman "lisämaksuja", EU on onneksi onnistunut karsimaan pois.

Tätä voisi verrata vaikka siihen, että kauppa ilmoittaisi, että maidon hinta onkin vain 30 senttiä litralta, mutta lisäksi on maksettava 70 sentin rehumaksu, jolla katetaan lehmien ruokintakulut. Tällä ei tietenkään olisi mitään tekemistä sen kanssa, miten iso osa todellisesta hinnasta johtuu rehukustannuksista, eikä sitä tietenkään alennettaisi, jos rehun hinta laskisi. Mutta kauppa voisi huijata ilmoittamalla LITRA MAITOA VAIN 30 SNT!, kunnes viranomaiset saisivat sen estetyksi. Sen jälkeenkin ne voisivat huijata esimerkiksi ilmoittamalla, että kanta-asiakaskortilla saa jonain päivänä litran maitoa ilmaiseksi – kunhan maksaa siitä 70 senttiä.

• 10+15

Oma ääriesimerkki on Finnairin TLL-TMP-TLL -liput: Lento 117,56, josta verot ja muut maksut 102,56. Euromääräisesti isompi on Tammikuun TMP-LHR-TMP, lento 271,62, josta verot ja muut maksut 233,63.

Tarkoittaa käytännössä että pisteitä ei kannata käyttää lentolippuihin ainakaan lyhyemmillä lennoilla.

• onkohan totta

Oispa kiva tietää maksaako lentoyhtiö nuo verot.

• penaaliantti1

MITKÄ VEROT ?!!! OOTKO VÄHÄ VITU JUNTTI, MITÄÄN VEROJA OLE!!!!!!!

• Verot pitää maksaa

Oon vähä juntti. Itelle kerättävät verot ei oo omia. Ne ovat valtion. Anteeksi intellektuelli, kun kerron näitä hyvin yksinkertaisia asioita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1652
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1478
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      891
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      849
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      791
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      766
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      718
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      718
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      710
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      673
    Aihe