Isänpäivän muistamatta jättäminen

Mitä mieltä?

Olen 1,5 kk ikäisen tyttövauvan isä. Kävipä sitten niin, ettei mua muistettu isänpäivänä ollenkaan. Pahoitin siitä mieleni ja loukkaannuin. Aiheettako? Mitä mieltä ollaan?

8

2462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • outoa on

      annettakoon vaaville anteeksi. tyttäresi ei varmaan vielä ymmärrä koko isänpäivä-käsitettä. mutta ottakaapa asia vakavasti puheeksi, vaikka vaipanvaihdon yhteydessä.

    • gfjdgdfj

      varmaan suhteestasi lapseen ja sen äitiin.

    • isä32

      aiheutuu siitä, että vaimosi omassa lapsuudenkodissa ei ole isänpäivää juhlittu, hän ei välttämättä osaa sitä mieltää varsinaiseksi juhlaksi. Voithan sinä itse aloittaa perinteen ja viedä perheesi isänpäivälounaalle ja leipoa vaikka kakun. Aika monet äidit perheissä joutuvat leipomaan omat äitienpäiväkakut, heh..

      Tunnen monta perhettä joissa ei isänpäivää juhlita mitenkään. Monet mieltävät isänpäivän jotenkin kaupalliseksi juhlaksi. Viitisenkymmentä vuotta sitten idea Ameriikasta. Ruotsalaiset kauppiaat esittivät vuonna 1949 isänpäivän viettämistä kaikissa Pohjoismaissa.

      Täytyyhän se myöntää ettei isänpäivällä ole vieläkään samaa painoarvoa mitä äitienpäivällä, kaikissa perheissä ei äitiäkään muisteta paljon mitenkään äitienpäivänä.

      Sun täytyy itse tehdä eka aloite isänpäivän juhlistamiseksi. Kaikille se ei ole itsestäänselvyys:)

      • Mitä mieltä?

        Niin no, jokainen ymmärtänee, etten tytärtä asiasta ole syyttämässäkään. Ja vaimon perheessä on isänpäivää juhlittu, tosin - selityksen mukaan - siten, että kyseessä on ollut nimenomaan lasten ja isän välinen juttu. Toisin sanoen kun tyttäreni ei tehnyt mitään, ei vaimonkaan pitänyt. Että semmoista. Jotenkin en vaan hyväksynyt kantaa...


      • isä32
        Mitä mieltä? kirjoitti:

        Niin no, jokainen ymmärtänee, etten tytärtä asiasta ole syyttämässäkään. Ja vaimon perheessä on isänpäivää juhlittu, tosin - selityksen mukaan - siten, että kyseessä on ollut nimenomaan lasten ja isän välinen juttu. Toisin sanoen kun tyttäreni ei tehnyt mitään, ei vaimonkaan pitänyt. Että semmoista. Jotenkin en vaan hyväksynyt kantaa...

        Noh sinähän olet aivan uunituore isä. Taitaa vaimollasi olla itselläänkin totuttelemista pienokaiseen ja äidin rooliin, on se kuitenkin niin iso elämänmuutos.

        Ei siitä kannata niin mahdottoman isoa numeroa tehdä tuosta asiasta. Kaikki eivät yksinkertaisesti ole tottuneet viettämään isänpäiviä, kun ei omassa lapsuuden kodissa esim. ole vietetty. Sitten kun lapsesi on isompi varmasti vietätte mukavia isänpäiviä yhdessä, sehän se parasta on. Ehkäpä vaimosi ymmärtää sitten paremmin isänpäivän merkityksen sinulle.

        Kyllähän muistaminen tuntuu hyvältä. Ei isänpäivää monessa tuttavaperheessäni kuitenkaan vietetä samallalailla kuin äitienpäivää. Meilläkin se on enemmän semmoinen minun ja lasten välinen juttu. En kuitenkaan kerkeä olemaan lasteni kanssa läheskään yhtä paljon kuin vaimoni.


    • Vaari 78 v.

      Minun jälkeläiseni tietävät että en diggaa mitään kaupallista "isänpäivää!" Olen saanut olla rauhassa kymmeniä vuosia. Jokainen päivä on isän, äidin, ja lasten, joka asenne tietysti kauppiasta harmittaa...

    • QueenOfTheDawn

      Niin no periaatteessa äidin olisi pitänyt antaa lapsen vaikka "piirtää" jokin kortin tapainen ja sitten hän olisi voinut sen ojentaa...

    • ViaValeria-74

      Hei,
      Ikävä kuulla että noin kävi ja voin hyvin ymmärtää, että se harmittaa. Minä sain noin vuoden vanhan tytön äitinä seuraavan tiedon: Ei ehditty vielä laittaa aamiaista valmiiksi kun nousit jo 9:30. Meinasi itselläkin tulla kyyneleet silmiin.

      Noin aikaisessa vaiheessa äiti varmaan elää niin opetteluvaiheessa ja jos hän valvoo joka yö, ei ajatukset ole riittäneet järjestämään kunniaksesi mitään. Toivottavasti tilanne on erilainen jo ensi vuonna.

      Myöhästyneet onnittelut sinulle isäinpäivän johdosta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      258
      800
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe