suklaata syövä kissa...

nikita_76

Mulle sattui eilen pieni "vahinko"... Olin ostanut itselleni tupla black-patukan. Jätin sit epähuomiossa puolikkaan palan olkkarin pöydälle ja kuinka ollakaan, löysin kissani pöydältä jossa se oikein antaumuksella söi patukan jämiä... En ole koskaan nähnyt,saati kuullut, että kissat söisivät suklaata. Onko kellään kokemuksia vastaavasta...???

22

8916

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiskis

      mutta suklaa on kissalle myrkkyä, älä vaan enää jätä kissan ulottuville.

    • Annoin edesmenneelle kissalleni joskus Fazerin sinistä. Nykyiselle en oo mitään viittiny antaa. Luin lehdestä että suklaa olis myrkyllistä eläimille. Tai ainakin koirille. Kissoissa ei ole mitään oireita tai mitään näkynyt.

      • manu93

        Mul on kaks kissaa ja ne on ihan hulluina suklaaseen. ne tykkää myös sipseistä,juustosta,valkosipulista,perunasta, näkkäristä,ja vaikka mistä muusta.
        EN kuitenkaan anna sitä/niitä kovinkaan usein sillä se/ne eivät ole kissan terveydelle hyväksi.
        liika makea voi olla todella vaarallista kissalle. Mutta joskus voit hemmotella kissaasi piienellä palalla suklaata.


      • Tabby
        manu93 kirjoitti:

        Mul on kaks kissaa ja ne on ihan hulluina suklaaseen. ne tykkää myös sipseistä,juustosta,valkosipulista,perunasta, näkkäristä,ja vaikka mistä muusta.
        EN kuitenkaan anna sitä/niitä kovinkaan usein sillä se/ne eivät ole kissan terveydelle hyväksi.
        liika makea voi olla todella vaarallista kissalle. Mutta joskus voit hemmotella kissaasi piienellä palalla suklaata.

        Paitsi että suklaa on kissalle vaarallista, myös sipuli on sitä. Sipuli ei ole ehkä ihan niin vaarallista kuin suklaa, mutta aiheuttaa silti anemiaa. Myös tomaatti on kissalle myrkkyä.


      • kissan herkku
        Tabby kirjoitti:

        Paitsi että suklaa on kissalle vaarallista, myös sipuli on sitä. Sipuli ei ole ehkä ihan niin vaarallista kuin suklaa, mutta aiheuttaa silti anemiaa. Myös tomaatti on kissalle myrkkyä.

        Meillä kisu on vallan heikkona Piltin persikka-banaani soseeseen... onkohan siitä mitään haittaa sille jos lusikallisen verran silloin tällöin sitä nautiskelee?


    • bag_gie

      suklaa kyllä maistuisi mutta "ihmisen suklaa" ei ole tarkoitettu eläimille.
      Suklaassa on paljon rasvaa joten ei ihme. Ja kissat tunnetusti ovat hyvän makuaistin omaavia herkuttelijoita.

      Jos kisu vahingossa sitä syö eikä mitään haittaa ole nii en kuitenkaan syöttäisi sitä sille. Ainakin koirille myrkkyä, miksei siis kissoillekin. En muista mitä toksisia aineita sisältää mutta kuitenkin.
      Parempi hankkia kisuille tarkoitettua suklata ja muita herkkuja, ihminenhän sen kisun terveydestä on vastuussa.

      PS: Meidän kisuista yksi on kehittänyt ruoan varastelun taiteeksi:)

      • Tabby

        Täydelliseen kirjoitukseesi haluaisin vielä kommentoida sen verran, että kissa ei maista makeaa käytännössä katsoen lainkaan. Kissan ei tarvitse maistaa makeaa, sen luonnollinen ravinto kun ei ole mitenkään makeaa (vai onkohan hiiri tai pikkulintu makea? Enpä usko) =)


      • bag_gie
        Tabby kirjoitti:

        Täydelliseen kirjoitukseesi haluaisin vielä kommentoida sen verran, että kissa ei maista makeaa käytännössä katsoen lainkaan. Kissan ei tarvitse maistaa makeaa, sen luonnollinen ravinto kun ei ole mitenkään makeaa (vai onkohan hiiri tai pikkulintu makea? Enpä usko) =)

        varmaan maista, mutta rasvan varmasti siitä suklaasta :), ja/tai maidon maun?
        Joku hyvä makuhan noissa kissan kannalta "älyttömissä" herkuissa on oltava.

        Siitä pikkulintujen makeudesta en tiedä, kyllä huuliaan nuoleskelevat kovasti jos sellaisen saavat* ;o)

        Meillä ainakin yhtä tärkeää kuin herkun maku on se että saa vietyä esim. pöydältä minkä ne tietää kielletyksi. (ei kissa muuten perunankuoria tai kaalia varmastikaan söis)
        Kissojen herkkunapit sitävastoin ei kelpaa.


      • neiti_puolikuu
        Tabby kirjoitti:

        Täydelliseen kirjoitukseesi haluaisin vielä kommentoida sen verran, että kissa ei maista makeaa käytännössä katsoen lainkaan. Kissan ei tarvitse maistaa makeaa, sen luonnollinen ravinto kun ei ole mitenkään makeaa (vai onkohan hiiri tai pikkulintu makea? Enpä usko) =)

        Niin kyllä kissa ei masita makeaa,mutta rakastaa rasvaa,kuten kaikki lihansyöjät... Sitähän se suklaakin on täynnä..


      • Arska0132

        suklaassa on teobromiinia,mikä on myrkkyä koirille, kissoista en tiedä..ollut 2 kissaa mitkä tykkäsivät suklaasta ja voivat hyvin vaikka saivat palan silloin tällöin :)


    • Tabby

      Ei ole kokemusta siitä, että kissa söisi suklaata. Suklaa on kissalle vaarallista myrkkyä, joten meillä kissat ja suklaat pidetään kaukana toisistaan ;) Kaverin koira kuoli syötyään liikaa suklaata, koiraa pienemmälle kissalle yksi suklaapatukka voi olla hyvinkin jo tappava määrä suklaata.

      Pidetään ihmisten herkut ihmisten herkkuina, eikös =)

      • Ruipelo

        Juu, eli suklaassa on teobromiini-nimistä ainetta, joka aiheuttaa kissalle vakavan myrkytystilan. Miettikääpä miten viisikiloinen kissa reagoi 30 g suklaapatukkaan, jos kaksi kertaa isompi koira saa siitä myrkytysoireita. Eiköhän pidetä kissojen ja ihmisten herkut erillään. ;)

        Tomaatissa on myrkyllistä solaniinia, jonka haittavaikutukset eivät välttämättä näy heti, mutta viikon niistä kärsittyään on kissa jo tosi huonossa kunnossa.


    • neiti_puolikuu

      Ei ole ollenkaan terveellistä,eikä saisi kyllä suklaata antaa,mutta meidän kissat on hulluina suklaan lisäksi myös sipseihin;)

      • sgugu

        kissa käy hulluna tavalliseen kaaliin.. Sekään tuskin kissalle tervellistä, saati sitten hyödyllistä, mutta sitä se on aina kerjäämässä jos joku sattuu syömään.


      • sntfl
        sgugu kirjoitti:

        kissa käy hulluna tavalliseen kaaliin.. Sekään tuskin kissalle tervellistä, saati sitten hyödyllistä, mutta sitä se on aina kerjäämässä jos joku sattuu syömään.

        äsken töistä tultuani nappasin palan tuoretta kaalia ja kissa meni sekäisin. annoin sormenpäätäkin pienemmän palan maistiaiseksi ja herkkupala upposi samantien. kumma juttu, mikä siinä kaalissa kissaa viehättää? enempää en anna, vaikka kuinka roikkuisi lahkeessa kiinni :)


      • Nöpsykkä.....
        sntfl kirjoitti:

        äsken töistä tultuani nappasin palan tuoretta kaalia ja kissa meni sekäisin. annoin sormenpäätäkin pienemmän palan maistiaiseksi ja herkkupala upposi samantien. kumma juttu, mikä siinä kaalissa kissaa viehättää? enempää en anna, vaikka kuinka roikkuisi lahkeessa kiinni :)

        Meidän kissalla on mitä kummallisin mielihalu, se suorastaan rakastaa appelsiinimehujäätä:D Tuoreen appelsiinin hajua se ei voi sietää joten siksi on vaikea käsittää, mitä hyvää se näkee jäätelössä. Onko kenelläkään vastaavaa tapausta?


    • Olen kuullut että taloussuklaa olisi kissoille ja koirille se kaikkein vaarallisin suklaa. Onkohan kenelläkään tietoa onko asia näin? Toki kaikkea suklaata tulee välttää, mutta tuskin pieni pala niin vaarallinen on...

      • aina..

        ..enemmän itse suklaata.


    • kissoja neljä

      NETISSÄ ON TIETOA SUKLAAN MYRKYLLISYYDESTÄ KISSOILLE-käyttäkää maalaisjärkee ja älkää rakastako lemmikkiänne hengiltä !!!!

    • 11 vuotias

      No voi hyvät hyssykät ei suklaata,sipsejä,karkkeja niille pidä antaa eikä tietenkään salami-makkaraa eikä Myöskään mitään suolasta ainakaan paljoa vaikka kerran Kyl meidän kisu söi suklaa vanilja jäätelöä ja kyllä ne vanilja jäätelöä meillä saa sekä kinkkua tietenkin välillä ainoastaan. On myös hyvä antaa joskus kalaa mutta katso ettei siinä ole ruotoja raakaa lihaa pitää antaa vähäsen kissalle joskus ja oon kuullu ainakin sata miljoona kertaa kaverilta et mun kissa syö vaikka mitä. Meidän mökiltä tuodut löytö kissat syö yleensä vaikka mitä mut ei karkkeja eikä muutakaan niin sanotusti roskaruokia. Mutta ne Kyl saattaa innostua joskus ja raapia mutta ne ovat ihania kissoja yks lyötö kissa kuoli en tiedä miten kirjoitetaan Se tuli ja hyppäsi ruoka pöydälle ja aijaili ja söi voin Se aijaili aina loppuun saakka. Joskus mietin et on mulla muitakin kissoja mut oon aatellut et miten voi surra niin kauan kissaansa Oikeesti Se kuoli jo 5.6.13 ja nyt on 14.2.14. Joskus vielä toivoin että Se lentäisi lailla enkelin luokseni toosi lapsellista :D no uskoin silloin enkeleihin vielä. :-)

    • 11vuotias

      Ai niin hyvää ystävän päivää!

    • Anonyymi

      mun kissa söi ruokaa eilen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe