1.9 TDi PWD 96 kW talvella

Olisi harkinnassa hankkia diesel ja yhtenä vaihtoehtona on Passat tai A6, 1.9 TDi 96 KW koneella.

Pitääkö tähän konemalliin asennella Suomessa jotain polttoaineen tai huohottimen lisälämmittimiä?

Riittääkö lämmöt talvella, t.s. vaatiiko Webaston kuten pienempitehoiset 1.9 nuhapumppusuutindieselit?

2

1495

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • golf3tdi

Huohotinputken lämmitysvastus on hieman vapaaehtoinen talvivaruste, maksaa asennettuna merkkiliikkeessä n. 150 euroa, pelkkä vastus 75 euroa. Jos luotat siihen että pätkäajossa ei öljymoskaa jäädy huohotinputkeen tai olet kerran talvessa tai parissa valmis puhdistamaan sen, niin jätä asentamatta. Jos taas et ole yhtään tee-se-itse -henkinen ja 150 euroa ei ole kulu eikä mikään, niin asenna ihmeessä. Mielestäni ongelma on pahempi vanhoissa 1.3 ja 1.4 koneisissa.

Lämmöt riittävät jopa 66 kW -versiossa, kunhan kierrokset on yli 2000 ja keula peitetty. Yli 20 asteen pakkasessa pysähtyminen liikennevaloihin voi olla vilpoisa hetki. Tehokkaammat tuottavat lämmintä paremmin. Webasto tai Eberspächer-lämmitin tuo mukavuutta autoiluun, joten suosittelen hankkimaan.
      Edullisempana vaihtoehtona keulapeite maksaa 20 euroa merkkiliikkeessä.

• TDI

Golfissa ajelin 70tkm ja 2v ja hyvin sillä tarkeni ajossa, jahka olin moottorin lämmittänyt Eberillä. Ja sen pari kertaa kun Eberi reistaili ja jouduin repimään auton -20C pakkasilla käyntiin ilman esilämmitystä niin lämpeni se ihan kohtuu nopeasti 'omalla voimallaankin'.

Tuosta Golperosta meni äskettäin uusiksi moottori, kun työntekijät ajelivat öljypohjan kiveen ja jatkoivat matkaa 50km ilman öljyjä. Moottorin vaihdon yhteydessä tuli katsottua tarkemmin mitä siellä oli varusteina ja tosiaan tuo huohottimen lisäpalikka puuttuu tuosta 96kW mallista ainakin Golfissa - 74kW TDI:ssä asentaja sanoi sen olevan vakiona.

Itsellä siis ainakin lämmöt riitti, mutta en kyllä mitään autoa enää ilman webastoa ostaisi - se on kuin ilmastointi, kun siihen tottuu niin ei siitä enää voi luopua ;)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2306
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      115
      1801
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      88
      1449
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      133
      1397
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1266
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      74
      1248
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1111
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1067
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      992
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      844
    Aihe