Vanhemmat väheksyy ja haukkuu

Kiitos jos luit

Heippa! :) oon 16v tyttö, en oikeen oo puhunu tästä asiasta kellekkää, ku aattelin että se ei oo kauheen tärkeetä.. Mut mietin että voisin kuitenki kyssyy teijän mielipidettä!
Eli siis mun vanhemmat ei hirveesti arvosta mua tai mun tekemiä juttuja, ja ne haukkuu mua tosi usein. Esim, jos mulla on joku koe tulossa ja yritän lukee siihen ja äiti vaikka sattuu tuleen ja kysyy multa jotai siitä alueesta. Nii jos vastaan väärin niin tulee sellasta huutoa ja valitusta että en osais mitään.. Noh sitteku tuon kotiin jonku kokeen jossa yritin parhaani (jankutan sitä aina että YRITÄN PARHAANI) mutta se on sit menny vähän huonommin nii mum vanhemmat huutaa mulle ja haukkuu mut ihan lyttyyn. Se ei tunnu hirveen kivalta. Mulla on muutenki tositosi huono itsetunto nii tää ei yhtään paranna sitä..
Muutenki nykyään meillä kotona vaan riidellään ja suututaan toisillemme pikkuasioistaki.. Myönnän että kyllä mäki joskus niille huudan mutta se johtuu siitä että mä oon niin väsynyt tähän kaikkeen huutamiseen ja riitelyyn. Ne ei oikeen missään asiassa tue mua.. JA en missään nimessä uskalla kertoa vanhemmille mun viiltelyistä ja anoreksian oireista, vaikka ehkä haluisin... Ja tosiaan viime aikoina oon aika paljon miettiny itsemurhaa.. Sillä saisin tän kaiken paskan loppumaan! Oon saanu itteni pois niistä ajatuksista sillä että aattelen että kesällä mua oottaa yks aivan ihana reissu!!sitä en halua mistään hinnasta missata!! Mut niin kyllä mä nyt ainaki kesään asti täällä pysyn, mut en tiiä sitte kesän jälkeen...
Niin mitä mieltä te ootte tästä? Ku en vaan jaksais enää tätä joka päiväistä huutamista.. En vaan tykkää olla enää kotona vanhempien haukuttavana..

2

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuusenpallo

      Mä en ymmärrä vanhempia jotka ragee jostain koenumeroista.Mä en tajua tollasta.Opiskeletko esim.amikses tai lukios,ja asut kotona?suosittelen muuttaan soluasuntoon eihän tollasia vanhempia jaksa kukaan.Älä tee mitään pahaa itelles ,oot nuori elämä ees. Pian voit siis 18vee päättää ite asioistas ne ei vanhemmille kuulu jos niiltä tukea ei saa.Lähetän sulle hirmusti voimia älä lannistu!

    • Hei Kiitos kun luit!

      Oletko kertonut asiasta kenellekkään esim. koulukuraattorille tai sosiaalityöntekijälle? Parhainta nyt olisi että saisit ammattiapua perheen ulkopuolelta sinulle että vanhemmillesi.
      Opiskelija-asunnot ovat myös suht edullisia vuokriltaan jos kotona oikeasti ahdistaa olla. Saisit oman rauhan ja helpotusta oloosi ja opiskeluihisi.
      Toivotamme kovasti tsemppiä ja rohkeutta saada asia eteenpäin.

      Terveisin
      Jenni ja Jari
      Jyväskylän nettisaapas

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      55
      1553
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1228
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1044
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe