Kummallisia mainoksia Wikipediassa

Annastiina3

Tänään on tullut omituisia mainoksia Wikipediaan. Joku sana on sininen ja lihavoitu ja siinä vihreä nuoli, joka antaa linkin mainokseen.
Onko muilla samoin.
Joku sana saattaa olla kahdella viivalla alleviivattu ja sama juttu.

23

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annastiina3

      Niitä mainoksia tuppaa olemaan joka nettisivulla jos selaimena on Chrome. Miten saan ne pois?

    • Adblock plus.

      • plussa myynyt itsens

        Ei, vaan AdBlock Edge.


    • ijof

      Joskus oli haittaohjelma joka toimi noin.

      • Annastiina3

        Yritin ladata Adblockia. mutta sen mukana tuli 4 muuta ohjelmaa. Ja mainoksia "ponnahteli" siitä huolimatta, ja sitten tuli joku "Vosteran Search" kiinnittyen palkkiin.
        Auttakaa, VAPUNEN pliis. En halua ponnahlevia mainoksia ja niitä lihavoituja sanoja esim. wikipediassa ja muualla.


    • 3+11

      Vaikka Wikipedian luotettavuus on parantunut, kannattaa edelleen etsiä tietoa tietokirjoista. Wikipedian avulla voi haistella, mistä voi löytää tietoa ja sitten lähteet voi käydä tarkastamassa kirjastossa.

      Wikipediaan liittymistä kannattaa harkita varauksella. Olen havainnut, että jos kirjoitan IP-osoitteella, menevät muokkaukseni läpi paremmin poistamatta. Jos taas kirjoitan luomallani tunnuksella, niin muokkauksiani poistellaan tuon tuostakin ja moderaattorit soittavat poskea. Molemmissa tapauksissa olen lisännyt asiallista ja lähteistä tarkastettua tietoa. Erikoinen tapaus tuo Wikipedia.

    • a.v.

      Ei Wikipediassa mitään mainoksia näkynyt, kokeilin ilman Adblock Edgeä.

      Kannattaa ladata ja asentaa ja ajaa Malwarebytes free

      https://www.malwarebytes.org/

      -

    • Annastiina3

      Vosteran Search on nyt poistettu, mutta niitä mainoksia tuppaa tulemaan.
      Ei pelkästään Wikipediassa vaan kaikkialla muuallakin
      Tekstin joukossa on lihavoituja sanoja joiden oikeassa yläkulmassa on vihreä nuoli
      jos nuolta tai sanaa koskettaa siihen tulee joku "Windows kysely" tai sitten on sinisiä sanoja joiden alla on kaksois alleviivaus.
      Myös mainoksia "ponnahtelee koko ajan" Mikä olisi KUNNON ohjelma joka blokkaisi ne?

      • putsaukseen

        Poista haittaohjelmat koneeltasi. Jatkossa älä enää asenna niitä, niin ei tarvitse hermoilla ja riehua.


    • a.v.

      En minä jaksa teidän kanssanne.

    • Annastiina3

      Adblock Edge on nyt ladattu, mutta niitä mainoksia silti tulee!

      • 10100011010

        Sinulla on jokin ylimääräinen virus/haittaohjelma/mainosohjemlma ohjelma koneellasi.

        Kannattaa selvittää mikä se ongelman alkulähde on. Adblockin asentaminen on sama kuin söisi buranaa kun jalka on poikki. Ei hoida itse ongelmaa, vaikka ehkä lievittää kipuja . . .

        Mene windowsin poista sovellus työkäluun, ja katso mitä ohjelmia siellä on viime aikoina asennettu. Erilaiset search toolbaarit sun muut aiheuttaa juuri tuon tyylisiä oireita. Niistä pääsee usein eroon helposti poistamalla toolbarin windowsin ohjelmat ja toiminnot kohdasta.


    • eproeikijussakaleyms

      Ja selain käynnistetty uudelleen?
      ja Malwarebytes ajettu?

      • Laita kuvankaappaus tuosta mainoksesta.


    • Annastiina3

      Malware päivitetty juuri äsken, ei vaikutusta.

      • Annastiina3

        Tuokin edellisen kysymyksen "uudelleen" näkyy minulla

        1. ISOLLA
        2. sinisellä
        3. alleviivattuna
        4. oikeassa yläkulmassa vihreä nuoli
        5. ilmoitus kyselystä ja mahdillisuudesta voittaa jokin palkinto


      • 10100011010

        Sinun pitää myös ajaa kaikki tarkistukset läpi sillä ja mielellään poistaa löytyvät haitakkeet.

        Toinen ohjelma, joka ainakin ennen oli hyvä tuon tyylisten roskien poistamiseen on nimeltään Ad-Aware:

        http://www.lavasoft.com/


    • Lauriv

      Lataa netistä ohjelma nimeltä "AdwCleaner", ja aja sillä tarkistus.

    • aijaa...

      Nämä on näitä windowsin ongelmia.

    • Annastiina3

      Eipä auttanut Ad-awarekaan.

      • iSpy

        Ehkä Annastiina3n kannattaisi kokeilla jotain toista selainta, jos Google suuressa viisaudessaan Chromeineen on päätellyt että sinä haluat ehdo-tt-om-asti jotain merkillisiä mainoksia.


    • Annastiina3

      Ei auta Firefoxikaan.

    • nörtti3

      Asenna ylikirjoita tai vaihda kovalevy ja asenna Windows uudestaan. Se on ainut takuuvarma keino poistaa se sillä siinä kaikki lähtee.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6876
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2696
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2283
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1960
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1257
    Aihe