männistön koulun opettajia

oppilashan

Muistan ainakin Raakel Orakangas, Osmo Orakangas, Virtanen musiikin ope, Eelis Korhonen kässässä, "vihainen" Niskanen, Liisa Valto, Ritva Lindsted vaimikäsenytoli, niin, menin ekalle -76

23

5068

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikorin ihme

Unto Keinänen ja Arto Rossi

• vm -53

Minun aikana oli Annikki Ripatti Lahja Hakala Kylli Kakkinen opettajia ihan ok

• Vmkuusseiska

Aino Saikkonen oli jämäkkä ja hyvä

• Anonyymi

En muista kuin yhden Ainon, jonka sukunimi alkoi K-kirjaimella. Tarkoititko häntä? Oli kyllä jämäkkä ja opetti mm. englantia.

• oppilaspoju

Minäkin menin ekalle -76. Opena oli Liisa Valto ja Ritva Linstedt vaimikäsenytoli. Sit tuurasi Enni Humala. Liikunnassa Pekka Tampio. Virtanen oli musiikkiluokan ope. Eelis oli kässässä, puku päällä aina. Raakel oli enkussa. Talkkari touhusi pihalla ja sianruokapöntöt lemusi pihassa lastaussillan alla. Reksinä Veikko Koponen. Oli terkkari (muistelen että aika ynseä) ja kaksikin hammaslääkärin vastaanottoa jotka aina paikalla.

• INRIKÖHÄN

Oli myös Koposten korruptiopesä.

Nepotismia oli viiden samaan sukuun kuuluvan kesken.

Viisi(!) samassa koulussa.

Hannu ei siihen kuulunut. Vain Koposet ja Tuoviset.

• hanki_apua

Jaha taas tämä alkaa Männistön koulu sitä Männistön koulu tätä.

• 1800-luvun_atk

Mänin ekaluokalle vuonna 1876 ja eevät voeneet opettoo aateekoota mullen sillon, voe perkeleen perkele, tämä on pilanna koko elämänj enkä piäse tästä millään yli, johan sitä oes atk-taetoja tarvittu jo saan vuojen piästä!!

• Nuoreemplehtoor

En ouky koulusa ieäs käynä mut oun kuulnaa et aenankii hevosenpaskoo jos koulumatkala jäi potkimmoo nii äet tulj ja huus niimmaa perusteelliseest muihen akkojen kans kun ne tappeliit et pit kaepuntinjohtajalta oeggee lupa kys syy et kuka suap paskot korjata ja panna kukillen! Kakkiin ha se sennii hus eerais (ice).

• Anonyymi

Muutin Helsingistä Männistön kouluun toiselle luokalle. Opettajaksi sain ihanan lähellä eläkeikää olevan Alman. Häntä sydämellisempää opettajaa en voisi kuvitellakaan.

Kolmoselta sain opettajaksi Leila Koposen. Hän oli erittäin sydämellinen opettaja myös. Muistan kun me oppilaat halailimme häntä, mikä ei 1970-luvun puolessa välissä ollut kovinkaan yleistä kouluissa. Leila oli rehtorin vaimo. Mutta Leila oli erittäin mukava opettaja. Hän oli aidosti lapsimyönteinen opettaja, joka oli aikaansa edellä.

Hän ei ollut pätkääkään katkera politisoitunut opettaja /elämäänsä kyllästynyt vihainen opettaja.

Kuudennella luokalla meidät siirrettiin Vahtivuoren kouluun. Yläasteelle siirryimme taas Linnanpellon yläasteelle ja lukioon.

Minä en muista kouluvuosistani nähneeni mitään raskauttavaa kiusaamista. Minua ei kiusattu kouluissa ollenkaan.

• Anonyymi

Alman sukunimi oli Björklund. Hän jäi pian eläkkeelle.

• Anonyymi

Pirkko H. oli vanhan koulukunnan opettaja sanan hyvässä merkityksessä. Kuri pysyi, joskin ei ehkä menisi nykyaikana läpi ne menetelmät. Tämä 80-luvun lopulla.

• Anonyymi

Taisi olla kuitenkin Pirkko L. Muisti pätkii.

• Anonyymi

Siis Alman sukunimi oli ehkä Björklund. Alma Björklund oli iäkäs, pian eläkkeelle siirtyvä luokanopettaja Männistön koulussa syksyllä 1974. Hän pukeutui kuin lotta. Ehkä hiihtämässä hänellä oli housut, muutoin joka päivä hameessa.

• Anonyymi

Ripatin Tapsa, Kylli Täti ja Ebba Benttilä.

• Anonyymi

Tapani Ripatti -niminen toimittaja oli joskus Radiomafiassa, tohtori Patin partyline pe-la öinä 90-luvulla :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tapani Ripatti -niminen toimittaja oli joskus Radiomafiassa, tohtori Patin partyline pe-la öinä 90-luvulla :)

Tapani Ripatti Ripani Tapatti ehhehe ehhhehe

• Anonyymi

Tanelle maistui kyllä viina lähes päivittäin, mutta hyvä tyyppi. Ritu oli seksiriippuvuudestaan huolimatta tosi pätevä opettaja.

• Anonyymi

Mulla Eeva Riitta satka eka luokalla ja vuosi oli-77

• Anonyymi

Raakel Orakangas tuli enkun opettajakseni syksyllä 1975. Olin muuttanut Helsingistä Kuopioon toiselle luokalle syksyllä 1974. Alma Björklund oli toisen luokan opettajani, mutta jäi eläkkeelle aivan noina aikoina. Kolmannesta viidenteen siis Leila Koponen. Ja peruskouluahan me Männistön koulussa käytiin. Niin Raakel oli todella persoonallinen enkun opettaja. Rakastin enkkua! Telkkarissa pyöri Neil Hardwickin Helle, hello, hello. Where' s the cat? Mulle enkun opiskelu oli todella omaa, olin kielissä lahjakas, ja siksi se oli niin mielenkiintoista. Ihan paras kouluaine, siis englanti. Saksan aloitin yläasteella ja ruotsin siihen aikaan vasta 7. lkalta. Kirjoitin kaikki nämä kielet ylioppilaskirjoituksissa. Raakelin opetus motivoi jo 3.lkalta alkaen. Hänen persoonallinen tyyli erottui samalla tavalla kuin puukäsityön opettaja Eeliksen. Puukäsityö ei todellakaan ollut mun juttuni. Lähinnä pelkäsin niitä sirkkeleitä jne. siellä luokassa. Kouluruoasta mulla jäi hyviä muistoja Männistön koulusta. Emännät siellä keittiössä tekivät kaiken alusta alkaen. Ne veripaltut valkokastikkeella, veriletut, kanaviillokin, puuropäivän, makaronilaatikon, maksalaatikon, erilaiset lihakastikkeet, myös
      tillilihan, erilaiset perunalaatikot jne. Kiisseliä oli joskus jälkiruokana.

• Anonyymi

Tuo kielten "diggaaminen" juontais juurensa Marikki Länsimieheen. ps. Unohdin "pongausluettelosta" .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo kielten "diggaaminen" juontais juurensa Marikki Länsimieheen. ps. Unohdin "pongausluettelosta" .

Osmo Orakangas eli Oski oli liikunnan opettajana "ryhdikäs" persoona !

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      65
      3502
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      3011
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2376
    4. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      12
      1464
    5. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1452
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1346
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1098
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      932
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      822
    Aihe