Todistetusti eniten ajettu Mersu.

Harri

Kreikkalainen taksikuski on ajanut vuosimallia 1976 olevalla 240D mallilla 4.600.000 km. Matkalla on kulunut kaksi uutta vaihtomoottoria ja koneremontteja on tehty 13 kertaa.
Auto on nykyisin Saksassa mersun museossa.
Kuljettaja sai tehtaalta vastineeksi uuden 200cdi mersun jolla nyt ajelee.
Jos on tiedossa enemmän ajettu niin ottakaapa yhteys Mersulle niin voitte saada uuden tilalle.

32

9289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnistu...........

      Saanko nauraa, hah hah hah.... tuohan on tosi hyvä mainostemppu.Kokeilen samanlaista, vaikka omalla autollani, eli kaikki osat sa vaihtaa kunhan ei vaihda niitä yhtäaikaa.Kaikkee ne sakemannit keksiikin , mut tää oli kyllä yliveto.

      • tarkemmin taas

        Oikeastaan aika harvaan remontoitu. Ottaen huomioon kuinka varhaista tekniikkaa. Ja millaiset öljyt olleet siihen aikaan. Kyllä Meke kestää.


    • kukas

      remonttia, kun esim. ottaa huomioon mitä "Satakunnan Kansa" lehti kirjoitti eräästä siellä ajossa olleesta taksimersusta.

      Ps. Sitä, onko kyseinen porilainen 124-sarjan "miljoonamersu" ajossa vielä, en tiedä

    • Harri

      Taksikuskin nimi on Gregorius Sachinidis ja kaupunki Thessaloniki.

      Koneremontteja tehtiin 11 (ei siis 13).

      Sachinidis osti auton Saksasta käytettynä 1981 jolloin sillä oli ajettu noin 220.000 km. Auto oli käytössä vuoden 2004 kesäkuuhun saakka kellon ympäri taksina.
      Sachinidis oli lähettänyt kirjeen Prof. Jürgen Hubbertille, Mersun johtokunnan jäsenlle ja kiitellyt autoa hyvästä palvelusta. Mersun museon edustajat olivat vieraillet Sachinidiksen luona ja saivat hänet luovuttamaan auton museolle.

      Vastineeksi oli Kreikan mersu luovuttanut 200cdi:n Sachinidikselle.

      • tarkkaan

        Autolla on pitänyt ajaa joka helkutin päivä 365 päivänä vuodessa 522 km. Jos lasketaan 2 pv/kk huolto ja korjauspäiviä /kk tulee 23 vuoden aikana ajamattomia päiviä yht 552. Ajokilometrejä tulee silloin käyttöpäiville 570 km.

        Liekköhän taxissakaan mahdollista??


      • Kallonkutistaja
        tarkkaan kirjoitti:

        Autolla on pitänyt ajaa joka helkutin päivä 365 päivänä vuodessa 522 km. Jos lasketaan 2 pv/kk huolto ja korjauspäiviä /kk tulee 23 vuoden aikana ajamattomia päiviä yht 552. Ajokilometrejä tulee silloin käyttöpäiville 570 km.

        Liekköhän taxissakaan mahdollista??

        Kreikasta en tiedä, mutta ainakin Suomessa on tuollaisia takseja, joilla ajetaan keksimäärin yli 600 km joka päivä. Ja jos tulee huoltopäiviä, niin määrä vielä lisääntyy siitä. Tuolla kaksi pv/kk tarvisi ajaa jo yli 640km päivässä.


      • Onhan niitä
        Kallonkutistaja kirjoitti:

        Kreikasta en tiedä, mutta ainakin Suomessa on tuollaisia takseja, joilla ajetaan keksimäärin yli 600 km joka päivä. Ja jos tulee huoltopäiviä, niin määrä vielä lisääntyy siitä. Tuolla kaksi pv/kk tarvisi ajaa jo yli 640km päivässä.

        Ajetaan sukkula-ajoa vuorokaudet ympäri. Kuski vain vaihtuu. Esim. taksi Seutulan lentokentältä keskustaan ja takaisin.


    • Aatos

      Sinänsä ei kovinkaan mielenkiintoinen kysymys.
      Kyllähän joka autolla voi ajaa vaikka mitä, kun välillä tekee remonttia.
      Millä autolla on ajettu pisin matka ilman esim koneremonttia yms.

      • USA, lähettiyhtiö

        Kyllä se pokaali tulee Mersulle kanssa.


    • Kulkee

      vaikka Skoda tuon taipaleen.
      Esim. Nissan Sunnyllä ajetaan helposti 800tkm ilman koneremonttia 1.6 bensakoneella. Taannoin oli juttua sellaisesta Tuulilasissa. Muutenkin oli aika vähän vaihdettu muitakaan osia siihen. Esimerkiksi vaihdelaatikko oli myös avaamaton. Lähes kaikki kestää korjaamalla, mutta harvat pelkillä huolloilla. Kuten tuo Nissani.

      • ällä

        oli viitattu Porissa taksina olevaan 124 dieseliin jolla on kuulemma kurmuutettu 1500000km ilman koneremonttia.
        Joten lujempi taitaa olla 124:n moottori kuin 123:n.


      • Jahöh

        Nissani olisi taksikäytössä päreinä jo 400000km jälkeen.

        t. Hondamies (civic, jolla on ajettu nyt n. 270000km)


      • ja "remontti"

        Tuskinpa siinä "remontissa" mitään täyskunnostusta on tehty. Miksi muuten olis 3 konetta tuohon määrään.

        Kaipa se kannen avaaminen ja jonkin tiivisteen vaihto tms. lasketaan "remontiksi" eikä normaaliksi huolloksi.

        "remonttien" väli n. 450 000 km
        ja jokaisella koneella ajettu yli 1,5 miljoonaa kilometriä.


      • Kallonkutistaja

        Kyse ei olekaan siitä, etteikö auto kulkisi vaan harvalla merkillä ja mallilla kukaan viitsii ajaa tuollaisia määriä, moninkertaisesti 800tkm. Mukana taitaa olla vain mersuja, volvoja ja kuplavolkkareita. Ja kyllähän useimmiten moottori olisikin se riittävän kestävä osa autoa, mutta rajoitteeksi tulee mm. auton runkorakenteiden kesto. Muuten kyllä pitää edelleen paikkansa vanha iskulause "Datsun kestää" eli älä ole huolissasi, ei mersujen pitkä kesto ole pois skodalta tai nissanilta. Vai onko sittenkin?


      • ralliperuna
        ällä kirjoitti:

        oli viitattu Porissa taksina olevaan 124 dieseliin jolla on kuulemma kurmuutettu 1500000km ilman koneremonttia.
        Joten lujempi taitaa olla 124:n moottori kuin 123:n.

        Pienenä yksityiskohtana, ennätys-mersu oli muuten ns. pystäri ei W123. Alunpitäen 240D malli. Nykyisestä moottorista ei ole minulla tietoa. Ajomäärä tuntuu kyllä uskomattomalta. Henkilöautolle 4,6milj.km 28 vuodessa on niin paljon. Suomessahan oli Oulussa se yksi posti-Volvo joka kelasi reilussa kymmenessä vuodessa n. 2milj.km, mutta se oli jatkuvassa matka-ajossa lastauksia lukuunottamatta ja sitten siinäkin tuli kahden millin jälkeen rajavastaan, ettei kannattanut enää pitää ajossa. Taksikäyttö on vielä erillaista kun tuollainen pitkän matkan jatkuva ajo. Ainut vaihtoehto on että Mersu on sukkuloinut non.stoppina esim. lentokentän ja kaupungin väliä jolloin luppoaikaa ei synny. Muuten ei onnistu.


      • vielä
        ralliperuna kirjoitti:

        Pienenä yksityiskohtana, ennätys-mersu oli muuten ns. pystäri ei W123. Alunpitäen 240D malli. Nykyisestä moottorista ei ole minulla tietoa. Ajomäärä tuntuu kyllä uskomattomalta. Henkilöautolle 4,6milj.km 28 vuodessa on niin paljon. Suomessahan oli Oulussa se yksi posti-Volvo joka kelasi reilussa kymmenessä vuodessa n. 2milj.km, mutta se oli jatkuvassa matka-ajossa lastauksia lukuunottamatta ja sitten siinäkin tuli kahden millin jälkeen rajavastaan, ettei kannattanut enää pitää ajossa. Taksikäyttö on vielä erillaista kun tuollainen pitkän matkan jatkuva ajo. Ainut vaihtoehto on että Mersu on sukkuloinut non.stoppina esim. lentokentän ja kaupungin väliä jolloin luppoaikaa ei synny. Muuten ei onnistu.

        Ajavathan Helsingin lentokenttätaksitkin vuositasolla kesimääräisesti tuota ajomäärää enemmän.
        (Ovat kyllä suurimmaksi osaksi mersuja)


      • ralliperuna
        vielä kirjoitti:

        Ajavathan Helsingin lentokenttätaksitkin vuositasolla kesimääräisesti tuota ajomäärää enemmän.
        (Ovat kyllä suurimmaksi osaksi mersuja)

        Niin, tuossa aiempana kerrottiin mersun historiasta, että se oli toiminut Kreikassa taksina vuodesta -81 jolloin oli ollut ajettuna 220000km. Eli taksikäytössä 23 vuodessa ajomääräksi on tullut 4380000km, joka tekee 190tkm vuotta kohti ja keskimäärin 529km joka ikinen päivä 23 vuoden ajan. En tiedä Helsingin lentokenttätaksien ajomääristä, mutta tuolla tahdilla matkaa tulisi kolmessa vuodessa jo 570tkm.


      • Joskus
        ralliperuna kirjoitti:

        Niin, tuossa aiempana kerrottiin mersun historiasta, että se oli toiminut Kreikassa taksina vuodesta -81 jolloin oli ollut ajettuna 220000km. Eli taksikäytössä 23 vuodessa ajomääräksi on tullut 4380000km, joka tekee 190tkm vuotta kohti ja keskimäärin 529km joka ikinen päivä 23 vuoden ajan. En tiedä Helsingin lentokenttätaksien ajomääristä, mutta tuolla tahdilla matkaa tulisi kolmessa vuodessa jo 570tkm.

        Volkkarin lehdestä, että lentokenttätakseilla ajetaan 200tkm/vuosi. Autoilla ajetaan kaksi vuotta ja mittarissa on tuolloin n. 400tkm ja auto vaihtuu uuteen. Noin nopsaan ajettuna auto ei kulu samallalailla kuin jos kilometrit ajettaisiin vaikka 10-15 vuoden aikana. Muuan Iltalehti kuski ajaa Ducatollaan 320tkm/ vuosi.
        Tähän autoon tehdään öljynvaihto jokaviikko sunnuntaina, silloin se saa seistä 2 tuntia. Muuloin se on ajossa. Tuon kovempaa ajomäärää en ole kuullut edes rekoilla ajettavan vuodessa.Autolla on muistaakseni 3 kuskia.


      • niinno
        ralliperuna kirjoitti:

        Niin, tuossa aiempana kerrottiin mersun historiasta, että se oli toiminut Kreikassa taksina vuodesta -81 jolloin oli ollut ajettuna 220000km. Eli taksikäytössä 23 vuodessa ajomääräksi on tullut 4380000km, joka tekee 190tkm vuotta kohti ja keskimäärin 529km joka ikinen päivä 23 vuoden ajan. En tiedä Helsingin lentokenttätaksien ajomääristä, mutta tuolla tahdilla matkaa tulisi kolmessa vuodessa jo 570tkm.

        Niin, olihan täällä netissäkin keväällä vielä myynnissä 3-vuotias E 320cdi, jolla oli ajettu muistaakseni yli 700000km.


      • ihan eri juttu
        Jahöh kirjoitti:

        Nissani olisi taksikäytössä päreinä jo 400000km jälkeen.

        t. Hondamies (civic, jolla on ajettu nyt n. 270000km)

        Japsithan kyllä lastuaa itsensä pitkin tietä jo pienilläkin kilometreillä. Kertakäyttövempuloita.


      • kevytremontilla
        ja "remontti" kirjoitti:

        Tuskinpa siinä "remontissa" mitään täyskunnostusta on tehty. Miksi muuten olis 3 konetta tuohon määrään.

        Kaipa se kannen avaaminen ja jonkin tiivisteen vaihto tms. lasketaan "remontiksi" eikä normaaliksi huolloksi.

        "remonttien" väli n. 450 000 km
        ja jokaisella koneella ajettu yli 1,5 miljoonaa kilometriä.

        "Remontti" on usein männänrenkaiden vaihto ja siihen liittyvät toimenpiteet sekä mitä sitä tehdessä purkaessa ja kootessa tulee esiin. Esim. tiivisteet. Suomessakin männänrenkaiden vaihdoilla päästy mersuilla runsaisiin kilometrimääriin, vaikka öljyt olleet mineraaliöljyjä. 70- ja 80-luvuilla.


      • Anonyymi

        En usko sitä. Kakkosluokan autolla tämä on täysin mahdotonta. Lasu


    • Harri

      Laitan tässä linkin sivulle jolta mersu löytyy!

      www.oldtimer.de

      Tuntuu aihe herättävän niin paljon kiinnostusta.

    • MB Classic

      Juttu kyseisen taksikuskin mersusta löytyy uusimasta Mercedes-Benz Classic lehdestä s.7. Sen mukaan auton malli Stroke Eight 200D eikä 240D. Muuten juttu täsmää ja on faktaa.

    • Älä osta mersua enää
      • Ei mersua ei ei ei

        Pieni korjaus volvon tiedoista....

        Gordon kertoo autonsa olevan loistokunnossa, eikä tämä ole jättänyt häntä koskaan tienpäälle. Konepellin alla hurisee alkuperäinen moottori ja lähes kaikki muukin on alkuperäistä.


      • kun oli sovassa?
        Ei mersua ei ei ei kirjoitti:

        Pieni korjaus volvon tiedoista....

        Gordon kertoo autonsa olevan loistokunnossa, eikä tämä ole jättänyt häntä koskaan tienpäälle. Konepellin alla hurisee alkuperäinen moottori ja lähes kaikki muukin on alkuperäistä.

        Mitä muita juttuja se kertoo?


    • Älä osta mersua

      Nyky mersusta ei ole kerralla mihinkään kun ajatellaan 2000 alkua,esim ;w211 koria ja pannaan volvon v 70 diesel d5 niin mersu muisto vain .

      Minullakin on v70 d5 farkku 600000km ajettuna kone ja kori ei tiedä mitään kilometreistä,istuinkin on kuin vähän ajettussa autossa.

      • äitisi luvalla

        Lässyn.


    • Älä osta mersua.

      Kuningas volvo

      Harva tietää mikä on Volvo P1800, mutta Pyhimys-Volvo kertoo monelle jo enemmän. Pyhimys-televisiosarja teki kyseisestä autosta kuuluisan 1960-luvulla. Päähahmo Simon Templar kurvaili sarjassa valkoisella Volvollaan. Nimiroolia näytteli Roger Moore.

      Täytyypä huomenna lähteä ajelee omalla volvolla siivu,650km putkeen.

      Eli tiistaista -sunnuntaihin tuleekin matkaa noin 2000km,ja autolla jolla on ajettu 600000km sen nimi on volvo.Kulutuskin maltillinen matkaajossa,omani vie 3.6-4.1 litraa sadalla talvella vei 5.1 litraa polttoaine lisälämmittimen kanssa.
      Testattu käytännössä matka ajossa,eihän näitä ostella mihinkään nurkka ajoon muutaman kymmenen kilometrin tähden.

    • Anonyymi

      Eniten kilometrejä on pyhimys volvolla. 5,2 miljoonaa km

    • Anonyymi

      Jess.... itselläni oli vuoden 1979- mallinen W123 300D, turbodiesel. Kilometrejä tuli
      1 270 000. Samalla moottorilla. Kori sitten loppui, myös moottori. Lahoaa nyt Kiikalan Rekijoen metsässä. Myin pöljyyttäni kaljakorilla vuonna 2004. Lasu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      348
      8820
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2571
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2348
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1542
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1391
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1337
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1310
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe