Aloittelija kysyy rohkeasti

Rohkea aloittelija.

Viaplay tarjoaa ilmaiseksi kuukauden katseluoikeutta. No, minähän innostuin, mutta sitten se pyysi pankkitunnusta (tiliavain) niin tulin epäröivälle kannalle. Eli onkohan tuossa mitään vaaraa, että antaisin tilinumeroni Viaplaylle?

9

563

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdsafdsa

Kaikessa on jotain vaaraa, mutta viaplay lienee aika tunnettu yritys, joten tuskin siinä sen ihmeempää on. Voi tietysti käydä niin että unohdat lopettaa sopimuksen ajoissa tai se on tehty vaikeaksi, jolloin voivat veloittaa seuraavasta kuukaudesta.

• Täysin turvallinen ja helppo.

Itse olin vuoden asiakkaana, mutta viime kuussa laitoin poikki, ihan vaan napin painalluksella. Halusin nääs kokeilla kilpailevaa.. :)

• Tarkkana mihin....

Pyysi mitä ? Niitä pankin tunnuslukuja ? Ei todellakaan Viaplaylle niitä pankin tunnuslukuja !

Jos kyse oli verkkopankkitunnuksista niin missä niitä tarkalleen kysyttiin ? Oliko kyse pankkitunnistuksesta jolloin käyttäjä ohjataan oman pankkinsa sivulle ja tunnukset kysytään siellä pankin sivulla ? Tuo on se todennöisin vaihtoehto eli Viaplay haluaa varmentaa henkilöllisyytesi ja pankki hoitaa sen tunnistuksen. Tuossa tapauksessa niitä pankkitunnuksia ei anneta Viaplaylle vaan pankille, pankin sivulta näet lisäksi mitä tietoja Viaplaylle toimitetaan ja tunnistuksen voi keskeyttää.

Eli luultavimmin kyse on tuosta:
      https://www.fkl.fi/teemasivut/sahkoinen_asiointi/tupas/Sivut/default.aspx
      http://fi.wikipedia.org/wiki/TUPAS

Huomaa että tuossa tupas-tunnistamisessa ne pankkitunnukset syötetään nimenomaan PANKIN sivulle ! Eli Wikistä lainattuna "Kun käyttäjä kirjautuu palveluntarjoajan verkkopalveluun, hänen istuntonsa tallennetaan ja käyttäjä ohjataan oman pankin tunnistautumissivulle. Kun käyttäjä syöttää käyttäjätunnuksensa pankin sivuille, pankki lähettää palveluntarjoajalle tiedot kuka kirjautunut henkilö on."

• Haluavat luottokorttisi numeron jotta ekan ilmaiskuukauden jälkeen voivat rahastaa seuraavista kuukausista, hommahan perustuu ihmisten unohtamiseen/laiskuuteen eli vähän samajuttu kuin lehtien kestotilauksissa. No saattahan joku esim. netflixista oikeasti tykätäkin ja maksaa siitä, varsinkin kun katsoo suomalaisten tv-kanavien antia.

• Turvallinen sivusto ja firma. Siinä ei siis ole vikaa.

• 0hm0

kannyman: mistä sivustosta sinä kerrot?

• Viaplay Netflix

Ihan on turvallinen, olin itse myöskin asiakas. Netflix on ollut jo pitempään, sekin välillä poikki mutta nyt taas pari kuukautta voimassa. Napin painalluksella onnistuu peruutus ja palautus. Viaplay ei ole vienyt rahoja sen jälkeen kun palvelun lopetin ja jos vie niin pankin suuntaan yhteyksiä sitten.

• huehuehue666

Ei siinä mitään vaaraa ole. Sinun täytyy vain muistaa peruuttaa tilaus kuukauden päästä, tai muuten joudut maksamaan seuraavasta kuukaudesta. Ainakin netflixissä on näin.

• Viaplay on Netfix videopalvelun kilpailija ja ne on samantapaisia keskenään. Itse olen käyttänyt Netfixsia ja jos ottaa ilmaisen koejakson laittamalla tilitiedot niin rahaa alkaa menemään ellei muistia perua sitä riittävän ajoissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      78
      2892
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2742
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      107
      2342
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      35
      1668
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      240
      1568
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      40
      1495
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1290
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1256
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1181
    Aihe