Bilteman venetarvikkeet

Pekka

Tälläkin foorumilla on monesti moitittu Bilteman venetarvikkeiden laatua. Toisaalta Bilteman myrkkymaalia monet ovat kehuneetkin.

Onko kenelläkään kokemuksia Bilteman kauppaamista vesipumpun siipipyöristä? Veneeni moottori on Volvo AQAD41.

38

13341

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jallu.

Minä ostin kerran Biltemasta vesipumpun siipipyörän ja se mureni muutaman kymmenen tunnin ajon jälkeen. Kumi on liian kovaa ja jäykkää. Koska kyseessä on osa joka rikkoutuessaan "jättää tielle", niin kannattaa ostaa esim sinisiä siipipyöriä Tammisaaresta. En muista tarkemmin merkkiä enkä myyjää. Joku varmaan tietää.

• Jallu

tiedot. Sieltä löytyy mm. hyviä sinisiä Globe Marin siipipöyriä. Kestävät kuivanakin pyörimistä.
        http://www.dlc.fi/~tescon/

• Teräsveneilijä
        Jallu kirjoitti:

tiedot. Sieltä löytyy mm. hyviä sinisiä Globe Marin siipipöyriä. Kestävät kuivanakin pyörimistä.
        http://www.dlc.fi/~tescon/

Globe Marin siipipyörät eivät ole hyviä,ovat niin velttosiipisiä että pumpun tuotto putoaa huomattavasti ja joissakin tapauksissa ei vesimäärä riitä jäähdytykseen ja hintakin on korkea.Eikä sitä kuivakäyttöä koskaan normaalioloissa pääse tapahtumaan.

• mekaanikko

Minulla on taas toisenlaisia kokemuksia bilteman siipipyörästä.
        Käytin sole merkkisiä joita meni kesässä 3 kpl.
        No sitten keksin biltemasta pyörän. Se oli kiinni vajaa2 kesää(300h) koneessa kunnes korkkasi. Bilteman pyörä oli paljon notkeampi kuin alkuperäinen.
        Ei silti Siipipyörät ovatkin niitä harvoja onnistuneita ostoksia minulla biltemasta.

• ???

Bilteman "myrkkyväri" on osoittanut erinomaiseksi, sekä hinnaltaan että erityisesti laadullullisesti.
      Myös muut tuntemani veneiliät jotka on käyttänyt kysesistä väriä ovat olleet tyytyväisiä, itse olen maalannut joka toinen vuosi ja tämä on osoittanut toimivan, ainoastaan laidat (vesilinjan) olen maalannut uudestaan, ja paikannut sieltä mistä on kulunut pois. kommentoikaaa muut jotka ovat koittaneet.

Kaikki muut (mitä olen koittanut) tuoteet ovat oman kokemukseni mukaan käyttökelvottomat, vaikka saisin rahaa en niitä asentaisi mihinkään.

• Jallu

Käytin puufiskarini pohjassa Bilteman pohjamaalia aina ja se todella oli hyvä ja edullinen. Sitä voi haponkestävien ruuvien ja muttereiden lisäksi suositella ostettavaksi Biltamasta.

• ¤

sieltä ostettu ankkuri on pohjaan painunut ja veneen paikallaan pitänyt siinä missä toinenkin ja köysiinkin on saanut tehtyä ihan kunnolliset solmut.
        Eikä tuo ketjukaan ole liiemalti kellumaan jäänyt ainakaan ankkurin keralla. Joten onhan siellä toimivaakin tavaraa.

• Kaapo
        ¤ kirjoitti:

sieltä ostettu ankkuri on pohjaan painunut ja veneen paikallaan pitänyt siinä missä toinenkin ja köysiinkin on saanut tehtyä ihan kunnolliset solmut.
        Eikä tuo ketjukaan ole liiemalti kellumaan jäänyt ainakaan ankkurin keralla. Joten onhan siellä toimivaakin tavaraa.

kun riuhdoin sitä pohjasta irti. Liekö ollut Bilteman ankkurissa valuvika vai oliko materiaali epäkelpoa. En jäänyt sitä pohtimaan vaan heitin loputkin mereen. Kun ankkuri pettää, niin seuraukset saattavat olla jopa tuhoisat. Kyllä Bilteman olisi aika paneutua laatukysymyksiin pikkuhiljaa.

• ¤
        Kaapo kirjoitti:

kun riuhdoin sitä pohjasta irti. Liekö ollut Bilteman ankkurissa valuvika vai oliko materiaali epäkelpoa. En jäänyt sitä pohtimaan vaan heitin loputkin mereen. Kun ankkuri pettää, niin seuraukset saattavat olla jopa tuhoisat. Kyllä Bilteman olisi aika paneutua laatukysymyksiin pikkuhiljaa.

sä nyt todellakkaan naara-ankkuria käytäkkään mihinkään muuhun kuin kaffee ankkuriksi tai onkiessa?
        :-O

• Ykä
        Kaapo kirjoitti:

Kyseinen ankkurityyppi on yleisesti huono pitämään ja jossain vaiheessa hukkaa vuoren varmasti sakaransa, koska nivel pettää.
        Menettelee vara-ankkurina, muuhun siitä ei ole.

• Teräsukko

Lepuuttajat on samaa laatua kuin muutkin, hyvin on pärjätty myös köysien suhteen. Hinnat vain sopivammat kuin ns. venetarvikeliikkeessä. Oletan että samat valmistajat tekevät tuotteita eri kauppaketjuille, Biltema ostaa isoja eriä, näin hinta pysyy alempana.

• mut muuten

pätee lause et "biltema on miesten tiimari".

• Sam

Ostin tuolta viime kesänä Mercruiseriin sinkit, ja ovat toimineet niinkuin pitääkin eli syöpyneet.
      Köydetkin on pitäneet veneen laiturissa.

• Valmet

Itselläni on Bilteman siipipyörä pyörinyt jo muutaman vuoden ja ainakin syksyllä oli vielä ehjä

• Janne

Kannattaa ostaa Bilteman kelluva avaimen perä, kuten kaverinikin teki!! ;-))

Toimi hyvin avaimenperänä, mutta vain pieni ongelma- menee pohjaan kuin kivi!!

Saattais juuri ja juuri kannattaa itsensä pinnalla.

• made

Älä ihmeessä osta ainakaan mitään elektroniikkaa, tai mitään missä on liikuvia osia.
      Lepuuttajat ja köydet voivat olla ainoita mitkä kestävät.

• ¤

että esim. Boss valmistaa ns. huonompia osia ko. liikettä varten ihan erikseen ja piruuttaan?

• made
        ¤ kirjoitti:

että esim. Boss valmistaa ns. huonompia osia ko. liikettä varten ihan erikseen ja piruuttaan?

Valitettavasti olen pettynyt suuresti Bilteman tuotteisiin.
        Retkikompassikin (mikä pitäisi olla idioottivarma peli)ei tiedä ilmansuunnista tuon taivaallista.
        Ainoat mitkä on kestänyt:Lepuuttajat, köydet ja puukko.
        Hajonneet:Sytytyksen ajoituslaite:Kesto 10 min.(sain rahat takaisin).
        Kompassi:Ei toimi.Poijuhaka:Murtui.Haavi: Varsi taipui ja murtui (3 kg hauki).
        Varmaan liikkeessä on hyvääkin tavaraa, mutta vältän sitä nykyään kuin ruttoa.

• AM
        made kirjoitti:

Valitettavasti olen pettynyt suuresti Bilteman tuotteisiin.
        Retkikompassikin (mikä pitäisi olla idioottivarma peli)ei tiedä ilmansuunnista tuon taivaallista.
        Ainoat mitkä on kestänyt:Lepuuttajat, köydet ja puukko.
        Hajonneet:Sytytyksen ajoituslaite:Kesto 10 min.(sain rahat takaisin).
        Kompassi:Ei toimi.Poijuhaka:Murtui.Haavi: Varsi taipui ja murtui (3 kg hauki).
        Varmaan liikkeessä on hyvääkin tavaraa, mutta vältän sitä nykyään kuin ruttoa.

-Bilteman loisteputkivalaisin veneesssä räjähti (meinasi tulla ruskeat housuun!). Ei korvattu, koska kuitti oli kateissa. Pankkikorttioston olisi kuitenkin voinut tarkistaa liikken tietokannastakin.
        -Samaan aikaan ostettu "ruostumaton" vanttiruuvi muuttui yhdessä kaudessa aivan ruskeaksi. Myyjä väitti, että olin "tehnyt sille jotain, esim hionut rautaa sen vieressä, niin että tarttuneet hiukkaset olivat ruostuneet pintaan kinni" Aika hyvin oli hiukkaset mennet jengan sisäänkin! Tiukkasävyisen väittelyn jälkeen myyjä suostui järjestelyyn, jossa tuote lähetetään Ruotsiin tutkittavaksi ja jos siitä ei löydy vikaa, joudun MINÄ maksamaan kulut! Haistatteluksi meni...
        -Yleismittari hajosi pari viikkoa takuuajan jälkeen, eikä tietenkään korvattu...
        Nämä venepuolelta. Autopuolelta löytyisi vielä lisää. Okei, moni ihmettelee, että miksen ole jo ajoissa oppinut? Nyt olen ja minulle on aivan turha tulla kehumaan edes sitä myrkkymaalia. Yrittäkääpäs hioa sitä pohjasta irti! Se on varmaan maailman ainoa "kova" pohjamaali joka muuttuu liisteriksi hiottaessa.

• ¤
        AM kirjoitti:

-Bilteman loisteputkivalaisin veneesssä räjähti (meinasi tulla ruskeat housuun!). Ei korvattu, koska kuitti oli kateissa. Pankkikorttioston olisi kuitenkin voinut tarkistaa liikken tietokannastakin.
        -Samaan aikaan ostettu "ruostumaton" vanttiruuvi muuttui yhdessä kaudessa aivan ruskeaksi. Myyjä väitti, että olin "tehnyt sille jotain, esim hionut rautaa sen vieressä, niin että tarttuneet hiukkaset olivat ruostuneet pintaan kinni" Aika hyvin oli hiukkaset mennet jengan sisäänkin! Tiukkasävyisen väittelyn jälkeen myyjä suostui järjestelyyn, jossa tuote lähetetään Ruotsiin tutkittavaksi ja jos siitä ei löydy vikaa, joudun MINÄ maksamaan kulut! Haistatteluksi meni...
        -Yleismittari hajosi pari viikkoa takuuajan jälkeen, eikä tietenkään korvattu...
        Nämä venepuolelta. Autopuolelta löytyisi vielä lisää. Okei, moni ihmettelee, että miksen ole jo ajoissa oppinut? Nyt olen ja minulle on aivan turha tulla kehumaan edes sitä myrkkymaalia. Yrittäkääpäs hioa sitä pohjasta irti! Se on varmaan maailman ainoa "kova" pohjamaali joka muuttuu liisteriksi hiottaessa.

takuuvaihtoon ei toimi. ;-DDDD

• AM
        ¤ kirjoitti:

takuuvaihtoon ei toimi. ;-DDDD

Kun lukee kaikki noi sun viestisi, niin tulee kyllä väkisinkin mieleen, ettei sulla ole kaikki kohdallaan... Kerropa, mitä Boss´in valmistamia tuotteita Biltema myy? Tai edes Bosh-merkkisiä?

• ¤
        AM kirjoitti:

Kun lukee kaikki noi sun viestisi, niin tulee kyllä väkisinkin mieleen, ettei sulla ole kaikki kohdallaan... Kerropa, mitä Boss´in valmistamia tuotteita Biltema myy? Tai edes Bosh-merkkisiä?

osaa. On se kai aika vaikeeta kun tajuaa hölmöilleensä ihan itse. Tuote tulisi valita käytön mukaan ja käyttää sitä vain siihen mihin se on tarkoitettu ohjeen mukaisesti.
        Aika VALAISEVA esimerkki vaimitä? ;-DD

• Made in Norway

Biltemaan pätee ihan sama kuin kaikkiin muihinkin myyjiin; asiakkaan tulee tietää mitä kannattaa ostaa ja mitä ei, kalleimmissakin on paljon huonoja tuotteita (esimerkiksi jotkut Hempel tuotteet.); Minulla on seuraavista Biltema tuotteista kokemusta, kaikki hyviä: Veneessä: Erilaisia kumisia joustimia köysiin, sinkit, akut 2kpl kotelot, akkuvesi, pohjamaali (PARASTA MARKKINOILLA?! Made in Norway)sekä tarvittavat liuottimet/ohentimet, jousihaat kokonaan ruostumatonta terästä, kalliokiilat, Bruce kopio (=ankkuri) kettingin pätkä, akkulaturi 230v (ainoa hieman arveluttanut ostos, toiminut kuitenkin hyvin), 12v rikkaimuri, vene-cleaner puhdistusaine karva- ja superlonlaikka epäkeskokoneeseeni sekä merkki- ja sisävalojen polttimoita. Autoon olen kelpuuttanut Bilteman lasinpesunesteen. Ruohonleikkuriin Bilteman halvimman moottoriöljyn. Muovisen vapatelineen olen soutuveneeseeni hommannut myös, jopa Kosto -syvääjillä käytetty menestyksellä. Soutuveneeni on paikkailtu Bilteman polyesterillä kovettimella.

Eli omaa maalaisjärkeä saa käyttää.

• Juuso

Ostin Biltemasta Jabscon istuimeen sopivan uuden pumpun. On hyvä, suurelta italialaiselta valmistajalta. Köysiä en osta sieltä enää koskaan. Ostamani vyyhti oli aivan surkea. Myös "teleskooppi"venehaka oli alle arvostelun. Kettinki kelpaa sekä myös Bruce-kopio. V-P:n sinkit toimivat kuten pitääkin. Elektroniikkaan pidän turvavälin.

• Ellu

Kirjoitat:
        "Biltemaan pätee ihan sama kuin kaikkiin muihinkin myyjiin; asiakkaan tulee tietää mitä kannattaa ostaa ja mitä ei"

Onhan se kumma, että aina kun keskustellaan Bilteman tuotteiden kauniisti sanottuna epätasaisesta laadusta, niin joittenkin mielestä on asiakkaan vika, että tuote ei vastaa sitä, mitä olisi syytä odottaa. Kyllä vastuu on myyjällä myös Bilteman kohdalla. Se, että hinta on halpa, ei anna oikeutta myydä kelvotonta tuotetta. Ei myöskään se, että sortimentissä on mukana myös aivan kelvollista.

Nämä Biltemaa puolustavat kirjoitukset ovat hyvä osoitus siitä, että firman liikeidea toimii tarkoitetulla tavalla.

• reiska

Onko kokemuksia vesiWC:n toiminnasta ja kestävyydestä? Hinta ON hiukan edullisempi mitä muilla mutta entä käyttökokemukset.

• Made in Norway
        Ellu kirjoitti:

Kirjoitat:
        "Biltemaan pätee ihan sama kuin kaikkiin muihinkin myyjiin; asiakkaan tulee tietää mitä kannattaa ostaa ja mitä ei"

Onhan se kumma, että aina kun keskustellaan Bilteman tuotteiden kauniisti sanottuna epätasaisesta laadusta, niin joittenkin mielestä on asiakkaan vika, että tuote ei vastaa sitä, mitä olisi syytä odottaa. Kyllä vastuu on myyjällä myös Bilteman kohdalla. Se, että hinta on halpa, ei anna oikeutta myydä kelvotonta tuotetta. Ei myöskään se, että sortimentissä on mukana myös aivan kelvollista.

Nämä Biltemaa puolustavat kirjoitukset ovat hyvä osoitus siitä, että firman liikeidea toimii tarkoitetulla tavalla.

Kuten äsken kuulutin oman järjen käyttö sallittu. Voithan tietysti olla kuluttaja joka ostaa silmät kiinni mitä sattuu, ja maksaa mitä vaan, mutta yritän vääntää sinulle rautalangasta; Oli vastuu kenen tahansa jne., ei minulla ole haluja juosta ruikuttamassa kaupassa vaihtoa, korjausta tms. huonolle tuotteelle. Niitä huonoja kun on arvostetuimmissa merkkituotteissakin. Eli jos et itse hieman mieti ja ota selvää onko tuote hyvä, kannat myös seuraukset. Tavalla tai toisella. Sinulla on oikeus saada rahat vaikka takaisin jos et kunnollista tuotetta saa tilalle, onnea matkaan vaan, minä en jaksa juosta eestaas, ostan kerralla hyvän. Tai kuten Bilteman akkulaturin kohdalla; ostin kun satuin olemaan paikalla ja tarvitsin, ajattelin että toimii sen kun toimii ja ostan sitten uuden paremman jos ei toimi. Muistetaan sitäpaitsi se, että vaikka se akkulaturi ei kestäisikään jonkun kovaa ja jatkuvaa käyttöä, takuu loppuu vuoden päästä ja sillä sipuli, uuta ei saa vaikka viimeisin takuuvaihdettu olisi kuukauden vanha. Siitä sitä oppii ostamaan sopivan omaan käyttöön. "Täydellinen" kuluttujansuoja on kiva päiväuni, joka on myyty tehokkaasti aivottomille kuluttajille. Täytyy muistaa, että jonkun mielestä huono Biltema tuote, joka maksoi 1/3 siitä mitä "hyvä", on toiselle loistava löytö, joka palvelee seuraavat 20v sen yhden viikonlopun kesässä kun sitä mökin soutuveneellä tarvitsee. Eli halpojakin kaipaa joku. Joko alkaa valjeta...?-)

Hyviä, järkeviä ostoksia kaikille!-)

• Made in Norway
        Ellu kirjoitti:

Kirjoitat:

Haluaisinpa nähdä tai kuulla sinulta, miten laittaa myyjä vastuuseen, kun ehkä tunnetuin antifouling maali, Hempel Hard Racing olikin aivan surkeaa, vuodessa matalalla ja rehevällä meren lahdella pohja täys näkkiä. Siinäpä sinulle haastetta, ei taida kuluttajansuoja lait auttaa. Tuote vaan on huono verrattuna esim. Biltemaan. Tässä hyvä esimerkki järjen käytöstä kokemusten kautta, uppiniskainen kuluttajan oikeuksiin nojaaminen ei taitaisi kovin pitkälle viedä...?

Tästä näkökulmasta Hempel merkin toiminta on vähintäänkin yhtä kyseenalaista kuin Bilteman. Laitammeko jokaisen maailman kauppiaan telkien taakse? Minä valitsen oman järjen ja arvostelukyvyn käytön, jääpi enämpi aikaa veneillä!-)

• Vähän eri asia
        Made in Norway kirjoitti:

Haluaisinpa nähdä tai kuulla sinulta, miten laittaa myyjä vastuuseen, kun ehkä tunnetuin antifouling maali, Hempel Hard Racing olikin aivan surkeaa, vuodessa matalalla ja rehevällä meren lahdella pohja täys näkkiä. Siinäpä sinulle haastetta, ei taida kuluttajansuoja lait auttaa. Tuote vaan on huono verrattuna esim. Biltemaan. Tässä hyvä esimerkki järjen käytöstä kokemusten kautta, uppiniskainen kuluttajan oikeuksiin nojaaminen ei taitaisi kovin pitkälle viedä...?

Tästä näkökulmasta Hempel merkin toiminta on vähintäänkin yhtä kyseenalaista kuin Bilteman. Laitammeko jokaisen maailman kauppiaan telkien taakse? Minä valitsen oman järjen ja arvostelukyvyn käytön, jääpi enämpi aikaa veneillä!-)

Minä puhuin siitä, kuka on vastuussa tuotteen laadusta. Sinä puhut kuluttajan rationaalisesta käyttäytymisestä. En minäkään tahallani huonoa tavaraa osta ja pyrin välttämään liikkeitä, joissa tiedän olevan riskin. Mutta ennen kuin tiedän, että joku tuote on huono, on minun tai jonkun muun täytynyt tulla kusetetuksi. Harvoin sitä laatua päältäpäin näkee.

Jos valmistetaan tahallaan huonolaatuista tavaraa, niin kyllä se pyritään muotoilemaan niin, ettei se paljastuisi.

• ¤
        Vähän eri asia kirjoitti:

Minä puhuin siitä, kuka on vastuussa tuotteen laadusta. Sinä puhut kuluttajan rationaalisesta käyttäytymisestä. En minäkään tahallani huonoa tavaraa osta ja pyrin välttämään liikkeitä, joissa tiedän olevan riskin. Mutta ennen kuin tiedän, että joku tuote on huono, on minun tai jonkun muun täytynyt tulla kusetetuksi. Harvoin sitä laatua päältäpäin näkee.

Jos valmistetaan tahallaan huonolaatuista tavaraa, niin kyllä se pyritään muotoilemaan niin, ettei se paljastuisi.

ne naulat jotka oli väärinpäin laatikossa tarkoitettu tohon vastapäiseen seinään?

• Eki
        ¤ kirjoitti:

ne naulat jotka oli väärinpäin laatikossa tarkoitettu tohon vastapäiseen seinään?

sinunlaistesi olemassaoloon perustuu näiden halpahallien business.

• ???

Säiliömallinen öljynvaihtopumppu on toiminut itselläni erinomaisesti tosin en ole käyttänyt sitä kuin 2 kertaa toistaiseksi onko toisilla kokemusta laiteesta ?

• Kusetettu

Ostin loisteputkilamppuja ja nekin toimivat erinomaisesti useamman päivän.

• Rakentelija

Kyseinen pumppu on toiminut itselläni vuosia kuten kaikki muukin biltemasta ostamani tavara jota on tosi paljon.Onkohan näillä "katkerilla tilittäjillä"käyttöohjeet hukassa tai sitten tosi paska säkä ???

• made
        Rakentelija kirjoitti:

Kyseinen pumppu on toiminut itselläni vuosia kuten kaikki muukin biltemasta ostamani tavara jota on tosi paljon.Onkohan näillä "katkerilla tilittäjillä"käyttöohjeet hukassa tai sitten tosi paska säkä ???

Huonoa säkää?
        Unohdin edellämainituista hajonneista laitteista vielä pilssipumpun katkaisijan.Toimi viikon.
        Maritimilta 2x kalliimpi versio on jo toiminut 2 vuotta.

• GUDAA
        made kirjoitti:

Huonoa säkää?
        Unohdin edellämainituista hajonneista laitteista vielä pilssipumpun katkaisijan.Toimi viikon.
        Maritimilta 2x kalliimpi versio on jo toiminut 2 vuotta.

Se pitää kytkeä oikein!!!

• Niinhän tuo
        GUDAA kirjoitti:

Se pitää kytkeä oikein!!!

kun ostaa kaksikertaa kalliimman ja maksaa ittensä kipeeks siitä niin saattaa olla, että jopa käyttö ja asennus ohjekin tulee ainakin vilkaistua ellei jopa jompikumpi luettuakin, tuskin nyt sentään molempia. Eikä vain savunhälvettyä tarkastamme kytkennän.

• voi
        Niinhän tuo kirjoitti:

kun ostaa kaksikertaa kalliimman ja maksaa ittensä kipeeks siitä niin saattaa olla, että jopa käyttö ja asennus ohjekin tulee ainakin vilkaistua ellei jopa jompikumpi luettuakin, tuskin nyt sentään molempia. Eikä vain savunhälvettyä tarkastamme kytkennän.

ei siinä paljon kytkennät auta kun "koho" menee vettä täyteen ja laukeaa sen johdosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      149
      2852
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      365
      2030
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1757
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      35
      1698
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1401
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      949
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe