Paltamo, hyvä asuinpaikka!

Kaunis Kainuu

Olen asunut Paltamossa 3vuotta ja minusta tämän paikan veroista ei ole. Ihmiset täällä kirjoittelevat miten Paltamo on juorupesä ja muutta pahaa. Minusta täällä ei ole yhtään juoruajia eikä pahantahtoisia ihmisiä. Ihmiset ovat ystävällisiä, auttavaisia,rehellisiä kainuulaisia.Eikä täällä kukoista rikollisuus, huumeet eikä alkoholi näy Paltamossa. Suosittelen tänne muuttoa jokaiselle!!!!

48

4148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paddamö
    • kepulainen 1

      No minä olen asunut täällä Paltamossa yli puolet elämästäni, eikä ole valittamista. Eiköhän se ole paljon itsestä kiinni miten ne juorut saa leviämään. Elää vaan omaa elämää eikä PUUTU MUIDEN ELÄMISEEN niin kaikki on OK.

      • Avanto-uimari

        Kivaa jos Paltamossa on mukavaa. Olen jo 97% ollut elämästäni Paltamossa, vielä uskallan olla. Ei kukaan ole haittona ollut, ja aika menee mukavasti. Kuntosalilla hyvä meininki kaikkien kanssa, jotka sattuu siellä olemaan ketä vaan. Torillakin sopivan mukavaa olipa keli mikä tahansa. Parasta jatkoa kaikille Paltamon kansalaisille.!!


      • Anonyymi

        Kumpaa se olisikin noin.Itse aikoinaan elin omaa elämääni enkä puuttunut toisten asioihin,mutta kun ne muut puuttu minun asioihin.Sai aina kuulla mitä olin tehny vaikken olis ollut edes liikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpaa se olisikin noin.Itse aikoinaan elin omaa elämääni enkä puuttunut toisten asioihin,mutta kun ne muut puuttu minun asioihin.Sai aina kuulla mitä olin tehny vaikken olis ollut edes liikenteessä.

        Totta tuo on. Haluan käyttää itsemääräämisoikeuttani ja pitää asiani itselläni.

        Tämä ei kelpaa kaikille. Helvetinmoinen utelu ja kyttääminen, aina se akka utelee saapi sannoo niistäkin muutamista.

        Pääsivät itse aikoinaan käyttämään mun hyväuskoisuuttani , mutta ei onnistu enää. Epäitsekkäästä muiden auttamisesta sain vain pahan mielen itselleni.

        Siinähän yrittää. Älä siis avaudu uteliaalle, varo!


      • Anonyymi

        Oisko vinkkejä, kuinka siitä puuttumisesta pääsee eroon.Ei auta, vaikka elää kuin kus`sukassa ja muiden olla ominaan.


      • Anonyymi

        Niin ja varmaankin kiusatuksi tuleminen koulussa on lapsen omaa syytä. Ja myöhemmin, kun kiusaaminen muuttuu vainoamiseksi, niin sekin on ihan ihmisen omalla vastuulla. Yhteisiä ovat teesit ja tekijätkin osittain Sotkamon kanssa. Mitäpä tuumaavat kunnissa johtajat. " Asiasta ei pitäisi puhua, kun se on niin noloa vainoojalle."


    • kamreeri

      Vieläkö Moisanen ja Jokelainen asuu Paltamossa? Vanhoja koulu kavereita jo yli 30- vuoden takaa.. Ei vain ole tavattu 30- vuoteen..

      • Kamreerille vastaan

        Näitä varmaankin tarkoitat: Moisasen Jukka asuu Leppivaaralla, Paltamon metallilla ja Pekka Jokelainen luki amiksessa sähkäriksi ja muutti Helsinkiin.

        Se oli lennokasta mukavaa nuoruusaikaa kun oli Jukka Moisanen, Pekka Jokelainen, Kuisma Janne, Juntunen Tapio, Oikarinen Aulis (R.I.P.) Isomursu Jukka
        Tunnet varmaankin nämä kaikki...pojat ajeli autoilla kylillä ja välillä ottivat vähän..kyydissä oli naisia...


      • kamreeri
        Kamreerille vastaan kirjoitti:

        Näitä varmaankin tarkoitat: Moisasen Jukka asuu Leppivaaralla, Paltamon metallilla ja Pekka Jokelainen luki amiksessa sähkäriksi ja muutti Helsinkiin.

        Se oli lennokasta mukavaa nuoruusaikaa kun oli Jukka Moisanen, Pekka Jokelainen, Kuisma Janne, Juntunen Tapio, Oikarinen Aulis (R.I.P.) Isomursu Jukka
        Tunnet varmaankin nämä kaikki...pojat ajeli autoilla kylillä ja välillä ottivat vähän..kyydissä oli naisia...

        Kiitos sinulle, Kamreerille vastaan tiedoista. Jukkahan se olikin Moisasen etunimi! En ole itse Paltamosta ja en näitä muita muistaakseni tunne, vaikka olen voinut ne tavatakin. Jukan ja Pekan kanssa oltiin enemmän tekemisissä. Vai on Pekka täällä etelässä? Minäkin olen ollut Vantaalla jo 15 vuotta.. Tiedä, vaikka Pekka asuu hyvinkin lähellä, mutta ei ole koskaan törmätty:) Oltiin siellä amiksessa Pekan kans samalla luokalla.. Myöhemmin minä menin toiselle alalle! Jos tunnet pojat, niin kerro terkkuja, että joku vanha kaveri on kysellyt niiden kuulumisia:)


    • kamreerille kysymys

      Ketä Moisasta ja Jokelaista tarkoitat? Paltamossa on tuolla sukunimellä vaikka kuin monta asukasta.

      • molli uhmanen

        Paltamo on ihan läpimätä paikka. Ihan otanmäki tasoa. Huh mikä läpi.


      • kamreeri

        P. Jokelainen ja oltiin aikoinaan sähköpuolella amiksessa yhtä aikaa Kajaanissa. Moisasen etunimeä en muista, mutta joskus 90- luvulla oli Paltamon Metallilla töissä..


      • spitalix
        kamreeri kirjoitti:

        P. Jokelainen ja oltiin aikoinaan sähköpuolella amiksessa yhtä aikaa Kajaanissa. Moisasen etunimeä en muista, mutta joskus 90- luvulla oli Paltamon Metallilla töissä..

        1863 vuonna olin uitossa p. Kutvosen kanssa. Hänellä oli spitaali, ja vasen jalka putosi jokeen. Nyt kysynkin, että onko Kutvosen jalkaa näkynyt. Hän kaipailee sitä kovin.


    • Hohhoo

      ..ja Kainuun korkein verotus!!! Että tervetuloa vaan!!!

      • Anonyymi

        Vuokra asunnonkin saaminen on todella helppoa!


    • Anonyymi

      Tervetuloa keskustalandiaan ja tilaa Väylä, joka on keskustan pää-äänenkannattaja.

    • Anonyymi

      Aina välillä on hyvä myös muistaa Paltamon slogan:
      ''Aina paranee, kun Paltamosta poispäin mennään''

    • Anonyymi

      Näin entisenä Paltamolaisena (asuin 23 vuotta). Arvostus Paltamoa kohtaa kasvanut vuosi vuodelta muuton jälkeen. Kaipaan rauhallisuutta, hienoa luontoa ja Kainuulaista leppoista meininkiä. Toisin on asiat täällä etelässä... Muuttaisin takaisin jos olisi töitä tarjolla. Toisaalta etätyö voi mahdollistaa muuton takaisin jossain vaiheessa. :)

      • Anonyymi

        Onhan täällä "töitä",jos ihan huvikseen huvittaa hyppäillä ja sosiaalihuolto huoltaa.Mutta että arvostusta tälle paskalaarille........


    • Anonyymi

      Junantuomat öykkärit yrittävät täälläkin pilata hienoa kuntaa mutta laitetaan ruotuun, juoruämmät ovat melkein kaikki muuttaneet muualle,hyvä näin

    • Anonyymi

      Minä olen sentään käynyt ihan ulkomailla saakka joten siinäkin suhteessa eroan paltamolaisista❤

      • Anonyymi

        Hieno jutti sinulle. Toivottavasti opit jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieno jutti sinulle. Toivottavasti opit jotain.

        No en oppinu mitään mutta mainitsen usein asiasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en oppinu mitään mutta mainitsen usein asiasta

        Sitten suosittelen että käyt toisenkin kerran. ❤️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten suosittelen että käyt toisenkin kerran. ❤️

        Ei ulkomailla asumisesta tai käymisestä ole mitään hyötyä käytännön asioissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ulkomailla asumisesta tai käymisestä ole mitään hyötyä käytännön asioissa.

        On siitä se hyöty, ettei ole liian pullossa kasvatettu ja näkee miten asioita muualla päin tehdään. Auttaahan se, että käy vaikka Suomessakin käy katsomassa ja ihmettelemässä maailman menoa. Kyllä siinä sivistys kasvaa. Turhasta ei ainakaan valita sellainen joka näkee että miten hyvin Paltamossa moni asia on ja turha kateus kannattaa jättää pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On siitä se hyöty, ettei ole liian pullossa kasvatettu ja näkee miten asioita muualla päin tehdään. Auttaahan se, että käy vaikka Suomessakin käy katsomassa ja ihmettelemässä maailman menoa. Kyllä siinä sivistys kasvaa. Turhasta ei ainakaan valita sellainen joka näkee että miten hyvin Paltamossa moni asia on ja turha kateus kannattaa jättää pois.

        Mitä siitä on hyötyä? Tehkööt niinkuin lystäävät muualla, sitten ihminen vasta onkin pullossa kasvanut kun ei voi paskalla käydä ilman että ensin lässyttää kolme varttia ulkomailla olemisiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä siitä on hyötyä? Tehkööt niinkuin lystäävät muualla, sitten ihminen vasta onkin pullossa kasvanut kun ei voi paskalla käydä ilman että ensin lässyttää kolme varttia ulkomailla olemisiaan.

        Totta on että maassa maan tavalla ja vähän on paikkakunnastakin kiinni toimivatko eri toimintatavat. Minua ei haittaa toisten ulkomailla ja kotimaankaan matkailut, en kadehdi, vaikka matkustelut ovat jääneet vähiin. Mielelläni kuuntelen toisten matkatarinoita. Älä ole niin kireänä, niin elämä on helpompaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta on että maassa maan tavalla ja vähän on paikkakunnastakin kiinni toimivatko eri toimintatavat. Minua ei haittaa toisten ulkomailla ja kotimaankaan matkailut, en kadehdi, vaikka matkustelut ovat jääneet vähiin. Mielelläni kuuntelen toisten matkatarinoita. Älä ole niin kireänä, niin elämä on helpompaa.

        ei niitä tarvitse kadehtia, säälittää vaan kuunnella, koronavirusepidemia on yksi saavutus jonka ulkomailla kävijät ovat saaneet aikaan, toivottavsti ovat tyytyväisiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei niitä tarvitse kadehtia, säälittää vaan kuunnella, koronavirusepidemia on yksi saavutus jonka ulkomailla kävijät ovat saaneet aikaan, toivottavsti ovat tyytyväisiä

        Pidetään me koronavälejä ja annetaan heidän olla omassa kuplassaan.Tosin korona on jo täällä, ei sitä tarvitse enää erikseen mihinkään tuoda. Nuorison keskuudessahan se leviää.


    • Anonyymi

      Muuttakaa Paltamoon! Kaikilla on uudet autot ja kukaan ei ole kateellinen koskaan ,aina tervehditään ja lääkäriin pääsee heti kun haluaa, kaikilla on rahaa reilusti ja kaikki hymyilevät lämpimästi...unelma paikka.

    • Anonyymi

      Paltamossa on mukavaa asua, sillä selvä.

    • Anonyymi

      Ihan kiva paikka asua ja hyvät kulkuyhteydet pl. Uvan tie :)

    • Anonyymi

      Paltamossa aika paljon semmoista porukkaa joka ei ole käynyt kajaania pitemmällä kai ei ehkä tarvettakaan

      • Anonyymi

        on myös paljon sellaisia jotka ovat käyneet ihan ulkomailla saakka muttei ole käytännön asioiden hoitoon saaneet apua, avuttomia ovat.


      • Anonyymi

        Näkyy siinä että kovin on kapea tapa katsoa asioita. Ei ole käyty kuin ehkä Käärmeniemessä kodalla ryyppäämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkyy siinä että kovin on kapea tapa katsoa asioita. Ei ole käyty kuin ehkä Käärmeniemessä kodalla ryyppäämässä.

        Minähän olen käynyt Haaparannassa joten minulla on laaaja käsitys kaikesta. Ihan kaikesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minähän olen käynyt Haaparannassa joten minulla on laaaja käsitys kaikesta. Ihan kaikesta

        :D :D


    • Anonyymi

      paljon on sitten muuttunut siitä kun minä siellä asuin...

      • Anonyymi

        Tämän päivän Paltamossa edelleen keskustalainen dynastia hallitsee vaikka kuinka muuta väitetään ja hallintoelimiin koetetaan muutakin väriä äänestää.
        Sitten on vielä yksi sukukunta joka näitä kunnan päättäjiä pyörittää mennen ja tullen.
        Väylä on myös samaa pientä piiriä tyydyttävä ja mielistelevä paikallislehti!
        Että jos oikeasti kunnan asioihin haluais vaikuttaa ja samalla monen kuntalaisten elämään...ole rohkea liity kepuun.!
        Paljon on hyvääkin Paltamossa kun elää omaa elämäänsä eikä anna mielensä pahoittua,mutta kukaan ei tässä kylässä uskalla asioihin puuttua ja ääneen lausua epäkohtia ,tavalla joka myös toisi ratkaisuja ongelmiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän päivän Paltamossa edelleen keskustalainen dynastia hallitsee vaikka kuinka muuta väitetään ja hallintoelimiin koetetaan muutakin väriä äänestää.
        Sitten on vielä yksi sukukunta joka näitä kunnan päättäjiä pyörittää mennen ja tullen.
        Väylä on myös samaa pientä piiriä tyydyttävä ja mielistelevä paikallislehti!
        Että jos oikeasti kunnan asioihin haluais vaikuttaa ja samalla monen kuntalaisten elämään...ole rohkea liity kepuun.!
        Paljon on hyvääkin Paltamossa kun elää omaa elämäänsä eikä anna mielensä pahoittua,mutta kukaan ei tässä kylässä uskalla asioihin puuttua ja ääneen lausua epäkohtia ,tavalla joka myös toisi ratkaisuja ongelmiin!

        siinäpä ois kiinnostava juttu kun toimittajat jalkautuisivat tutkimaan kiinnostavia aiheita ja jättäsivät hirvienkaatotaulukon kokonaan pois läpyskästä <3


    • Anonyymi

      Kylläpä kyllä.
      Vaan saa päivää odottaa,että paikallislehti puuttuisi/kirjoittaisi/tekisi kuntalaisille selkoa mitä valtaapitävät pienissä kuppikunnissaan sopivat ja miten tuovat asioita esim.kunnanhallitukseen/valtuustoon.
      Niin kauan kuin kepu hallitsee/vallitsee Paltamoa,ei näitä asioita tavan kuntalaiset tiedä muutakuin voi erehdyksessä "kuulla"kaupan kassalla tai apteekin jonossa odotellessa.
      Vain rivikuntalaisten asiaa ihan nimien kera kyllä kirjotellaan isosti.
      Jos haluaa oikeudenmukaista kohtelua saa sitä vain peräänkuuluttamalla ja itse itseään puolustamalla.
      Ei paljon päättäjät ja valtaapitävät tässä kylässä tavan tallaajan puolella ole!
      Joten jos et vielä asu Paltamossa,älä edes haaveile muuttavasi tänne....

      • Anonyymi

        Sulla ei taida mennä oikein hyvin...meinaan on niin katkeraa purkautumista .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla ei taida mennä oikein hyvin...meinaan on niin katkeraa purkautumista .

        Kiitos hyvin menee
        Peräänkuulutan tämän ihannoidun Paltamon pitäjän valtaapitävien vastuita ja asioiden hoitoa.Ei muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos hyvin menee
        Peräänkuulutan tämän ihannoidun Paltamon pitäjän valtaapitävien vastuita ja asioiden hoitoa.Ei muuta.

        On näitä peräänkuuluttajia paljonkin...kun vaan kaikki uskaltaisi ihan ääneen sen tehdä.Ollaan olevinaan lakeja noudattavia viranomaisia...Ettei vaan valtion isot herrat tarjois lakiopintoja ja kurinpalautusta, jahka tarpeeksi tunaroivat!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      244
      2150
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1836
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1545
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      110
      1260
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1150
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1125
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1054
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      970
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe