Voi, että mä haluan olla hiljaa

Amnesty:Sinde-82

Toivottavasti, edes iltapäivällä onnistuu. Joo, mitä seikkailujen linnakkeesta? Estääkö se yliopisto-koulutettuja ottamaan vankeja omiin tarkoituksiinsa? Mun mielestä se sana ympäristö on huono, aivan niinkuin vangillakin.
Sitten se yksi osoitettu iskä, se leima-iskä, eleli siellä Robin Hoodin ja Sherwoodin metsän rosvona varastellen, kun se oli keksinyt tämän masennuksen, lapsettomuuden, skitsofrenian, paniikkihäiriön ja laittanut mut pakko-oireiseen häiriöön ja ajanut stressiin ja burn-outtiin. Keskelle kaupunkia johonkin "puuhäkki-leikkikehään", tuottamaan fokusaatiota.. Sellaiseen, jollainen on jonkinlaisilla lapsilla. Mistään muusta hän ei ole koskaan ollut niin innostunut.
- Onko hänellä sellaista? kysyi isäni. Se iso vaalea hahmo.... Ulkona oli raikas ilma ja vuosi oli 1983, tai jopa vuoden 1984. Ja sitten hän jatkoi: "Tuntuisiko se vähän paremmalta sen piirongin laatikon kanssa?" Kauhean painava se mielikuvitus-ystäväkin on.
-Jaksatko ihan jo nostaa mua? kysyi se iso vaalea hahmo, eikä hänen veljensä. Mun mielestä on kiva olla ihmisten kanssa sellaisesti säädyllisesti, järjestellysti, kuin esim. jossakin järjestössä.
-Osaako se suomia tarpeeks mulle?
-Voin mää ehkä osata.
-Osaanko mää Sini suomia? Mutta sitten se on kurjaa, kun hän erikielinen, eikä voi olla tekemisissä senkään kanssa. Mun tehtävä oli luopua taas kääntäjästä, joka on melkein aina tarpeellinen, mutta jota en koskaan juuri tarvitse. Ympäristöni on jo lähes kokonaan suomenkielinen, mutta puhun jotenkin kai auttavasti suomea äidinkielenäni.
- Onko se mielestäsi skitsofrenia?
Mitä sä siltä piironkia olet lähtenyt lapselta kyselemään.
- Ei mun pitää ensin kysyä onko se aivan turvallista, mun rotuerottelusta, ja kukaan muukaan ei suostu. Vaan unohdetaan tämä asia, nyt heti. Nämä ja tämä lelu-asia ja piironki, nyt tänne mulle, heti.
Tiedätkö miten piirongista tehdään ihminen?

1

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harjavaltaan

Sun pitäisi ihan oikeasti hakeutua hoitoon ja äkkiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      261
      9368
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      317
      6544
    3. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      69
      1534
    4. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1371
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      92
      1185
    6. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1141
    7. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      993
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      42
      841
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      23
      736
    10. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      311
      718
    Aihe