Mistä asunto kaukaa asuvalle

oii1

Sain äsettäin tietää että sain koulupaikan Helsingistä. Asun yli 400 km päässä joten ei ole mahdollista ravata asunto näytöissä enkä voi asua Opiskelija asunnoissa koska olen aikuisopiskelija ja omistan koiran. Mitä kautta olette saaneet asunnon? Vinkkejä? Tai lupaako/varaako kukaan ylipäätään teille asuntoa pelkän puhelun perusteella? Tietenkään mitään vuokrasopimuksia ei tehdä ennen asunnon näkemistä.

5

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olinminäki

Minä kyllä ensi hätään suosittelisin sittenkin sitä asuntolaa, jos vain voit asuntola-asunnon koiran kanssa saada. Katselet sitten muuta, kun jo olet Helsingissä.

Toivottavasti raha ei sinulla ole tiukassa, sillä vuokrat vapailla markkinoilla ovat Helsingissä erittäin korkeat ja koiran kanssa vielä korkeammat. Ehkä jätät koiran jonkun hoitoon nykyiselle kotipaikkakunnallesi.

Tosiaan ajatusta asuntolasta ensimmäisenä asuntona ei kannata hylätä.

• joku random

Voit yrittää paikkakuntasi opiskelijoiden osakunnan, ainakin joskus kuulema ne antavat kämppiä vuokralle myös aikuisopiskelijoille, kunhan on oikealta paikkakunnalta.

• KOASilla eri meinink

Onko HOAS niin paska laitos, ettei sinne voi hakea aikuisopiskelijat tai ei saa olla koiraa?

• iigftydyd

HOASilla on iänkaikkinen asuntopula, se taitaa olla ainoa opiskelija-asuntosäätiö tässä maassa, joka rakennuttaa vieläkin soluja. Asuntopulan takia he joutuvat rajoittamaan hakijoiden määrää. Lemmikkikielto on hyvinkin monessa asunnossa hyvin perusteltu, äänieristys on puutellista ja huoneistot pieniä.

Aikuiskoulutuksessa oleva saa usein huomattavasti paremmat tuet kuin opiskelijat ja tarvittaessa yleistä asumislisää kaupan päälle. Niillä saa jo kämpän vapailta markkinoilta. Säätiön tarkoitus ei ole tarjota halpoja asuntoja kenelle sattuu, vaan antaa selviytymismahdollisuuden opintotuella eläville.

• Tervetuloa!!

Laita kirkko&kaupunkiin/kyrkpresseniin/muuhun samantapaiseen ilmotus. On tuttuja jotka ovat saaneet halvalla privaatin vuokra-asunnon tuota kautta :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      273
      3401
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      103
      1693
    3. 68
      1259
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      199
      1087
    5. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      199
      1071
    6. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      58
      1051
    7. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      51
      1000
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      971
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      42
      827
    10. Mitä tekisit jos

Aamulla vierestäni heräisit
      Ikävä
      51
      815
    Aihe