Olosuhteiden pakosta (sairastuminen) en ole käynyt kaupoilla 1,5 kuukauteen, ja itseasiassa olen löytänyt tästä varsinaisen positiivisen puolen.
Kerrankin rauhallista joulunodotusta, ei kauppojen jatkuvaa ja hermoille käyvää joulumusaa tai muuta hälinää.
Ja tuleva joulu myös ihanan rauhallista aikaa - ei teennäisiä sukulaisten luona ramppaamista jne.
Eihän nuo terveyttä korvaa mutta pitää yrittää ottaa positiivisesti sairausaikakin...
Tietysti nuo edellä mainitut voi terveenäkin *ohittaa*, mutta ainakin ruokakaupassa on käytävä ja valitettavasti tuo hössötys kuitenkin näkyy jokapuolella.
Kerrankin rauhallista
4
89
Vastaukset
- rauhaa jouluun
Joulu on liian kaupallinen.Tänään kukaa ei voi shoppailla ku palkat myöhäs.Yhtä hulabaloota ollu 7 pvä viikos aamusta iltaa autoja kulkee ikkunani edestä. Itse vietän melko yksinkertaisen joulun kotonani puolisoni ja kisujen kera. Inhoan hälinää.
- Jouluton joulu.
On. Eka kerran emme vietä joulua. Eukon kanssa pakenemme maalle koko jouluksi. Lapsille on ilmoitettu, että tänä jouluna ei ole joulua, ilmoitettu siis aikuisille lapsille jotka eivät asu enää tässä pesässä. Joulu on peruttu
No tietysti siellä maalla tulee tehtyä jonkinlainen kahdenkeskinen joulu laittamalla esille hieman joulunnäköistä ja puilla lämpiävässä uunissa tehdyt ruuat.
Mutta kaikkiaan otamme todella rennosti ja laiskasti, vain me kaksi, ensimmäisen kerran elämässä. Ei lahjoja, ei laittamisrituaaleja ei stressiä ei mitään. Emme laita edes joulukortteja kenellekään.- Ei fiilistä
Wau. Kuulostaa hyvältä tuollainen jouluton joulu.
En itsekään ole mikään joulu-fani, miettikääpä: kauhee hössötys ja sitten kun aatto on ohi, joulutunnelma on tavallaan takana.
Monella on edessä luottokorttilaskujen maksua pitkälle ensi vuoteen, hyvä kun seuraavaksi jouluksi saa maksettua. (olen kuullut kerrottavan)
Ymmärrän kyllä lapsille annetut lahjat (kohtuudella)
Kuulin tässä yhtenä päivänä kun eräs mummi kertoi toiselle että hän on ostanut 2-vuotiaalle lapsenlapselleen jo 14 lahjaa. Eikös jo mene vähän yli? - Kypsä jo
Ei fiilistä kirjoitti:
Wau. Kuulostaa hyvältä tuollainen jouluton joulu.
En itsekään ole mikään joulu-fani, miettikääpä: kauhee hössötys ja sitten kun aatto on ohi, joulutunnelma on tavallaan takana.
Monella on edessä luottokorttilaskujen maksua pitkälle ensi vuoteen, hyvä kun seuraavaksi jouluksi saa maksettua. (olen kuullut kerrottavan)
Ymmärrän kyllä lapsille annetut lahjat (kohtuudella)
Kuulin tässä yhtenä päivänä kun eräs mummi kertoi toiselle että hän on ostanut 2-vuotiaalle lapsenlapselleen jo 14 lahjaa. Eikös jo mene vähän yli?Joo menee yli toi lahjonta.Krääsää vaan se on.Itse pidän kulttuurista ja musiikista.Ostan vaik elokuvaliput lahjaksi tai tms. Jos pakko. No 2-vuotias tuskin ymmärtää lahjoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?134525Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy3133457Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja363366Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin112519Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk182505- 2622102
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...2961645- 901590
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi441346Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_81153