Tässä vähän huumoria synnytystä odottaville, näinkin voi käydä :)
Miesten möläytyksiä synnytyksissä
Äiti oli ollut sairaalassa yön ja isä oli ollut kotona. Kätilö oli sitten aamulla soittanut miehelle, että synnytys on käynnistynyt,että käy rauhassa suihkussa ja aja vaikka parta ja tulet sitten hissukseen tänne. No, mies oli tullut synnytyssaliin ja vaimonsa oli ihmeissään
katsonut miestään ja sanonut: "Mitä sä oot menny tekemään itelles?" Mies rukka oli mennyt ajamaan hädissään partansa, kun kerta kätilö oli
käskenyt, vaimo ei ollut koskaan aiemmin nähnyt miestään ilman partaa .
Meillä Isukki oli esikoista tehdessä niin hermostunut, ettei pystynyt olemaan hetkeäkään hiljaa. Siinä sitten kuulin tärkeätä tietoa
tietokoneitten ohjelmoinnista kilpikonnien hoitoon ja kun herralta omat jutut loppu hän rupesi lukemaan ääneen synnytyssalista
löytämäänsä Masi-sarjakuva kirjaa. Kesken ponnistuksen, joka kesti 11 minuuttia, hän kerkesi kommentoimaan, että mun napa tököttää
ihan kummallisesti ja juuri kun kätilö kannustaa tosissaan ponnistamaan mies kiljasee mulle: "Hei sä oot ihan sininen!" ja rupesi huolestuksissaan reppana hösäämään sen asian kanssa. Synnytyksen jälkeen kuulin vielä, että napanuora
näyttää ihan puhelinjohdolta.
Kysyin, missä miehen eväät, tämä voi kestää kauan, kun kerran käynnistellään. Oltiin ostettu valmiiksi limsaa ja pakkaseen mikropitsoja. Mies tajus, että hei nehän jäi kotiin, mutta
muisti hän kuitenkin ottaa paperinkeräykseen menevät lehdet ja palautuspullot autoon mukaan ;-)
Supistukset alkoivat laskettuna aamuna kylläkin aika vaimeina (jota en silloin tajunnut, luulin kivuliaiksi...), mutta säännöllisinä.
Minä olin jo oven suulla lähdössä sairaalaan, kun mieheni tuskaili mitä laittaisi päälle ja silitti farkkujaan! Hän valitti ettei ollut mitään kunnon
verkkareita, valmennuksessahan oli isien käsketty laittaa päälle jotain rentoa ja mukavaa kuten verkkarit, synnytyshän saattaisi kestää pitkään.
No eihän synnyttämään sitten juuri silitetyissä farkuissa voinut mennä....niinpä minä jouduin istumaan Hyvinkään Intersportin edessä autossa
kun isäntä kävi hakemassa verkkarit!
Tyttö oli pesty ja kapaloitu sun muuta ja makoili sitten sängyssään, kun me joimme sairaalan tarjoamat siiderit. Jäimme kolmistaan saliin ja
mies vilkuili vauvaa ja kuiskas sitten mulle, että saakohan ton ottaa syliin... Mä vaan totesin sille naurua pidätellen, että omashan se on ja saat oikeesti tehä sen kanssa ihan mitä tykkäät!
Ei tainnu huomata että mua vähän sattuu kun ei ollenkaan kysässy että miten menee, vaan ite surkeen näkösenä sääliä kai odotellen (mutta
siis ihan tosissaan) sano: "sä et tajuu kun mua sattuu, leikkasin vahingossa kotona veitsellä haavan peukaloon". Teki mieli sanoo että:
"joo, mulla sujuu tosi hyvin kun roikkuu 2-kuukautisen kokonen vauva puoliks jälkovälissä"
Kätilö oli antanut miehelle jalkaan laitettavat muoviset kenkäsuojat, semmoiset pussit siis. Mies tuli synnytyssaliin ja oli laittanut kenkäsuojat päähänsä, vielä nokkelasti ristikkäin päälletysten, kaksi kapeata "suikkaa" kun oli kyseessä. Kätilö pokkana ojentamaan toiset
suojukset: no niin, ja pane nämä jalkoihisi sitten.
Kultani soitti äidilleen synnytyshuoneesta, kun muksu oli syntynyt.
Keskustelu meni kuta kuinkin näin:
- Hei, mitäs sulle?
- Eipä mitään, katoin just Selviytyjien viimeisen osan.
- Ihan totta, se jäi meiltä näkemättä! Kumpi voitti?
- Brian.
- Ei voi olla totta!! Se oli ihan hirvee tyyppi.>
- Niin mustakin. (Sitten puhuivat hetken Brianista.)
- Me saatiin muuten tyttö
Synnytysvalmennuksessa oli pariskunta, jotka oli, no, vähän höpsöjä. He kyselivät aina kaikkea hassua ja kerrankin pariskunnasta mies kysyi aivan tosissaan, että pitääkö synnyttämään mennä aina ambulanssilla vai voiko mennä ratikalla...vaimo puolestaan kysyi kun näytettiin kuvaa istukasta, että tuoko sitten pitää syödä...
Supistukset olivat alkaneet harventua ja heiketä. Kätilö sanoi, että pitää kohta alkaa vauhdittaa supistuksia tipalla, jos ei luomukeinot
auta. Kätilöopiskelija sitten sanoi, että nänniärsytyksellä voisi saada supistuksiin vauhtia eli siis nännejä hieromalla. Synnytyksessä
oleva tuleva isä sitten kysäisi, että: "kenen nännejä?" Ei kuulemma kuitenkaan yrittänyt käydä kätilöopiskelijan tisseihin kiinni!
Makoilin siinä lavitsalla ja pääsi ihan rehellinen paukku kaiken muun ähinän ohella. Mies katsoi hölmistyneenä "Kuka se oli?? Pieraisitko
sinä??" Mua vaan nauratti aivan sairaasti siinä tuskien keskellä...oli meinaa äijä ihmeissään että kuinka tuo vaimo nyt kehtaa täällä paukutella??
Terveydenhoitajani kertoi minulle omasta kokemuksestaan: Tämä tapahtui siis n.13 vuotta sitten: he menivät sairaalaan kun supistukset alkoivat, kätilö ohjasi äidin pukeutusmishuoneeseen riisumaan omat vaatteensa pikkuhousuja myöten ja laittamaan sairaalapaidan
päälle joka oli silloin jostain syystä ns. leikkauspaita jossa on siis nauhakiinnitys selässä. Äiti tuli pukeutumishuoneesta sairaalapaita päällä. Sitten kätilö opasti miehen isien pukeutumishuoneeseen, isi meni sinne
ja tuli kohta pois. Terkkarini meinasi kuulemma pyörtyä ja "kuolla" häpeästä kun mies tuli
huoneesta: mies tuli huoneesta myös leikkauspaita päällä ja pakarat vilkkuen! Oli sitten löytänyt tuolilta samanlaisen paidan ja hädissään ajattelematta esikoisen synnytykseen tullessa toimi kuten äitiä oli neuvottu! Siinä oli kuulemma ollut kätilölläkin naurussa
pitelemistä.
Äitiysvalmennuksesta kerrottiin seuraava juttu: pari oli mennyt synnyttämään esikoista. Mies oli ohjattu isien pukuhuoneeseen ja käsketty vaihtamaan vaatteet ja laittamaan sairaalan tohvelit jalkaan. Isä tuli sitten takaisin synnytyssaliin hiihtäen omituisesti pitkin käytävää. Vaatteet olivat menneet oikein päälle mutta jalkoihin mies oli laittanut ne pahviset
kaarimaljat kun kätilö ja äiti olivat naurultaan saaneet huomautetuksi asiasta mies oli ollut tosi helpottunut ja vastannut: "no jo mä ihmettelinkin, että on aika huonot tossut..."
Äitiysvalmennuksessa kätilö kertoi oman miehensä tulleen hakemaan vauvaa ja äitiä sairaalasta TYHJÄN äitiyspakettilaatikon kanssa! En yhtäkkiä uskoisi kenenkään sentään niin toope olevan, mutta tuskin tuo kätsy valehtelikaan... Iskä ajatteli kai, että onhan se tosi kätevää
laittaa vauva laatikkoon ja kansi kiinni!?
Noniin, lisään tähän listaan oman kokemukseni. Kun itse olin synnyttämässä kätilö neuvoi ottamaan sukanvarsista kiinni ponnistettaessa. Mieheni otti kuuliaisesti minun sukista kiinni ja tuskissani naurahdin että päästä irti ennen kuin kätilö katsoo... :)
Miesten möläytyksiä synnytyksessä
10
4464
Vastaukset
- Odottava
Kiitti. Tää oli tosi huvittavaa =)
- minni
:D :D Voi ei, mitähän mun mies keksii synnytyksessä..:) Kiitos, auttoi, nyt ainakin hetkeksi synnytyspaniikki hellitti! :)
- äiti
Meillä unienen mies sanoi että "nytkö se pitää ruveta"? -Tyyliin eikö oltas voitu odottaa aamuun..
- mammam
Synntys alko tietysti yöllä ja jouduin makoilemaan sairaalasängyssä kaikissa piuhoissa. Verenpainettakin piti mitata yhtenään. Laitteet tietysti piippailivat ja hurisivat, johon mies huusi vesisängystä unisena, että johan on, kun koko ajan piippaavat, ettei täällä saa rauhassa nukkua! Kun aamulla ponnistusvaihe viimein alkoi, niin minun piti huutaa miehelle, että alahan herätä, nyt se alkaa!
- manteli -80
Todellakin vain miehet osaavat nuo tahattomat tilannekomiikat! Ihania tarinoita paniikissa olevista isistä!
- näitä on rakastaa
Aivan ihania ovat
- kätilö
Vauva oli onnellisesti syntynyt ja ensimmäiset imemiset takana. Isä sai sitten jälkeläisensä käsiinsä, jotta kylvettäisi ensipesut. Isä katseli alastonta muutaman minuutin ikäistä pienokaistaan ja totesi sydämensä pohjasta tulevalla äänellä: "onpas tää ruma".
Sinä meinasi tältä kätilöltä pinna palaa, kun minusta kaikki vastasyntyneet ovat aivan suloisen hellyttävän näköisiä. Onneksi sain hillittyä itseni, etten vastannut kipakasti.- pikku-y
No eihän ne ole kyllä kaikkien mielestä tarvitse olla kauniita, ryppyisiä ja likaisia ja vaikka mitä sieltä ulos tullessaan. Mutta silti maailman ihanimpia jokainen vanhempiensa mielestä! Ei siinä kätilöllä mitään hiiltymistä kyllä ole.
- Hannah
Ja kaikille synnyttäjille tiedoksi. Synnytys salissa SAA nauraa! :D
- JohAnna
Joo, synnytyssalissa saa ja pitää nauraa. Meillä naurettiin ensin sitä, kun ponnistusvaiheessa mä jostain syystä yritin puristaa reisiäni yhteen koko ajan. Sanoin sitten, et minkäs sille voi kun on niin siveä luonteeltaan ( tää siveysjuttu on sellanen mun & miehen vitsi ollu aina,hän väittää olevansa siveyden sipuli ja mä oon houkutellut hänet paheisiin...jne. siksi siis sanoin niin)
Ja kun isi leikkas napanuoraa, kätilö sano, et "siirrän tuon toisen letkun pois, ettei tuu tyttö"
Hih, oliski hassuu, ku kätilö siinä kysyis: niin, kumpaas te toivoitte? `NIPS´
Kiitoksia vielä kerran meidän ihanalle kätilöllemme, Satakunnan keskussairaala, R.V.!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083286Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391658Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971513- 921409
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121208Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55872