Espoon Erikoisvarustelu Oy

timotor

Espoon erikoisvarustelu Oy, uusi ehdotus yrityksen nimelle: Melkein Espoon perusvarustelu Oy

Kysyin tarjouksen vetokoukun asennuksesta kyseisestä yrityksestä. Sain tarjouksen ja varasin ajan koukun asennukseen. Ajaksi sovittiin eräs tiistai aamu klo 8.00, jolloin yritys aukeaa normaalisti arkipäivisin. Olimme paikalla hieman ennen kahdeksaa kahden muun odottavan asiakkaan kanssa. Henkilökunta oli myöhässä ja saapui paikalle klo 8.23. Pari muuta asiakasta ehti lähtemään pois, koska he eivät jaksaneet odottaa. Asentaja nousi autostaan ja kysyimme ystävämme kanssa, että eikös me sovittu klo 8.00 auton tuomisesta. Hän sanoi: "Joo". Ja käveli sisälle firmaan. Yritin lieventää tunnelmaa sanomalla, että olikos liikenteessä ruuhkaa, johon asentaja tokaisi: "pientä tilannetta päällä". Siinä oli ensi kontakti asiakaspalveluun mitään liioittelematta tai vääristelemättä.

Annoin ammunavauksesta huolimatta autoni heidän haltuun ja ajattelin, että jospa he työnsä hoitaisivat tunnollisesti. Toisin kuitenkin oli. Auto piti saada samana päivänä takaisin puoleen päivän aikaan ja heidän tuli soittaa minulle kun auto valmistuu. Klo 14.00 soitin, koska he eivät olleet olleet minuun yhteydessä. Asentaja sanoi minulle: "auto on kohta valmis noudettavaksi, mutta koukkua siinä ei ole". Sanoivat, että koukun asennusrauta ei istu auton rakenteisiin ja joutuvat selvittämään tukkurilta sopivaa rautaa. Yritin udella, että mistä se nyt jäi tarkemmin ottaen kiinni niin sanoivat vaan, että ilmeisesti joku rauta ei sovi. Sain auton takaisin ja varasimme uuden ajan ylihuomiselle torstaille ja sanoivat vielä ilmoittavansa ennen torstaita, että osat ovat heillä asennusta varten. Koitti torstai aamu ja soitin yritykselle klo 8.05. He vastasivat ja sanoin: "aika oli varattu kahdeksaksi, mutta ette ole olleet yhteydessä minuun, joten en lähtenyt vielä tuomaan autoa". He vastasivat, että heillä on edelleen osat selvityksen alla tukkurilta ja eivät saa vielä koukkua asennettua. Olisin siis tehnyt turhan reissun korjaamolle ellen olisi soittanut aamulla. Annoin heille vielä mahdollisuuden selvittää koukun osia ja he sanoivat soittavansa saman päivän aikana. Klo 16.15 soitin liikkeeseen, koska heistä ei ollut kuulunut mitään. Eivät vastanneet puhelimeen ja eivät olleet enään koskaan yhteydessä. Koukkua ei tullut koskaa asennettua heidän toimesta, joten Erikoisvarustelu yrityksen nimessä on mielestänit liitoiteltua tai ainakin vaihtamisen tarpeessa.

Jokainen voi tehdä omat päätöksensä ja kuvitelmat yrityksen toiminnasta ja asiakaspalvelun laadusta.

Terveisin

Timo

8

1868

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antruu1987

      Komppaan. Uuteen Ford Rangeriin on nyt 2 kertaa yritetty saada Webastoa toimimaan. Koko asennus on maksettu, auto on käynyt jo 2x 2vrk laitossa siellä ja vieläkään ei toimi. Koko yrittäminen alkoi huhtikuussa 2015 ja ”lisätietojen selvittäminen toimimattomuuden syystä” jatkuu edelleen.. kohta 4kk tulee täyteen. Asennutin samassa paikassa myös lavakatten, koska homma olisi kuulemma mahdollista siellä hoitaa. Loppu tulemana auto kävi kaksi kertaa tässäkin operaatiossa koska ensimmäisellä kerralla kato oli onnistuttu asentamaan noin 3cm liian eteen (lavakatteen verho ei tullut perälautaan asti) ja lavan kromiputket olivat asennuksen jälkeen noin 3cm vinossa. Myös puolet lavan sidontalenkeistä oli onnistuttu tuhoamaan vetämällä niiden kiinnitysruuvit kylmästi väärille jengoille. Tämän tuhon maksanjan selvittäminen jatkuu edelleen En suosittele Espoon erikoisvarustelu Oy :tä kenellekkään! Soittaa luvattiin kun syyt selviävät mutta eivätpä raaskineet edes numeroani ottaa ylös….

    • Espoonerikoissössijät

      Täysin samaa mieltä. Turhia lupauksia yhteydenotoista yms. Kaksi kuukautta yrittivät selvittää vakionopeudensäätimen osan saapumista ja loppujen lopuksi osaa ei oltu ilmeisesti edes tilattu. Loppujen lopuksi osa saapui parissa päivässä, kun firma vaihtui. Eipä tuolla menolla Espoon erikoisvarustelu pitkään pysy pystyssä. Luokatonta palvelua, enkä voi todellakaan muuta kuin suositella pysymään mahdollisimman kaukana kyseisestä yrityksestä.

    • Karijorma

      Näkyykin olevan kyseisen firman toimintatapa. Harmi kun en lukenut yo juutua ennen ajanvarausta.
      Varasin ajan Webasto asennukselle viiko eteenpäin ja ajan kerrottiin soveltuvan ja mainittiin, että auto ennenn klo 9 paikalle sekä kyselyyn sijaisautosta ettei heiltä saa.
      Varasin ja maksoin auton vuokraamosta ja ajoin ko päivänä liikkeeseen ollen siellä klo 8.10.
      Paikalla ollut asentaja sanoi, ettei työkirjassa ole merkintää toimeksiannosta ja hän lähtee sairaslomalle. hetkeä myöhemmin toinen paikalle tullut asentaja vahvisti ettei ole merkintää toimeksiannosta, mutta myösi numeron johsta varaus oli tehty oikeaksi ja että asia oli jäänyt kirjaamatta.
      Siis asiakkaan virhe, kun ei ollut päivittäin varmistanut varauksen paikkansapitävyyttä.
      Tosin tapahtuman seurauksena netistä lukemieni asiakaskokemusten perusteella olikin autoni onni, ettei merkintää ollutkaan.

    • Defensor

      Kokemukseni mukaan yhteydenpito asiakkaaseen ei ole firman parhaita puolia. Siinä suhteessa se noudattaa valitettavan yleistä suomalaista käytäntöä. Muutoin asiakaspalvelu on kokemukseni mukaan asiallista. Meidän perheestämme kolmella on kokemusta ko. liikkeessä asennetusta Webastosta. Kahdessa tapauksessa ei ole ollut mitään ongelmia. Ne autot ovat Audeja, jotka firma tuntenee parhaiten, koska asentaa kaikki Espoon Audi Centerin kautta tilatut uusien Audien tarvike- Webastot. Minun uuteen 5 - sarjan BMW:heni (520 dXd, mallivuosi 2016) asennus ei onnistunut aivan yhtä hyvin. Sisätilat eivät lämminneet aluksi lainkaan ja moottorin emissiohäiriövalo syttyi vähän ajan kuluttua asennuksesta. Vein auton Laakkoselle luullen, että siinä on jokin vika. Siellä todettiin, että Webasto aiheuttaa virhekoodin, koska ulkoilman, jäähdytysveden ym. lämpötiloissa on epälogiikka. Tämä johtui ymmärtääkseni siitä, ettei auton moottorin ohjausyksikön ohjelmointi osannut ottaa huomioon Webaston olemassaoloa. Kun autoon sitten asennettiin tarvike - Webasto, ohjausyksikkö luuli, että autossa on vika. Autoon asennettiin Laakkosella uusi ohjelma, joka on tarkoitettu alkuperäisellä Webastolla varustettuun autoon ja ongelma ratkesi sillä. Reklamoin molemmista asioista ja sain kutsun tulla käymään ongelman selvittämiseksi milloin vain minulle sopii. Menin käymään ja asentaja korjasi sisätilojen lämmityksen saman tien 10 minuutissa. Webaston sähköinen ohjausyksikkö, joka käynnistää auton lämmityslaitteen puhaltimen, oli jumittunut tuntemattomasta syystä ja käynnistyi uudelleen boottaamalla, so. irti piuhista ja uudelleen kiinni. Siinä kaikki. Laakkosen laskun firma lupasi maksaa mukisematta, kuten asiaan kuuluikin tässä tapauksessa.
      Todettakoon vielä, etteivät merkkikorjaamot asenna ainakaan Laakkosen mukaan BMW:hen muita kuin ns. alkuperäisiä BMW:lle tehtyjä Webastoja, jotka maksavat 3500 euroa ja jotka lämmittävät vain sisätilat! Pienistä alkuongelmista huolimatta minulla on nyt Webasto, joka lämmittää sekä moottorin, että sisätilat ja joka maksoi "vain" 2300 euroa.
      Summa summarum; yhteydenpidossa asiakkaaseen on parantamisen varaa, työ on ammattitaitoista, mutta virheitäkin näkyy tehtävän. Ainakin tässä tapauksessa niiden korjaaminen oli kuitenkin asiallista ja nopeaa. Loppu hyvin, kaikki hyvin.

      • Defensor

        Täytyy valitettavasti oikaista aiemmin antamiani tietoja. Uudelleen ohjelmointi sen paremmin kuin useat korjausyritykset eivät lopulta auttaneet. Sisälämmitys ei suostunut koskaan toimimaan ja emissiovalo syttyi yhä uudelleen. Silti herroilla ei tullut mieleenkään, että olisivat mokanneet, vaikka kysyin, olivatko he varmoja, että laite sopii autoon, kun valmista ei alkanut tulla. Lopulta otin yhteyttä Kaha Oy:n tekniseen neuvontaan, joka selvitti parissa minuutissa, ettei Webastolla ole lämmitintä, jolla voisi lämmittää autoni moottorin eikä sellaista ole luvassakaan ainakaan tämän kauden aikana. Sen tiedon Espoon Erikoisvarustelun asentajat olisivat saaneet yhtä nopeasti rekisterinumeron perusteella, jonka heille ennen asennusta ilmoitin, koska heillä on valtuutettuna asennusliikkeenä suora yhteys maahantuojan tiedostoihin. Nyt sitten vain asennettiin sopimaton laite autoon ja juoksutettiin minua edes takaisin kerrasta toiseen. Lopulta, kun kerroin asentajalle Kahalta saamistani tiedoista, tuli ties minkälaista selitystä siitä kuinka BMW:ltä tulee milloin mitäkin tietoa, minulla on varmaan jokin välikauden malli, johon ko. Webasto ei sovi ja lopulta se puppupuheiden klassikko " "ei missään muussa BMW:ssä ole koskaan ennen esiintynyt mitään ongelmia. Tämä on ainoa". Yritin esittää kompromissia, jonka mukaan asennus muutettaisiin niin, että laite lämmittäisi vain sisätilat ja saisin hinnasta alennusta. Siitä ei suostuttu edes keskustelemaan, vaan ilmoitettiin, että otetaan laite pois. Irrotusajasta sopiminen ei sitten kuitenkaan tahtonut onnistua millään. Soittelin useana päivänä heidän asiakaspalvelunumeroonsa, josta kuului aina vain aamusta iltapäivään, "emme juuri nyt pääse vastaamaan..."jne. Lopulta päätin tuota litaniaa taas kerran kuunneltuani mennä paikan päälle selvittämään asiaa. Asentaja Timo oli paikalla ja kysyin, miksi he eivät vastaa puhelimeen. Ei ole puhelinta, kuului vastaus. Kysyin, eikö asiakaspalvelu lainkaan kiinnosta heitä ja vastaus oli jälleen" Ei ole puhelinta". Ei pahoittelua, anteeksipyynnöstä puhumattakaan.
        Irrotus ja rahojen palautus ovat vielä tätä kirjoittaessa näkemättä. Samoin pahoittelut ja anteeksipyynnöt kaikesta turhasta vaivasta ja ajanhukasta. Saapa nähdä mitä edessä on. Palaan asiaan sen jälkeen.
        Joka tapauksessa jo tässä vaiheessa voin sanoa, että en ole pitkään aikaan, jos koskaan saanut näin törkeätä ja välinpitämätöntä kohtelua enkä tähänastisen kokemukseni perusteella voi muuta kuin kehottaa kiertämään tämän putiikin kaukaa, kun ihan asiallista ja asiantuntevaa palveluakin on saatavilla.


    • alaarvoista

      Ihan helvetin paska firma!!En mene enää Ikinä!!

    • Maininki1

      Kiitos tiedosta. Olen pyytänyt tarjousta webastosta 1.5 kuukautta sitten - enkä ole saanut - enkä enää haluakaan.

      • Jukka12q

        Ihme yritys?? ei vastaa puhelimeen, eikä yhteydenottopyyntöihin. Aivan pihalla, mitä on asiakaspalvelu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pilasit mun

      Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1841
    2. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      138
      1676
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      55
      1548
    4. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

      Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      167
      1372
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

      Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      174
      1356
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      151
      1326
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

      18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1228
    8. Olet tärkeä

      mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      76
      1173
    9. Syntymäpäivä

      Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1158
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1045
    Aihe