Tuli nyt syksyllä ostettua ilman harkinta-aikaa uudehko Mercury 90 2t. Kone kun tupsahti nokan eteen niin sopivasti.Kuulopuheiden mukaan tyhjäkäynti olisi aika rosoista mutta ääni muuten matkavauhdissa aika siedettävää ja vääntävä voimakas kone kun kuutioitakin piisaa.Kertokaapa nyt käyttökokemuksia hiukan jos niitä löytyy.
Kyllä kansa tietää!!
Mercury 90 2t
21
5340
Vastaukset
- polttaa mäntiä puhki
Kokemukseni noista merkeistä ovat sellaiset, että ne polttavat helposti männät puhki, taitaa olla yleinen vika, katselin kesällä, että korjaamossa oli useita 90 ja 60hv koneita männänvaihdossa.
Minulta on mercuryista myös mennyt kiertokangen laakerointi usein. Joten on ne ehkä aika huolimattomasti tehtyjä.
Japanilaisissa ei ole esiintynyt niin paljoa tällaista.- tower
puhua sontaa.
- Ne on vain moottoreita.......
tower kirjoitti:
puhua sontaa.
Ne on vain moottoreita!
Ei kannata pelätä, että oma arvostus ja maine menee.
Miksi pitäisi tosiasioista vaieta? - Mercman
Ne on vain moottoreita....... kirjoitti:
Ne on vain moottoreita!
Ei kannata pelätä, että oma arvostus ja maine menee.
Miksi pitäisi tosiasioista vaieta?Kyllä asioista tietenkin voi puhua,mutta itselläni on erittäin paljon kokemusta useasta Mercurysta eikä yhdessäkään ole ollut ongelmia 40-vuoden aikana.Tuo mäntäjuttu ei ainakaan pidä paikkaansa niinkuin tässä väitetään.Jos joissakin yksittäistapauksissa on mäntä mennyt niin voin sanoa perämoottoreita korjanneena niitä menneen myös Yamahoista.Kiertokangen laakerivikoja olen tavannut Mercuryista sekä Japanilaisista yhtä paljon ja syynä on lähes aina ollut virheellinen talvisäilytys.Eli ovat syöpyneet suojaöljyn puutteesta johtuen.
- polttaa mäntiä
Mercman kirjoitti:
Kyllä asioista tietenkin voi puhua,mutta itselläni on erittäin paljon kokemusta useasta Mercurysta eikä yhdessäkään ole ollut ongelmia 40-vuoden aikana.Tuo mäntäjuttu ei ainakaan pidä paikkaansa niinkuin tässä väitetään.Jos joissakin yksittäistapauksissa on mäntä mennyt niin voin sanoa perämoottoreita korjanneena niitä menneen myös Yamahoista.Kiertokangen laakerivikoja olen tavannut Mercuryista sekä Japanilaisista yhtä paljon ja syynä on lähes aina ollut virheellinen talvisäilytys.Eli ovat syöpyneet suojaöljyn puutteesta johtuen.
Minulla on samanlainen kokemuksia, mercuryt ja marinerit polttavat mäntiä. Sytä en tiedä.
- tower
polttaa mäntiä kirjoitti:
Minulla on samanlainen kokemuksia, mercuryt ja marinerit polttavat mäntiä. Sytä en tiedä.
on varmaan sinussa. ei kannata jauhaa paskaa täällä jos ei ymmärrä tekniikasta mitään. osta pirkka ja ole sitten onnellinen, sovitaanko niin?
- seiska
Mercman kirjoitti:
Kyllä asioista tietenkin voi puhua,mutta itselläni on erittäin paljon kokemusta useasta Mercurysta eikä yhdessäkään ole ollut ongelmia 40-vuoden aikana.Tuo mäntäjuttu ei ainakaan pidä paikkaansa niinkuin tässä väitetään.Jos joissakin yksittäistapauksissa on mäntä mennyt niin voin sanoa perämoottoreita korjanneena niitä menneen myös Yamahoista.Kiertokangen laakerivikoja olen tavannut Mercuryista sekä Japanilaisista yhtä paljon ja syynä on lähes aina ollut virheellinen talvisäilytys.Eli ovat syöpyneet suojaöljyn puutteesta johtuen.
kyllähän asia on niin ,että joka kone polttaa männän jos seos on laiha,joka juontaa tukossa oleviin suuttimiin,joka taas juontaa likaisiin suodattimiin,mikä ei missään tapauksessa ole koneen vika.joten jos joutokäynnillä käy epätasaisesti,niin putsaa kaasarit kunnolla ennen kuin otat käyttöön.perämoottoreita korjanneena voin myös sanoa,että mercuryssä ei ole sen enempää mitään"tyyppivikoja" kuin muissakaan.hyvä peruskone
- mieltä miekii
seiska kirjoitti:
kyllähän asia on niin ,että joka kone polttaa männän jos seos on laiha,joka juontaa tukossa oleviin suuttimiin,joka taas juontaa likaisiin suodattimiin,mikä ei missään tapauksessa ole koneen vika.joten jos joutokäynnillä käy epätasaisesti,niin putsaa kaasarit kunnolla ennen kuin otat käyttöön.perämoottoreita korjanneena voin myös sanoa,että mercuryssä ei ole sen enempää mitään"tyyppivikoja" kuin muissakaan.hyvä peruskone
ne on yleensä nuoret kollit,niitä erkkejä tai sitten uskonnolliset jammut.Mutta oliko se kone uusi,vai luinko kehnosti,en muista.90-luvulla 90hv kone kuristettiin seiskavitoseksi kun huomasivat hieman tehottomaksi,no 75 olikin luokassaan tehokas.Minulla on kokemuksia Marinerista,enkä muistele ollenkaan pahalla,vaikka nyt onkin eri merkkinen.
- mercuty/mariner kokemuksia
tower kirjoitti:
on varmaan sinussa. ei kannata jauhaa paskaa täällä jos ei ymmärrä tekniikasta mitään. osta pirkka ja ole sitten onnellinen, sovitaanko niin?
---että aivan suutahdit!
Enkö siis saa sanoa, että kokemukseni mercuryista ja marinereista ovat huonoja
--- miksi en tätä saa sanoa? - tosiasia se on !!
Vastaavasti kokemukseni monesta japanilaismerkistä ovat paremmat. Niissä ei ole ollut niin paljon vikoja. Ei perustavaa laatua olevia särkymisiä.
Siis laatu on ollut parempi.
Eikö ole rehellistä kertoa - eikä peitellä totuutta? - Totuus
mercuty/mariner kokemuksia kirjoitti:
---että aivan suutahdit!
Enkö siis saa sanoa, että kokemukseni mercuryista ja marinereista ovat huonoja
--- miksi en tätä saa sanoa? - tosiasia se on !!
Vastaavasti kokemukseni monesta japanilaismerkistä ovat paremmat. Niissä ei ole ollut niin paljon vikoja. Ei perustavaa laatua olevia särkymisiä.
Siis laatu on ollut parempi.
Eikö ole rehellistä kertoa - eikä peitellä totuutta?Totuus ei ole se mitä yrität väittää,vaikkakin sinulla olisikin ollut ongelmia.Joten älä yleistä asiaa.Kun kerrot etteikö totuutta saa kertoa,niin et ota kuitenkaan mitään kantaa siihen mitä tässä on toiset kertoneet(ja vieläpä ammattilaiset).Miksiköhän mm.Ruotsin ja Suomen merivartiostot ym.viranomaiset käyttävät Marineria ja Mercurya,eivätkä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta Japanilaisia.
- tarjouskilpailun voittaa ed...
Totuus kirjoitti:
Totuus ei ole se mitä yrität väittää,vaikkakin sinulla olisikin ollut ongelmia.Joten älä yleistä asiaa.Kun kerrot etteikö totuutta saa kertoa,niin et ota kuitenkaan mitään kantaa siihen mitä tässä on toiset kertoneet(ja vieläpä ammattilaiset).Miksiköhän mm.Ruotsin ja Suomen merivartiostot ym.viranomaiset käyttävät Marineria ja Mercurya,eivätkä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta Japanilaisia.
Tarjouskilpailun voittaa edullinen moottori.
Siksi nuo viranomaiset niitä käyttää.
Laatu on sitten toinen asia.... - ???
tarjouskilpailun voittaa ed... kirjoitti:
Tarjouskilpailun voittaa edullinen moottori.
Siksi nuo viranomaiset niitä käyttää.
Laatu on sitten toinen asia....tarjouskilpailu tarjouskilpailun voittaa ed...25.11.2004 16:30 Tarjouskilpailun voittaa edullinen moottori.
Siksi nuo viranomaiset niitä käyttää.
Laatu on sitten toinen asia....
ei se kovin edullinen kone ole jos hajoo helposti.. tiedätkö yleensäkkään mistään mitään? - Pointtisi?
??? kirjoitti:
tarjouskilpailu tarjouskilpailun voittaa ed...25.11.2004 16:30 Tarjouskilpailun voittaa edullinen moottori.
Siksi nuo viranomaiset niitä käyttää.
Laatu on sitten toinen asia....
ei se kovin edullinen kone ole jos hajoo helposti.. tiedätkö yleensäkkään mistään mitään?Päätit sitten lisätä 5 vuotta vanhaan juttuun tärkeän unohtuneen tiedon? Kerro nyt jotain jos ite tiedät, älä pihtaa tietoa kun alotit. Miks 3 mukiset 80/90 luvun merkut sulattaa ylintä mäntää?
- männät
Ei mee männät ku käyttää 98pensaa.Ajelin vuosikausia 60heppasella/98lla.Huolto anto vinkin.
- Räyskä
seiska kirjoitti:
kyllähän asia on niin ,että joka kone polttaa männän jos seos on laiha,joka juontaa tukossa oleviin suuttimiin,joka taas juontaa likaisiin suodattimiin,mikä ei missään tapauksessa ole koneen vika.joten jos joutokäynnillä käy epätasaisesti,niin putsaa kaasarit kunnolla ennen kuin otat käyttöön.perämoottoreita korjanneena voin myös sanoa,että mercuryssä ei ole sen enempää mitään"tyyppivikoja" kuin muissakaan.hyvä peruskone
Merkkuri/Marinerin vanhat kolme mukiset, 50 - 70hv 2 kaasuttajaiset koneet olivat herkkiä polttamaan mäntiä. Syy oli koneiden korkea oktaanitarve jota yleisesti rikottiin ajamalla 92:sta Koneet nakutti ja mäntiä paloi. Mitä vanhempi ja karstaisempi kone sitä helpommin.
Myös se on tosiasia, että useampi kaasuttajaisissa koneissa voi olla yksi kaasari osittain tukossa ja kone käy siltä osin laihalla, jolloin mäntä palaa.
Kiertokangen laakerit menee helposti pilalle väärin hoidetun talvisäilytyksen aikana, jolloin on syytä katsella peiliin. - Anonyymi
Hupsis ja huomenna lisää
- Omat sijoitukset uhan alla
Kun on oma "maine" ja ostokset epäilyn alla, niin juttua piisaa.
Eihän voi julkisesti kertoa, jos on erehtynyt...
Siksi kai noin kovasti puolustavat. Onneksi joku uskaltaa tottakin puhua.
Itsellä vastaavia kokemuksia;
suuria käyttötunteja kestää paremmin japsin koneet. Amerikkalainen "laatu" ja suunnittelu on neuvostoliitosta kopioitu.- yks vaa
Tiesittekö, bensa menee pilalle kolmessa kuukaudessa ellei siihen laita suoja-ainetta? Ilman suoja-ainetta bensa kovettuu suuttimiin talven aikana, kone käy laihalla ja polttaa männän.
Mistä johtunee, toisilla koneet toimii, toisilla ei? - kasoo
yks vaa kirjoitti:
Tiesittekö, bensa menee pilalle kolmessa kuukaudessa ellei siihen laita suoja-ainetta? Ilman suoja-ainetta bensa kovettuu suuttimiin talven aikana, kone käy laihalla ja polttaa männän.
Mistä johtunee, toisilla koneet toimii, toisilla ei?syksyllä tankattu,jussin jälkeen samoilla pensoilla menoiksi,ei mitään hämminkiä,pensa98:a.pikkukoneissa voi olla onkelmia,mut ei OMC 185
- Kiekhaefer
kasoo kirjoitti:
syksyllä tankattu,jussin jälkeen samoilla pensoilla menoiksi,ei mitään hämminkiä,pensa98:a.pikkukoneissa voi olla onkelmia,mut ei OMC 185
Jos mercury on niin hirmu huono kestämään niin miksi niitä kuuskytluvun mercuryitä vielä tuolla järvillä ja merillä liikku yllättävän paljon? En ole niin vanhoja japanin moottoreita nähnyt ei niitä lie tehtykään vielä silloin. Mercuryä on valmistettu vuodesta 1939 lähtien kai ne jotain on tuossa ajassa oppinut tekemään.
- eikinuskia
Kiekhaefer kirjoitti:
Jos mercury on niin hirmu huono kestämään niin miksi niitä kuuskytluvun mercuryitä vielä tuolla järvillä ja merillä liikku yllättävän paljon? En ole niin vanhoja japanin moottoreita nähnyt ei niitä lie tehtykään vielä silloin. Mercuryä on valmistettu vuodesta 1939 lähtien kai ne jotain on tuossa ajassa oppinut tekemään.
Olivatkin hyviä mutta uudemmat täyttä p-skaa.
Ja ihan uudethan tehdään Kiinassa, että revi siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä712388Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721782Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on711460Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461447Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2551425- 831252
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3801222Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421215- 1281185
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3441156