maistraatissa vihkiminen..mitä päälle?

Meillä on suunnitteilla että mentäisiin naimisiin maistraatissa,mutta mietityttää pukeutuminen..Mitä naisella voisi olla päällä?!Housut ja joku siisti paitapusero sekä jakku..tuota yhdistelmää olen miettinyt mutta haluaisin mielipiteitä!!Miehelleni pukeutuminen tuskin tuottaa ongelmia!Entäs onko hääkimppu liikaa?!Ystävälläni on ensi viikolla maistraatissa vihkitilaisuus eli saa nähä mitä vinkkiä sieltä saan!Tänä kesänä olisi ollut häät kirkossa mutta ne peruuntu (henkilökohtaisista syistä) ja olen nyt vakavasti päättäny että jos ei kelpaa tämä meidän ratkaisu niin ei sitten!!

9

25012

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Blues

Ihan laitat päälle sitä, miltä tuntuu ;) Jos ihan kahdestaan menette, niin mikä tahansa vaate kelpaa. Jos taas haluat pukeutua oikein kunnolla, vieraita mukana, niin vaikka hääpuku. Voit ottaa morsiuskimpun ja järjestää jopa jotain ohjelmaa tilaisuuteen. Ei tietysti mitään pitkää, mutta kuitenkin. Aivan samanlaisia tilaisuuksia ovat periaatteessa molemmat, kirkossa vihkiminen ja maistraatissa vihkiminen. Ja jos haluat, niin onhan mahdollisuus, että menette kehdestaan maistraatissa naimisiin ja liitto siunataan kirkossa jonain toisena päivänä.

• mie

Meidät vihitään kuukauden päästä suunnilleen ja mulla tulee olemaan iltapuku ja stoola, sekä kimppu. Vihkitilaisuudesta suuntaamme suoraan syömään hotellille, jonne jäämme hääyön viettoon. Joten ihan millainen asu vaan! Halusimme tästä hivenen juhlavamman tilaisuuden, vaikka meille ei mitään muuta ohjelmaa siellä olekaan!

• Mieleinen

Puvun ainoa vaatimus on se, että koet olosi hyväksi siinä. Itse olen menossa helmikuussa maistraattiin, ja aion laittaa valkoisen pitkän mekon, ja vaalean jakkupaidan. Näyttää tosi hyvältä, ja ovat mukavat päällä! Meillä kuitenkin kuvataan tilaisuus, joten täytyy näyttää edes vähän hyvältä... :)

• saro_angel

Saapihan sitä ihminen pistää päällensä, mitä tahtoo meni naimisiin sitten kirkossa tai maistraatissa. Ite ollaan tammikuussa menossa maistraatissa, ja mies laittaa mustat suorat housut ja jonkun siistin paidan. Itselle ostin söpöt korkkarit ja tumman hameen. Sen lisäks ajattelin jotain villapuseroa, jonka kanssa kihlajaislahjaks saatu helmikaulanauha, plus hiukset jotenki nätisti:). Eli aika yksinkertaiset suunnitelmat, mut pääasia et ite viihtyy ja tuntee olonsa sekä nätiksi että mukavaksi.

• Niuha

Itse menin naimisiin 1,5 vuotta sitten kirkon sakastissa, missä todistajia oli muutama. minulla oli hieman iltapukua "juhlattomampi" mekko ja miehelläni puku sekä minulla oli pieni kimppu.

En olisi voinut kuvitella, että sekin tilanne voi olla niin tunnerikas kuin se oli. Varsinkin äidilleni, joka oli yksi todistajista. Kuulin kuinka hän niiskuti takana, eikä siinä itku ollut kaukana itselläkään.

• Lady

Minut vihittiin maistraatissa 7 vuotta sitten. Mielestäni avioliittoon astuminen on sen verran arvokas tilaisuus, että pukeutumisenkin tulisi olla arvokas.

Sulhasella on vihertävä puku, valkoinen paita ja puvun väriin sopiva solmio. Kukkaviehe minun morsiuskimppuuni sopiva.

Minulla oli lyhythihainen edestänapitettava tyköistuva vaalea takkileninki, pitkät hansikkaat, puvunvärinen leveälierinen hattu ja morsiuskimppu.

Vieraita oli 15. Kaikki olivat mukana maistraatissa. Heti vihkimisen jälkeen ammattikuvaaja kuvasi koko seurueen ryhmäkuvana henkikirjoittajan upeassa työhuoneessa.

• vieras mies vauhdin maailmasta

pari kertaa on tullut oltua maistraatissa toisia vihkimässä;)
        Kerran vaan oli ikävä kun henkikirjoittaja vai mikä tuomari nyt olikaan vihkimässä ei oikein kunnioittanut vaan tuli paskoissa vaatteissa ja käyttäytikin aika epäkunnioittavasti. Myöhemmin sain selville että hän (nainen) oli jonkin sortin uskovainen.

Mitenkä teillä se vihkijä oli pukeutunut?

• paukku

Mun kaveri meni maistraatissa naimisiin ja hänellä oli päällä hääpuku.
      Kannattee pukeutua ihan miltä itsestä tuntuu.

• jovilaura_fi

Meilläkin on edessä siviilivihkiminen ensi kesänä. Itse en suin surminkaan kuitenkaan maistraatissa halua itseäni vihityttää, kävin katsomassa paikallista ja se oli tosi kolkko paikka. Siispä ajattelin että menisimme naimisiin vaikka vanhempieni takapihalla.

Itse ajattelin että menisimme naimisiin vain joko siistit farkut tai sitten nahkatakit päällä. Haluaisin jotain suht rentoa ja persoonallista, koska seuraavana päivänä on kirkkotilaisuus ja vieraita tulee vaikka kuinka paljon, joten sitten on tilaisuus pukeutua "viimosen päälle". Siviilivihkimykseen haluamme paikalle vain kummankin vanhemmat, kaason ja bestmanin joten asulla ei ole niin väliä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      225
      1588
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      37
      1449
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      62
      1288
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1280
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      992
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      179
      883
    Aihe