Onko täällä muita lapsenmielisiä?
Minä olen sellainen. Spotify- (ja muihinkin) soittolistoihini sisältyy muutamien vuosikymmenten takaisten pop-, rock- ja iskelmäbiisien lisäksi myös lastenlauluja. Suosikkilastenlauluni on Lounatuulen laulu, ehdottomasti se Finntrion versio. Ei ole mitenkään epätavallista, että jonakin perjantai-iltana istun mytyssä vilttiin kääriytyneenä ja katselen Youtubesta vanhojen lastenohjelmien tunnareita. (Minä, 21-vuotias aikuinen!) En silti muuten katso lastenohjelmia.
Tosielämä on kylmää ja tylyä. Tykkään kirjoista ja nykyään myös elokuvista. Kai ne ovat minulle jotain pakoa todellisuudesta. Erityisesti tykkään sellaisista tarinoista, jotka on suunnattu aikuisyleisölle, mutta joissa on olennaisena osana tietynlainen sadunomaisuus. Maaginen realismi uppoaa hyvin, mutta sitä on aika vähän tarjolla.
Luonteeltanikin olen lapsenmielinen ja näen kaikessa jotain hauskaa. Tykkään hölmöilystä ja huonoista vitseistä. Silti olen samalla yksinäisyyttä ja omaa rauhaa kaipaava mietiskelijä.
Lapsenmielisyys
4
333
Vastaukset
- Aspergerinfo
Lapsenmielisyys on rikkautta. Kaikki eivät siihen pysty ja joillain se pysyy koko elämän sisäsyntyisesti. Lapsenmielisyys ei tarkoita sitä, että ihminen olisi jotenkin tyhmä, vaan päinvastoin kertoo ihmisen sisäisestä rikkaudesta ja luovuudesta.
- Vauveli65
Minä olen juuri samanlainen ihminen:) Miksi useimmat ihmiset ovatkin niin tosikoita koko ajan? Ei se, että on aikuinen tarkoita että ei saisi pitää hauskaa ja nauraa jollekin ihan yksinkertaiselle asialle:) Jatketaan lapsenmielisinä olemista!
- Hitmusic
Minä olen nyt kohta viiskymmpisenä alkanut ensimmäisen kerran elämässä kuunnella tuota Energy radio kanavaa. Hit music !!!!!!!!!!!!!!!
Ja tanssin täällä kotona sen tahtiin niin ettei kukaan näe. :)
Teini-ikäsenä kuuntelin vakavampaa musiikkia enemmän. - Zikalapsi
Onhan se todettu, että Zika-virus aiheuttaa pienipäisyyden lisäksi Autismin kaltaisia kommunikaatio-ongelmia.
http://www.slate.com/articles/health_and_science/medical_examiner/2016/06/we_know_zika_causes_microcephaly_thanks_to_autism_researcher_alysson_muotri.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446