Lapsenmielisyys

ujohymyinen

Onko täällä muita lapsenmielisiä?

Minä olen sellainen. Spotify- (ja muihinkin) soittolistoihini sisältyy muutamien vuosikymmenten takaisten pop-, rock- ja iskelmäbiisien lisäksi myös lastenlauluja. Suosikkilastenlauluni on Lounatuulen laulu, ehdottomasti se Finntrion versio. Ei ole mitenkään epätavallista, että jonakin perjantai-iltana istun mytyssä vilttiin kääriytyneenä ja katselen Youtubesta vanhojen lastenohjelmien tunnareita. (Minä, 21-vuotias aikuinen!) En silti muuten katso lastenohjelmia.

Tosielämä on kylmää ja tylyä. Tykkään kirjoista ja nykyään myös elokuvista. Kai ne ovat minulle jotain pakoa todellisuudesta. Erityisesti tykkään sellaisista tarinoista, jotka on suunnattu aikuisyleisölle, mutta joissa on olennaisena osana tietynlainen sadunomaisuus. Maaginen realismi uppoaa hyvin, mutta sitä on aika vähän tarjolla.

Luonteeltanikin olen lapsenmielinen ja näen kaikessa jotain hauskaa. Tykkään hölmöilystä ja huonoista vitseistä. Silti olen samalla yksinäisyyttä ja omaa rauhaa kaipaava mietiskelijä.

4

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aspergerinfo

      Lapsenmielisyys on rikkautta. Kaikki eivät siihen pysty ja joillain se pysyy koko elämän sisäsyntyisesti. Lapsenmielisyys ei tarkoita sitä, että ihminen olisi jotenkin tyhmä, vaan päinvastoin kertoo ihmisen sisäisestä rikkaudesta ja luovuudesta.

    • Vauveli65

      Minä olen juuri samanlainen ihminen:) Miksi useimmat ihmiset ovatkin niin tosikoita koko ajan? Ei se, että on aikuinen tarkoita että ei saisi pitää hauskaa ja nauraa jollekin ihan yksinkertaiselle asialle:) Jatketaan lapsenmielisinä olemista!

    • Hitmusic

      Minä olen nyt kohta viiskymmpisenä alkanut ensimmäisen kerran elämässä kuunnella tuota Energy radio kanavaa. Hit music !!!!!!!!!!!!!!!
      Ja tanssin täällä kotona sen tahtiin niin ettei kukaan näe. :)
      Teini-ikäsenä kuuntelin vakavampaa musiikkia enemmän.

    • Zikalapsi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      88
      6240
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2584
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      29
      2106
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1837
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe