Ennen ei ollut masennusta eikä tyttömyyttä

ennen oli paremmin

Ennen vanhaan työttömiä ei jätetty kotiin loisimaan masennuksen tai muun tekosyyn varjolla, vaan he lähtivät rohkeasti rahojen loputtua kiertelemään ovia ja sopivan avun tarvitsijan löydyttyä ryhtyivät tämän rengiksi ruokapalkkaa vastaan. Meidän pitäisi palata näihin vanhoihin hyviin aikoihin, jolloin ei ollut sen enempää masennusta kuin työttömyyttäkään.

97

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin no säähän trolli voit mennä töihin ruokapalkalla. Varmaan pääset johonkin töihin sillä palkalla.

      • ennen oli paremmin

        Itselleni riittää hyvin töitä korkeammallakin palkalla ja tukia en ole tarvinnut. Mites sinä? Älähdätkö, jos tuet lakkautetaan ja eläkettä saa vain sen verran kun on eläkemaksuja maksanut? Kyllä sinulle ruokapalkkaa jostain taidosta maksettaisiin. Vaikkapa housujen laskemisesta, jos muuta et osaa.


      • ennen oli paremmin kirjoitti:

        Itselleni riittää hyvin töitä korkeammallakin palkalla ja tukia en ole tarvinnut. Mites sinä? Älähdätkö, jos tuet lakkautetaan ja eläkettä saa vain sen verran kun on eläkemaksuja maksanut? Kyllä sinulle ruokapalkkaa jostain taidosta maksettaisiin. Vaikkapa housujen laskemisesta, jos muuta et osaa.

        Siis oot hyvä palkkaisessa työssä. Silloin en ymmärrä mitä tuut tänne rutiseen? Ole tyytyväinen että tulet hyvin toimeen. Moni masentunut ei tule hyvin toimeen.


      • ennen oli paremmin
        ateisti81 kirjoitti:

        Siis oot hyvä palkkaisessa työssä. Silloin en ymmärrä mitä tuut tänne rutiseen? Ole tyytyväinen että tulet hyvin toimeen. Moni masentunut ei tule hyvin toimeen.

        Verot vievät kovin paljon palkastani, jonka olen ansainnut ahkerasti työlläni. Meidän pitäisi alentaa veroja ja niillä kustannettuja tukia, jotta kaikki ahkerat eivät lähtisi ulkomaille. Itse lupaan kyllä palkata rengin ruokapalkkaa vastaan.


      • ennen oli paremmin kirjoitti:

        Verot vievät kovin paljon palkastani, jonka olen ansainnut ahkerasti työlläni. Meidän pitäisi alentaa veroja ja niillä kustannettuja tukia, jotta kaikki ahkerat eivät lähtisi ulkomaille. Itse lupaan kyllä palkata rengin ruokapalkkaa vastaan.

        Taitaa kuule olla niin, että tukia pitäisi lisätä. No tuskin ne laskeekaan, eivät ainakaan tähän mennessä ole laskenut. Vähän on välillä noussut.


      • ennen oli paremmin
        ateisti81 kirjoitti:

        Taitaa kuule olla niin, että tukia pitäisi lisätä. No tuskin ne laskeekaan, eivät ainakaan tähän mennessä ole laskenut. Vähän on välillä noussut.

        Romahdus on aivan tässä oven takana ja silloin koittaa paluu menneeseen. Voi monella tulla itku puseroon, mutta työllä siitä selviää, kuten vanha kansakin selvisi.


      • 10+8
        ennen oli paremmin kirjoitti:

        Romahdus on aivan tässä oven takana ja silloin koittaa paluu menneeseen. Voi monella tulla itku puseroon, mutta työllä siitä selviää, kuten vanha kansakin selvisi.

        Kuule sinä trolli, masennus on oikea sairaus ja siihen tarvitseekin tukirahoja. Lääkkeet maksavat jo sen verran pienituloiselle, että ei siitä paljoa jää käteen. En ymmärrä vieläkään miksi kadehdit sitä, että joka päivä mielessäsi pyörii itsemurha ja tarve kadota tältä pallolta.


      • 10+81
        10+8 kirjoitti:

        Kuule sinä trolli, masennus on oikea sairaus ja siihen tarvitseekin tukirahoja. Lääkkeet maksavat jo sen verran pienituloiselle, että ei siitä paljoa jää käteen. En ymmärrä vieläkään miksi kadehdit sitä, että joka päivä mielessäsi pyörii itsemurha ja tarve kadota tältä pallolta.

        Miksi sitten mietit sitä itsaria joka päivä? Tee se, äläkä pelleile.


      • Mene trolli pois,
        10+81 kirjoitti:

        Miksi sitten mietit sitä itsaria joka päivä? Tee se, äläkä pelleile.

        sinunlaisiasi ihmisiä ei pitäisi olla olemassa -

        Sinunlaistesi vuoksi tapahtuu esim. koulusurmia, ymmärrätkö?

        Mitenkään puolustamatta em. toimia. Vaikkakin ymmärrän, jossain määrin.


      • 10+2
        Mene trolli pois, kirjoitti:

        sinunlaisiasi ihmisiä ei pitäisi olla olemassa -

        Sinunlaistesi vuoksi tapahtuu esim. koulusurmia, ymmärrätkö?

        Mitenkään puolustamatta em. toimia. Vaikkakin ymmärrän, jossain määrin.

        Miksi jauhat samaa juttua jatkuvasti, vaihda jo vaikka vapaalle.


      • 11+15
        10+81 kirjoitti:

        Miksi sitten mietit sitä itsaria joka päivä? Tee se, äläkä pelleile.

        Sen takia en tee, että lääkkeet ovat pelastaneet minut itsemurhalta. Enkä muutenkaan läheisteni takia halua kuolla.


      • Keneksihän
        10+2 kirjoitti:

        Miksi jauhat samaa juttua jatkuvasti, vaihda jo vaikka vapaalle.

        minua luulet? Mitään jauhanut ole. Eka kommentti laatuaan. Tuollaiset toisten mielenterveyden sabotoijat saisivat vain pysyä pois näiltä palstoilta. Mitä nämä trollit tänne ylipäätään tunkevat?


      • 14+9
        Keneksihän kirjoitti:

        minua luulet? Mitään jauhanut ole. Eka kommentti laatuaan. Tuollaiset toisten mielenterveyden sabotoijat saisivat vain pysyä pois näiltä palstoilta. Mitä nämä trollit tänne ylipäätään tunkevat?

        Herätystä, herätystä täällä kaivataan, ei mitään hyssyttelyä.
        Jos ei silmät aukee huomaamaan mitä todellisuus on, niin se vaatii pienen herätyksen. Ei aina saa tikkaria kun sitä haluaa, elämä on todella rakaa.


      • Haluatko siis
        14+9 kirjoitti:

        Herätystä, herätystä täällä kaivataan, ei mitään hyssyttelyä.
        Jos ei silmät aukee huomaamaan mitä todellisuus on, niin se vaatii pienen herätyksen. Ei aina saa tikkaria kun sitä haluaa, elämä on todella rakaa.

        tikkarin tarjota tuolle yksinäiselle, vaiko itsemurhaan kehottavalle tulevalle mahd. potentiaalille koulusurmaajalle? Jäi vähän epäselväksi.


      • 14+9
        Haluatko siis kirjoitti:

        tikkarin tarjota tuolle yksinäiselle, vaiko itsemurhaan kehottavalle tulevalle mahd. potentiaalille koulusurmaajalle? Jäi vähän epäselväksi.

        Ei tikkarilla estetä mitään koulusurmaajaa eikä ketään muutakaan päättäväistä ihmistä. Jos joku on yksinäisyyden valinnut se on hänen valintansa. Seuraa aina löytyy, jos vaan haluaa.

        Voihan sitä ihminen halutessaan ajatella muutakin mukavaa, ei aina mummojen ryöstelyä tai koulusurmia. Jos joku päättää tehdä itsasin, niin ei siihen saa rukkasta väliin. Eikä ole tarvettakaan.


      • Yksinäisyys
        14+9 kirjoitti:

        Ei tikkarilla estetä mitään koulusurmaajaa eikä ketään muutakaan päättäväistä ihmistä. Jos joku on yksinäisyyden valinnut se on hänen valintansa. Seuraa aina löytyy, jos vaan haluaa.

        Voihan sitä ihminen halutessaan ajatella muutakin mukavaa, ei aina mummojen ryöstelyä tai koulusurmia. Jos joku päättää tehdä itsasin, niin ei siihen saa rukkasta väliin. Eikä ole tarvettakaan.

        ei ole kenekään vapaaehtoinen valinta. Toki jotkut ihmiset tarvitsevat enemmän yksikseen oloa kuin toiset, itse olen kuulunut näihin, mutta jossain vaiheessa yksinäisyys voi kääntyä myös itseään vastaan / muuttua vastentahtoisesti. (Taito on jokatapaukisessa myös osata olla yksin, ylipäätään kaikilta se ei suju.) Omasta itsekseni olosta tuli vastentahtoista masennuksen ja ahdistuksen pitkittyessä, jolloin voimavarat vain hupenivat. Suuri merkitys oli myös sillä, että olin tullut yhteisössäni kaltoinkohdelluksi, enkä saanut lähipiiristä sellaista tukea mitä olisin kaivannut. Näin siis henkisessä mielessä koin, vaikka ihmisten seuraan olin aina tervetullut. Ehkei heillä vain ollut välineitä.? No, terapiasta on ollut apua senkin edestä.

        Koin yhteisössä, etten tule nähdyksi sellaisena kuin olen. Mieleeni ei tulisi silti surmata ketään, vaikka myös kiusaamisen kohteeksi jouduin nuorison taholta. Olen halunnut antaa kuitenkin heille (teille?) anteeksi kypsymättömyytensä, sillä "he eivät ole tienneet" mitä tekevät. Omin voimin en olisi pystynyt / pystyisi tuohon, vaan se apu tulee tuolta "yläkerrasta".


      • Yksinäisyys.vast
        Yksinäisyys kirjoitti:

        ei ole kenekään vapaaehtoinen valinta. Toki jotkut ihmiset tarvitsevat enemmän yksikseen oloa kuin toiset, itse olen kuulunut näihin, mutta jossain vaiheessa yksinäisyys voi kääntyä myös itseään vastaan / muuttua vastentahtoisesti. (Taito on jokatapaukisessa myös osata olla yksin, ylipäätään kaikilta se ei suju.) Omasta itsekseni olosta tuli vastentahtoista masennuksen ja ahdistuksen pitkittyessä, jolloin voimavarat vain hupenivat. Suuri merkitys oli myös sillä, että olin tullut yhteisössäni kaltoinkohdelluksi, enkä saanut lähipiiristä sellaista tukea mitä olisin kaivannut. Näin siis henkisessä mielessä koin, vaikka ihmisten seuraan olin aina tervetullut. Ehkei heillä vain ollut välineitä.? No, terapiasta on ollut apua senkin edestä.

        Koin yhteisössä, etten tule nähdyksi sellaisena kuin olen. Mieleeni ei tulisi silti surmata ketään, vaikka myös kiusaamisen kohteeksi jouduin nuorison taholta. Olen halunnut antaa kuitenkin heille (teille?) anteeksi kypsymättömyytensä, sillä "he eivät ole tienneet" mitä tekevät. Omin voimin en olisi pystynyt / pystyisi tuohon, vaan se apu tulee tuolta "yläkerrasta".

        Koita tajuta, että seuraa kyllä saa jos vain haluaa, laatu voi vaan heitellä laidasta laitaa.
        Yksinäisyys on hyvä asia, ei tarvii mitää huonoa/ vastenmielistä porukkaa katsella.

        Yksinäisyys on oma valinta ja siinä on paljon hyviä puolia.


      • ei mitään moraalia
        14+9 kirjoitti:

        Herätystä, herätystä täällä kaivataan, ei mitään hyssyttelyä.
        Jos ei silmät aukee huomaamaan mitä todellisuus on, niin se vaatii pienen herätyksen. Ei aina saa tikkaria kun sitä haluaa, elämä on todella rakaa.

        Ei saakaan, kun sun kaltaiset varkaat vievät ne väkisin toisilta.


      • hyvin oot seuras valinnu
        ennen oli paremmin kirjoitti:

        Verot vievät kovin paljon palkastani, jonka olen ansainnut ahkerasti työlläni. Meidän pitäisi alentaa veroja ja niillä kustannettuja tukia, jotta kaikki ahkerat eivät lähtisi ulkomaille. Itse lupaan kyllä palkata rengin ruokapalkkaa vastaan.

        Ruokapalkkaa vastaan? Sun kaltaisten toisten orjuuttajien takiahan tämä maailma onkin kusessa. Nimenomaan tuollaisella ahneella asenteella karkotetaan kaikkein paras ammattitaito ja mikään ei enää kehity. Etkä ääliö tajua, että kukaan fiksu ihminen ei sulle mitään ruokapalkalla tule tekemään. Siinäs valitset itsellesi seuraksi samanlaista pohjamutaa kuin itsekin edustat. Laatua et tule koskaan saamaan.


      • Tästä olen
        Yksinäisyys.vast kirjoitti:

        Koita tajuta, että seuraa kyllä saa jos vain haluaa, laatu voi vaan heitellä laidasta laitaa.
        Yksinäisyys on hyvä asia, ei tarvii mitää huonoa/ vastenmielistä porukkaa katsella.

        Yksinäisyys on oma valinta ja siinä on paljon hyviä puolia.

        ihan yhtä vakuuttunut kuin sinäkin: mihin tahansa seuraan ei kannata ajautua vain sen takia, ettei tarvitsisi olla yksin. Koen jo säästyneeni paljolta, kuten seks. hyväksikäytöltä.

        Mikään "tyhjäntoimittaminen" ja cooli jou-jou -meninki ei myöskään kiinnosta. Nuoriso ja aikuset ihmiset siis myöskin erikseen. Mitenkään itseäni nuorempia väheksymättä. (Mutten halua palata 15 vuoden takaiseen meininkiin, olen jo aikuinen nainen - )


      • Yksinäisyys.vast
        Tästä olen kirjoitti:

        ihan yhtä vakuuttunut kuin sinäkin: mihin tahansa seuraan ei kannata ajautua vain sen takia, ettei tarvitsisi olla yksin. Koen jo säästyneeni paljolta, kuten seks. hyväksikäytöltä.

        Mikään "tyhjäntoimittaminen" ja cooli jou-jou -meninki ei myöskään kiinnosta. Nuoriso ja aikuset ihmiset siis myöskin erikseen. Mitenkään itseäni nuorempia väheksymättä. (Mutten halua palata 15 vuoden takaiseen meininkiin, olen jo aikuinen nainen - )

        Juuri noin sitä pitääkin harkita, mihin seuraan menee ja pitää olla hyvin tarkka valinnoissa. Monella kun on se vieras koreus ensi alkuu ja sitten vasta näkyy se totuus.


      • 8+6
        hyvin oot seuras valinnu kirjoitti:

        Ruokapalkkaa vastaan? Sun kaltaisten toisten orjuuttajien takiahan tämä maailma onkin kusessa. Nimenomaan tuollaisella ahneella asenteella karkotetaan kaikkein paras ammattitaito ja mikään ei enää kehity. Etkä ääliö tajua, että kukaan fiksu ihminen ei sulle mitään ruokapalkalla tule tekemään. Siinäs valitset itsellesi seuraksi samanlaista pohjamutaa kuin itsekin edustat. Laatua et tule koskaan saamaan.

        Eipä sullakaan mitään ammattitaitoa näytä olevan.

        Ruoka palkalla voi saada hyvinkin hyviä vihjeitä, joista tulee paljonkin rahaa ja siitä on todellista kokemusta.

        Ole vaan rauhassa siellä pohjamudissa kun et tajua mitää.


    • Luigiaashouleen

      Onneksi nyt on nyt. Huomenna nukun ainakin kahteentoista ja aamiaiseksi paistan fileepihvin. Ennen vanhaan ihmiset söivät aamiaiseksi hapankorppuja ja lähtivät ansaitsemaan kapeaa leipää.

      • ennen oli paremmin

        Paluu menneisyyteen voi koittaa nopeammin, kuin moni arvaakaan.


      • Masentunut mies
        ennen oli paremmin kirjoitti:

        Paluu menneisyyteen voi koittaa nopeammin, kuin moni arvaakaan.

        Turha sitä on minkään menneisyyden perään haikailla. Mennyt aika ei koskaan palaa ja nyt on nyt. Eletään nyt vaan tässä hetkessä.


      • ennen oli paremmin
        Masentunut mies kirjoitti:

        Turha sitä on minkään menneisyyden perään haikailla. Mennyt aika ei koskaan palaa ja nyt on nyt. Eletään nyt vaan tässä hetkessä.

        Realiteetit tulevat vastaan, haluttiin tai ei.


    • luiziiicock

      Aikakoneenko keksit?

    • Masentunut mies

      Olisitko aloittaja itse valmis edes puolittamaan oman palkkasi saati sitten tekemään töitä kokopäiväisesti pelkällä ruokapalkalla?

      • ennen oli paremmin

        Työnantajani haluaa maksaa minulle hyvää palkkaa tulosta vastaan, jotta en menisi kilpailijalle töihin. Näin hän minulle itse kertoi.


      • PePeP
        ennen oli paremmin kirjoitti:

        Työnantajani haluaa maksaa minulle hyvää palkkaa tulosta vastaan, jotta en menisi kilpailijalle töihin. Näin hän minulle itse kertoi.

        Ehkä olisi parempi, että palkkatasoja laskettaisiin yleisesti, niin ei jäisi sinullekkaan ylimääräistä luppoaikaa täällä kirjoitella, vaan joutuisit tekemään enemmän töitä. Vähän, kuin torpparit aikoinaan ahkeroivat.


      • luettu
        ennen oli paremmin kirjoitti:

        Työnantajani haluaa maksaa minulle hyvää palkkaa tulosta vastaan, jotta en menisi kilpailijalle töihin. Näin hän minulle itse kertoi.

        En ihmettele yhtään, kun tietää mitä nykyajan työttömät ovat. Hyvistä tekijöistä on aina ollut ja tulee olemaan pulaa.

        Tässä malli, mitä nykyajan työttömät ovat:

        " raja on ylitetty28.12.2014 12:50
        En tiedä, mitä tarkoitat rengillä nyky-yhteydessä, mutta ois ehkä ihan hyvä välillä miettiä, haluatko tosisaan itsellesi orjan, joka vitutuksessaan sabotoi kaikkea mahdollista. Vaikkapa kusee sun keittoon ja sylkee kahviin, näin alkajaisiksi. Tällaisessa unelmassa et tule nukkumaan yhtään yötäsi rauhassa, se on varma."

        Kukahan tuollaisen ottaisi töihin??


    • Masentunut mies

      No mitä sitten välität muiden asioista jos kerran itselläs menee hyvin?

      • ennen oli paremmin

        Masennus- ja työttömyysongelma poistuisi, jos ihmiset laitettaisiin kiertelemään ovia ruokapalkkaa vasteen. Samalla voisimme myös keventää ahkerien verostusta.


      • PePeP
        ennen oli paremmin kirjoitti:

        Masennus- ja työttömyysongelma poistuisi, jos ihmiset laitettaisiin kiertelemään ovia ruokapalkkaa vasteen. Samalla voisimme myös keventää ahkerien verostusta.

        Yleistä palkkatasoa laskemalla yritykset ainakin voisivat palkata enemmän työntekijöitä. Tällöin poistuisi työttömyysongelma.


      • ennen oli paremmin kirjoitti:

        Masennus- ja työttömyysongelma poistuisi, jos ihmiset laitettaisiin kiertelemään ovia ruokapalkkaa vasteen. Samalla voisimme myös keventää ahkerien verostusta.

        Masennus ja työttömyys, on kaksi eri asiaa. Masennus on sairaus työttömyys ei. Niitä työttömiä on suomessa noin 200 000, moni niistä varmaan menisi mielellään töihin. Mutta kun suurimalle osalle ei ole työtä tarjolla.

        Ihmettelen kyllä että olet hyvä palkkaiseen työhön päässyt, kun edes et erota sairautta ja työttömyyttä toisistaan.


      • talous2
        PePeP kirjoitti:

        Yleistä palkkatasoa laskemalla yritykset ainakin voisivat palkata enemmän työntekijöitä. Tällöin poistuisi työttömyysongelma.

        Tuossa olet oikeassa ja silloin suomalainen tavara menisi kaupaksi ulkomaille ja töitä olisi hyvin monelle.


      • joo.joo
        ateisti81 kirjoitti:

        Masennus ja työttömyys, on kaksi eri asiaa. Masennus on sairaus työttömyys ei. Niitä työttömiä on suomessa noin 200 000, moni niistä varmaan menisi mielellään töihin. Mutta kun suurimalle osalle ei ole työtä tarjolla.

        Ihmettelen kyllä että olet hyvä palkkaiseen työhön päässyt, kun edes et erota sairautta ja työttömyyttä toisistaan.

        Ei masennus ole sairaus, se on lorvikatari ja loppuu heti kun tuet loppuu.
        Osta vaan sitä pyykkinarua valmiksi.


      • joo.joo kirjoitti:

        Ei masennus ole sairaus, se on lorvikatari ja loppuu heti kun tuet loppuu.
        Osta vaan sitä pyykkinarua valmiksi.

        Eipä sullakaan paljon järki päätä pakota.


      • ....
        joo.joo kirjoitti:

        Ei masennus ole sairaus, se on lorvikatari ja loppuu heti kun tuet loppuu.
        Osta vaan sitä pyykkinarua valmiksi.

        en ole koskaan saanut tukia. Miksi tekisin siis tämän itselleni?


      • Masentunut mies
        ateisti81 kirjoitti:

        Masennus ja työttömyys, on kaksi eri asiaa. Masennus on sairaus työttömyys ei. Niitä työttömiä on suomessa noin 200 000, moni niistä varmaan menisi mielellään töihin. Mutta kun suurimalle osalle ei ole työtä tarjolla.

        Ihmettelen kyllä että olet hyvä palkkaiseen työhön päässyt, kun edes et erota sairautta ja työttömyyttä toisistaan.

        Sitä minäkin ihmettelen.


      • Masentunut mies
        Masentunut mies kirjoitti:

        Sitä minäkin ihmettelen.

        Siis ihmettelen miten tuo "ennen oli paremmin" tyyppi on voinut päästä hyväpalkkaiseen työhön kun ei erota sairautta ja työttömyyttä toisistaan.


      • 15+22
        Masentunut mies kirjoitti:

        Siis ihmettelen miten tuo "ennen oli paremmin" tyyppi on voinut päästä hyväpalkkaiseen työhön kun ei erota sairautta ja työttömyyttä toisistaan.

        Sun sairautes on lorvikatari, ei mikään muu.
        Jauhat paskaa päässäsi kehitysvammainen, herää jo!


      • 15+22 kirjoitti:

        Sun sairautes on lorvikatari, ei mikään muu.
        Jauhat paskaa päässäsi kehitysvammainen, herää jo!

        Etippä tuolta listalta lorvikatari. itse en löytänyt sitä. Tosin löysin jotain muuta.

        F32 Masennustila
        F33 Toistuva masennus


      • ateisti81 kirjoitti:

        Etippä tuolta listalta lorvikatari. itse en löytänyt sitä. Tosin löysin jotain muuta.

        F32 Masennustila
        F33 Toistuva masennus

        Niin tosiaan se lista löytyy tuolta. http://fi.wikipedia.org/wiki/ICD


      • ennen oli paremmin

      • ennen oli paremmin kirjoitti:

        Tässä on oireesi:

        Termit:

        simulaatio, simulatio
        taudinoireiden teeskentely, sairaaksi tekeytyminen, sairauden teeskentely hyötymistarkoituksessa

        http://www.tohtori.fi/?page=4069997&search=simulaatio

        Tässä on sinun oireesi:

        skitsofrenia, schizophrenia, jakomielisyys
        psykoottinen häiriö, jolle ominaista aistiharhat, harhaluulot, ajatusten hajanaisuus, tunneilmaisujen niukkuus tai outous sekä taantuminen.

        http://www.tohtori.fi/?page=4069997&search=skitsofrenia


      • 15+6
        joo.joo kirjoitti:

        Ei masennus ole sairaus, se on lorvikatari ja loppuu heti kun tuet loppuu.
        Osta vaan sitä pyykkinarua valmiksi.

        Masennus on oikea psyykkinen sairaus. On epänormaalia ajatella päivästä toiseen itsemurhaa saatika sitten siihen vielä lisäksi kaikenmaailman itsetunto-ongelmat. Olen ollut pohjalla ja tiedän mitä psykoottistasoinen masennus on. Sitä on vaikea päähäsi takoa, mutta tuolloin kyllä viimeisenä tulivat raha-asiat mieleen. Olisi ollut aivan sama maksetaanko minulle tukia, mutta lääkäri näin halusi. Tuilla maksan lääkkeeni, joita tarvitsen että pää pysyy kasassa. Nyt olen työelämässä, kiitos lääkkeiden!


      • Masentunut mies
        15+22 kirjoitti:

        Sun sairautes on lorvikatari, ei mikään muu.
        Jauhat paskaa päässäsi kehitysvammainen, herää jo!

        "Sun sairautes on lorvikatari, ei mikään muu.
        Jauhat paskaa päässäsi kehitysvammainen, herää jo!"

        Kylläpäs sulla viiraa päässä ja näköjään pahasti. Suosittelen sullekkin pikaista hoitoon hakeutumista jos sun elämä on noin vaikeeta. Pahoin vain pelkään ettei mikään hoito auta jos on noin paha vamma päässä.


      • ennen oli paremmin
        ateisti81 kirjoitti:

        Tässä on sinun oireesi:

        skitsofrenia, schizophrenia, jakomielisyys
        psykoottinen häiriö, jolle ominaista aistiharhat, harhaluulot, ajatusten hajanaisuus, tunneilmaisujen niukkuus tai outous sekä taantuminen.

        http://www.tohtori.fi/?page=4069997&search=skitsofrenia

        Olen armeijan lääkärintarkastuksessa saanut a-luokan paperit. Miten itselesi kävi? Oletettavasti vapautettu sodan ja rauhan ajalta mielenterveyssyistä?


      • Masentunut mies
        ennen oli paremmin kirjoitti:

        Olen armeijan lääkärintarkastuksessa saanut a-luokan paperit. Miten itselesi kävi? Oletettavasti vapautettu sodan ja rauhan ajalta mielenterveyssyistä?

        Tuo nyt ei vielä kerro paljon mitään sillä itsekkin sain armeijan lääkärintarkastuksessa a-luokan paperit.


      • Masentunut mies
        Masentunut mies kirjoitti:

        Tuo nyt ei vielä kerro paljon mitään sillä itsekkin sain armeijan lääkärintarkastuksessa a-luokan paperit.

        Sitten kuitenkin paljon myöhemmin armeijan jälkeen tuli monta psyykkistä ongelmaa joiden takia minut on todettu työkyvyttömäksi monenkin eri lääkärin toimesta.


      • ennen oli paremmin kirjoitti:

        Olen armeijan lääkärintarkastuksessa saanut a-luokan paperit. Miten itselesi kävi? Oletettavasti vapautettu sodan ja rauhan ajalta mielenterveyssyistä?

        a-luokka kyllä. 9kk olin.


      • 15+221
        Masentunut mies kirjoitti:

        "Sun sairautes on lorvikatari, ei mikään muu.
        Jauhat paskaa päässäsi kehitysvammainen, herää jo!"

        Kylläpäs sulla viiraa päässä ja näköjään pahasti. Suosittelen sullekkin pikaista hoitoon hakeutumista jos sun elämä on noin vaikeeta. Pahoin vain pelkään ettei mikään hoito auta jos on noin paha vamma päässä.

        Sattuiko noin pahasti?
        He he he he


      • Masentunut mies
        15+221 kirjoitti:

        Sattuiko noin pahasti?
        He he he he

        Jaa ketä suako?

        Hö hö hö hö


      • ennen oli paremmin
        ateisti81 kirjoitti:

        a-luokka kyllä. 9kk olin.

        Voiko mikään muu kuin laiskuus ja epärehellisyys selittää, miksi a-luokan mies ei tee töitä? Toistan diagnoosisi:

        Termit:

        simulaatio, simulatio
        taudinoireiden teeskentely, sairaaksi tekeytyminen, sairauden teeskentely hyötymistarkoituksessa

        http://www.tohtori.fi/?page=4069997&search=simulaatio


      • 6+11
        ateisti81 kirjoitti:

        Eipä sullakaan paljon järki päätä pakota.

        Vähän enemmän kuin sinulla.


      • ennen oli paremmin
        PePeP kirjoitti:

        Yleistä palkkatasoa laskemalla yritykset ainakin voisivat palkata enemmän työntekijöitä. Tällöin poistuisi työttömyysongelma.

        Voimme laskea työehtosopimusten palkkoja ja se olisi kieltämättä hyvä idea, mutta yrityksiä ei voi kieltää maksamasta enemmän palkkaa omasta tahdostaan. Oma palkkani ei riipu mistään työehtosopimukseesta, joten palkkaani ei kukaan ulkopuolinen pystyisi laskemaan. Jos niin koitettaisiin tehdä väkisin, perustaisin yrityksen ja laskuttaisin sen kautta.


      • yks.renttu
        ennen oli paremmin kirjoitti:

        Voimme laskea työehtosopimusten palkkoja ja se olisi kieltämättä hyvä idea, mutta yrityksiä ei voi kieltää maksamasta enemmän palkkaa omasta tahdostaan. Oma palkkani ei riipu mistään työehtosopimukseesta, joten palkkaani ei kukaan ulkopuolinen pystyisi laskemaan. Jos niin koitettaisiin tehdä väkisin, perustaisin yrityksen ja laskuttaisin sen kautta.

        Onnittelut!! Sulla on hyvin pullat uunissa, Olet järkevä ihminen.

        Hyvää Joulua ja onnellista Uutta vuotta.


      • 13+33
        Masentunut mies kirjoitti:

        "Sun sairautes on lorvikatari, ei mikään muu.
        Jauhat paskaa päässäsi kehitysvammainen, herää jo!"

        Kylläpäs sulla viiraa päässä ja näköjään pahasti. Suosittelen sullekkin pikaista hoitoon hakeutumista jos sun elämä on noin vaikeeta. Pahoin vain pelkään ettei mikään hoito auta jos on noin paha vamma päässä.

        Sinunlaisia syntyy erään ammattiryhmän työtapaturmista.
        Ei kumikaan ihan mitä tahansa kestä.


    • mikki2

      Tohon aikaan olikin vähän pakko tehdä noin muuten kuolet nälkään. Haloo hei, ajat muuttuu, samoin yhteiskunta. Nyt on nyt, silloin oli silloin.

      • Suksisikavittuun.

        Kaikki muu on muuttunut, paitsi paskaloinen on paskaloinen v.1 ja v.2014. Ellei jopa pahempi v.2014. Paskaloisen ja ihmisen suhteellinen ero on kasvanut alkuajoista. Alkuaikoina paskaloinen oli lähempänä ihmistä kuin nyt.


      • Suksisikavittuun. kirjoitti:

        Kaikki muu on muuttunut, paitsi paskaloinen on paskaloinen v.1 ja v.2014. Ellei jopa pahempi v.2014. Paskaloisen ja ihmisen suhteellinen ero on kasvanut alkuajoista. Alkuaikoina paskaloinen oli lähempänä ihmistä kuin nyt.

        Paskaloinen sulla on päässäs hintin vempula.


      • vanhaa

        Historia toistaa monessa paikassa itseään. Oletko huomannut?


      • Sinäkin paskaloinen
        ateisti81 kirjoitti:

        Paskaloinen sulla on päässäs hintin vempula.

        kuolisit nälkään ellei naapurit ruokkis veronmaksun kautta sinua, voivittumitäpaskaa


      • Masentunut mies
        Sinäkin paskaloinen kirjoitti:

        kuolisit nälkään ellei naapurit ruokkis veronmaksun kautta sinua, voivittumitäpaskaa

        Suksi sinäkin vittuun siitä vai pitääkö vauhdittaa?Luuletko sä olevas muka jotenkin parempi ihminen kuin muut?


      • Masentunut mies
        Masentunut mies kirjoitti:

        Suksi sinäkin vittuun siitä vai pitääkö vauhdittaa?Luuletko sä olevas muka jotenkin parempi ihminen kuin muut?

        Täh!


      • 66+2
        Masentunut mies kirjoitti:

        Suksi sinäkin vittuun siitä vai pitääkö vauhdittaa?Luuletko sä olevas muka jotenkin parempi ihminen kuin muut?

        Paljon parempi kuin sinä.


      • Masentunut mies
        66+2 kirjoitti:

        Paljon parempi kuin sinä.

        Elä sinä vain niissä harhaluuloissasi.


      • Sinäkin paskaloinen kirjoitti:

        kuolisit nälkään ellei naapurit ruokkis veronmaksun kautta sinua, voivittumitäpaskaa

        Muuta kusipää pois suomesta, niin ei tarvi tänne tulla sekoileen.


      • kato.peiliin
        ateisti81 kirjoitti:

        Paskaloinen sulla on päässäs hintin vempula.

        Itsehän olet hintti. kun homojen aluella pyörit.


    • tttr

      masennusta oli myös silloin "ennen vanhaan" ihan siinä missä nytkin, älä päde jos et tiedä faktoja.

      • 188+1

        Ei ollut. Ruumiita tuli vaan kuulema enemmän kala verkoihin ja hirttäytyneitä oli milloin missäkin.


    • 99% masentuneista

      paranee kun niitä ei ruokita sohvalle.

      • ennen oli paremmin

        Tämä on täysin totta. Olemme ruokkineet kansamme sairaaksi ja piloille.


      • Masentunut mies

        Ölölölölölölölölölölölöl läläläläläläläläläläl ohohohohohohohohohohohohoh!!!


    • Mulla on fiksu poika

      Keskustelimme kerran siitä miten nuorison saisi 'oikeille urille'. Silmääkään räpäyttämättä poika totesi ikäistensä kasvatuksesta; 'pakko on paras kouluttaja'. Niinpä niin. Poika oli silloin pikkuista vakaa 20, hän tunsi hyvin oman ikäluokkansa.
      No, nyt poika on kunnolla täysi-ikäinen ja homma hanskassa...

      Siis tuostakin voidaan vetää johtopäätös, jos nuoriso ei opi hyvällä niin sitten se oppii 'pahalla'.

      Hyysääminen ja sohvalle maksaminen vie yhteiskunnan katastrooffiin. Sitä tuo elinkelvoton porukka itse asiassa toivoo, samalla tavalla kuin kommunistitkin. Silloin ne olisivat kukkoja tunkiolla. Tarkkailkaapa tuota porukkaa niin huomaatte, pohjatonta vallanhalua.

      • Ei hyvältä näytä

        En minä täällä ole nähnyt muuta kuin silkkaa vihan lietsontaa mutta sitähän ne kokoomuslaiset haluaa. Ensin ajavat Suomen konkurssiin omalla politiikallaan ja sitten alkavat lietsomaan vihaa sairaita ihmisiä kohtaan.


      • Ei hyvältä näytä
        Ei hyvältä näytä kirjoitti:

        En minä täällä ole nähnyt muuta kuin silkkaa vihan lietsontaa mutta sitähän ne kokoomuslaiset haluaa. Ensin ajavat Suomen konkurssiin omalla politiikallaan ja sitten alkavat lietsomaan vihaa sairaita ihmisiä kohtaan.

        Ja joo en ole mikään kommunisti mutta muuten vain vittuuntunut tähän touhuun.


    • ennen oli paremmin

      Olipa taas kiva härnätä teitä. No pyydän anteeksi kaikilta. Kyllä se masennus ikävä sairaus on minunkin mielestä. Kyllä masentuneille pitää jotain tukia antaa.

      • kyllä pikaseen lukastuna taisi aloittaja hämätä itseään tajuamatta mihin vastailee ja mitä hänelle vastaillaan, mutta no huvinsa kaikilla.


      • 10+17

        Hyvä kun tulit järkiisi.


      • ennen oli paremmin

        haa trolli, sinut on paljastettu... Tekniikka on ihmellinen asia, eikö olekkin :)


    • 2+6

      Paljastit siis itse itsesi?

    • 18.12.2014

      Ajat ovat muuttuuneet ystäväiseni ja niin tulet muuttumaan sinäkin.

      T. 18.12.2014 Klo. 16.12

    • Bertie

      Nimimerkki " ennen oli paremmin" opeilla Suomi nousuun:)

      • 1+7

        Oikeassa olet, niissä on paljon järkeä.


    • edcvbnjkk

      Sanon nyt rehellisesti että en kyllä lähtisi kiertelemään ovia täällä ja kyselemään töitä etenkään, kun tietää että saattaa joutua aika v-mäisen henkilönluo töihin joka pistää oikean työn lisäksi palveluspiiaksi kotiaskareisiin.

      Mieluummin ruumiillista paskasta aikustenhommaa kuin marisevan työnantajan vauvan paskavaippojen vaihtoa ja talonsiivousta. Kyllä tekis mieli mennä koputtelemaan isompien yritysten oville kysymään töitä, mutta arvaappas 2 kertaa auttaako se nykyään kun pitää väsätä CV, työkokemusta olla enemmän kuin ikä salli ja jos et ole sosiaalinen vaan ahkera ei töitä tule.

      Itse makaan mieluumin "työttömänä" vanhempien katon alla auttamassa hetiä omassa yrityksessään kun on kuulema pula HYVISTÄ työntekijöistä ja laiskat pasnjauhajat/istumalla tuntipalkkaa varastavat ovat niitä joita viimisenä töihin otetaan. Ovat kysyneet haluanko jatkajaksi, mutta olen kyllästynyt täällä asumaan paikassa, missä lähin ystävä on harakka ja orava, enkä usko että olisin edes hyvä yrittäjä pikemminkin vähän kokeneempi työntekijä.

      Työ on enemmän henkisesti rankkaa ja paskasta, mutta samalla terapeuttista, kokemusrikkaampaa ja parempaa kuin työttömänä varsinkin TE-toimiston kanssa tappeleminen ja lapsellisissa hommissa käyminen paskapalkan takia.

      • ennen oli paremmin

        Et siis halua tehdä työtä, jos se ei satu miellyttämään sinua ja jos työpaikalla ei ole superhyvä ilmapiiri ja mielettömän hyvä pomo. Sinä voit tehdä mielesi mukaan, mutta luuletko, että maa pysyisi pystyssä, jos kaikki tekisivät niin?


      • yks.vaan.

        "olen kyllästynyt täällä asumaan paikassa, missä lähin ystävä on harakka ja orava"

        Arvaa miten kiva on asua kapakan vieressä, melkein joka yö 02 aikaa alkaa kapakan edessä sellainen möly, että varmasti herää. Ikkunaa ei voi pitää edes kesällä auki, ku porukkani mölyää siinä kännipäissää.

        Harakka nukkuu yöt ja Oravakin pitää niin pientä ääntä ettei sekään häiritse.

        PS. Autokin on jo keksitty.


      • FmDJ
        ennen oli paremmin kirjoitti:

        Et siis halua tehdä työtä, jos se ei satu miellyttämään sinua ja jos työpaikalla ei ole superhyvä ilmapiiri ja mielettömän hyvä pomo. Sinä voit tehdä mielesi mukaan, mutta luuletko, että maa pysyisi pystyssä, jos kaikki tekisivät niin?

        Käsitit kyllä nyt ihan väärin. Pointtini oli se, että en löydä sellaista työpaikkaa mitä itse osaisin tehdä. Ei se tarkoita että olen valmis vaikka lastenhoitajaksi tai toisten kotitalojan siivoamaan oikeiden töiden lisäksi. Aivan varmasti on kyllä olemassa sellaisia ihmisiä, jotka eivät ikinä haluaisi tehdä sitä työtä mitä minäteen koska eivät siihen pysty tai kestä tai halua.
        Myöskin se, ettei nykyään voi mennä ovelta ovelle koputtelemaan yrityksiin töitä vaan pitää väsätä kaikenmaailman cv:t ja tuntuu ettei se ahkeruus ole pääasia vaan sosiaalisuus. Olen minä töitä yrittänyt hakia siivoojasta tehdastyöläiseksi mutta en ole päässyt.
        Minulle se olisi suorastaan tuuria jos saisi työpaikan missä olisi hyvä ilmapiiri. Superhyvää pomoa ei tarvita kunhan nyt sentään olisi sellainen joka osaa kertoa kunnolla mitä tehdä ettei turhia tarvi sormia pyöritellä Eli yleensä ottaen tietää mitä tekee. Tiedä sitten onko se liikaa vaadittu?

        Alla olevalle
        "miten kiva on asua kapakan vieressä..."
        Pointtini oli kylläkin se, että minulla ei ole kavereita joita voi tavata milloin tahansa, hyvä jos näkee kerran vuodessa ja minulla ei ole omaa autoa. Jos lähteminen olisi yhtä helppoa kun sormien napsauttaminen olisin jo lähtenyt aikoja sitten. Valitan siitä että joudut kestämään tuollaista mölyä.


      • yks.vaan.
        FmDJ kirjoitti:

        Käsitit kyllä nyt ihan väärin. Pointtini oli se, että en löydä sellaista työpaikkaa mitä itse osaisin tehdä. Ei se tarkoita että olen valmis vaikka lastenhoitajaksi tai toisten kotitalojan siivoamaan oikeiden töiden lisäksi. Aivan varmasti on kyllä olemassa sellaisia ihmisiä, jotka eivät ikinä haluaisi tehdä sitä työtä mitä minäteen koska eivät siihen pysty tai kestä tai halua.
        Myöskin se, ettei nykyään voi mennä ovelta ovelle koputtelemaan yrityksiin töitä vaan pitää väsätä kaikenmaailman cv:t ja tuntuu ettei se ahkeruus ole pääasia vaan sosiaalisuus. Olen minä töitä yrittänyt hakia siivoojasta tehdastyöläiseksi mutta en ole päässyt.
        Minulle se olisi suorastaan tuuria jos saisi työpaikan missä olisi hyvä ilmapiiri. Superhyvää pomoa ei tarvita kunhan nyt sentään olisi sellainen joka osaa kertoa kunnolla mitä tehdä ettei turhia tarvi sormia pyöritellä Eli yleensä ottaen tietää mitä tekee. Tiedä sitten onko se liikaa vaadittu?

        Alla olevalle
        "miten kiva on asua kapakan vieressä..."
        Pointtini oli kylläkin se, että minulla ei ole kavereita joita voi tavata milloin tahansa, hyvä jos näkee kerran vuodessa ja minulla ei ole omaa autoa. Jos lähteminen olisi yhtä helppoa kun sormien napsauttaminen olisin jo lähtenyt aikoja sitten. Valitan siitä että joudut kestämään tuollaista mölyä.

        Noihin CV.
        Nykyajan työ ajan työn hakijat ovat kuten:

        "raja on ylitetty 28.12.2014 12:50

        Vaikkapa kusee sun keittoon ja sylkee kahviin, näin alkajaisiksi. Tällaisessa unelmassa et tule nukkumaan yhtään yötäsi rauhassa, se on varma."

        Tämän vuoksi työnantajat vaativat ensin papereita ja cv: että pahinmat voidaan karsia ensin pois.

        Lopuista voidaan sitten yrittää löytää se hyvä työn tekijä.


      • 88+10
        FmDJ kirjoitti:

        Käsitit kyllä nyt ihan väärin. Pointtini oli se, että en löydä sellaista työpaikkaa mitä itse osaisin tehdä. Ei se tarkoita että olen valmis vaikka lastenhoitajaksi tai toisten kotitalojan siivoamaan oikeiden töiden lisäksi. Aivan varmasti on kyllä olemassa sellaisia ihmisiä, jotka eivät ikinä haluaisi tehdä sitä työtä mitä minäteen koska eivät siihen pysty tai kestä tai halua.
        Myöskin se, ettei nykyään voi mennä ovelta ovelle koputtelemaan yrityksiin töitä vaan pitää väsätä kaikenmaailman cv:t ja tuntuu ettei se ahkeruus ole pääasia vaan sosiaalisuus. Olen minä töitä yrittänyt hakia siivoojasta tehdastyöläiseksi mutta en ole päässyt.
        Minulle se olisi suorastaan tuuria jos saisi työpaikan missä olisi hyvä ilmapiiri. Superhyvää pomoa ei tarvita kunhan nyt sentään olisi sellainen joka osaa kertoa kunnolla mitä tehdä ettei turhia tarvi sormia pyöritellä Eli yleensä ottaen tietää mitä tekee. Tiedä sitten onko se liikaa vaadittu?

        Alla olevalle
        "miten kiva on asua kapakan vieressä..."
        Pointtini oli kylläkin se, että minulla ei ole kavereita joita voi tavata milloin tahansa, hyvä jos näkee kerran vuodessa ja minulla ei ole omaa autoa. Jos lähteminen olisi yhtä helppoa kun sormien napsauttaminen olisin jo lähtenyt aikoja sitten. Valitan siitä että joudut kestämään tuollaista mölyä.

        "Minulle se olisi suorastaan tuuria jos saisi työpaikan missä olisi hyvä ilmapiiri"

        Tuota et tule koskaan saamaan, joka porukassa on se ilonpilaaja.
        Ei Suomalaiseen työ yhteisöön sovi mikään hyvä ilmapiiri, kateus paremminkin. Eikä sinne oteta hevin uutta mukaan, voi mennä vuosia, että olet tasa vertainen toisten kanssa.
        Siedettävän paikan kyllä voit löytää ja sen hyvän ystävän kotiisi jonka kanssa voit nauttia elämästä, töiden jälkeen.


    • paljon nähnyt

      Sinulle "ennen oli paremmin"

      Olitko näkemässä millaista maailman meno oli 1940 -50 luvuilla? Itse muistan ne ajat oikein hyvin. Kuvaamasi elämä on kaukana siitä mitä todellisuus oli.

      • utelias2

        Tarkoitatko kortti-aikaa vai Kekkosen aikaa?


      • paljon nähnyt
        utelias2 kirjoitti:

        Tarkoitatko kortti-aikaa vai Kekkosen aikaa?

        utelias2:lle

        Tarkoitin molempia.


    • raja on ylitetty

      En tiedä, mitä tarkoitat rengillä nyky-yhteydessä, mutta ois ehkä ihan hyvä välillä miettiä, haluatko tosisaan itsellesi orjan, joka vitutuksessaan sabotoi kaikkea mahdollista. Vaikkapa kusee sun keittoon ja sylkee kahviin, näin alkajaisiksi. Tällaisessa unelmassa et tule nukkumaan yhtään yötäsi rauhassa, se on varma.

      • Kiitos.

        Hyvä kun kerroit ihan julkisesti minkälaisia suomen kaikki työttömät ovat. Samasta ilosta saa nauttia ne kaikki pätkätyöläiset, jotka miettivät koko ajan jatkuuko vai ei homma.

        Samalla se oli viesti kaikille työnantajille mitä nykyiset työttämät ovat.

        Teit erittäin suuren palveluksen kaikille Suomalaisille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      69
      3053
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      419
      2906
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      102
      2282
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      99
      2209
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1924
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1874
    7. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      153
      1868
    8. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1860
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      335
      1846
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1692
    Aihe