Onko täällä ruotsalaisista perämoottoreista tietäviä?
-70L ja ehkä -80L tekivät mm. volvo pentan nimellä-- onko sama kuin "arkimedes"-cresent tms??
Itsellä on 50hv volvo penta nimellä.
Kärjetön sytytys on siinä.
Mistähän saisi ja mihin hintaan noita mustialaatikoita -sytytys osia yms?
Vai onko korjaamaton paikka?
Tieto olisi tervetullutta.
Samoin uusi potkuri....
terveisin jussi.
ruotsalainen perämoottori
23
5965
Vastaukset
- Benqqu
http://www.marinhallen.nu/
Käytettyjä osia vanhoihin koneisiin. - monelta vuodelta
Minulla oli just tuollainen 50hv volvopenta.
Ajoin noin 10v vuotta ongelmitta. Asiallinen kone se oli. Kun vaihdoin veneen ja koneen uudempaan tekniikkaan, niin alkoi tulla ongelmia ja korjattavaa.
Volvo jäi mileen ongelmattomana laitteena.
Onnea osien etsintään. Koneita on ollut joskus paljon, joten osia löytynee. Tosin ne tarvittavimmat osat taitaa loppua ensin ja nopeasti...?
Ehkä jonkun uudemman ja toisen merkkisen osat käy? Luulisin.
Lycka till - OJP
www.marinshopen.se
- Myyn
Itselläni on Archimedes 20s olen huomannut, että
moottorin kyljessä lukee pienellä Volvo Penta.
Kone on 70l-60l alkuperäisesti oranssi koppa, mutta maalattu mustaksi. Siinä on kärjellinen sytkä koneessa on luultavasti vesipumppu rikki
kun ei vesi kierrä ja ohjauskahva puuttuu(ollut kaukoohjaus) Myyn tämän vaikka varaosiksi halvalla. [email protected]
Cresentti luultavasti ei ole samaa sarjaa cresentti kuulluu monarkki sarjaan. - Valmet
Joo itellä on toi archimedes ja haluaisin kanssa tietoa koneesta. Monarg,Cresent,Archimedes oli samaa kunnes Volvo osti archimedeksen
siitä oli juttua ruotsalaisilla sivuilla linkkejen kautta. mutta hyviä koneita noi on
mulla oli myös joskus Cresentin moottori ei voinut moittia konetta.- ptl
Löytyy vanhoja VolvoPenta ja Arkhimedeksen huolto ja korjaamoohjeita kunhan vain selailen vanhoja mappeja,voin faxata.
- valmet
ptl kirjoitti:
Löytyy vanhoja VolvoPenta ja Arkhimedeksen huolto ja korjaamoohjeita kunhan vain selailen vanhoja mappeja,voin faxata.
Ei ole tota faksia eikä paljoa rahaa sijoittaa archimedekseen, mutta jos joskus viitsisit pistää
sähköpostiin niitä Huolto ja korjausohjeita.
Olisin erittäin kiitollinen
[email protected]
Talven jatkoja - Bolaget
Crescent ja Monark (juuri näin Svante sen kirjoittaa) olivat edesmenneen Nymanbolagetin merkkejä (identtisiä, kuten mopot ja polkupyrätkin, paitsi väri). Ei kovin vanha tehdas ja katosi kartalta, kun Elekrolux- konserni sen osti. Archimedes taas on ikivanha merkki, ainakin 20-30-luvulta. Myöh. valmisti Penta-merkillä, johon Volvo osti oikeudet 70-luvulla.
ptl kirjoitti:
Hei, olisiko tietoa Archimedes 360 v.69 moottorista minkävahvuista polttoaineseosta pitää olla?
- Anonyymi
HihhuliHei kirjoitti:
Hei, olisiko tietoa Archimedes 360 v.69 moottorista minkävahvuista polttoaineseosta pitää olla?
Mulla on tuo sama kone, olen käyttänyt 2 prossasta seosta hyvin on sillä toiminut.
- rievä man
Löytyisikö VOLVO PENTA 60 hp perämoottorin, tai muun Ruotsalaisen koneen räjäytyskuvia,että osaisin purkaa ja koota oikein.Myös ohjekirjat olisi tarpeen.
- 1666
Terhi on kuulema gresentin kopio ,niiden osat voi sopia.?
- Vanha soutukaveri
Väärin Terhi oli aivan oma Suomalainen keksintö/viritys sensijaan Cresent ja
Monark olivat lähes identtiset koneet, Terhin valmistus loppui 1979 ja joiltain
osin Japanilaiset hyödynsivät patenttia mutta paransivat tuotetta.
- susan62
Terve vaan ! Oisko jollain tietoo Archimedes 14hv kun on kipinä kateissa tai linkkiä
mistä sais ohjeita kyseisen koneeneen teknisiä tietoja kiitos jo etukäteen- 2tveneilijä
Ruotsalaisten perämoottorien valmistus on päättynyt 1979. Joten netissä ei oikein ole
tietoa eikä ohjeita. Jos koneessa on musta riki, on vuosimalli todennäköisesti -75 -,
ja sytytys on CDI. Vanhemmissa malleissa, sininen tai valkoinen riki, on kärjellinen
sytytys. Mutta kipinän etsinnässä kannattaa lähteä tulpasta: Onko molemmat tulpat
pimeänä ? Auttaako tulppien vaihto ? Seuraavaksi kaikki sytytyspuolen johdot irti ja
taas kiinni, muista tarkistaa maadotukset.
- kärkiväli
kärjet kannattais hioda ja säätää ennen kun alkaa enempää osia vaihtelemaan... Onko kone seissyt kauan?
- huhhuh
Mulla on Huskvarna perämoottori onko sukua Arkimedekselle.
- hummat
Minulla on 2 kpl 600 Volvo pentaa,1 kpl 55 hp Archimedes johon olen vaihtanut
kärjettömän sytytyksen rikki menneestä koneesta.Koneet ovat kunnossa ja valmiina
ajoon jos joku hajoaa.Varaosia olen saanut ostamalla vanhoja koneita ja purkamalla
ne osiin. Asun Tampereella puh.050 5262705 - ruotsifani
Haussa olisi Volvo Penta 39 koppa? Ei meinaa löytyä . Olisiko joku joka voisi auttaa? Kuva mutta vähän huonot (lainatut) VM.1975
- Antiikkiperämoottori
Mulla on vanha pieni Volvo Penta, sininen. Messinkiä käytetty paljon, staattori puuttuu. Muuten täydellinen. Voisin vaihtaa pieneen nelariin.
Ps. Rahallahan tätä ei saa :)- Antiikkiperämoottori
Niin se on sellainen peltitankkinen. Muovia ei tainnut olla vielä keksittykään kun se on tehty.
- Väärinmuistin
Antiikkiperämoottori kirjoitti:
Niin se on sellainen peltitankkinen. Muovia ei tainnut olla vielä keksittykään kun se on tehty.
Eikä se mikään Volvo ollutkaan vaan Archimedes 50, messinkirikinen 50 luvulta.
- Jukpe
Olisikohan kellään 40 heppaseen varaosia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä742472Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721792Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461457Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2591446- 851272
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3901245Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421225Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3581197- 1281185