Olympus Stylus HS-50 ?

SatunnainenHarrastus

Olen miettinyt Olympus Stylus HS-50 -mallin ostamista, koska paikallisessa liikkeessä kyseinen malli on alennuksella. Hintaa on hiukan alle 200 euroa, mikä on mielestäni kohtuullinen ellei peräti edullinen hinta niillä ominaisuuksilla, joita tämän mallin väitetään sisältävän.

Omistan Canonin SX200 -mallin, johon olen sinänsä tyytyväinen, mutta siinä on alkanut esiintyä tiettyjä vikoja, joista en tässä sen enempää puhu. Tarkoitus on siis varautua siihen, että kamera jossain vaiheessa irtisanoo sopimuksensa ja onhan se jo hyvin palvellut, kun kuvia on tullut otettua yli 40 000 kappaletta...

Lähinnä mietityttää, että mikä on mielipiteenne tästä Olympuksen mallista; onko se vuoden 2013 mallina parempi kuin tuo Canonin vuoden 2009 malli? Canon maksoi uutena yli 400 euroa, mutta Olympus lähtisi nyt alle 200 eurolla. Pystyykö teknologinen kehitys kuvaprosessoreiden ja linssioptiikan kohdalla esimerkiksi siihen, että neljän vuoden päästä saa parempaa laatua? Tiedän toki, että kummatkaan eivät ole järjestelmäkameroita, joten harrastajat hymähtänevät tässä kohtaa.

Lähinnä erot tiivistynevät valokennoon; Canonissa se on CCD ja Olympuksessa BSI CMOS. Kumpi lienee parempi? Lähinnä kyselen tätä siksi, että Canon antaa todella hienoja kuvia päivisin, mutta kun ilta koittaa, kuvissa esiintyy omaan makuuni liikaa kohinaa. En todellakaan halua kameraa, jossa kohina olisi vielä Canonia enemmän. Superzoomit eivät kiinnosta, mutta manuaalitilalle olisi käyttöä. Itse saan niillä parempia kuvia kuin valmiilla ohjelmilla.

Eli kannattaako hankkia Olympuksen HS-50 -mallia? Ko. mallin omistajien kokemuksista olisi myös kiinnostavaa kuulla...

5

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä vaihda

Ainakaan Olympukseen, jos haluat vähäkohinaisen kameran.
      Katso mitä Canon, Nikon tai Pentax voisivat tarjota.

• joo ei

En myöskään suosittele. Myös Sony ja Panasonic pokkaripuolella tarjoaa kameroita verrattuna Olympuksiin.

• gijiongerbgl
        joo ei kirjoitti:

En myöskään suosittele. Myös Sony ja Panasonic pokkaripuolella tarjoaa kameroita verrattuna Olympuksiin.

Muuan kuvapalveluliikkeen omistaja mainitsi kerran, että kaikista printatuista kuvista huonoimmat on usein otettu juuri Sonyn vehkeillä.

• kuvanvakkaaja

Tuossa mallissa on maailman kehittynein viiden akselin kuvanvakaaja.
      Pesee kanonit ja nikonit mennen tullen.

• tiedossa_on

Samalainen vakaaja on kestänyt ihan hyvin ammattilaiskäyttöäkin. Kymmeniä tuhansia otoksia. Kanonistien ja nikonistien panettelua kestävyysongelmat kaikki tyynni.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      204
      7235
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      179
      2296
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1788
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1450
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      65
      1413
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      57
      1216
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      102
      1155
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      1086
    9. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      1049
    10. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      271
      1038
    Aihe