Onkos jollain tuommoinen jo ajossa? Joko V60, S60 tai V40 autossa? Ja sillä uudella 8-vaihteisella automaatilla? Valmistaja lupaa kiihtyvyyden lähes 7 sekunnin pintaan joka on jo sporttiluokkaa. Onko moottori miten ripeän suorituskyvyn antava oikeasti? Entäs kulutus?
Onko uusi 4-sylinterinen D4 ripeä?
57
1083
Vastaukset
- minä94
pirun hyvä auto on tuo v60 d4
- hyvin lähtee
eikö ikä riitä koeajoon?
- jepu jep
Riippuu mihin suorituskyky tasoon on tottunut jos on ajellu 400 -500 hp autoilla varmasti tuntuu laiskalta, jos taas tojotalla niin D4 on raketti
- NoJopaJotain
Juu, Suomessa joka toinen ajelee 400-500 hp tehoisella autolla...
- Ei_nyt_sentään
NoJopaJotain kirjoitti:
Juu, Suomessa joka toinen ajelee 400-500 hp tehoisella autolla...
joka toinen mutta suurimmalla osalla amiksista löytyy kyllä vähintään yli 400 heppainen sporttimalli, ainakin ankarasta pörinästä päätellen.
- Jo3KkKokemuksella
Markkinoiden paras kulutus/teho -suhde, myöskin ihan käytännössä.
Todellakin toimiva paketti (Japanilaisen:-) Geartronic automaattivaihteiston kanssa.- 2321321
Päästöt/kulutus automaatilla ei siltikään ole ihan kärkeä.
- Jo3KkKokemuksella
2321321 kirjoitti:
Päästöt/kulutus automaatilla ei siltikään ole ihan kärkeä.
V60 D4 automaatti CO2 lukema 109 g/km, manuaalina 99 g/km.
Itse valitsin tuon hieman isomman, ja noin tonnia suuremman hankintahinnan:-) - 190hv 400N ei paha
2321321 kirjoitti:
Päästöt/kulutus automaatilla ei siltikään ole ihan kärkeä.
V40 automaattina 85 grammaa, lyökö joku sen?
- PiukatPaikat
190hv 400N ei paha kirjoitti:
V40 automaattina 85 grammaa, lyökö joku sen?
Perheelliselle vaan liian pieni.
Kakkosautoksi kelpaisi:-) - jokaiselle jotain
PiukatPaikat kirjoitti:
Perheelliselle vaan liian pieni.
Kakkosautoksi kelpaisi:-)Vie tuo kone isompaakin koppaa riittävästi. Onneksi Volvolta löytyy perheelliselle sopivaa kalustoa.
- E220_CDI
Voisiko joku D4 käyttökokemusta jo omaava kertoa paljonko polttoainetta on kulunut pidemmän ajan keskiarvona?
Sekä manuaalin että automaatin toteutuneet lukemat kiinnostavat, koska aiemmin Volvon automaatit ovat nostaneet kulutusta aika paljon, mutta uusi 8-vaihteinen A-W pitäisi kai olla taloudellisempi? - Samaa_rautaa
Tuo Geartronic on Volvon nimi Aisin AW:n valmistamalle vaihteistolle. Kuten edellistä 6-vaihteistakin, tullaan tätä uutuutta näkemään kymmenien eri merkkien ja mallien nokalla. Eri nimillä ja hiukan erilaisina versioina. Ja siinähän ei ole mitään pahaa, että laatikko on yleisesti tunnettu.
- E220_CDI
Aivan. Mutta onko se yhtään edeltäjiään taloudellisempi?
- paljos se kuluttaa?
Päästö mittaus rööri pitää laittaa myös wepaston putkeen!
- miksi olet tyhmä?
Miksi, oi miksi?
- Eiks je?
Seitsemän sekan pintaan. 0-100 km/h 7,6 s. Eli kun pyöristellä halutaan, niin oikeammin on sanoa, kahdeksan sekan pintaan.
Ei laiska, mutta hyvin samaa tasoa kuin kaikki muutkin samanpainoiset markkinoilla olevat 2.0 ltr diesel turbot.- vääntö liikuttaa
Käytännössä kokemukseni mukaan V60 D4 A pesee sekä taajamassa että maantiellä muut. Vääntö liikuttaa autoa murhaavan tehokkaasti, ja mahtava 8v. automaatti toimii kuin ajatus. Kun vielä ajettavuus on luokkansa paras kaikissa oloissa, ei parempaa kaaraa osaa edes toivoa tuossa hintaluokassa.
- E220_CDI
Helposti voi, jos tarvii takapenkkiä, joka on matalan katon vuoksi noiden mallien heikko kohta.
Mutta x60 sarjan kulutus antaa osviittaa siitä, mitä S80 tai V70 samalla tekniikalla voisi kuluttaa, niin kerrotko paljonko sitä ainetta oikeasti menee? - ffffeef
vääntö liikuttaa kirjoitti:
Käytännössä kokemukseni mukaan V60 D4 A pesee sekä taajamassa että maantiellä muut. Vääntö liikuttaa autoa murhaavan tehokkaasti, ja mahtava 8v. automaatti toimii kuin ajatus. Kun vielä ajettavuus on luokkansa paras kaikissa oloissa, ei parempaa kaaraa osaa edes toivoa tuossa hintaluokassa.
Sä et sitten ole ajanut millään hyvällä nykyaikaisella autolla?
- ----------
Eiköhän noilla liki 200 hepan ja 400 nm väännön lukemilla noi aiemmin mainitut co2 päästöt ole lähinnä kuljettajan hanurista mitattuja.
- Uskokoon ken tahtoo.
Mä veikkaan että ne on mitattu silloin kun moottori on sammuksissa. Johan tuon ovat viranomaisetkin huomanneet, että tehtaat valehtelee noita lukuja ihan surutta. Kuka enemmän ja kuka vähemmän.
- PihiPihimpiPihein
Teknikka kehittyy, poikaseni.
Kaikki on tietysti suhteellista, ja ajotavasta kiinni.
Mutta uudet autot/moottorit kuluttavat vähemmän kuin vanhemmat, se on fakta.
Samanlaisella jaotavalla/kuskilla/autolla, esim uusi D4 kuluttaa selkeästi vähemmän kuin vanhempi 5-sylinterinen D4, vaikka tehoa ja vääntöä on selvästi enemmän.
- Uskokoon ken tahtoo.
Kuulostipa hyvältä kun joku pojutteli, ollapa vielä jne. Tosin olen 5 kymppinen, eli lähinnä setämies.
- lue testejä
Mutta ilmeisen jääräpää joka ei usko mitään, vaan perustaa kaiken wanhaan uskoon ja jälkeen jääneeseen tietoon, sori setä.
- Uskokoon ken tahtoo.
lue testejä kirjoitti:
Mutta ilmeisen jääräpää joka ei usko mitään, vaan perustaa kaiken wanhaan uskoon ja jälkeen jääneeseen tietoon, sori setä.
Vielä jäi mainitsematta tuo testien lukeminen mitä käytät nimimerkkinäsi. Tuulilasi on tullut vuosikausia, Autobild mysös useita vuosia ja duuniin tulee Tekniikan maailma. Nimenomaan Autotestit on tullut luettua pilkusta pilkkuun aina, ne kun nyt meikäläistä oikeastaan eniten noissa lehdissä kiinnostaakin.
- Uskokoon ken tahtoo.
Älä turhaan sorittele. Allani on joka hetki uusinta tekniikkaa edustavia menopelejä. Ajoa tulee 70 tkm vuodessa ja uusi työsuhdeauto tulee alle 2 vuoden välein.
- Sorry
Eipä nuo tunnu Vulvat kohta kymmenen vuotta vanhan 530xda perhesedanin perässä pysyä. Ei kesällä eikä talvella.
Yritystä on kyllä kovasti.- Ei_kumpaakaan
Ei pysy perässä ei, kun menevät siellä edessä ;-)
- V60D4Geartronic
Ei_kumpaakaan kirjoitti:
Ei pysy perässä ei, kun menevät siellä edessä ;-)
Ja puolella siitä määrästä dieseliä, mitä tommonen "museobemari" nielee ...
- kara3
Ajanut nyt 13 000 km s60 D4:lla ja voin sanoa ,että ripeä on . Varsinkin ohittaessa lähtee hyvin , Eniten olen kuitenkin ollut tyytyväinen kulutukseen . Mitattu keskikulutus koko autolla ajetulta matkalta on 5,3 l ja siinä on siis kaikki ajot , mm. kaupunkiajoa karkeasti puolet tuosta kokonaismäärästä ja naftaostoista on kuitit joten tankattu polttoaine pitää sisällään myös Webaston kulutuksen . Webasto on käytössä joka aamu 1/2 -tuntia .
- vulvaa
Toihan vie ihan helvetisti löpöä, BMW dieselit veivät yhtä paljon vuosimallissa 2008, siis seitsemän vuotta sitten.
Sama tehojen ja väännön suhteen.
Sitten tuo kaiken lisäksi on volvo, ooppeli jo uutena. - E220_CDI
Onko se lämmitin oikeasti Webasto vai joku muu? Ja saako sen nyky-Volvoissa pois käytöstä ajon aikana, jolloin sitä ei tarvita?
- näillä_mennään
Webasto käynnistyy ja sammuu tarvittaesssa kauko-ohjaimella. Ajon aikana ECU päättää sen käytön tarpeellisuudesta ulkoilman ja auton lämpötilan mukaan. Siinä ei kuskia tarvita.
- E220_CDI
Sitä vähän pelkäsinkin. Eli turhaa kulutusta ja pikku siirroissa lyhyitä käyntijaksoja. Vai jääkö se päälle tohottamaan itsensä kunnolla lämpimäksi, jos autolla ajetaankin vain parin kilometrin kauppareissu?
- s80d5
vulvaa kirjoitti:
Toihan vie ihan helvetisti löpöä, BMW dieselit veivät yhtä paljon vuosimallissa 2008, siis seitsemän vuotta sitten.
Sama tehojen ja väännön suhteen.
Sitten tuo kaiken lisäksi on volvo, ooppeli jo uutena.Ei ole bemareita ei.. http://news.cision.com/fi/volvo-car-finland/r/volvo-taas-karjessa-uudella-moottorillaan,c9740297
- 2.4STW
vulvaa kirjoitti:
Toihan vie ihan helvetisti löpöä, BMW dieselit veivät yhtä paljon vuosimallissa 2008, siis seitsemän vuotta sitten.
Sama tehojen ja väännön suhteen.
Sitten tuo kaiken lisäksi on volvo, ooppeli jo uutena.Hieno homma. Mistähän sellaisen BMWn saisi. Mun kaksi vuotta vanha (F30) 320DA (184hp, 8v) vie kevyellä kaasujalalla kesällä 5 ja talvella 5.5L. Minun auto talvisin (vieläkin) narun perässä aamuisin ja vielä työpaikallakin.
Kyllä BMW vie vähän mutta ei sentään alle 5L mene seka-ajossa. - jljljl
2.4STW kirjoitti:
Hieno homma. Mistähän sellaisen BMWn saisi. Mun kaksi vuotta vanha (F30) 320DA (184hp, 8v) vie kevyellä kaasujalalla kesällä 5 ja talvella 5.5L. Minun auto talvisin (vieläkin) narun perässä aamuisin ja vielä työpaikallakin.
Kyllä BMW vie vähän mutta ei sentään alle 5L mene seka-ajossa.Aika paljon vie toi, noi lukemat on siis ilmeisesti kaupunkiajoa.
- PolttoaineLämmitin
2.4STW kirjoitti:
Hieno homma. Mistähän sellaisen BMWn saisi. Mun kaksi vuotta vanha (F30) 320DA (184hp, 8v) vie kevyellä kaasujalalla kesällä 5 ja talvella 5.5L. Minun auto talvisin (vieläkin) narun perässä aamuisin ja vielä työpaikallakin.
Kyllä BMW vie vähän mutta ei sentään alle 5L mene seka-ajossa.Samanlaisella mennään, mutta alle 7 litran ei kyllä millään pääse (vaikka taloudellisuusajon maailmanennätystä yrittäisi), ainakaan webaston kanssa. Webaston desithän ei näy ajotietokoneen kulutuslukemissa, jotka ilman sitäkin ovat aivan liian optimistisia.
- 2.4STW
jljljl kirjoitti:
Aika paljon vie toi, noi lukemat on siis ilmeisesti kaupunkiajoa.
Siinä on puolet taajamaa (50/60 km/h) ja puolet 100km/h motaria. Varsinaista ruuhkakaupunkia ei ole kuin 6 valot. Ajan käytännössä aina EcoPro kytkettynä.
Helposti menisi enemmänkin jos ajaisi pidempään kaupunkiruuhkassa joka päivä. - Tractorvolvo
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/honda-saavutti-uuden-guinnessennatyksen/gHKj7ah3
TÄÄ VÄHEMMÄN KULUTTAA HONDA 1.6 DIESEL UUSI MALLI KYLLÄ VOLVLL ON VIELÄ KEHITETTÄVÄÄ KUN SAISIVAT JARRUT EDES TOIMII...NAAPURI SEINÄÄN AJO.
- OceanRaceBusiness
Itse laitoin V60 Volvon juurikin tuon uuden voimalinjan (D4 8-lovinen Geartronic) vuoksi, kun siihen niin koeajossa ihastuin.
Ajopäiväkirjan mukaan (=> Volvo on Call) kulutus ollut nyt kevättalvella/keväällä jossakin 5,4 litran tuntumassa (sataselle). Varmaan jos tankkauksista laskisi, niin webaston tuoma lisä nostaisi vielä kokonaiskulutuslukemaa jonkin verran.
Autoon ja sen ajettavuuteen olen hyvin tyytyväinen. Työpaikan ja kodin välisissä ajoissa mm. huomaa toivovansa että matka olisi kestänyt pitempään. Ei mulla aikaisemmin myöskään noin "hifistynyttä" äännentoistoa ole autossa ollut kuin tuossa High tech paketin myötä, vaikka varmaan niitä parempiakin on olemassa, ja josta myöskin auton todella hyvän äänieristyksen ja (ainakin joitakin muita merkkejä) pienemmän rengasmelun vuoksi pääsee myös todella nauttimaan . Ajelen yleensä rauhallisesti ja turhia ohituksiakin vältellen, mutta on mukava tietää että autossa on myös hieman ylimääräistä tehoreserviä, jos sitä joskus sattuisi tarvitsemaan.
Paras auto ikinä mulla tähän mennessä, mutta miksipäs sitä kukaan edellistä huonompaan vaihtaisi :-)- itsepetos
Kiva kun olet tuosta iloinen. Älä vaan käy koeajamassa mitään nykyaikasta autaoa, ettei mieliala laske
- VolvoOnCall
Ennen ostopäätöstä kävin koeajamassa useampaakin eri autoa. Yhtään AUTAOA ei kyllä tullut vastaan, ei edes nykyaikaista.
- kaasuttaja
Se on väännön puutetta kun tarvitsee yhtä paljon vaihteita kuin kuorma-autossa.
- Vastine
400 Nm riittää, ainakin minulle.
Ja, itseasiassa kulutuslukemia en jaksa erityisemmin vahdata, mutta pienet CO2-päästön normilukemat takaavat Volvo D4:n (uusi DrivE) ostajalle että se parjattu autovero jää kuitenkin aika kohtuulliseksi. - E220_CDI
Ei se ole väännön puutetta, vaan kulutusoptimointia. Paljot vaihteet tarvitaan sovittamaan moottori mahdollisimman monissa ajotilanteissa optimialueelleen.
- automatti
Jep, 4-vaihtetta riittää auto maattiin. mulla 1992 W124 mese hieno semmonen 300 D turpona ja hyvin pelaa 4 vaihteisena auto maattina.
- MeMuseeoonTaiPaaliin
Museovehkeet erikseen. Nyt puhutaan uusista autoista. Ei uudet mersutkaan enää näytä 4-lovisella kulkevan ...
- E220_CDI
Onpa kiva nähdä, että ainakin yllä kerrottujen parin käytännön havainnon nojalla Volvo on saanut kulutuksen ja suorituskyvyn nykyaikaan. Etenkin automaatin kanssa on tässä ollut ennen vaikeuksia.
Omat lukemat eivät ole ihan tarkkaan selvillä, mutta pääsiäisen osin hyvin raskaissa olosuhteissa ajetun tankillisen 5.5 napsahti tankkausapplikaation näytössä vielä punaiselle, eli siis yli vuosikeskiarvon.
Kiihdytyskisan tosin häviän säästömoottorillani Volvolle varmasti.- OceanRaceBusiness
Respect sinulle.
On mukava nähdä täällä joskus myös asiallisiakin kommentteja.
- karu571
Itselläni käytössä v60 d4 automaatilla. Olen ajannut autolla 15.10.2014 alkaen 30 tkm. Talvella kulutus 5.7 - 5.8 ja nyt kesärenkailla aj. 3 tkm on kulutus käytännössä sama . Kulukseen vaikuttaa varmasti rivakampi kiihdyttely kesäkumeilla sillä tarvittaessa auto kyllä lähtee. Olen ollut tyytyväinen.
- applesandberries
Toihan ei ole huono lukema ollenkaan jos ajat pelkkää kaupunkiajoa. Maantieajoonhan toi vaan kertoo että litran verra, siin yli 20% vie liikaa.
Eritysesti kun tehot ja väännötkään ei nyt niin kummoisia ole
- merce1
Tommoinen katiska jää jälkeen mulla cdi mece 420cdi tehot väännöt alkaa olla kohdallaan 436hv vääntö 1080nm mitatut tehot ei mitään arvailuja.
- merce1
ja savu on sen mukainen että naamakin on musta kun 43,6 hv jauhaa tiehen
- nokkeevuan
tasapaksu puurtaja toki mut sakemannit menee edelle kulussa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882