Onko uusi 4-sylinterinen D4 ripeä?

oikeasti?

Onkos jollain tuommoinen jo ajossa? Joko V60, S60 tai V40 autossa? Ja sillä uudella 8-vaihteisella automaatilla? Valmistaja lupaa kiihtyvyyden lähes 7 sekunnin pintaan joka on jo sporttiluokkaa. Onko moottori miten ripeän suorituskyvyn antava oikeasti? Entäs kulutus?

57

1083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä94

      pirun hyvä auto on tuo v60 d4

    • hyvin lähtee

      eikö ikä riitä koeajoon?

    • jepu jep

      Riippuu mihin suorituskyky tasoon on tottunut jos on ajellu 400 -500 hp autoilla varmasti tuntuu laiskalta, jos taas tojotalla niin D4 on raketti

      • NoJopaJotain

        Juu, Suomessa joka toinen ajelee 400-500 hp tehoisella autolla...


      • Ei_nyt_sentään
        NoJopaJotain kirjoitti:

        Juu, Suomessa joka toinen ajelee 400-500 hp tehoisella autolla...

        joka toinen mutta suurimmalla osalla amiksista löytyy kyllä vähintään yli 400 heppainen sporttimalli, ainakin ankarasta pörinästä päätellen.


    • Jo3KkKokemuksella

      Markkinoiden paras kulutus/teho -suhde, myöskin ihan käytännössä.
      Todellakin toimiva paketti (Japanilaisen:-) Geartronic automaattivaihteiston kanssa.

      • 2321321

        Päästöt/kulutus automaatilla ei siltikään ole ihan kärkeä.


      • Jo3KkKokemuksella
        2321321 kirjoitti:

        Päästöt/kulutus automaatilla ei siltikään ole ihan kärkeä.

        V60 D4 automaatti CO2 lukema 109 g/km, manuaalina 99 g/km.
        Itse valitsin tuon hieman isomman, ja noin tonnia suuremman hankintahinnan:-)


      • 190hv 400N ei paha
        2321321 kirjoitti:

        Päästöt/kulutus automaatilla ei siltikään ole ihan kärkeä.

        V40 automaattina 85 grammaa, lyökö joku sen?


      • PiukatPaikat
        190hv 400N ei paha kirjoitti:

        V40 automaattina 85 grammaa, lyökö joku sen?

        Perheelliselle vaan liian pieni.
        Kakkosautoksi kelpaisi:-)


      • jokaiselle jotain
        PiukatPaikat kirjoitti:

        Perheelliselle vaan liian pieni.
        Kakkosautoksi kelpaisi:-)

        Vie tuo kone isompaakin koppaa riittävästi. Onneksi Volvolta löytyy perheelliselle sopivaa kalustoa.


      • E220_CDI

        Voisiko joku D4 käyttökokemusta jo omaava kertoa paljonko polttoainetta on kulunut pidemmän ajan keskiarvona?

        Sekä manuaalin että automaatin toteutuneet lukemat kiinnostavat, koska aiemmin Volvon automaatit ovat nostaneet kulutusta aika paljon, mutta uusi 8-vaihteinen A-W pitäisi kai olla taloudellisempi?


      • Samaa_rautaa

        Tuo Geartronic on Volvon nimi Aisin AW:n valmistamalle vaihteistolle. Kuten edellistä 6-vaihteistakin, tullaan tätä uutuutta näkemään kymmenien eri merkkien ja mallien nokalla. Eri nimillä ja hiukan erilaisina versioina. Ja siinähän ei ole mitään pahaa, että laatikko on yleisesti tunnettu.


      • E220_CDI

        Aivan. Mutta onko se yhtään edeltäjiään taloudellisempi?


    • paljos se kuluttaa?

      Päästö mittaus rööri pitää laittaa myös wepaston putkeen!

      • miksi olet tyhmä?

        Miksi, oi miksi?


    • Eiks je?

      Seitsemän sekan pintaan. 0-100 km/h 7,6 s. Eli kun pyöristellä halutaan, niin oikeammin on sanoa, kahdeksan sekan pintaan.

      Ei laiska, mutta hyvin samaa tasoa kuin kaikki muutkin samanpainoiset markkinoilla olevat 2.0 ltr diesel turbot.

      • vääntö liikuttaa

        Käytännössä kokemukseni mukaan V60 D4 A pesee sekä taajamassa että maantiellä muut. Vääntö liikuttaa autoa murhaavan tehokkaasti, ja mahtava 8v. automaatti toimii kuin ajatus. Kun vielä ajettavuus on luokkansa paras kaikissa oloissa, ei parempaa kaaraa osaa edes toivoa tuossa hintaluokassa.


      • E220_CDI

        Helposti voi, jos tarvii takapenkkiä, joka on matalan katon vuoksi noiden mallien heikko kohta.

        Mutta x60 sarjan kulutus antaa osviittaa siitä, mitä S80 tai V70 samalla tekniikalla voisi kuluttaa, niin kerrotko paljonko sitä ainetta oikeasti menee?


      • ffffeef
        vääntö liikuttaa kirjoitti:

        Käytännössä kokemukseni mukaan V60 D4 A pesee sekä taajamassa että maantiellä muut. Vääntö liikuttaa autoa murhaavan tehokkaasti, ja mahtava 8v. automaatti toimii kuin ajatus. Kun vielä ajettavuus on luokkansa paras kaikissa oloissa, ei parempaa kaaraa osaa edes toivoa tuossa hintaluokassa.

        Sä et sitten ole ajanut millään hyvällä nykyaikaisella autolla?


    • ----------

      Eiköhän noilla liki 200 hepan ja 400 nm väännön lukemilla noi aiemmin mainitut co2 päästöt ole lähinnä kuljettajan hanurista mitattuja.

    • Uskokoon ken tahtoo.

      Mä veikkaan että ne on mitattu silloin kun moottori on sammuksissa. Johan tuon ovat viranomaisetkin huomanneet, että tehtaat valehtelee noita lukuja ihan surutta. Kuka enemmän ja kuka vähemmän.

      • PihiPihimpiPihein

        Teknikka kehittyy, poikaseni.
        Kaikki on tietysti suhteellista, ja ajotavasta kiinni.
        Mutta uudet autot/moottorit kuluttavat vähemmän kuin vanhemmat, se on fakta.

        Samanlaisella jaotavalla/kuskilla/autolla, esim uusi D4 kuluttaa selkeästi vähemmän kuin vanhempi 5-sylinterinen D4, vaikka tehoa ja vääntöä on selvästi enemmän.


      • s80d5

        http://news.cision.com/fi/volvo-car-finland/r/volvo-taas-karjessa-uudella-moottorillaan,c9740297


    • Uskokoon ken tahtoo.

      Kuulostipa hyvältä kun joku pojutteli, ollapa vielä jne. Tosin olen 5 kymppinen, eli lähinnä setämies.

      • lue testejä

        Mutta ilmeisen jääräpää joka ei usko mitään, vaan perustaa kaiken wanhaan uskoon ja jälkeen jääneeseen tietoon, sori setä.


      • Uskokoon ken tahtoo.
        lue testejä kirjoitti:

        Mutta ilmeisen jääräpää joka ei usko mitään, vaan perustaa kaiken wanhaan uskoon ja jälkeen jääneeseen tietoon, sori setä.

        Vielä jäi mainitsematta tuo testien lukeminen mitä käytät nimimerkkinäsi. Tuulilasi on tullut vuosikausia, Autobild mysös useita vuosia ja duuniin tulee Tekniikan maailma. Nimenomaan Autotestit on tullut luettua pilkusta pilkkuun aina, ne kun nyt meikäläistä oikeastaan eniten noissa lehdissä kiinnostaakin.


    • Uskokoon ken tahtoo.

      Älä turhaan sorittele. Allani on joka hetki uusinta tekniikkaa edustavia menopelejä. Ajoa tulee 70 tkm vuodessa ja uusi työsuhdeauto tulee alle 2 vuoden välein.

    • Sorry

      Eipä nuo tunnu Vulvat kohta kymmenen vuotta vanhan 530xda perhesedanin perässä pysyä. Ei kesällä eikä talvella.

      Yritystä on kyllä kovasti.

      • Ei_kumpaakaan

        Ei pysy perässä ei, kun menevät siellä edessä ;-)


      • V60D4Geartronic
        Ei_kumpaakaan kirjoitti:

        Ei pysy perässä ei, kun menevät siellä edessä ;-)

        Ja puolella siitä määrästä dieseliä, mitä tommonen "museobemari" nielee ...


    • kara3

      Ajanut nyt 13 000 km s60 D4:lla ja voin sanoa ,että ripeä on . Varsinkin ohittaessa lähtee hyvin , Eniten olen kuitenkin ollut tyytyväinen kulutukseen . Mitattu keskikulutus koko autolla ajetulta matkalta on 5,3 l ja siinä on siis kaikki ajot , mm. kaupunkiajoa karkeasti puolet tuosta kokonaismäärästä ja naftaostoista on kuitit joten tankattu polttoaine pitää sisällään myös Webaston kulutuksen . Webasto on käytössä joka aamu 1/2 -tuntia .

      • vulvaa

        Toihan vie ihan helvetisti löpöä, BMW dieselit veivät yhtä paljon vuosimallissa 2008, siis seitsemän vuotta sitten.

        Sama tehojen ja väännön suhteen.

        Sitten tuo kaiken lisäksi on volvo, ooppeli jo uutena.


      • E220_CDI

        Onko se lämmitin oikeasti Webasto vai joku muu? Ja saako sen nyky-Volvoissa pois käytöstä ajon aikana, jolloin sitä ei tarvita?


      • näillä_mennään

        Webasto käynnistyy ja sammuu tarvittaesssa kauko-ohjaimella. Ajon aikana ECU päättää sen käytön tarpeellisuudesta ulkoilman ja auton lämpötilan mukaan. Siinä ei kuskia tarvita.


      • E220_CDI

        Sitä vähän pelkäsinkin. Eli turhaa kulutusta ja pikku siirroissa lyhyitä käyntijaksoja. Vai jääkö se päälle tohottamaan itsensä kunnolla lämpimäksi, jos autolla ajetaankin vain parin kilometrin kauppareissu?


      • s80d5

      • 2.4STW
        vulvaa kirjoitti:

        Toihan vie ihan helvetisti löpöä, BMW dieselit veivät yhtä paljon vuosimallissa 2008, siis seitsemän vuotta sitten.

        Sama tehojen ja väännön suhteen.

        Sitten tuo kaiken lisäksi on volvo, ooppeli jo uutena.

        Hieno homma. Mistähän sellaisen BMWn saisi. Mun kaksi vuotta vanha (F30) 320DA (184hp, 8v) vie kevyellä kaasujalalla kesällä 5 ja talvella 5.5L. Minun auto talvisin (vieläkin) narun perässä aamuisin ja vielä työpaikallakin.

        Kyllä BMW vie vähän mutta ei sentään alle 5L mene seka-ajossa.


      • jljljl
        2.4STW kirjoitti:

        Hieno homma. Mistähän sellaisen BMWn saisi. Mun kaksi vuotta vanha (F30) 320DA (184hp, 8v) vie kevyellä kaasujalalla kesällä 5 ja talvella 5.5L. Minun auto talvisin (vieläkin) narun perässä aamuisin ja vielä työpaikallakin.

        Kyllä BMW vie vähän mutta ei sentään alle 5L mene seka-ajossa.

        Aika paljon vie toi, noi lukemat on siis ilmeisesti kaupunkiajoa.


      • PolttoaineLämmitin
        2.4STW kirjoitti:

        Hieno homma. Mistähän sellaisen BMWn saisi. Mun kaksi vuotta vanha (F30) 320DA (184hp, 8v) vie kevyellä kaasujalalla kesällä 5 ja talvella 5.5L. Minun auto talvisin (vieläkin) narun perässä aamuisin ja vielä työpaikallakin.

        Kyllä BMW vie vähän mutta ei sentään alle 5L mene seka-ajossa.

        Samanlaisella mennään, mutta alle 7 litran ei kyllä millään pääse (vaikka taloudellisuusajon maailmanennätystä yrittäisi), ainakaan webaston kanssa. Webaston desithän ei näy ajotietokoneen kulutuslukemissa, jotka ilman sitäkin ovat aivan liian optimistisia.


      • 2.4STW
        jljljl kirjoitti:

        Aika paljon vie toi, noi lukemat on siis ilmeisesti kaupunkiajoa.

        Siinä on puolet taajamaa (50/60 km/h) ja puolet 100km/h motaria. Varsinaista ruuhkakaupunkia ei ole kuin 6 valot. Ajan käytännössä aina EcoPro kytkettynä.

        Helposti menisi enemmänkin jos ajaisi pidempään kaupunkiruuhkassa joka päivä.


      • Tractorvolvo

    • OceanRaceBusiness

      Itse laitoin V60 Volvon juurikin tuon uuden voimalinjan (D4 8-lovinen Geartronic) vuoksi, kun siihen niin koeajossa ihastuin.
      Ajopäiväkirjan mukaan (=> Volvo on Call) kulutus ollut nyt kevättalvella/keväällä jossakin 5,4 litran tuntumassa (sataselle). Varmaan jos tankkauksista laskisi, niin webaston tuoma lisä nostaisi vielä kokonaiskulutuslukemaa jonkin verran.
      Autoon ja sen ajettavuuteen olen hyvin tyytyväinen. Työpaikan ja kodin välisissä ajoissa mm. huomaa toivovansa että matka olisi kestänyt pitempään. Ei mulla aikaisemmin myöskään noin "hifistynyttä" äännentoistoa ole autossa ollut kuin tuossa High tech paketin myötä, vaikka varmaan niitä parempiakin on olemassa, ja josta myöskin auton todella hyvän äänieristyksen ja (ainakin joitakin muita merkkejä) pienemmän rengasmelun vuoksi pääsee myös todella nauttimaan . Ajelen yleensä rauhallisesti ja turhia ohituksiakin vältellen, mutta on mukava tietää että autossa on myös hieman ylimääräistä tehoreserviä, jos sitä joskus sattuisi tarvitsemaan.
      Paras auto ikinä mulla tähän mennessä, mutta miksipäs sitä kukaan edellistä huonompaan vaihtaisi :-)

      • itsepetos

        Kiva kun olet tuosta iloinen. Älä vaan käy koeajamassa mitään nykyaikasta autaoa, ettei mieliala laske


      • VolvoOnCall

        Ennen ostopäätöstä kävin koeajamassa useampaakin eri autoa. Yhtään AUTAOA ei kyllä tullut vastaan, ei edes nykyaikaista.


    • kaasuttaja

      Se on väännön puutetta kun tarvitsee yhtä paljon vaihteita kuin kuorma-autossa.

      • Vastine

        400 Nm riittää, ainakin minulle.
        Ja, itseasiassa kulutuslukemia en jaksa erityisemmin vahdata, mutta pienet CO2-päästön normilukemat takaavat Volvo D4:n (uusi DrivE) ostajalle että se parjattu autovero jää kuitenkin aika kohtuulliseksi.


      • E220_CDI

        Ei se ole väännön puutetta, vaan kulutusoptimointia. Paljot vaihteet tarvitaan sovittamaan moottori mahdollisimman monissa ajotilanteissa optimialueelleen.


      • automatti

        Jep, 4-vaihtetta riittää auto maattiin. mulla 1992 W124 mese hieno semmonen 300 D turpona ja hyvin pelaa 4 vaihteisena auto maattina.


      • MeMuseeoonTaiPaaliin

        Museovehkeet erikseen. Nyt puhutaan uusista autoista. Ei uudet mersutkaan enää näytä 4-lovisella kulkevan ...


    • E220_CDI

      Onpa kiva nähdä, että ainakin yllä kerrottujen parin käytännön havainnon nojalla Volvo on saanut kulutuksen ja suorituskyvyn nykyaikaan. Etenkin automaatin kanssa on tässä ollut ennen vaikeuksia.

      Omat lukemat eivät ole ihan tarkkaan selvillä, mutta pääsiäisen osin hyvin raskaissa olosuhteissa ajetun tankillisen 5.5 napsahti tankkausapplikaation näytössä vielä punaiselle, eli siis yli vuosikeskiarvon.

      Kiihdytyskisan tosin häviän säästömoottorillani Volvolle varmasti.

      • OceanRaceBusiness

        Respect sinulle.
        On mukava nähdä täällä joskus myös asiallisiakin kommentteja.


    • karu571

      Itselläni käytössä v60 d4 automaatilla. Olen ajannut autolla 15.10.2014 alkaen 30 tkm. Talvella kulutus 5.7 - 5.8 ja nyt kesärenkailla aj. 3 tkm on kulutus käytännössä sama . Kulukseen vaikuttaa varmasti rivakampi kiihdyttely kesäkumeilla sillä tarvittaessa auto kyllä lähtee. Olen ollut tyytyväinen.

      • applesandberries

        Toihan ei ole huono lukema ollenkaan jos ajat pelkkää kaupunkiajoa. Maantieajoonhan toi vaan kertoo että litran verra, siin yli 20% vie liikaa.

        Eritysesti kun tehot ja väännötkään ei nyt niin kummoisia ole


    • merce1

      Tommoinen katiska jää jälkeen mulla cdi mece 420cdi tehot väännöt alkaa olla kohdallaan 436hv vääntö 1080nm mitatut tehot ei mitään arvailuja.

    • merce1

      ja savu on sen mukainen että naamakin on musta kun 43,6 hv jauhaa tiehen

    • nokkeevuan

      tasapaksu puurtaja toki mut sakemannit menee edelle kulussa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

      Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2447
    2. Pilasit mun

      Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

      Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

      18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

      Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

      Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

      mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

      hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe