Lennuklubi esillä Suomen Kuvalehdessä

peter_t

75

1342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+15

      Artikkelissa käytetään sanaa mahdollisesti ja kukaan missään ei ole lutettavalla tasolla soittanut että kyse olisi mistään muusta kuin mitä ilmeisimmin viestiketjun aloittajan aloittamasta kiusaamiskampanjasta ja asiattomien huhujen levittämisestä.

      Avaajahan on osoittanut omassa viestinnässään kirjoittavansa "tarkoituksenmukaista totuutta" jossa lukijalle pyritään luomaan mielikuva joka ei vastaa todellisuutta.

      Taustojahan tuossakaan artikkelissa ei ole selvitetty, kuten lukija voi havaita.

      Jäljet johtavat sylttytehtaaseen.

    • Itse havaitsin ko. artikkelissa lukuisia muitakin sanoja.

      Lukemastani ymmärsin sen että YLE on aidosti huolissaan. Se ei ole seurausta mistään minun jossakin aiemmin kirjoittamastani.

      Senkin ymmärsin että lupakirja-asiat ovat retuperällä. Se tieto on toimittajalle taas tullut Trafista.

      Vielä senkin ymmärsin että poliisi ryhtyy kohta tutkimaan asiaa kunhan Trafi saa omat selvityksensä valmiiksi.

      Muutoin en pyri selittämään enkä kommentoimaan yhden Suomen arvostetuimman journalistin tekstiä enemmälti.

      Kukin voinee vetää omat johtopäätöksensä asioista.

    • zzzppp

      So what? Oliko tässä mitään uutta?

      Aihehan ei ole enää uusi.
      Mikä tässä on niin uutta ja ihmeellistä, että sama henkilö on katsonut tarpeelliseksi avata uudet viestiketjut aiheesta ainakin kolmessa eri viestintäfoorumissa? Vaikka ko. henkilöä ei edes mainita HS:n jutussa?

      Jos olisin ilkeä, voisin ajatella että vanhaa herrasmiestä käy nyt vähän sääliksi, kun hän on antanut itsensä johdateltavaksi tuolla tavoin.

      • Naula1

        Osuit naulan kantaan! Just näinhän asiat on, taas näitä sairaan Tähtisen aikaan saanoksia!


    • ei savua ilman...

      Onhan tässä se "uutuus", että kun asiasta ensin uutisoitiin, niin silloin se haluttiin heti palstoilla kumota. Nyt se on vahvistettu, jotain on sittenkin tapahtunut.

      • tässä nähdään

        PT toimii kuten putinin trolliarmeija.


      • Naula1
        tässä nähdään kirjoitti:

        PT toimii kuten putinin trolliarmeija.

        PT ! Mokoma sivari ! Puskista huutelee ja laittaa muut asialle levitteleen olettamuksiaan! Jymäytti vanhaa toimittajaa, häpeäis!


      • On savua ilman tulta

        VÄÄRIN Peter saa aikaan savua ilman tultakin, on se nähty monet kerrat.


    • Tämä "sairas Tähtinen," "mokoma sivari" selventää jos asia ei ole vielä kyllin selvä.
      Asiassa on tähän mennessä tapahtunut seuraavaa.

      1. Trafi kertoi saaneensa yhteydenoton toimittajalta joka oli tullut pahoinpidellyksi sekaannuttuaan Lennuklubin asioihin. Tässä vaiheessa oli vallalla käsitys että kyseessä oli YE:n toimittaja. Tämä pahoinpidelty toimittaja oli lisäksi tiennyt että YLE oli määrännyt että Lennuklubista kirjoitettaessa toimittajien henkilöllisyyttä ei plajasteta.

      2. Minä kirjoitin tästä asiasta viestin Flight Forumille.

      3. Minulle tuntemattomaksi jäänyt henkilö kopioi viestin SUOMI24:n puolelle.

      4. Sekä Flight Forumilla että SUOMI24:ssä minut julistettiin valehtelijaksi ja lähtökohtaisesti kiistettiin mahdollisuuskin siihen, että ketään toimittajaa olisi pahoinpidelty. Vastaväitteiden tueksi haeettiin vahvistusta YLE:stä asti.

      5. Tarkistin asian uudelleen Trafista. Sieltä vahvistettiin asian paikkansapitävyys ja kerrottiin, että HS:n Jyri Ravio selvittää asiaa tahollaan - mistä minun toivottiin olevan kertomatta tuossa vaiheessa foorumeilla.

      6. Jyri Raivio selvitti asian YLE:sta. Kävi imi, että asia oli juuri kuten olin kertonut - paitsi että pahoinpidelty toimittaja ei ollut YLE:n palveluksessa.

      7. Suomen Kuvalehti julkaisi asiasta artikkelin. Ennen artikkelin julkaisemista en ole ollut missään yhteydessä Raivioon.

      Julkaisin linkin artikkeliin jotta sekä täälklä että toisaalla minua valehtelijaksi aiheetta syyttäneet henkilöt voivat nähdä että minulla on tapana perustaaa kirjoitukseni faktoihin.

      • Skanneri

        Faktat pöydiltä PDF-tiedostoiksi. Näinhän se menee, näin on tapana...


      • Nakki2

        Oli kuuleman mukaan etuillut snakari jonossa, että se siitä.


    • Minun ei tarvitse lukea faktoja pöydillä seilaavista asiakirjoista. Toisaalta, Suomen Urheiluilmailuopiston tarkastusraportti ei liity millään tavoin Lennuklubiin.

      Vai haluatko vihjata että Lennuklubi on ollut yksi SUIO-vyyhden rikoshyödyn saajista? En toki ihmettelisi enää sitäkään.

      • Naula1

        Tottakai lennujen Nyrkkirautapaja on ollut saaliilla ! Peter, nyt asioita tutkiin ?


      • Formula1
        Naula1 kirjoitti:

        Tottakai lennujen Nyrkkirautapaja on ollut saaliilla ! Peter, nyt asioita tutkiin ?

        Äkkiä äkkiä Peter, joku muu kerkeä ennen Sinua ellet kiiruhda !!!
        Vie kunnian ja maineen Sinulta !!!
        Mieti mikä häpeä koko ilmailulle !!!


      • Peter__t
        Formula1 kirjoitti:

        Äkkiä äkkiä Peter, joku muu kerkeä ennen Sinua ellet kiiruhda !!!
        Vie kunnian ja maineen Sinulta !!!
        Mieti mikä häpeä koko ilmailulle !!!

        EVVK.


      • Naula1
        Peter__t kirjoitti:

        EVVK.

        Peter vastailee kuin pikku tytöt! EVVK.


      • Circling
        Naula1 kirjoitti:

        Peter vastailee kuin pikku tytöt! EVVK.

        Oikein.
        Jopa pienet tytöt ymmärtävät mihin ei kannata puuttua. Ennen kaikkea pienten tyttöjen kannattaa kiertää Lennuklubi kaukaa.


      • Piitu0
        Circling kirjoitti:

        Oikein.
        Jopa pienet tytöt ymmärtävät mihin ei kannata puuttua. Ennen kaikkea pienten tyttöjen kannattaa kiertää Lennuklubi kaukaa.

        Terveisiä Keski-Suomesta ! Onpas mielenkiintoista, entinen koulukiusattu PIITU onkin nykyjään kiusaaja?


    • SirFlyer

      Käsittämätöntä roskaa.
      Suomessa ollaan sulkemassa maan vilkkainta yleisilmailukenttää ja samaan aikaan Suomen Ilmailuliiton hallituksen jäsen tuhlaa energiaa jonninjoutavien älyttömyyksien vatvomiseen internetin keskustelupalstoilla. Mikä mahtoi olla tuon lehtijutun uutisarvo? Mitä seuraavaksi, SUIO on hankkinyt koipokoneita väärästä firmasta? En voi ymmärtää millä eväillä sinne hallitukseen jäseniä valitaan kun toiminta on tällä tasolla.

      • 12+8

        Tämä on järkyttävää,

        Millaisen hallituksen olemmakaan valinneet SIL johtoon.

        Kukaan ei näytä tekevän mitään eikä reagoivan mihinkään, proaktiivisuudesta puhumattakaan ja ainoa voimainponnistus on jatkuva koulukiusaajatyyppinen lähestysmistapa kostoksi.

        Kehottaisin KAIKKIA SIL jäsenyhdistyksiä miettimään asiaa ja pitämään huolen että seuraavissa henkilövalinnoissa tehdään harkitumpia päätöksiä.

        Mikäli tilanne on niin paha kuin miltä se vaikuttaa, kehotan myös SIL hallituksen jäseniä vetämään itse asianmukaiset johtopäätökset, kuten osin on jo tehtykin.


      • nanopico
        12+8 kirjoitti:

        Tämä on järkyttävää,

        Millaisen hallituksen olemmakaan valinneet SIL johtoon.

        Kukaan ei näytä tekevän mitään eikä reagoivan mihinkään, proaktiivisuudesta puhumattakaan ja ainoa voimainponnistus on jatkuva koulukiusaajatyyppinen lähestysmistapa kostoksi.

        Kehottaisin KAIKKIA SIL jäsenyhdistyksiä miettimään asiaa ja pitämään huolen että seuraavissa henkilövalinnoissa tehdään harkitumpia päätöksiä.

        Mikäli tilanne on niin paha kuin miltä se vaikuttaa, kehotan myös SIL hallituksen jäseniä vetämään itse asianmukaiset johtopäätökset, kuten osin on jo tehtykin.

        Joo.
        Onhan se surullista katsoa, kun ns. liiton edunvalvontatyötä tältä osin yritetään toteuttaa a) sooloilulla ja lisäksi b) kohujournalismin keinoin, jossa Seiska-lehtikin jää kirkkaasti toiseksi. En kiistä, etteikö korjattavaa olisi, mutta tältä osin menee kyllä sekä kohdistus että keinojen valinta pahasti metsään.


      • Katso toisaalle
        nanopico kirjoitti:

        Joo.
        Onhan se surullista katsoa, kun ns. liiton edunvalvontatyötä tältä osin yritetään toteuttaa a) sooloilulla ja lisäksi b) kohujournalismin keinoin, jossa Seiska-lehtikin jää kirkkaasti toiseksi. En kiistä, etteikö korjattavaa olisi, mutta tältä osin menee kyllä sekä kohdistus että keinojen valinta pahasti metsään.

        Ja sitten vedetään SIL- kortti esiin.
        Sivari- korttihan vedettiinkin jo esille aiemmin.

        Enpä osaa yhdistää liittoamme tällaiseen asiaan jossa Suomen suurimman mediakonsernin arvostettu toimittaja kirjoittaa Trafilta saamastaan tiedosta, joka on tarkistettu Yleisradiosta, artikkelin erääseen Suomen arvostetuimmista laatulehdistä. Vieläpä sellaisesta ilmailuyhteisöstä joka ei ole SIL ry:n jäsen.

        Tässä kohussa ei taida olla merkitystä sillä, mitä on tapahtunut eikä edes sillä, kuka tai mikä asiasta kirjoittaa. Merkitystä on kaiketi vain sillä, että viestintuoja saadaan kyseenalaistettua ja häväistyä.


      • Viherpiiperö
        nanopico kirjoitti:

        Joo.
        Onhan se surullista katsoa, kun ns. liiton edunvalvontatyötä tältä osin yritetään toteuttaa a) sooloilulla ja lisäksi b) kohujournalismin keinoin, jossa Seiska-lehtikin jää kirkkaasti toiseksi. En kiistä, etteikö korjattavaa olisi, mutta tältä osin menee kyllä sekä kohdistus että keinojen valinta pahasti metsään.

        Näitä keskusteluja seuranneena tulee mieleen että SIL jäsenien sekä jäsenyhdistysten tehtävänä on ensisijaisesti ennaltaehkäistä itse lentolaitteen tai harrastevälineen ajautuminen metsään. Se että uskottavuus lukijakunnalle ilmailuharrastusta kohtaan ajetaan metsään, poljetaan suoraan suohon, ei tunnu tärkeältä.

        Ettei tämä loanheitto ja kohujournalismi olisikin istuvien vastuuhenkilöiden ja heidän sidosryhmiensä ennalta harkitsemaa vaalityötä tulevaa liittokokousta varten?

        Marssijärjestys on kautta aikojen kuitenkin ollut se, että ensin tehdään tarpeet, sen jälkeen vasta pyyhitään...
        Nykyiset omaan pesään sontijaraukat pyyhkivät "hanurinsa" metsään ajauduttuaan paperin puutteessa horsmanlehtiin...

        Toivottavasti niihin on ruiskutettu vesaikkomyrkkyä. Saavat tuolloin ainakin ansioittensa mukaan.


      • ymmärrys hoi!
        Katso toisaalle kirjoitti:

        Ja sitten vedetään SIL- kortti esiin.
        Sivari- korttihan vedettiinkin jo esille aiemmin.

        Enpä osaa yhdistää liittoamme tällaiseen asiaan jossa Suomen suurimman mediakonsernin arvostettu toimittaja kirjoittaa Trafilta saamastaan tiedosta, joka on tarkistettu Yleisradiosta, artikkelin erääseen Suomen arvostetuimmista laatulehdistä. Vieläpä sellaisesta ilmailuyhteisöstä joka ei ole SIL ry:n jäsen.

        Tässä kohussa ei taida olla merkitystä sillä, mitä on tapahtunut eikä edes sillä, kuka tai mikä asiasta kirjoittaa. Merkitystä on kaiketi vain sillä, että viestintuoja saadaan kyseenalaistettua ja häväistyä.

        Petteri, sä et ymmärrä että toimintaasi, myös sellaisessa jonka itse miellät henkilökohtaiseksi (kuten tässä ilmeisesti naisesta tapahtuvassa "kukko"tappelussa), tarkastellaan myös ja aina sekä hyvin usein ensisijaisesti luottamusmandaattisi kautta.

        Henkilö joka ei ole kykenevä toimimaan asemansa edellyttämällä tavalla, on siihen sopimaton.


      • Suomessa ollaan todellakin sulkemassa maan vilkkainta yleisilmailukenttää.
        Asiasta ovat demokraattisesti valitut tahot tehneet toimivaltansa puitteissa päätöksen.

        Päätös sinänsä on mielestäni järjetön ja ansaitsee tulla kumotuksi. Ilmailuliitto ei ole jäänyt tuleen makaamaan vaan toimii aktiivisesti vahingon minimoimiseksi. Lisäksi odotukset tulevan halltuksen mahdollisuuksiin kumota tehty päätös ovat suuret.

        Voinen todeta että se, mikä on järkevää, on tähän mennessä tehty. Kamppailu Malmin puolesta jatkuu. Se ei jatku SUOMI24:lla vaan siellä missä päätöksiä oikeasti tehdään.

        Täällä Suomi24:llä käsitellään aivan toisen painoluokan asioita.


      • Viherpiiperö kirjoitti:

        Näitä keskusteluja seuranneena tulee mieleen että SIL jäsenien sekä jäsenyhdistysten tehtävänä on ensisijaisesti ennaltaehkäistä itse lentolaitteen tai harrastevälineen ajautuminen metsään. Se että uskottavuus lukijakunnalle ilmailuharrastusta kohtaan ajetaan metsään, poljetaan suoraan suohon, ei tunnu tärkeältä.

        Ettei tämä loanheitto ja kohujournalismi olisikin istuvien vastuuhenkilöiden ja heidän sidosryhmiensä ennalta harkitsemaa vaalityötä tulevaa liittokokousta varten?

        Marssijärjestys on kautta aikojen kuitenkin ollut se, että ensin tehdään tarpeet, sen jälkeen vasta pyyhitään...
        Nykyiset omaan pesään sontijaraukat pyyhkivät "hanurinsa" metsään ajauduttuaan paperin puutteessa horsmanlehtiin...

        Toivottavasti niihin on ruiskutettu vesaikkomyrkkyä. Saavat tuolloin ainakin ansioittensa mukaan.

        Arvoisa nimimerkki "Viherpiiperö"

        Vaalityötä käyvät kaiketi ne, jotka aikovat olla ehdokkaina vaaleissa tulevassa liittokokouksessa.

        Minä en ole ehdokkaana tulevassa liittokokouksessa joten en käy myöskään vaalityötä. Jos kävisin vaalityötä, kaikkein viimeksi kävisin sitä SUOMI24:lla.


      • ymmärrys hoi! kirjoitti:

        Petteri, sä et ymmärrä että toimintaasi, myös sellaisessa jonka itse miellät henkilökohtaiseksi (kuten tässä ilmeisesti naisesta tapahtuvassa "kukko"tappelussa), tarkastellaan myös ja aina sekä hyvin usein ensisijaisesti luottamusmandaattisi kautta.

        Henkilö joka ei ole kykenevä toimimaan asemansa edellyttämällä tavalla, on siihen sopimaton.

        Arvoisa nimimerkki "ymmärrys hoi".

        Kiitän kontribuutiostasi keskusteluun. Pyydän sinua kuitenkin täsmentämään ymmärrettävällä tavalla, mikä ihmeen nais-ulottuvuus tässä asiassa sinun mielestäsi on?

        Vielä vähemmän näen kukkotappelun merkkejä siinä, että ilmailuviranomainen kieltää hengenvaarallisen lentelyn ilman lupakirjoja ja lupia.


      • totuus täällä
        Katso toisaalle kirjoitti:

        Ja sitten vedetään SIL- kortti esiin.
        Sivari- korttihan vedettiinkin jo esille aiemmin.

        Enpä osaa yhdistää liittoamme tällaiseen asiaan jossa Suomen suurimman mediakonsernin arvostettu toimittaja kirjoittaa Trafilta saamastaan tiedosta, joka on tarkistettu Yleisradiosta, artikkelin erääseen Suomen arvostetuimmista laatulehdistä. Vieläpä sellaisesta ilmailuyhteisöstä joka ei ole SIL ry:n jäsen.

        Tässä kohussa ei taida olla merkitystä sillä, mitä on tapahtunut eikä edes sillä, kuka tai mikä asiasta kirjoittaa. Merkitystä on kaiketi vain sillä, että viestintuoja saadaan kyseenalaistettua ja häväistyä.

        Katso toisaalle nimimerkki, näyttää olevan itse PETER kierolla esiintymistavallaan.
        Hän sooloilee vähän joka suuntaan vailla päämäärää.

        Tuomalla esiin Suomen arvostetuimman Suomen kuvalehden, Yleisradion ja Trafin,
        joiden vanavedessä seilailee ja nappaa saaliinsa mistä milloinkin.

        Merkitystä on vain sillä, että viestiketjujen avaaja, myös Flight Forumissa ,
        kyseenalaistaa ja häväisee aivan sivullisia syyttömiä kansalaisia,
        omien fantasioidensa toteuttamiseksi.

        Ei ole sopiva SIL ry:n mihinkään hallitsevaan asemaan.


      • totuus täällä kirjoitti:

        Katso toisaalle nimimerkki, näyttää olevan itse PETER kierolla esiintymistavallaan.
        Hän sooloilee vähän joka suuntaan vailla päämäärää.

        Tuomalla esiin Suomen arvostetuimman Suomen kuvalehden, Yleisradion ja Trafin,
        joiden vanavedessä seilailee ja nappaa saaliinsa mistä milloinkin.

        Merkitystä on vain sillä, että viestiketjujen avaaja, myös Flight Forumissa ,
        kyseenalaistaa ja häväisee aivan sivullisia syyttömiä kansalaisia,
        omien fantasioidensa toteuttamiseksi.

        Ei ole sopiva SIL ry:n mihinkään hallitsevaan asemaan.

        Niin?

        Ja vastaus esittämääni asialliseen kysymykseen on mikä ?


      • ashhis
        peter_t kirjoitti:

        Niin?

        Ja vastaus esittämääni asialliseen kysymykseen on mikä ?

        Nainen ja kukko ovat kuitenkin itse pääviestin kannalta toisarvoisia. Mutta toki niistä on helppo keksiä kysymystä, jonka avulla saadaan huomio pois pääviestistä. Tuttu taktiikka :)


      • 6+6
        peter_t kirjoitti:

        Arvoisa nimimerkki "ymmärrys hoi".

        Kiitän kontribuutiostasi keskusteluun. Pyydän sinua kuitenkin täsmentämään ymmärrettävällä tavalla, mikä ihmeen nais-ulottuvuus tässä asiassa sinun mielestäsi on?

        Vielä vähemmän näen kukkotappelun merkkejä siinä, että ilmailuviranomainen kieltää hengenvaarallisen lentelyn ilman lupakirjoja ja lupia.

        " Pyydän sinua kuitenkin täsmentämään ymmärrettävällä tavalla, mikä ihmeen nais-ulottuvuus tässä asiassa sinun mielestäsi on?"


        No se kun sä jäit ilman :D


      • verratonta
        peter_t kirjoitti:

        Arvoisa nimimerkki "Viherpiiperö"

        Vaalityötä käyvät kaiketi ne, jotka aikovat olla ehdokkaina vaaleissa tulevassa liittokokouksessa.

        Minä en ole ehdokkaana tulevassa liittokokouksessa joten en käy myöskään vaalityötä. Jos kävisin vaalityötä, kaikkein viimeksi kävisin sitä SUOMI24:lla.

        "Minä en ole ehdokkaana tulevassa liittokokouksessa joten en käy myöskään vaalityötä. Jos kävisin vaalityötä, kaikkein viimeksi kävisin sitä SUOMI24:lla"

        Vaalityösi kaikkiin myöhempiin vaaleihin on ollut tehokasta.

        Antivaalityötä.


      • 6+6 kirjoitti:

        " Pyydän sinua kuitenkin täsmentämään ymmärrettävällä tavalla, mikä ihmeen nais-ulottuvuus tässä asiassa sinun mielestäsi on?"


        No se kun sä jäit ilman :D

        Totta tällä kertaa.
        Taas jäin ilman perusteltua vastausta.


      • verratonta kirjoitti:

        "Minä en ole ehdokkaana tulevassa liittokokouksessa joten en käy myöskään vaalityötä. Jos kävisin vaalityötä, kaikkein viimeksi kävisin sitä SUOMI24:lla"

        Vaalityösi kaikkiin myöhempiin vaaleihin on ollut tehokasta.

        Antivaalityötä.

        Ja mihin myöhempiin vaaleihin uskottelet minulla olevan halua osallistua ?


      • takinkääntäjä .
        peter_t kirjoitti:

        Ja mihin myöhempiin vaaleihin uskottelet minulla olevan halua osallistua ?

        "Ja mihin myöhempiin vaaleihin uskottelet minulla olevan halua osallistua ? "

        Veikkaan että yhtäläisyytesi Paavo Väyryseen on tässäkin ilmeinen :))


      • Naama2
        peter_t kirjoitti:

        Suomessa ollaan todellakin sulkemassa maan vilkkainta yleisilmailukenttää.
        Asiasta ovat demokraattisesti valitut tahot tehneet toimivaltansa puitteissa päätöksen.

        Päätös sinänsä on mielestäni järjetön ja ansaitsee tulla kumotuksi. Ilmailuliitto ei ole jäänyt tuleen makaamaan vaan toimii aktiivisesti vahingon minimoimiseksi. Lisäksi odotukset tulevan halltuksen mahdollisuuksiin kumota tehty päätös ovat suuret.

        Voinen todeta että se, mikä on järkevää, on tähän mennessä tehty. Kamppailu Malmin puolesta jatkuu. Se ei jatku SUOMI24:lla vaan siellä missä päätöksiä oikeasti tehdään.

        Täällä Suomi24:llä käsitellään aivan toisen painoluokan asioita.

        Viitsitkö edes naamaas näyttää Malmilla?


      • Peter__T
        Naama2 kirjoitti:

        Viitsitkö edes naamaas näyttää Malmilla?

        Kenelle?

        Mutta kyllä toki. Yksi kentokoneistani asuu siellä ja sitä käyn tapailemassa. Ja sillä kouluttamasta. Ynnä lukemattomat kerrat SIL talolla.


      • Naama2
        Peter__T kirjoitti:

        Kenelle?

        Mutta kyllä toki. Yksi kentokoneistani asuu siellä ja sitä käyn tapailemassa. Ja sillä kouluttamasta. Ynnä lukemattomat kerrat SIL talolla.

        Oon kuulut, että sulla on lähestymis kielto!


    • reguentflyer

      Ottakaa huomioon että Lennuklubin tapauksessa kyseessä on edelleenkin EPÄILY. Tähtinen taas on omien epävirallisten tutkimustensa perusteella tuominnut somessa Lennuklubin syylliseksi vaikka mihin.

      • Naula1

        Ei ne mitään tutkimuksia ole. Koston halu sillä on. Pipi pää kun on!


      • Poistunut
        Naula1 kirjoitti:

        Ei ne mitään tutkimuksia ole. Koston halu sillä on. Pipi pää kun on!

        Sitä minä olen kyllä ihmetellyt että missä se on se iso venäläinen lentokones joka ennen oli parkissa Malmin lentokentällä? Miksi se on poistunut Suomesta?


      • Naula1 kirjoitti:

        Ei ne mitään tutkimuksia ole. Koston halu sillä on. Pipi pää kun on!

        Arvoisa nimimerkki "Naula 1".

        Kiitän kiinnostavasta väittämästäsi. Voitko ystävällisesti avata minullekin (ja muille), mitä tekoa uskot minun kostavan, ja kenelle tai keille ?


      • Tehtailua
        peter_t kirjoitti:

        Arvoisa nimimerkki "Naula 1".

        Kiitän kiinnostavasta väittämästäsi. Voitko ystävällisesti avata minullekin (ja muille), mitä tekoa uskot minun kostavan, ja kenelle tai keille ?

        Kosto onkin Thomas Freddie Peter Tähtisen mieli puuhaa, ei väliä kuka on hampaissa, onha se jo nähty niin monta kertaa ympäri Suomea.

        Jos ei ole todisteita, niin niitää tehtalllaan.


      • Tehtailua kirjoitti:

        Kosto onkin Thomas Freddie Peter Tähtisen mieli puuhaa, ei väliä kuka on hampaissa, onha se jo nähty niin monta kertaa ympäri Suomea.

        Jos ei ole todisteita, niin niitää tehtalllaan.

        Arvoisa nimimerkki "Tehtailua".

        Vastauksesi ei sisältänyt mitään informaatiota. Pelkkää sanahelinää.

        Vaikka minun ei tulisikaan ruokkia trollia, pyydän nyt kohteliaimmin uudelleen sinua/teitä yksilöimään sen vääryyden jonka kohteeksi uskotte tai tiedätte minun joutuneen - ja jota väitätte minun nyt kostavan.

        Ns. puskista huutelu nimimerkin suojasta on varmasti helppoa ja tuo lohtua (mihin?) mutta koettakaa hyvät ihmiset tuoda myös asiaa esiin.


      • Tehtailua
        peter_t kirjoitti:

        Arvoisa nimimerkki "Tehtailua".

        Vastauksesi ei sisältänyt mitään informaatiota. Pelkkää sanahelinää.

        Vaikka minun ei tulisikaan ruokkia trollia, pyydän nyt kohteliaimmin uudelleen sinua/teitä yksilöimään sen vääryyden jonka kohteeksi uskotte tai tiedätte minun joutuneen - ja jota väitätte minun nyt kostavan.

        Ns. puskista huutelu nimimerkin suojasta on varmasti helppoa ja tuo lohtua (mihin?) mutta koettakaa hyvät ihmiset tuoda myös asiaa esiin.

        Ilmeisesti Peter_t hieman ymmärtämys tehtailusta mennyt sekaisin, niinkuin moni muukin asia, siis Peter Tähtinen ei ole vielä joutunut vääryyden kohteeksi,

        Vaan Herra itse on jakanut vääryyttään vähän joka suuntaan.
        lohtua ikävä kyllä en pysty sinulle antamaan.

        Ei se ole se asia mitä pakosta haluat ajaa, vaan rehellisyyskään ei ole kiellettyä.


      • Peter__T
        Tehtailua kirjoitti:

        Ilmeisesti Peter_t hieman ymmärtämys tehtailusta mennyt sekaisin, niinkuin moni muukin asia, siis Peter Tähtinen ei ole vielä joutunut vääryyden kohteeksi,

        Vaan Herra itse on jakanut vääryyttään vähän joka suuntaan.
        lohtua ikävä kyllä en pysty sinulle antamaan.

        Ei se ole se asia mitä pakosta haluat ajaa, vaan rehellisyyskään ei ole kiellettyä.

        Äläpäs nyt pikku rötvä yritä venkoilla. Paljon sanoja suoraan puppusanageneraattorista.

        Kysyn uudelleen. Mikä on se asia jota minä "kostan" - ja kenelle?


      • Rehtorikuraattori
        Peter__T kirjoitti:

        Äläpäs nyt pikku rötvä yritä venkoilla. Paljon sanoja suoraan puppusanageneraattorista.

        Kysyn uudelleen. Mikä on se asia jota minä "kostan" - ja kenelle?

        Kostat ihmisille, Suomalaisille!

        Kostat sitä vääryyttä jonka mielestäsi koit koulukiusattuna.
        Kostat sitä että "pipipääsi" vuoksi olet sivari.
        Kostat sitä että SINULLE ei panna hanttiin, olet palikkajengin pomo.
        Kostat sitä että terveytesi on kovilla kokemasi ajojahdin vuoksi.
        Kostat kaikille mahdollisesti tehdyt tai tulevat vääryydet, sillä SINÄ olet virheetön!


      • Rehtorikuraattori kirjoitti:

        Kostat ihmisille, Suomalaisille!

        Kostat sitä vääryyttä jonka mielestäsi koit koulukiusattuna.
        Kostat sitä että "pipipääsi" vuoksi olet sivari.
        Kostat sitä että SINULLE ei panna hanttiin, olet palikkajengin pomo.
        Kostat sitä että terveytesi on kovilla kokemasi ajojahdin vuoksi.
        Kostat kaikille mahdollisesti tehdyt tai tulevat vääryydet, sillä SINÄ olet virheetön!

        Ja puppusanageneraattori suoltaa yhä paksumpaa tavaraa.

        Ehkäpä lopetamme tältä erää tähän. On jokseenkin turhauttavaa yrittää kommunikoida sellaisen vähälahjaisen kanssa joka ei kykene asialliseen kommunikaatioon.

        SUOMI24 ei todellakaan näytä olevan sellainen foorumi josta voisi olettaa saavansa mitään älyllistä vastausta.


      • Piitu0
        peter_t kirjoitti:

        Ja puppusanageneraattori suoltaa yhä paksumpaa tavaraa.

        Ehkäpä lopetamme tältä erää tähän. On jokseenkin turhauttavaa yrittää kommunikoida sellaisen vähälahjaisen kanssa joka ei kykene asialliseen kommunikaatioon.

        SUOMI24 ei todellakaan näytä olevan sellainen foorumi josta voisi olettaa saavansa mitään älyllistä vastausta.

        Piitu, sähän olet täällä availlut sivuja, jos minkäkinlaista meille vähälahjaisille? Itse oot ollu ekana polkemassa miinakenttää ! Muuhun sinusta ei olekaan ?


      • Pomot
        Peter__T kirjoitti:

        Äläpäs nyt pikku rötvä yritä venkoilla. Paljon sanoja suoraan puppusanageneraattorista.

        Kysyn uudelleen. Mikä on se asia jota minä "kostan" - ja kenelle?

        Peter ei ymmärrä?


      • Peter__T
        Piitu0 kirjoitti:

        Piitu, sähän olet täällä availlut sivuja, jos minkäkinlaista meille vähälahjaisille? Itse oot ollu ekana polkemassa miinakenttää ! Muuhun sinusta ei olekaan ?

        Hämmästyisit jos tietäisit, mihin....
        Mutta ethän sinä silloin kouluaikanakaan ollut tosiaankaan terävin kynä penaalissa.


      • Piitu0
        Peter__T kirjoitti:

        Hämmästyisit jos tietäisit, mihin....
        Mutta ethän sinä silloin kouluaikanakaan ollut tosiaankaan terävin kynä penaalissa.

        Samassa teroitus koneessa oltiin?


      • 11+22
        Piitu0 kirjoitti:

        Samassa teroitus koneessa oltiin?

        I se PIITU se runkkari FMA johtaja

        Suomeksi runkkupomo.


    • Puppulausegeneraatto

      Kommunikointi on turhauttavaa ja asiatonta mikäli SINUA ei kehuta.
      Koet sen vähälahjaisen kanssa toteutetuksi sillä SINÄ olet lahjoilla yltäkyllästetty.

      -Mahdatko edes mahtua maalliseen tomumajaasi?

      • Väärin.
        Taas väärin.

        Käy ensin vaikka lenkillä ulkona ja anna kiihkosi rauhoittua.

        Lue sitten rauhassa esittämäni kysymykset.
        Vastaa sitten niihin. Kiihkotta. Asiallisesti.

        Vastaa sitten myös, miksi te valehtelette Jyri Raiviosta niin kuin valehtelette. Hän ei todellakaan teidän loanheittoanne ansaitse.

        Sillä, mitä Raivio kirjoittaa Suomen Kuvalehdessä, eti ole minkäänlaista korrelaatiota allekirjoittaneen siviilipalveluun, kuviteltuun koulukiusaamiseen, ajojahtiin (jopa myönnätte että sellaistakin harrastatte ....) eikä oikeastaan mihinkään sellaiseen jota olette koettaneet vetää mukaan tähän "keskusteluun" - ilmeisenä aikeenanne häivyttää lukijoiden mielestä se että edelleenkin Lennuklubista kirjoittaminen on luokiteltu YLE:ssä turvallisuusriskiksi.


      • Toimittaja1
        peter_t kirjoitti:

        Väärin.
        Taas väärin.

        Käy ensin vaikka lenkillä ulkona ja anna kiihkosi rauhoittua.

        Lue sitten rauhassa esittämäni kysymykset.
        Vastaa sitten niihin. Kiihkotta. Asiallisesti.

        Vastaa sitten myös, miksi te valehtelette Jyri Raiviosta niin kuin valehtelette. Hän ei todellakaan teidän loanheittoanne ansaitse.

        Sillä, mitä Raivio kirjoittaa Suomen Kuvalehdessä, eti ole minkäänlaista korrelaatiota allekirjoittaneen siviilipalveluun, kuviteltuun koulukiusaamiseen, ajojahtiin (jopa myönnätte että sellaistakin harrastatte ....) eikä oikeastaan mihinkään sellaiseen jota olette koettaneet vetää mukaan tähän "keskusteluun" - ilmeisenä aikeenanne häivyttää lukijoiden mielestä se että edelleenkin Lennuklubista kirjoittaminen on luokiteltu YLE:ssä turvallisuusriskiksi.

        Kuules Peter ! Raivio on herrasmies ja sä kehtasit vedättää vanhaa herraa, kukaan ei ole Raiviota moittinut tai haukkunut, mutta sä ja sun likaiset temppusi oli jo liikaa kaikille! Olet sellainen hyväksi käyttäjä, varkokaas pikku tytöt?


      • Peter__T
        Toimittaja1 kirjoitti:

        Kuules Peter ! Raivio on herrasmies ja sä kehtasit vedättää vanhaa herraa, kukaan ei ole Raiviota moittinut tai haukkunut, mutta sä ja sun likaiset temppusi oli jo liikaa kaikille! Olet sellainen hyväksi käyttäjä, varkokaas pikku tytöt?

        Nyt kaikella kunnioituksella, vaikka ette sellaista ansaitsekaan....

        Välitin edellä näkyvän valheviestin Jyrille ja keskustelimme siitä tänään klo 17.37. Saimmehan ainakin makeat naurut. Tai Jyriä siteeraten: "on niillä todellinen meedio ollut asialla...."

        Koska edellä olette taas lähteneet valheen polulle (tai ette lähteneet vaan jatkaneet sillä kulkemista) totean selvyyden vuoksi, että Raivio ja minä emme ole ennen SK:n artikkelin kirjoittamista ole olleet missään tekemisissä keskenämme tämän asian tiimoilta. Jyri on harjoittanut ammattilaisen ottein tutkivaa journalismia ja päätynyt samoihin johtopäätöksiin kuin minäkin. Se ei nähtävästi ole kaikkien mieleen.

        Ehkäpä huomaatte että minä en olekaan ainut joka on huolissaan väkiVallasta joka liittyy tähän ilmailun alakulttuurin?


      • Toimittaja1
        Peter__T kirjoitti:

        Nyt kaikella kunnioituksella, vaikka ette sellaista ansaitsekaan....

        Välitin edellä näkyvän valheviestin Jyrille ja keskustelimme siitä tänään klo 17.37. Saimmehan ainakin makeat naurut. Tai Jyriä siteeraten: "on niillä todellinen meedio ollut asialla...."

        Koska edellä olette taas lähteneet valheen polulle (tai ette lähteneet vaan jatkaneet sillä kulkemista) totean selvyyden vuoksi, että Raivio ja minä emme ole ennen SK:n artikkelin kirjoittamista ole olleet missään tekemisissä keskenämme tämän asian tiimoilta. Jyri on harjoittanut ammattilaisen ottein tutkivaa journalismia ja päätynyt samoihin johtopäätöksiin kuin minäkin. Se ei nähtävästi ole kaikkien mieleen.

        Ehkäpä huomaatte että minä en olekaan ainut joka on huolissaan väkiVallasta joka liittyy tähän ilmailun alakulttuurin?

        Kun sä tiedät, niin kerro kuka on harjoittanut väkivaltaa?


      • Peter__t
        Toimittaja1 kirjoitti:

        Kun sä tiedät, niin kerro kuka on harjoittanut väkivaltaa?

        Kerron kun tiedän, ole huoleti.

        Sitä odotellessa voin siteerata lennonjohtaja Petriä:
        "Kaikkihan sen näki että se tyttö käveli täällä vuosikaudet mustelmilla mutta kukaan ei välittänyt".

        Tai siteeraan tyttöä itseään: "kyllä minä olin pelkkä esine
        ***in käsissä kun se suuttui. Se heitti minut minne milloinkin. Kerrankin minulta murtui sormi. Yleensä se suuttui rahasta tai kun asiat ei heti menneet niinkuin hän halusi"


      • ihraa!
        Peter__t kirjoitti:

        Kerron kun tiedän, ole huoleti.

        Sitä odotellessa voin siteerata lennonjohtaja Petriä:
        "Kaikkihan sen näki että se tyttö käveli täällä vuosikaudet mustelmilla mutta kukaan ei välittänyt".

        Tai siteeraan tyttöä itseään: "kyllä minä olin pelkkä esine
        ***in käsissä kun se suuttui. Se heitti minut minne milloinkin. Kerrankin minulta murtui sormi. Yleensä se suuttui rahasta tai kun asiat ei heti menneet niinkuin hän halusi"

        Ja silti sä et päässyt matoa koukkuun laittamaan :)


      • Huhhei1
        Peter__t kirjoitti:

        Kerron kun tiedän, ole huoleti.

        Sitä odotellessa voin siteerata lennonjohtaja Petriä:
        "Kaikkihan sen näki että se tyttö käveli täällä vuosikaudet mustelmilla mutta kukaan ei välittänyt".

        Tai siteeraan tyttöä itseään: "kyllä minä olin pelkkä esine
        ***in käsissä kun se suuttui. Se heitti minut minne milloinkin. Kerrankin minulta murtui sormi. Yleensä se suuttui rahasta tai kun asiat ei heti menneet niinkuin hän halusi"

        Nyt tulee paksua!


      • Väärä
        peter_t kirjoitti:

        Väärin.
        Taas väärin.

        Käy ensin vaikka lenkillä ulkona ja anna kiihkosi rauhoittua.

        Lue sitten rauhassa esittämäni kysymykset.
        Vastaa sitten niihin. Kiihkotta. Asiallisesti.

        Vastaa sitten myös, miksi te valehtelette Jyri Raiviosta niin kuin valehtelette. Hän ei todellakaan teidän loanheittoanne ansaitse.

        Sillä, mitä Raivio kirjoittaa Suomen Kuvalehdessä, eti ole minkäänlaista korrelaatiota allekirjoittaneen siviilipalveluun, kuviteltuun koulukiusaamiseen, ajojahtiin (jopa myönnätte että sellaistakin harrastatte ....) eikä oikeastaan mihinkään sellaiseen jota olette koettaneet vetää mukaan tähän "keskusteluun" - ilmeisenä aikeenanne häivyttää lukijoiden mielestä se että edelleenkin Lennuklubista kirjoittaminen on luokiteltu YLE:ssä turvallisuusriskiksi.

        Väärin. Taas väärin? Kaikki on niin väärässä?


      • Rahat meni
        Toimittaja1 kirjoitti:

        Kun sä tiedät, niin kerro kuka on harjoittanut väkivaltaa?

        Herra Toimittaja 1

        Thomas Freddie Peter Starvation.

        Harrastaa henkistä väkivaltaa .ja vie sun rahat,


      • OHTIL
        Peter__t kirjoitti:

        Kerron kun tiedän, ole huoleti.

        Sitä odotellessa voin siteerata lennonjohtaja Petriä:
        "Kaikkihan sen näki että se tyttö käveli täällä vuosikaudet mustelmilla mutta kukaan ei välittänyt".

        Tai siteeraan tyttöä itseään: "kyllä minä olin pelkkä esine
        ***in käsissä kun se suuttui. Se heitti minut minne milloinkin. Kerrankin minulta murtui sormi. Yleensä se suuttui rahasta tai kun asiat ei heti menneet niinkuin hän halusi"

        Hyvä Pete. saitko sinäkin siteerata oikein kunnolla?
        Kun noin veti mustelmille, pelkillä esineillä?
        rahaa oli ja sormet vaan murtui siinäkin orgiassa.


      • PIITUN kosto
        Peter__T kirjoitti:

        Nyt kaikella kunnioituksella, vaikka ette sellaista ansaitsekaan....

        Välitin edellä näkyvän valheviestin Jyrille ja keskustelimme siitä tänään klo 17.37. Saimmehan ainakin makeat naurut. Tai Jyriä siteeraten: "on niillä todellinen meedio ollut asialla...."

        Koska edellä olette taas lähteneet valheen polulle (tai ette lähteneet vaan jatkaneet sillä kulkemista) totean selvyyden vuoksi, että Raivio ja minä emme ole ennen SK:n artikkelin kirjoittamista ole olleet missään tekemisissä keskenämme tämän asian tiimoilta. Jyri on harjoittanut ammattilaisen ottein tutkivaa journalismia ja päätynyt samoihin johtopäätöksiin kuin minäkin. Se ei nähtävästi ole kaikkien mieleen.

        Ehkäpä huomaatte että minä en olekaan ainut joka on huolissaan väkiVallasta joka liittyy tähän ilmailun alakulttuurin?

        Ilmailun alakulttuuri on Tähtinen starvationsa kanssa, säälittävä tapaus.


      • Modet valvokaa!
        Huhhei1 kirjoitti:

        Nyt tulee paksua!

        Ois taas moderaattoreilla töitä!


      • jauhot suussa
        OHTIL kirjoitti:

        Hyvä Pete. saitko sinäkin siteerata oikein kunnolla?
        Kun noin veti mustelmille, pelkillä esineillä?
        rahaa oli ja sormet vaan murtui siinäkin orgiassa.

        Mitä sinäkin siinä oikein sekoilet? Menikö jauhot suuhun kun et osaa enää kuin mongertaa?!?


    • Kenkuru

      Pitääkö paikkansa Malmin kuppilassa kuultu tieto, että tämä lennujen aktiivisin porukka ei ole koskaan nähnyt naista ALASTI? Puhuivatmyös että se pihapuussa oleva kamera olisi rikki, ehtiikö etsivätoimisto tarkastaa?

      • Camera

        Oikein! Lennut ei oo nähnyt alastonta naista, kuin jallu lehdessä ja niistä kameroista, niin ne on niitä kamerapuita!


    • Teppo1001

      Peter. Täysin sivullisena asiaa seuranneena täytyy nyt todeta, etten oikein tiedä mitä edes sanoa. Pitäisi varmaan olla hiljaa. Mutta en käsitä, miten kaltaisesi fiksu mies jaksaa touhuta täällä trollien seurassa päivittäin, viikottain, kuukausitolkulla.

      Valitettavasti asiat, jotka olet oikeaoppisesti ja perustellusti tuonut esiin, saavat vääränlaiseen leiman jatkuvalla ajojahtimaisella käyttäytymiselläsi. Asia menettää vuoksesi arvoaan, joka on harmillista sinänsä, koska oikeanlaisilla asialla olet ollut liikkeellä.

      En ymmärrä, miksi et osaa nyt jo lopettaa, ja antaa viranomaisten tehdä omaa työtään. Varmasti asiat etenevät nyt ilman sinua ja sinun jatkuvaa esillä oloasi. En tunne sinua henkilökohtaisesti, enkä muitakaan ilmailijoita. Olen vain ilmailusta kiinnostunut ja siksi myös tätä asiaa seurannut.. Anna olla nyt lennut ja suio, nautitaan Joulun ajasta ja uudesta vuodesta. Kyllä ne asiat sieltä selviää ilman sinua, usko pois.

      • Sivarin ajojahti.

        Hyvä Teppo. erittäin viisas kommentti, Peter ei voi lopettaa, koska pitäisi löytää joku toinen solvauksen kohde tilalle.
        Ajatella ukkeli painaa yötä päivää hullun kiilto silmissä ja ilman palkkaa, on siinä
        meillä hevosmies ---sivarihan se olikin.


    • LentäjänIsä

      Mielenkiinnosta olen tutustunut tämän foorumiin topikkeihin.

      Peter_t nimimerkillä kirjoittaja lienee SIL hallituksessa vaikuttava Peter Tähtinen?
      Malmin lennonjohtokin on jo saatu mukaan?
      Asioista kirjoittelu tällaiseen sävyyn julkisesti, ei ole sopivaa eikä mitenkään hyväksyttävää ja ei taatusti millään tavoin edistä ilmailua Suomessa.
      Eipä ihme että SIL hallituksesta on porukkaa lähtenyt, seuraavaksi lähtee loputkin jäsenet.
      Liitto ei tällä hetkellä ole lainkaan uskottava.

      • Pilottien isoäidit ry

        Tähtinen on syyllinen myös Ruplan kurssin syöksyyn. Varma on niin. Ja alueellinen alasajoon. Sekä tiemäärärahojen supistuksiin. Pakkoruotsiin. Ja Lapin sotaan. Puhumattakaan Venäjän ilmatilaloukkauksista. Ja siihen että 1905 naiset saivat äänioikeuden. Sekä Mainilan laukauksiin.
        Syyllinen se on.
        Tähtinen.


      • Isät, isoäidit
        Pilottien isoäidit ry kirjoitti:

        Tähtinen on syyllinen myös Ruplan kurssin syöksyyn. Varma on niin. Ja alueellinen alasajoon. Sekä tiemäärärahojen supistuksiin. Pakkoruotsiin. Ja Lapin sotaan. Puhumattakaan Venäjän ilmatilaloukkauksista. Ja siihen että 1905 naiset saivat äänioikeuden. Sekä Mainilan laukauksiin.
        Syyllinen se on.
        Tähtinen.

        Olen pahoillani Peter, en tiennyt sinun olevan noin vakavassa tilassa.
        Jumala sinua armahtakoon, mutta ei sekään ihmeitä pysty tekemään.

        Joulu Rauha: sinnekin päin, liian iso pala kinkkua ei ole hyväksi kenellekään.


      • Luomukinkku
        Isät, isoäidit kirjoitti:

        Olen pahoillani Peter, en tiennyt sinun olevan noin vakavassa tilassa.
        Jumala sinua armahtakoon, mutta ei sekään ihmeitä pysty tekemään.

        Joulu Rauha: sinnekin päin, liian iso pala kinkkua ei ole hyväksi kenellekään.

        Liian iso pala purtavaksi, oli se mitä tahansa, ei ole hyväksi terveydelle, ennenkaikkea mielenterveydelle.

        -Varsinkaan "vähäosaisille".


    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe