Mulla on lukuisia pieniä (1mm) - isompia (6mm) luomia. Kokeeksi poistin yhden veitsellä noin vuosi sitten eikä siihen jäänyt mitään jälkeä. Onko vaarallista poistaa itse vai pitääkö tosiaan mennä jonnekki kirurgille joka veloittaa 3:sta luomesta ~80€ ja laittaa vielä tikit? Tarkotus ois poistaa noin 20 luomea käsistä ja jos noilla hinnoilla sen tekee maksaa aika paljon.
Luomen poisto itse
10
16661
Vastaukset
- itsellä melanooma
sinä et voi ainakaan tehdä patologista tutkimusta poistamillesi luomille ja se on aiheellista tehdä jokaisen lyuomenpoiston yhteydessä.
Muutoinkin erittäin arveluttavaa tuo itsepoistelu. - riikka
erittäin tyhmää tuo itsensä leikkely. Luomiahan ei muutenkaan saa värkkäillä, kun niistä "jäänteistä" voi kehittyä vaikka mitä kasvainta. Kun ne luomet kuitenkin ovat melko syvällä. Ja miksi ne yleensäkään pitää poistaa? Jos poistamiseen on jokin ihan oikea syy (ei pelkästään se, kun ne ei näytä kivalta), voi ne poistattaa tk:ssa pelkällä poli-maksulla.
- nycki
Ei siita mitaan haittaa ole jos pikkuluomia "rapsuttelee" pois. Ne voi kylla kasvaa uudestaan, mutta vaaleampina. Tosi on ettei niista koepalojoja patologille saa, mutta kylla pahanlaatuisen luomen yleensa jo paalta pain tunnistaa. Varo ettei rikkinaiseen ihoon paase likaa, koska se on aina oivallinen kasvatusalusta bakteereille.
- nycki
Niin viela, en toki ketaan kehoita itsenaisiin toimenpiteisiin luomien poiston suhteen, enka ainakaan 20 luomen, mutta mitaan vaaraa ei parin luomen poistossa tietaakseni ole. Yleensa ihoa lavistavissa toimenpitissa vaaditaan sellaista puhtautta, steriileja valineita ym, joita ei kotona ole saatavilla (infektioiden valttamiseksi).
- Jakke80
nycki kirjoitti:
Niin viela, en toki ketaan kehoita itsenaisiin toimenpiteisiin luomien poiston suhteen, enka ainakaan 20 luomen, mutta mitaan vaaraa ei parin luomen poistossa tietaakseni ole. Yleensa ihoa lavistavissa toimenpitissa vaaditaan sellaista puhtautta, steriileja valineita ym, joita ei kotona ole saatavilla (infektioiden valttamiseksi).
Juu tarkotin lähinnä semmosia todella pieniä "pinnassa" olevia luomia joita varten ei tartte kovin syvältä leikata. Turhauttaa maksaa työstä kallista korvausta jos sen voi itse tehdä turvallisesti.
- ...
Jakke80 kirjoitti:
Juu tarkotin lähinnä semmosia todella pieniä "pinnassa" olevia luomia joita varten ei tartte kovin syvältä leikata. Turhauttaa maksaa työstä kallista korvausta jos sen voi itse tehdä turvallisesti.
miten voi tulla muka syöpä jos luomen repäsee irti?
- jakke80
... kirjoitti:
miten voi tulla muka syöpä jos luomen repäsee irti?
En usko että siitä mitää tulee. Otan nyt ne irti ja vien purkissa lääkärille tehköösä sit tutkimuksia niistä jos ne näyttää epäilyttäville. Säästän yli 100€ ja voin sillä ostaa laastareita ja haavavoidetta. =)
- itse.
Puolisollani on paljon erilaisia ja eri kokoisia luomia.
Takavuosina lääkäri sanoi hänelle että, noita pikkuluomia voi itsekin saksilla poistaa. Lisäsi kyllä, että ei hän saisi tällaisa kyllä sanoa.
Viikko sitten tk lääkäri sanoi saman tapaisesti, kaulalla olevista pienistä litteistä luomista. - Ne voi poistaa itsekin tylsällä veitsellä raaputtamalla.
Kummalliselta se tuntuu, mutta näin sanottiin. Menisin kyllä itse lääkäriin poistattamaan. Eikä puolisonikaan ole kuitenkaan itse operoinut.- jakke80
Olen nyt poistanu aika monta käsivarsista joihin ois varmaan uponnu tuhansia (jollei nyt kuitenki vaa satoja) euroja kirurgilla. Ne lähtee todella helposti raaputtamalla ja tuskin jää mitään jälkeä ku ees nahka kunnolla aukea. En suosittele kenellekkään mutta en kyllä lähtis lääkäriin jollei sit ole epäilyttävän näköinen/kokoinen luomi.
- Marjut
Kävin terveyskeskuksessa poistattamassa muutaman 1-2 mm luomen. Lääkäri poisti ne veitsen tapaisella ilman puudutusta, eikä lähettänyt mitään näytteitä patologille. Puudutuspiikki olisi kuulema sattunut yhtä paljon kuin itse poisto, eikä tutkimuksia tarvittu, koska luomet olivat pieniä, eivätkä näyttäneet epäilyttäviltä. Joten ihan sama olisi ollut, jos olisi itse poistanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073245GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431187- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351042- 49928
- 67878
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25874- 53867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862