Venlafaxin; HYVÄT kokemukset!

ap..

Olen aloittamassanVenlafaxin lääkitystä ja haluaisin kuulla vain hyviä kokemuksia koska olen arka ja pelkään aloittaa aina uusia lääkkeitä

36

27335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2+16

      Olen käyttänyt venlafaksiinia nyt 5 vuotta ja ei voi kuin kehua. Piristänyt kummasti ja voisin sanoa että en ole enää edes masentunut.

    • artsi7

      Itse aloitin 37,5 mg noin viikko jonka jälkeen 75 mg. Aloitusoireina oli ainoastaan lievä päänjomotus. Rauhoitti, pelot hävisivät ja tuli positiiviset unet. Jonkun verran väsytti enemmän ja tuli lieviä seksiongelmia. Näitä tulee kyllä kaikista muistakin masennuslääkkeistä.

      Helppo oli päästä myös eroon - käytin 7 kk ja lopetin viime kesän aikana.

    • artsi7

      ....Venla-kapselin voi avata ja siellä on pieniä pillereitä, joten pystyy kätevästi säätämään annostusta tarvittaessa

      • ap..

        Miten auttaa vaikeaan ahdistukseen/ masennukseen/ sos tilanteiden pelkoon?


    • Entinen käyttäjä

      Minulla on ihan hyviä kokemuksia. Käytin pari vuotta sitten. Aloitin 75mg:lla ja myöhemmin käytin 150mg annosta.

      Aloitusoireina oli mm. silmien valonarkuutta ja lievää pahoinvointia. Silmien pupillit olivat myös harvinaisen isot. Lievää vaikutusta seksuaalisuuteen. Ei yleensä lihota. Oireet menivät ohi parissa viikossa ja noin kolmen viikon kuluttua huomasi joitain positiivisia vaikutuksia.

      Olin energisempi, enkä kokenut enää samanlaisia ahdistuskohtauksia kuin ennen. Myös sosiaalinen estyneisyys helpottui jonkin verran. Ei minusta mitään ekstroverttia tullut, mutta puhuin kuitenkin helpommin muille esim. palavereissa.

      Lääkkeen lopettaminen kannattaa tehdä tosi hitaasti. Muuten tulee ikäviä vieroitusoireita. Kannattaa myös pitää huolta että lääkettä on hieman varastossa, ettei lopu yllättäen kesken. Kun on noin 2pv ilman, niin alkaa päässä humisemaan ym. ikävää.

      Sitten kannattaa muistaa että lääkkeen käyttöä ei pidä lopettaa heti kun alkaa tuntumaan paremmalta, vaan pitää käyttää riittävän kauan. Sama lääke ei myöskää n toimi yhtä hyvin kaikille, eli en voi luvata että se sopisi juuri sinulle.

    • fair warning

      No sitten kiität minua tästä.

      Älä hyvä ihminen pilaa aivojasi näillä hermomyrkyillä, kuten niin monet suomalaiset nuoret ja vanhemmatkin ovat tehneet. Aivovaurio on sellainen, jota et saa koskaan pois.

      Jos tarvitset apua elämän ongelmiisi ja pahaan mieleen, ahdistukseen tai mihin tahansa, hae apua keskustelun kautta. Sähköstä, pillereistä, magneettistimulaatioista ja muista fyysisistä interventioista maksat kovan hinnan aivojesi terveyden suhteen.

      Elämähän on sinun, joten sinä pääset päättämään ketä uskot ja mitä elämälläsi, ja aivoillesi, teet, mutta muista nyt tämä varoitus.

      Koska minua tai muita varoittajia sinun voi olla vaikea uskoa ennen kuin on liian myöhäistä, suositan, että katsot seuraavan videon aiheesta ennen päätöstäsi. Kyseinen psykiatri Peter Breggin on Harvadin lääketieteellisestä koulusta valmistunut ja toiminut alalla 50-luvulta lähtien. Tietämystä psyykenlääkkeistä hänelle on enemmän kuin monissa sairaanhoitopiirien psykiatrissa sairaaloissa henkilökunnalla yhteensä.
      https://www.youtube.com/watch?v=luKsQaj0hzs
      www.breggin.com

      • ap..

        Ilman näitä lääkkeitä makaisin nyt mullan alla. Jos psyykkisesti on iha pohjalla ni siihen ei pelkät keskustelut auta jos joka sekunti on helvettiä. Kukaan näitä huvikseen syö.


      • fair warning
        ap.. kirjoitti:

        Ilman näitä lääkkeitä makaisin nyt mullan alla. Jos psyykkisesti on iha pohjalla ni siihen ei pelkät keskustelut auta jos joka sekunti on helvettiä. Kukaan näitä huvikseen syö.

        Sitä olisitko mullan alla ilman ei tiedä kukaan, et sinäkään. Voi olla, voi olla, että ei. Mitä, jos olisit saanut jonkun oikean välittävän ihmisen tukea psyykkiseen tuskaasi? Jos olet apua julkiselta puolelta hakenut niin harvoinpa siellä on ketään, joka suhtautuisi asiakkaisiin ihmisinä ja olisi aidosti kyvykäs tai edes halukas auttamaan. Yleinen kaava on, että vastaanotolla vannotetaan kyseessä olevan aivosairaus ja, että puhuminen ei auta mitään, mutta tällainen ajattelutapa on ihan väärin ja harhaanjohtava. Monet valitettavasti vakuuttuvat siitä, että ongelma on biologinen ja, että siihen tarvitaan ottaa jotakin.

        En tiennyt, että olet jo aikaisemmin käyttänyt jotain. Silloin periaatteessa olet jo todennäköisesti vaurioita jossain mittaluokassa saanut, joten aikaisemman viestini sanoma on jo myöhäistä. Kuten sanoin, sinä päätät ja sinä kannat seuraamukset. Olet täysin oikeutettu laittamaan kroppaasi mitä haluat. Toivottavasti saat aineilta sitä mitä haetkin.


    • artsi7

      Venlafax tehosi kovaan ahdistukseeni. Lisäksi lisäsin hikiliikunta, aloin syömään terveellisesti ja aloin ottaa jälleen kavereihin yhteyttä. Vähensin myös työpainetta ja oon ottanut muutenkin rennommin ja tehnyt enemmän niitä asioita, jotka tuottavat mielihyvää.

      Masennuslääkkeitä on tutkittu jo yksin Suomessa miljoona potilasvuotta, eikä mitään hälyttävää ole löydetty. Masennuslääke on paikallaan jos luonnonkeinot eivät riitä ja sitä oikeasti tarvii.

      • Entinen käyttäjä

        Nuo ovat erittäin hyviä vinkkejä. Ei kannatakaan luottaa pelkästään siihen että lääkkeillä saisi hyvän olon.

        Sitten kun (jos) lääkkeet auttavat sieltä pahimmasta montusta ylös, niin ilman muuta kannattaa pyrkiä tekemään muutenkin muutoksia elämässä. Liikunta on oikeasti tehokas tapa parantaa hyvinvointia, samoin ruokailutottumukset. Kun on fyysisesti paremmassa kunnossa, niin jaksaa paljon enemmän, on energisempi ja se kohottaa myös itsetuntoa. Saahan niistä rankoista urheilusuorituksista myös sen enforfiinipöhnän :)

        Täytyy muistaa että masennus johtuu aina jostakin. Jos syynä on esim. liika stressi, niin kannattaa vähentää myös sitä työkuormaa. Työelämässä ei jaeta palkintoja marttyyreille ja lopulta sinä olet itse se joka sanoo kun on liikaa töitä tai ei enää jaksa.

        Keskusteluapu olisi hyvä apu monelle, mutta valitettavasti sitä ei ole kaikkien helppo saada.


    • ent käyttä jä

      Venlafaxin käyttö näkyy päällepäin todella laajentuneina pupilleina.näytät ulospäin piri nistiltä. Nimim. Kokemusta on. Sen näkee kaikki!!

      • fair warning

        Yleensä SSRI-käyttäjän tunnistaa poissaolevuudesta, hitaista reaktioista ja muista SSRI-aineille tyypillisistä käyttäytymismalleista. Tietenkin tulisi tuntea henkilö ennen ainekäyttöä, mutta harjaantunut henkilö pystyy tunnistamaan selvempiä SSRI-tapauksia ihan vaikka ei tunsikaan henkilöä ennalta.

        Mahdollisia fyysisiä oireita, joita voi silmämääräisesti havaita ovat juuri laajentuneet pupillit ja lasittava katse. Ulkoisesti muutoin hankala nähdä, käyttäytyminen paljastaa huumekäyttäjiä eniten.


      • artsi7
        fair warning kirjoitti:

        Yleensä SSRI-käyttäjän tunnistaa poissaolevuudesta, hitaista reaktioista ja muista SSRI-aineille tyypillisistä käyttäytymismalleista. Tietenkin tulisi tuntea henkilö ennen ainekäyttöä, mutta harjaantunut henkilö pystyy tunnistamaan selvempiä SSRI-tapauksia ihan vaikka ei tunsikaan henkilöä ennalta.

        Mahdollisia fyysisiä oireita, joita voi silmämääräisesti havaita ovat juuri laajentuneet pupillit ja lasittava katse. Ulkoisesti muutoin hankala nähdä, käyttäytyminen paljastaa huumekäyttäjiä eniten.

        Itse pelasin jalkapalloa suhteellisen korkealla tasolla ja juoksin 60 metrillä ennätyksen vaikka käytin Venlafaxia. Reaktiot eivät hidastuneet pätkääkään.


      • fair warning
        artsi7 kirjoitti:

        Itse pelasin jalkapalloa suhteellisen korkealla tasolla ja juoksin 60 metrillä ennätyksen vaikka käytin Venlafaxia. Reaktiot eivät hidastuneet pätkääkään.

        Sillä ei ole mitään väliä miten sinulle on käynyt näissä asioissa. Hyvä toki, jos koet, että venlafaksiini ei vaikuttanut suorituskykyysi, ainakaan siten, että olisit itse sen huomannut. Hyvä niin. Olen iloinen puolestasi. Totuus on kuitenkin, että lukuisilla niin käy, viimeistään ennen pitkään. Kaikki psykoaktiiviset aineet heikentävät aivojen suorituskykyä viimeistään pitkässä juoksussa. Tämä on neurobiologinen seuraamus, jolle me ihmiset emme mahda mitään. Sen vuoksi psykoaktiisia aineita, kokaiinia, alkoholia, marijuana tai SSRI/SNRI:tä, pitkään käyttäneet ovat usein kovin vahingoittuneita eri aivojen suorituskyvyn osa-alueilla.


      • höpöhöpöhöpö
        fair warning kirjoitti:

        Sillä ei ole mitään väliä miten sinulle on käynyt näissä asioissa. Hyvä toki, jos koet, että venlafaksiini ei vaikuttanut suorituskykyysi, ainakaan siten, että olisit itse sen huomannut. Hyvä niin. Olen iloinen puolestasi. Totuus on kuitenkin, että lukuisilla niin käy, viimeistään ennen pitkään. Kaikki psykoaktiiviset aineet heikentävät aivojen suorituskykyä viimeistään pitkässä juoksussa. Tämä on neurobiologinen seuraamus, jolle me ihmiset emme mahda mitään. Sen vuoksi psykoaktiisia aineita, kokaiinia, alkoholia, marijuana tai SSRI/SNRI:tä, pitkään käyttäneet ovat usein kovin vahingoittuneita eri aivojen suorituskyvyn osa-alueilla.

        Idiootti täällä taas meuhkaa. Sama tyyppi käy säännöllisesti pulputtamassa lääkevastaista höpinäänsä maanisena joka palstalla. Ignooratkaa täysin ton höpinät!


      • löpölöpölöpö
        höpöhöpöhöpö kirjoitti:

        Idiootti täällä taas meuhkaa. Sama tyyppi käy säännöllisesti pulputtamassa lääkevastaista höpinäänsä maanisena joka palstalla. Ignooratkaa täysin ton höpinät!

        Idiootti täällä taas meuhkaa. Sama tyyppi käy säännöllisesti pulputtamassa lääkemyönteistä höpinäänsä maanisena joka palstalla. Ignooratkaa täysin ton höpinät!


      • Lonely Soul
        höpöhöpöhöpö kirjoitti:

        Idiootti täällä taas meuhkaa. Sama tyyppi käy säännöllisesti pulputtamassa lääkevastaista höpinäänsä maanisena joka palstalla. Ignooratkaa täysin ton höpinät!

        Eikö sulla ole parempaa tekemistä kuin hyökkäillä ihmisten kimppuun ilman mitään todellista syytä? Kumma paikka tämä. Iltalehden foorumilla oli lähinnä poliittisia trolleja, joilla oli ainakin jokin järjellinen syy hyökätä. Tämän paikan trollit ovat ihan omaa luokkaansa: hyökätään täysin mitättömien asioitten takia esittämään täysin kohtuuttomia syytöksiä (eikä pelkästään meilenterveyspalstalla). Tiesitkö, että tällainen käytös on kiusaamista ja henkistä väkivaltaa, riippumatta siitä missä se tapahtuu?

        No, aina sitä oppii uuttta ihmisestä. Tänne tultuani olen oppinut kuin taikaiskusta asioita niin ihmisen laumakäyttäytymisestä kuin palstakiusaamisestakin. :)

        En ole se jolle vastasit.

        Psyyken lääkkeistä minulla ei ole kokemusta. Sosiaalityöntekijäni on suositellut minulle masennuslääkkeitä, mutta olen kuullut, että lievissä tapauksissa ne eivät edes auta. Pelkään myös että ne "vievät terän", eli tappavat luovuuden. Onko tällainen mahdollista?


      • artsi7
        Lonely Soul kirjoitti:

        Eikö sulla ole parempaa tekemistä kuin hyökkäillä ihmisten kimppuun ilman mitään todellista syytä? Kumma paikka tämä. Iltalehden foorumilla oli lähinnä poliittisia trolleja, joilla oli ainakin jokin järjellinen syy hyökätä. Tämän paikan trollit ovat ihan omaa luokkaansa: hyökätään täysin mitättömien asioitten takia esittämään täysin kohtuuttomia syytöksiä (eikä pelkästään meilenterveyspalstalla). Tiesitkö, että tällainen käytös on kiusaamista ja henkistä väkivaltaa, riippumatta siitä missä se tapahtuu?

        No, aina sitä oppii uuttta ihmisestä. Tänne tultuani olen oppinut kuin taikaiskusta asioita niin ihmisen laumakäyttäytymisestä kuin palstakiusaamisestakin. :)

        En ole se jolle vastasit.

        Psyyken lääkkeistä minulla ei ole kokemusta. Sosiaalityöntekijäni on suositellut minulle masennuslääkkeitä, mutta olen kuullut, että lievissä tapauksissa ne eivät edes auta. Pelkään myös että ne "vievät terän", eli tappavat luovuuden. Onko tällainen mahdollista?

        Lievät ahdistukset lähtevät luonnonkeinoilla esim. liikunnalla. Riippuen annosmäärästä, masennuslääkkeistä helposti energiatasot putoo ja saattaa väsyttää enemmän. Isot annokset saattavat vähän lyödä jarrua luovuudelle.

        Masennuslääke on kuin kompressori, leikkaa sekä huonoja että hyviä fiiliksiä. Esim.jos joskus ottaa, kännistä ei saa samoja fiiliksiä, mutta ei krapulatkaan ole niin pahoja.


      • fair warning
        Lonely Soul kirjoitti:

        Eikö sulla ole parempaa tekemistä kuin hyökkäillä ihmisten kimppuun ilman mitään todellista syytä? Kumma paikka tämä. Iltalehden foorumilla oli lähinnä poliittisia trolleja, joilla oli ainakin jokin järjellinen syy hyökätä. Tämän paikan trollit ovat ihan omaa luokkaansa: hyökätään täysin mitättömien asioitten takia esittämään täysin kohtuuttomia syytöksiä (eikä pelkästään meilenterveyspalstalla). Tiesitkö, että tällainen käytös on kiusaamista ja henkistä väkivaltaa, riippumatta siitä missä se tapahtuu?

        No, aina sitä oppii uuttta ihmisestä. Tänne tultuani olen oppinut kuin taikaiskusta asioita niin ihmisen laumakäyttäytymisestä kuin palstakiusaamisestakin. :)

        En ole se jolle vastasit.

        Psyyken lääkkeistä minulla ei ole kokemusta. Sosiaalityöntekijäni on suositellut minulle masennuslääkkeitä, mutta olen kuullut, että lievissä tapauksissa ne eivät edes auta. Pelkään myös että ne "vievät terän", eli tappavat luovuuden. Onko tällainen mahdollista?

        "Pelkään myös että ne "vievät terän", eli tappavat luovuuden. Onko tällainen mahdollista?"

        On mahdollista ja jopa todennäköistä. Sen takia artistit, maalarit, näyttelijät, kirjailijat ja muut taiteilijat välttävät "masennuslääkkeitä," koska ne voivat vaikuttaa heidän kykyynsä ilmaista ja toteuttaa itseään, estää eläytymästä ja olla luovia. Aikaisemmin, kun vaikutus ei tunnettu, eikä tietoa kyllä jaeta asiakkaille vieläkään, useammat viihdetaiteilijat tai säveltäjät, musiikintekijät jne. ovat sanoneet aikaisemman "masennuslääkekäytön" pilanneen heidän uransa.

        Samalla aiheeseen sivuasta liittyen mainittakoon "sähköhoidosta," että muuan Ernest Hemingway tappoi itsensä suljetulla osastolla tehdyn sähköshokkikäsittelyn takia. Sähkö tuhosi Hemingwayn muistin, johon perustui hänen koko elämänsä (niin kuin kaikkien ihmisten. Emme ole mitään ilman muistiamme).

        "Well, what is the sense of ruining my head and erasing my memory, which is my capital, and putting me out of business? It was a brilliant cure but we lost the patient."2. - Ernest Hemingway, Nobel Prize-winning author who killed himself after complaining that psychiatric electric shocks had ruined his career by destroying his memory.


      • Entinen käyttäjä

        Näkyy joo, aluksi. Minulla ainakin tuo vaiva hävisi jonkin ajan kuluttua. On se kyllä aluksi hurjan näköistä, kun on pupillit kuin lautaset.

        Kaikille tuota vaivaa ei edes tule.


      • Lonely Soul
        fair warning kirjoitti:

        "Pelkään myös että ne "vievät terän", eli tappavat luovuuden. Onko tällainen mahdollista?"

        On mahdollista ja jopa todennäköistä. Sen takia artistit, maalarit, näyttelijät, kirjailijat ja muut taiteilijat välttävät "masennuslääkkeitä," koska ne voivat vaikuttaa heidän kykyynsä ilmaista ja toteuttaa itseään, estää eläytymästä ja olla luovia. Aikaisemmin, kun vaikutus ei tunnettu, eikä tietoa kyllä jaeta asiakkaille vieläkään, useammat viihdetaiteilijat tai säveltäjät, musiikintekijät jne. ovat sanoneet aikaisemman "masennuslääkekäytön" pilanneen heidän uransa.

        Samalla aiheeseen sivuasta liittyen mainittakoon "sähköhoidosta," että muuan Ernest Hemingway tappoi itsensä suljetulla osastolla tehdyn sähköshokkikäsittelyn takia. Sähkö tuhosi Hemingwayn muistin, johon perustui hänen koko elämänsä (niin kuin kaikkien ihmisten. Emme ole mitään ilman muistiamme).

        "Well, what is the sense of ruining my head and erasing my memory, which is my capital, and putting me out of business? It was a brilliant cure but we lost the patient."2. - Ernest Hemingway, Nobel Prize-winning author who killed himself after complaining that psychiatric electric shocks had ruined his career by destroying his memory.

        Kiitos vastauksista. Vaikuttaa siis siltä, että minun ei kannata lähteä käyttämään masennuslääkkeitä, varsinkin jos ne eivät lievässä masennuksessa edes auta. Toisaalta, lievä masennukseni sinällään "hannaa vastaan" ja on vaikea esim. käydä työhön käsiksi, tai tehdä mitään täysin oma-aloitteisesti, esim. pitää luonnoskirjaa vain jotta hyvät ideat eivät menisi hukkaan. Täytyy aina olla jokin ulkopuolinen kannustin, kurssityö, tilaustyö tai oma projekti joka tähtää työllistymiseen tai ammatin harjoittamiseen. Kuulin tosiaan tuosta että huiput jäävät matalammaksi ja alhot korkeammaksi, eräältä työtoveriltani kauan sitten, joka käytti masennuslääkkeitä. Liikunnan olen tosiaan huomannut auttavan jonkin verran. Esim. jopa viikkosiivouksen teko vaikuttaa niin, että maailma näyttää vähemmän synkältä ja omat mahdollisuudet paremmilta. Outoa, mutta totta. Ehkä liikunta sitten vapauttaa niitä endorfiineja ja lisää serotoniinin tuotantoa.


      • Anonyymi
        Lonely Soul kirjoitti:

        Eikö sulla ole parempaa tekemistä kuin hyökkäillä ihmisten kimppuun ilman mitään todellista syytä? Kumma paikka tämä. Iltalehden foorumilla oli lähinnä poliittisia trolleja, joilla oli ainakin jokin järjellinen syy hyökätä. Tämän paikan trollit ovat ihan omaa luokkaansa: hyökätään täysin mitättömien asioitten takia esittämään täysin kohtuuttomia syytöksiä (eikä pelkästään meilenterveyspalstalla). Tiesitkö, että tällainen käytös on kiusaamista ja henkistä väkivaltaa, riippumatta siitä missä se tapahtuu?

        No, aina sitä oppii uuttta ihmisestä. Tänne tultuani olen oppinut kuin taikaiskusta asioita niin ihmisen laumakäyttäytymisestä kuin palstakiusaamisestakin. :)

        En ole se jolle vastasit.

        Psyyken lääkkeistä minulla ei ole kokemusta. Sosiaalityöntekijäni on suositellut minulle masennuslääkkeitä, mutta olen kuullut, että lievissä tapauksissa ne eivät edes auta. Pelkään myös että ne "vievät terän", eli tappavat luovuuden. Onko tällainen mahdollista?

        Älä vittu saarnaa Jeesusta ei ollut kuin...


      • Anonyymi

        Mäkin sain joskus kommenttia että näytän kuin vedän jotain huumeita kun käytin venlafaksiinia. Tosin ehkä se kommentoija ei kovin väärään osunut. Huumeissa ja psyykenlääkkeissä on yhteneväisyyksiä (kummatkin hiukan eri tavoin välittäjäaineisiin vaikuttavia psykoaktiivisia aineita) ja jos ne kummatkin vaikuttaa pupillin kokoon samalla tavoin ehkä se kertoo jo jotain.


      • Anonyymi

        höpö höpö


    • artsi7

      Mulla ei näkynyt pupilleissa. Tosin mulla oli miniannos 75 mg.

    • anxiety

      Vasta käytettyäni mielialalääkkeitä huomasin miltä elämä tuntuu kun ei tarvitse olla koko ajan ahdistunut.

      • ap..

        Fair Warning: Voisitko poistua jo viestiketjusta, pointtisi tuli selväksi: masennuslääkkeet on paha asia. Ja aloituksessani pyysin nimenomaan positiivisia kokemuksia. Jos sinulla niitä ei ole, älä vastaa. Mulla ei esim Seronilista jota aiemmin söin tullut mitään hitautta tms, läheiset näkivät vain positiivisia muutoksia. Ja mua ei haittaa vaikka pupillit laajenee, so what mitä joku mun silmistä ajattelee. Laillista lääkettä käytän. Ja kyllä olen perusluonteeltani liikunnallinen ja iloinen ihminen. Nyt niin syvässä masennuksessa että tarvii sen auttavan potkun että pääsee taas elämän virtaan kiinni. Eli hoidan itteeni myös liikkumalla mutta tällä hetkellä tilanne on se, että yöpukupäiviä meinaa olla turhan paljon. Ja se ei johdu laiskuudesta.


    • Artsi7

      Sopiva masennuslääkitys on paikallaan kun sitä oikeasti tarvii!

    • rwrqö

      Mulla ei pupillit muuta kokoaan Venlan toimesta, ylläpitoannos on 75 mg kerran päivässä. Totean lääkkeen toimineen hyvin eikä sivuvaikutuksia ole ollut.

    • Anonyymi

      Miniannoksella 35 mg päivässä elämänlaatuni parani huomattavasti. Ei sivuoireita. Masennuksen lisäksi minulla jatkuvia kipuja, joihin suhtautumisessa tuokin jotenkin auttaa.

      • Anonyymi

        Bentsot varsinkin oxepam ja opamox ovat auttaneet minua jo vuosikymmenet ja nyt ne halutaan vaihtaa näihin helvetin ssri paska lääkkeisiin, koska hoitokäytännöt, joista päättää duodecim, eli pari hassua lääkäriä, joista yksikään ei itse sairasta yhtikäs mitään. NÄIN MEILLÄ TÄÄLLÄ SUOMESSA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bentsot varsinkin oxepam ja opamox ovat auttaneet minua jo vuosikymmenet ja nyt ne halutaan vaihtaa näihin helvetin ssri paska lääkkeisiin, koska hoitokäytännöt, joista päättää duodecim, eli pari hassua lääkäriä, joista yksikään ei itse sairasta yhtikäs mitään. NÄIN MEILLÄ TÄÄLLÄ SUOMESSA!

        reflat😂💀


    • Anonyymi

      Koska lueskelin pari päivää sitten ketjua jokseenkin huolestuneena lääkevaihdoksesta, niin kirjoittelenpa nyt, että tänään otin ensimmäisen pillerin joskus 12 tuntia sitten, eikä ole tullut mitään pahoja oloja.

      Vaihdan Escitalopram lääkkeestä, jota olen syönyt kymmenisen vuotta nyt Venlafaxiniin, ajoin escitalopramia alas 5mg annoksella 2-3 viikkoa (ja loppua kohden vähentämällä ottamiskertoja kertaan parissa päivässä)

      Ihan hentoa lihashervottomuuden tunnetta oli lihaksissa pari tuntia sen jälkeen (se tunne, kun koitat puristaa jotain, mutta "ei pysty") ja ihan kun olisi jotenkin "kirkkaampi" olo päässä.. Että ihan kun ois hieman virkeämpi tai ajatus kulkisi hieman paremmin. Mutta molemmat saattaa olla placeboa. Lievää päänsärkyä oli myös yhdessä vaiheessa, mutta se on itselle aika ominaista, eikä ollut pahana, niin en tiedä johtuiko lääkkeestä vai omista hartiajumeista tms stressipäänsäryistä. Jokatapauksessa, ei mitään normaalista poikkeavaa tullut, enkä lisääntynyttä hikoiluakaan huomaa.. tosin nyt on 30 helteet ja hikoilen muutenkin, mutta en huomannut muutosta.

      Toivottavasti ei ny tästä pahene sit. Kirjoittelen lisää jos tulee jotain ihmeitä :]

      Vaikka eipä näistä toisten kirjoituksista nyt hirveästi hyötyä ole, kun on niin yksilöllisiä kokemuksia usein, mutta ajattelin kirjoitella hyvän kokemuksen, kun niin usein ihmiset herkeää kirjoittelemaan ennemmin kun on ollut paha kokemus.

    • Anonyymi

      Miten Venla teidän mielestä vaikuttaa keskittymiseen ja kognitioihin?
      Ei mulla ole pupillit laajentuneet vakka syön 150 mg. Ei SSRI- lääkkeen käyttäjää voi tunnistaa päältäpäin. Tämä ei ole huume.

    • Anonyymi

      Nimen omaan ei saa avata

    • Anonyymi

      Yhdelläkään psyykke myrkyllä (ne ei ole lääkeitä) ei ole pienintä positiivista vaikutusta.
      Tekevät kemiallisen epätasapainon, sotkevat hormooni toimintasi.

      Masennus lääkkeeet tekee masennusta ja psykoosia, eli lyövät ylikierrokset päälle.
      Osa tekee agressiivisuuutta. Itsemurhaisutta jne.

      Järkevä ihminen kiertää psykiatrian kaukaa
      Ja pyysyy pois koululääketieteestä, se on täynnä huijaukseen perustuvia suulla tehtyjä tieteitä ja diaknooseja,
      Ihmisistä se ei välitå pätkääkään, se huijaa vain mielikuvitus vale tieteillä kuten psykiatriaĺla rahaa.

      Heidän suusta tulevia sanoja älä usko yhtå ainutta.
      He ovat big farman masinoimia rahan teko koneita sinun kehosi ja mielen hyvin vointisi tuhoamiseksi.
      Pysy pois psykiatriasta.

      Puhu huolesi diakonille tai muuĺle rehellisemäĺle ammattikunnalle, joka ei leimaa sinua saadakseen myytyä sinut ikuiseksi orjaksi big farman myrkky tehtaalle,
      Jonka orjaksi vaikutat olevan menossa.
      Olet ehkä nuori, etkä vielä ym
      märrä että valkoinen takki on pettävä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1372
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    Aihe