Mobil vs Esso

rasvaton

Muistakaahan sitten, että Mobilin ja Esson tuotteet tulee samasta tehtaasta. Tuotteet 75 % samoja. Eri nimet vain.

26

6366

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rasvari

      Moottorin kannalta on herttasen yhdentekevää, onko sisällä Shell Helix 5w-40, Mobil 1 5W-40, Teboil Diamond 5W-40 vaiko Neste City Pro 5W-40.

      • Tumppi-82

        Kyllä niissä öljyissä on eroja.
        noista mainitsemistasi öljyistä laatuluokka menee näin: 1.Shell 2.Mobil 3.Teboil ja jumbona Neste.
        Näin ainakin TM:n testissä, tosin siinä testattiin 0w-40 ja 0w-30öljyjä. Mutta öljyissä oli todellisia eroja.


      • diesel
        Tumppi-82 kirjoitti:

        Kyllä niissä öljyissä on eroja.
        noista mainitsemistasi öljyistä laatuluokka menee näin: 1.Shell 2.Mobil 3.Teboil ja jumbona Neste.
        Näin ainakin TM:n testissä, tosin siinä testattiin 0w-40 ja 0w-30öljyjä. Mutta öljyissä oli todellisia eroja.

        Testissä ei testattu moottorin kulumista! Mikä siis oli merkitys vähäisillä viskositeettimuutoksilla???


      • höpelö
        Tumppi-82 kirjoitti:

        Kyllä niissä öljyissä on eroja.
        noista mainitsemistasi öljyistä laatuluokka menee näin: 1.Shell 2.Mobil 3.Teboil ja jumbona Neste.
        Näin ainakin TM:n testissä, tosin siinä testattiin 0w-40 ja 0w-30öljyjä. Mutta öljyissä oli todellisia eroja.

        Älä puhu paskaa. Taidat olla vaan Shellin mainosmiehiä.


      • Tumppi-82
        höpelö kirjoitti:

        Älä puhu paskaa. Taidat olla vaan Shellin mainosmiehiä.

        Esso voitti testin ja Castrol ja Shell jakoivat kakkostilan.
        Eli olenko nyt Esson mainosmies?


      • Tumppi-82
        diesel kirjoitti:

        Testissä ei testattu moottorin kulumista! Mikä siis oli merkitys vähäisillä viskositeettimuutoksilla???

        Maalaisjärjellä: jos moottori pyörii kevyesti, niin eikö silloin voitelu ole hyvä, josta seuraa pieni kulutus? Kuitenkin 40-sarjan öljyissä oli selviä kulutus eroja. Eli Teboilin öljyillä bensan kulutus oli selvästi korkein.
        Mutta jos Teboilin Diamondilla ja vaikka Mobililla ajettua moottoria verrataan niin tuskin mitään ihmeellisiä eroja löytyy.


      • pettää
        Tumppi-82 kirjoitti:

        Maalaisjärjellä: jos moottori pyörii kevyesti, niin eikö silloin voitelu ole hyvä, josta seuraa pieni kulutus? Kuitenkin 40-sarjan öljyissä oli selviä kulutus eroja. Eli Teboilin öljyillä bensan kulutus oli selvästi korkein.
        Mutta jos Teboilin Diamondilla ja vaikka Mobililla ajettua moottoria verrataan niin tuskin mitään ihmeellisiä eroja löytyy.

        Testissä saadaan tulos vain siitä mitä testataan. Jos pyörii kevyesti jossain olosuhteissa saattaa silti kulua enemmän jossain toisissa olosuhteissa. Moottorin kulumista pitäisin tärkeänä mittarina mutta ei sitä näissä "testeissä" tutkita koska em. asioiden tutkiminen on jo paljon kalliimpaa eivätkä TM:n lukijat osaa vaatia laatua testeiltä.

        Käyntilämpötilassa ohuempi öljy yleensä vastustaa pyörimistä vähemmän mutta mikä sillä on kulumiseen onkin toinen juttu. Lisäainepakettien vaikutus moottorin kulumiseen on myös merkittävä. mj.


      • Rasvari
        Tumppi-82 kirjoitti:

        Maalaisjärjellä: jos moottori pyörii kevyesti, niin eikö silloin voitelu ole hyvä, josta seuraa pieni kulutus? Kuitenkin 40-sarjan öljyissä oli selviä kulutus eroja. Eli Teboilin öljyillä bensan kulutus oli selvästi korkein.
        Mutta jos Teboilin Diamondilla ja vaikka Mobililla ajettua moottoria verrataan niin tuskin mitään ihmeellisiä eroja löytyy.

        Jos käytät jotakin esimerkkiöljyistä, vaihdat 20.000 välein ja ajat 400.000 km, ei ole väliä mitä käytät. Konetta avattaessa kuluneisuudessa ei taatusti ole merkittäviä eroja näiden öljyjen välillä, asia on aivan vuorenvarma.

        Se on sitten eri asia, jos käytät jotakin halpaa tavarataloöljyä, mutta merkkiöljyjä käytettäessä ei ole mitään huolta.

        Ja samaa kertoi TM testi. Toki laboratoriomittauksissa saatiin hiuksen hienoja eroja laatuöljille, mutta käytännön merkitystä noilla ei ole. Yksikään merkkiöljy ei heikentynyt testissä lähellekään leikkautumisen rajaa. Eikä kylmäkäynnistyksissäkään kärkiöljyillä suuren suuria eroja ollut.


      • Tumppi-82
        Rasvari kirjoitti:

        Jos käytät jotakin esimerkkiöljyistä, vaihdat 20.000 välein ja ajat 400.000 km, ei ole väliä mitä käytät. Konetta avattaessa kuluneisuudessa ei taatusti ole merkittäviä eroja näiden öljyjen välillä, asia on aivan vuorenvarma.

        Se on sitten eri asia, jos käytät jotakin halpaa tavarataloöljyä, mutta merkkiöljyjä käytettäessä ei ole mitään huolta.

        Ja samaa kertoi TM testi. Toki laboratoriomittauksissa saatiin hiuksen hienoja eroja laatuöljille, mutta käytännön merkitystä noilla ei ole. Yksikään merkkiöljy ei heikentynyt testissä lähellekään leikkautumisen rajaa. Eikä kylmäkäynnistyksissäkään kärkiöljyillä suuren suuria eroja ollut.

        Sen uskon että usein vaihdettuna kulumisessa ei ole eroja, mutta leikkautumisessakin oli eroja, Yksikään testin öljyistä ei pitänyt viskositeettiaan enää vanhennuksen jälkeen, ja joissain merkeissä lasku oli huomattava. Tällä ei yleensä liene kauheasti väliä mutta jotkut autot mm. uudet fordit ovat tarkkoja oikeasta viskositeetista. Eli ainain sellaiseen autoon valitsisin Castrolin.


      • 3.0
        Tumppi-82 kirjoitti:

        Kyllä niissä öljyissä on eroja.
        noista mainitsemistasi öljyistä laatuluokka menee näin: 1.Shell 2.Mobil 3.Teboil ja jumbona Neste.
        Näin ainakin TM:n testissä, tosin siinä testattiin 0w-40 ja 0w-30öljyjä. Mutta öljyissä oli todellisia eroja.

        eikös siinä öljy testissä Esso Ultron ollu 1 shell 2 ja olikohan mobil 3, Esso kuitenkin ykkönen! yritän ulko muistista muistaa kun en tähän hätään viitti sitä TM lehteä kaivaa esille


      • 3.0
        3.0 kirjoitti:

        eikös siinä öljy testissä Esso Ultron ollu 1 shell 2 ja olikohan mobil 3, Esso kuitenkin ykkönen! yritän ulko muistista muistaa kun en tähän hätään viitti sitä TM lehteä kaivaa esille

        castrol oli 3.as


      • Jeppis
        Tumppi-82 kirjoitti:

        Kyllä niissä öljyissä on eroja.
        noista mainitsemistasi öljyistä laatuluokka menee näin: 1.Shell 2.Mobil 3.Teboil ja jumbona Neste.
        Näin ainakin TM:n testissä, tosin siinä testattiin 0w-40 ja 0w-30öljyjä. Mutta öljyissä oli todellisia eroja.

        Miten pitkään te vielä jaksatte vedota tuohon TM:n testiin. Sehän tehtiin jotain kolme vuotta sitten. Kyllä ne ovat kaikki kehittäneet niitä koko ajan. Toiset enemmän ja toiset vähemmän. Mistä sitä tietää vaikka Teboilin insinöörit ovat tehneet eniten töitä ja kehittäneet parhaimman lisäaineistuksen öljyynsä. Öljyt kehittyvät kaiken aikaan ja sijoitukset vaihtuvat sen mukana.


      • Rasvari
        Tumppi-82 kirjoitti:

        Sen uskon että usein vaihdettuna kulumisessa ei ole eroja, mutta leikkautumisessakin oli eroja, Yksikään testin öljyistä ei pitänyt viskositeettiaan enää vanhennuksen jälkeen, ja joissain merkeissä lasku oli huomattava. Tällä ei yleensä liene kauheasti väliä mutta jotkut autot mm. uudet fordit ovat tarkkoja oikeasta viskositeetista. Eli ainain sellaiseen autoon valitsisin Castrolin.

        Viskositeetin putoamista oli vain 0W-40 öljyillä, jotka putosivat vanhetessaan 0W-30 -luokkaan. Tällä ei käytännössä ole mitään merkitystä.

        Fordilla taas öljy on 5W-30 ACEA A1, jolla ei viskositeetin putoamisen suhteen ole mitään ongelmia, koska A1 laatuluokka asettaa sillekin niin kovat vaatimukset.


    • Mobililla töissä

      Anteeksi vaan kaikki "öljyammattilaiset", mutta Mobilin ja Esson öljyt ovat käytännössä samaa tavaraa ainoastaan purkki ja tarrat vaihtuvat. Lisäksi tehdään samoissa tehtaissa, koska Esso omistaa Mobilin. Eivät toki kaikki, esim Rally Formulaa ei ole kuin Rally Formulaa, mutta halvemmissa merkeissä löytyy täysin samoja öljyjä.

      Parhain esimerkki on, että samaa öljyä (tulee samasta kattilasta tai säiliöstä letkuja vaihtamatta) myydään neljänä (4) eri tuotenimellä. Joilla jokaisella on erihinta. Tämä ei tietenkään "nelkussa" kauheasti vaikuta, mutta ajatteleppa jos tilaat astiallisen, eli siis barrelin/tynnyrin, 208l.

      Tietenkään yhtiösalaisuuksien takia en paljasta, mitkä tuotteet ovat näitä samoja.

      Kuten varmaan ymmärsitte, en ottanut kantaa Esson muiden tuotteiden paremmuuteen verrattuna esim. Shellin tuotteisiin. Siitä viestissäni ei ollut kysymys.

      Että silleen.

      • luotettavaa?

        on tietosi kun et edes tiedä barrelin tilavuutta?


      • Rasvari

        Mitä hiton väliä sillä on, että Mobilin ja Esson öljyt ovat samaa tavaraa?

        Riippumatta siitä kumpaa, vaiko Shelliäkö, käytät, moottorisi kannalta se on aivan yhdentekevää. Kunhan öljy vain täyttää autosi laatu- ja viskositeettivaatimukset.


      • Mobililla töissä
        Rasvari kirjoitti:

        Mitä hiton väliä sillä on, että Mobilin ja Esson öljyt ovat samaa tavaraa?

        Riippumatta siitä kumpaa, vaiko Shelliäkö, käytät, moottorisi kannalta se on aivan yhdentekevää. Kunhan öljy vain täyttää autosi laatu- ja viskositeettivaatimukset.

        Kyllä ainakin vielä eilen meni öljytynnyriin se 208 litraa. Ja voisit tietysti myös katsoa jostain öljytynnyrin tarraa ennenkuin väität muuta. Siinä lukee selvästi 208L. Nelkuissa lukee 4. Litrasissa 1L. IBC-konteissa 1000L.

        Eri asia on, että kuinka monta kiloa kyseinen pytty painaa, keskimäärin painavat n. 180-185kg.
        Mutta kun täyttökone täyttää kyseiset tynnyrit, niin, kyllä se aina sen 208l sinne yrittää pistää, vaikkakin painon mukaan se lopettaa. Mutta se on huomioitu.

        Että silleen.


      • tosityhmä

        Ennen oli myytävänä suht edullista Hesoil-öljyä. Eikös se ollutkin Neste CityPro:ta?


      • eri asioita
        Mobililla töissä kirjoitti:

        Kyllä ainakin vielä eilen meni öljytynnyriin se 208 litraa. Ja voisit tietysti myös katsoa jostain öljytynnyrin tarraa ennenkuin väität muuta. Siinä lukee selvästi 208L. Nelkuissa lukee 4. Litrasissa 1L. IBC-konteissa 1000L.

        Eri asia on, että kuinka monta kiloa kyseinen pytty painaa, keskimäärin painavat n. 180-185kg.
        Mutta kun täyttökone täyttää kyseiset tynnyrit, niin, kyllä se aina sen 208l sinne yrittää pistää, vaikkakin painon mukaan se lopettaa. Mutta se on huomioitu.

        Että silleen.

        Tietääkseni barreli on n. 150 l.


      • Antti
        Mobililla töissä kirjoitti:

        Kyllä ainakin vielä eilen meni öljytynnyriin se 208 litraa. Ja voisit tietysti myös katsoa jostain öljytynnyrin tarraa ennenkuin väität muuta. Siinä lukee selvästi 208L. Nelkuissa lukee 4. Litrasissa 1L. IBC-konteissa 1000L.

        Eri asia on, että kuinka monta kiloa kyseinen pytty painaa, keskimäärin painavat n. 180-185kg.
        Mutta kun täyttökone täyttää kyseiset tynnyrit, niin, kyllä se aina sen 208l sinne yrittää pistää, vaikkakin painon mukaan se lopettaa. Mutta se on huomioitu.

        Että silleen.

        1 barrel = 158.97 l


    • Sisilisko

      Molemmat öljyt ovat varmasti laadukkaita, olivatpa ne kuinka "samoja" tahansa, mutta pienenkin eron vallitessa on valinta helppo. Saatavuuden kannalta kannattaa käyttää mobilia, koska sitähän saa lähes mistä vain.

      • Mobililla töissä

        Aiwan tarkistin ja kyllä barreli ja tynnyri ovat kaksi eri asiaa. Pahoittelen väärinkäsitystä.
        Jostain ilmeisesti olin saanut tämän väärinkäsityksen, että olisivat samoja. Ilmeisesti siitä, että tehtaalla täytetään vain tynnyreitä ja olen luullut, että tynnyri on sama kuin barrel. Näin siis asia EI ole.

        Barreli on tällä hetkellä standardisoitu ilmeisesti 42 gallonaan eli n. 156l. On myös kuulemma ollut muita tilavuuksia.

        Tynnyrit ovat 208l.

        Ja Sisiliskolle tiedoksi, että kyllä tosiaan Mobililla ja Essolla on TÄYSIN samoja öljyjä. EI pienintäkään eroa. Ainoastaan purkki ja tarrat. Eivät tosin kaikki, mutta niitä kyllä löytyy yllättävän paljon. Syynä tähän, että Esso omistaa Mobilin.

        Ja kyllä sitä Esson öljyjä saa Essolta.


      • höpötys
        Mobililla töissä kirjoitti:

        Aiwan tarkistin ja kyllä barreli ja tynnyri ovat kaksi eri asiaa. Pahoittelen väärinkäsitystä.
        Jostain ilmeisesti olin saanut tämän väärinkäsityksen, että olisivat samoja. Ilmeisesti siitä, että tehtaalla täytetään vain tynnyreitä ja olen luullut, että tynnyri on sama kuin barrel. Näin siis asia EI ole.

        Barreli on tällä hetkellä standardisoitu ilmeisesti 42 gallonaan eli n. 156l. On myös kuulemma ollut muita tilavuuksia.

        Tynnyrit ovat 208l.

        Ja Sisiliskolle tiedoksi, että kyllä tosiaan Mobililla ja Essolla on TÄYSIN samoja öljyjä. EI pienintäkään eroa. Ainoastaan purkki ja tarrat. Eivät tosin kaikki, mutta niitä kyllä löytyy yllättävän paljon. Syynä tähän, että Esso omistaa Mobilin.

        Ja kyllä sitä Esson öljyjä saa Essolta.

        Että jälleen silleenkö? Et taida tietää sitäkään että gallonoitakin on kahta suuruutta? 42 gallonaa on oikein tai väärin. Mistä teitä tietäjiä oikein riitää?? Että silleen.....


      • Mobililla töissä
        höpötys kirjoitti:

        Että jälleen silleenkö? Et taida tietää sitäkään että gallonoitakin on kahta suuruutta? 42 gallonaa on oikein tai väärin. Mistä teitä tietäjiä oikein riitää?? Että silleen.....

        Sanoit, että en tiedä sitäkään, että barreleita on kahta eri kokoa. Suoraan sanoen ei kauheasti kiinnosta kun en työssäni barreleita tarvi, mutta itse kysymykseen: Mitä muuta sinun mielestäsi, Höpöttäjä, en tiedä?

        Tämä Suomi24 foorumi on kuin Somero. Suomen persereikä.


      • sulttaani
        Mobililla töissä kirjoitti:

        Aiwan tarkistin ja kyllä barreli ja tynnyri ovat kaksi eri asiaa. Pahoittelen väärinkäsitystä.
        Jostain ilmeisesti olin saanut tämän väärinkäsityksen, että olisivat samoja. Ilmeisesti siitä, että tehtaalla täytetään vain tynnyreitä ja olen luullut, että tynnyri on sama kuin barrel. Näin siis asia EI ole.

        Barreli on tällä hetkellä standardisoitu ilmeisesti 42 gallonaan eli n. 156l. On myös kuulemma ollut muita tilavuuksia.

        Tynnyrit ovat 208l.

        Ja Sisiliskolle tiedoksi, että kyllä tosiaan Mobililla ja Essolla on TÄYSIN samoja öljyjä. EI pienintäkään eroa. Ainoastaan purkki ja tarrat. Eivät tosin kaikki, mutta niitä kyllä löytyy yllättävän paljon. Syynä tähän, että Esso omistaa Mobilin.

        Ja kyllä sitä Esson öljyjä saa Essolta.

        Ei omista esso vaan exxon.
        http://www.exxon.com/USA-English/gFM/home_Contact_Us/homepage.asp

        ja esso myy huoltoasaemillaan exxonin tuotteita:
        http://www.esso.com/Global-English/PA/Esso_Homepage.asp

        Verstehen Sie, bitte.


      • mersu
        Mobililla töissä kirjoitti:

        Sanoit, että en tiedä sitäkään, että barreleita on kahta eri kokoa. Suoraan sanoen ei kauheasti kiinnosta kun en työssäni barreleita tarvi, mutta itse kysymykseen: Mitä muuta sinun mielestäsi, Höpöttäjä, en tiedä?

        Tämä Suomi24 foorumi on kuin Somero. Suomen persereikä.

        ...ja tiedot on peräisin netistä googlettamalla tai amatsun kirjasta. Nuoriso osaa käyttää hakukoneita ja osaa myös näsäviisastella koska luulevat elämän perustuvan Googlen käyttöön.

        Kyllä se elämä opettaa kun sitä muutaman kymmenen vuotta katselee. Joskus kyllä Tumpit ja muut nettitietäjät voisivat pitää turpansa kiinni, eikä täyttää näitä keskustelupalstojaan välituntikirjoittelulla!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe