Turusta Helsinkiin tunnissa pian!

hienoakehitystä

27

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei me lennetään!

      Kypärä päässä ja turvavyöt, kun mennään radalta metsään 230 km/t vauhdissa!

      • piinis to piinis

        Joo tuossa vauhdissa ei paljon kypärät eikä vyöt enää pelasta.

        Pieni jonnejen jälki, radalle isompi lohkare kiveä, niin koko pötkö lentää jordaaniin


    • Ei hyväuskoinen

      Aivan mahdoton haave toteuttaa Suomen ilmastoon, nopeudeksi tarvitaan 300 km tunnissa.
      Ensinnäkin kustannukset olisivat valtavat, koska kaikki muu paitsi kallioperä tulisi rakentaa paalulaatalle.
      Koko rata suojattava teräsverkoin molemmin puolin kaksi raiteisena , eläimiä ja ilkivaltaakin vastaan.
      Ilmasto lumisateineen ja pakkasineen on vaikea ja vaarallinen, pöllyävä lumi jäädyttäisi jarrulaitteet nopeasti ja tehokkaasti. Sähkömoottoritkin joutuisivat lujille.
      Kaikki pysähdykset, lähtö ja saapuminen vievät paljon aikaa, tunnin aikataulu on mahdoton. Helsingin ratapiha vielä on pitkä, eikä siellä mitään 300 km/h pysty ajamaan muiden junien joukossa. 35 km/h jos matkalla on vaihteita sivulle on todellisuus ja talvella vaihteetkin usein jäässä ja lumessa.
      Matkaan voi mennä tunti, mutta muut operaatiot vievät puoli tuntia lisää ja radan on oltava silti ensiluokkainen kaksiraiteinen.
      Suurimpia ongelmia on vielä matkustajien riittäminen, niitä ei kertakaikkiaan näin pienessä kaupungissa ole riittävästi läheskään, hommaan tarvitaan lähes kaksi miljoonakaupunkia.
      Turusta kun ei riitä matkustajia riittävästi edes lentokoneisiin ja linja-autoillakin on matkustajapulaa.
      Pääosa ihmisistä kuitenkin aina käyttää ylivoimaisesti kätevintä omaa autoa, jossa liittymäliikenne ja matkatavarat eivät tuota minkäänlaisia ongelmia.
      Omalla autolla matka Turusta Helsinkiin moottoritietä vie 1,5 h ovelta ovelle ja kustannus helposti 300 km/h junalippua halvempi.
      VR lopettaa jo Turun varikonkin, suuntaus kiskoliikenteessä on vallan muualle. EU ei varmasti tule rahoittamaan hankkeesta kymmentä prosenttia, eikä Suomi saa velkaa sitä tarvittavaa 90 prosenttia.
      Poliitikotkin voisivat vaalikiimassaan edes pysyä jonkinlaisessa totuudessa. Noita löysiä heittoja on jo tarpeeksi.

      • pitkä tunti

        Joo, tunnin junamatka turusta Helsinkiin vaatii paljon parempaa huipputekniikkaa kuin esimerkiksi melkein sekunnilleen suoritettu meno-tulomatka kuuhun ja takaisin vuonna 1969.

        Jo 15 asteen pakkanen ja allekin on riittänyt usein pysäyttämään junaliikenteen reippailla myöhästymisillä.


      • Ajatelkaa ensin
        pitkä tunti kirjoitti:

        Joo, tunnin junamatka turusta Helsinkiin vaatii paljon parempaa huipputekniikkaa kuin esimerkiksi melkein sekunnilleen suoritettu meno-tulomatka kuuhun ja takaisin vuonna 1969.

        Jo 15 asteen pakkanen ja allekin on riittänyt usein pysäyttämään junaliikenteen reippailla myöhästymisillä.

        Mikä ihmeen kiire ihmisillä nykyisin on, eiköhän pari tuntia Helsinkiin riitä aivan hyvin.
        Turku on pikkukaupunki maailman mittapuussa ja hyvä niin.
        Noin nopealla junalla Helsinkiläiset tulisivat käyttämään palveluitamme, Logomoa ja konserttitaloa sun muita. Nyt jo meitä harmittaa , kun kehyskuntalaiset täyttävät uimahallimmekin. Puhumattakaan kaupungin teatterista, jonka ylläpidon me Turkulaiset maksamme.
        Lopulta Pääkaupunkiseutulaiset käyttäisivät hyödykseen halvat matkalippumme Föliinkin, ei tule kuuloonkaan tunnin juna haihattelut.


      • rahat loppu
        pitkä tunti kirjoitti:

        Joo, tunnin junamatka turusta Helsinkiin vaatii paljon parempaa huipputekniikkaa kuin esimerkiksi melkein sekunnilleen suoritettu meno-tulomatka kuuhun ja takaisin vuonna 1969.

        Jo 15 asteen pakkanen ja allekin on riittänyt usein pysäyttämään junaliikenteen reippailla myöhästymisillä.

        Eipä tässä mitään ongelmaa olisi, jos projektiin löytyisi Apollo-ohjelman budjetin verran rahaa.


      • Entinen turkulainen
        Ajatelkaa ensin kirjoitti:

        Mikä ihmeen kiire ihmisillä nykyisin on, eiköhän pari tuntia Helsinkiin riitä aivan hyvin.
        Turku on pikkukaupunki maailman mittapuussa ja hyvä niin.
        Noin nopealla junalla Helsinkiläiset tulisivat käyttämään palveluitamme, Logomoa ja konserttitaloa sun muita. Nyt jo meitä harmittaa , kun kehyskuntalaiset täyttävät uimahallimmekin. Puhumattakaan kaupungin teatterista, jonka ylläpidon me Turkulaiset maksamme.
        Lopulta Pääkaupunkiseutulaiset käyttäisivät hyödykseen halvat matkalippumme Föliinkin, ei tule kuuloonkaan tunnin juna haihattelut.

        Ei riitä, jos käyt Turussa töissä Helsingistä tai toisinpäin. Tärkein suurnopeusjunayhteys suomalaisille on kuitenkin Tallinna - Berliini. Euroopan syöttöliikennettä joudutaan siirtämään raiteille, koska taivaalla ei ole tilaa. Paras ratkaisu meille olisi, jos pääteasema olisi Tallinen sijasta Helsinki-Vantaa lentoasema.

        Syöttöliikenne liittyy Turkuun myös siten, että Turun lentoasema on Etelä-Suomen asemista helpoin liittää rataverkon piiriin. Nyt kun Helsingin paljon mittavampi projekti alkaa olla valmis, kannattaa alkaa ajaa Turun lentoasemalle raidetta niin, että Turussa on toimiva linkki laiva-, lento- ja junamatkustajille.


    • lujaa meni

      Keski-ikäinen nainen kuoli jäätyään junan alle lauantaina Turussa.

      Onnettomuus sattui noin neljän aikaan iltapäivällä Vaalantien tasoristeyksessä.

      Nainen oli liikkeellä kävellen. Poliisi tutkii tapahtunutta normaalina kuolemansyyntutkintana.

      Vaalantien tasoristeys sijaitsee Turun ja Karjaan välisellä rataosuudella. Se on vartioitu.

      • justus p

        lujaa meni, itsemurha ?


    • P. Pessimisti

      Suomen pakkaset ja lumituiskut ovat myrkkyä tuollaisille elektroniikkahirviöille. Vietiinhän täältä jo Pendeliinotkin pois, kun eivät pysyneet ehjänä ja aikatauluissaan.
      Huonolla tuurilla huonoa keliä täällä voi olla puolikin vuotta, lehtikelit sun muut vaaran aiheuttajat.
      Pari tuntia linja-autolla Helsinkiin on aivan riittävää ja veronmaksajien rahoja ei tarvita, eikä velkaa ottaa.
      Moottoritie vaan pidetään hyvässä kunnossa ja nykyistä rataa voisi pienin remontein käyttää tavaraliikenteeseen. Kemikaali ym. Vaaralliset aineet sitä pitkin turvallisesti ja pois moottoritieltä henkilöliikenteen joukosta.
      Helsinki on yllättävän lähellä, omalla autolla puolitoista tuntia, ovelta ovelle. Kaikkiin liikennemuotoihin ei pienellä talousvaikeuksissa olevalla Suomella ei varmasti ole varaa. Tunnin juna on selvää kevään Vaalipropagandaa, jota syötetään hyväuskoisille. EU maksaa on aika kova väite, saas nähdä.

      • Työmatkalainen vuodesta

        Jos käyt pk-seudulla töissä Turusta, jo puolen tunnin lyhennys matka-aikaan on helpotus, puhumattakaan tunnista. Tekee kaksi tuntia per päivä, 10 tuntia viikossa. Autolla en jaksa Hkissä käydä, kuljen mieluummin junalla ja käytän ajan työskentelyyn, lukemiseen tai nukkumiseen.

        Hesassa käy päivittäin paljon työläisiä Turusta, ja varsinkin Salosta. Saloon on myös muuttanut pk-seutulaisia paljon, ok-taloista hyvä tarjonta ja hinnat taitavat puolet tai kolmasosa pk-seudun vastaavista.


      • Ei kiitos
        Työmatkalainen vuodesta kirjoitti:

        Jos käyt pk-seudulla töissä Turusta, jo puolen tunnin lyhennys matka-aikaan on helpotus, puhumattakaan tunnista. Tekee kaksi tuntia per päivä, 10 tuntia viikossa. Autolla en jaksa Hkissä käydä, kuljen mieluummin junalla ja käytän ajan työskentelyyn, lukemiseen tai nukkumiseen.

        Hesassa käy päivittäin paljon työläisiä Turusta, ja varsinkin Salosta. Saloon on myös muuttanut pk-seutulaisia paljon, ok-taloista hyvä tarjonta ja hinnat taitavat puolet tai kolmasosa pk-seudun vastaavista.

        Miljardia ei varmasti ole hukattavaksi tähän hankkeeseen ja toista käyttökuluihin.
        Lipun hintaa joudutaan nääs tukemaan runsaasti. Se taas on väärin Onnibussia kohtaan joka ajaa ilman tukiaisia.
        Työpaikat tulee saada takaisin Saloon ja Turkuun, ei ole minkäänlaista älyä viedä tukimiljoonilla ihmisiä Helsinkiin töihin tuhatta ja sataa.
        Lisäksi nämä Turun herrat voivat itse maksaa kyytinsä, yhteiskunnan pussista niitä ei tarvitse vornuta.
        300 km/h vauhti kuluttaa energiaa aivan älyttömästi ja silti ei tunnissa Helsinkiin mennä, jos vielä toivotaan pysähdystä Salossa.
        Pari tuntia voi linja-autossakin aivan hyvin nukkua, matka maksaa n. 8 €, siis erittäin halpaa ja toimintavarmaa.
        Suomalaiset ovat ihme sakkia, toisten rahoilla on helppo haluta sitä ja tätä. Silti ollaan täysin PA ja irvistellään jollekin Kreikalle.


      • lellellddm
        Ei kiitos kirjoitti:

        Miljardia ei varmasti ole hukattavaksi tähän hankkeeseen ja toista käyttökuluihin.
        Lipun hintaa joudutaan nääs tukemaan runsaasti. Se taas on väärin Onnibussia kohtaan joka ajaa ilman tukiaisia.
        Työpaikat tulee saada takaisin Saloon ja Turkuun, ei ole minkäänlaista älyä viedä tukimiljoonilla ihmisiä Helsinkiin töihin tuhatta ja sataa.
        Lisäksi nämä Turun herrat voivat itse maksaa kyytinsä, yhteiskunnan pussista niitä ei tarvitse vornuta.
        300 km/h vauhti kuluttaa energiaa aivan älyttömästi ja silti ei tunnissa Helsinkiin mennä, jos vielä toivotaan pysähdystä Salossa.
        Pari tuntia voi linja-autossakin aivan hyvin nukkua, matka maksaa n. 8 €, siis erittäin halpaa ja toimintavarmaa.
        Suomalaiset ovat ihme sakkia, toisten rahoilla on helppo haluta sitä ja tätä. Silti ollaan täysin PA ja irvistellään jollekin Kreikalle.

        On täysin eri asia käydä hkissä kerran pari vuodessa turistina kuin viikoittain työmatkalaisena. Jos tunnin yhteys toteutuisi, turun seutu olisi potentiaalinen asuinpaikka pk-seudulla työssäkäyville.


      • Autolla aina
        lellellddm kirjoitti:

        On täysin eri asia käydä hkissä kerran pari vuodessa turistina kuin viikoittain työmatkalaisena. Jos tunnin yhteys toteutuisi, turun seutu olisi potentiaalinen asuinpaikka pk-seudulla työssäkäyville.

        Paljon parempi meille kaikille jos ne työpaikat ovat täällä Turun seudulla. Tuollaisilla rahasummilla saataisiin tuhansia työpaikkoja tännekin.
        Oikeastaan tarvittaisiin ainoastaan oikean suuntaisia päätöksiä ja työpaikkoja syntyisi ilman rahankin sijoittamista. Ei tarvita lisää lainaa, eikä lisää veroja.
        Totuus on kuitenkin, että harva meistä Helsingissä tuottavassa työssä kävisi, sehän on täynnä yhteiskunnan virastoja. Toinen ongelma on matka-aika, totuus on että pysähdyksineen kestää puolitoista tuntia ja siirtymät molemmissa päissä kaksi kertaa puoli tuntia. Koko työmatkasta tulisi kuitenkin 5 tuntia edestakaisin. Suurin piirtein julkisen sektorin työntekijän tehollinen työaika.
        Homaa perustellaan, että matkalla voi työskennellä tietokoneella, voi sillä koneella työskennellä kotonakin. Suomi lisäksi tarvitsee hyvinvoinnin säilymiseen nyt vallan muuta kuin näpertelyä tietokoneella, pitäisi saada tavaraa vientiin.
        Tunnin junan takaa löytyy taas Vihervasemmistolaisten yhtymä, joka kyllä kuluja ja veroja osaa yhteiskunnalle keksiä. Raitiovaunuilla saatiin kuulema asuntojen hinta kalliimmaksi ja samalla asuminen. Tunnin juna puuhastelu kuuluu samaan kastiin.


    • Toriparkki sucks....

      Toripankrotin alta kaivetaan miljardi kuutiometriä savea ja siitä muovataan tunneli junalle niin ei pakkaset ja lumet haittaa.

      • Ei Vihreä

        Kaikki typeryydet Vihreiden vouhotuksia, safaripuku ja sorsapilli ei tee viisaaksi.


    • höh sanon mää

      Jotenki sen vielä ymmärrän että kiire on Turusta Helssinkiin mutta kukas kahjo tänne ny tunnissa haluais. Ei siinä ehdi edes niin känniin tulla että tajuaisi minne on matkalla. Ei hyvä.

      • Tuomas epäileväinen

        Kiireeseen tuskin kannattaa sijoittaa ja velkaantua. Tämän homman takana varmaankin samat Vihervasurit kuin Turun älyvapaiden raitiovaunujenkin.
        Uusi nimi porukalle Vihervelkaannuttajat ja entinen nimi taisikin olla Viherverottajat.
        Vihreät kyllä noita kuluja keksivät, jotta velkaantuisimme mahdollisimman paljon. Tähän mukaan sitten on lähtenyt äänien toivossa pari kansanedustaammekin.
        Ensin tiet kuntoon ja kuopat pois, näin pienellä maalla jossa on vielä vähän asukkaita ei ole varaa harrastaa kahden kaupungin välillä kolmea matkustusmuotoa.
        Velkarahat pitäisi sijoittaa nyt oikeiden tuotannollisten työpaikkojen luomiseen ja nopeasti, ennen kuin on myöhäistä.
        Suomessa on jo nyt leipänsä saavista lähes miljoona ihmistä asiantuntija tehtävissä, kukahan ne työt tekee ?
        Viimeinen sammuttaa valot on vanha hokema, joka alkaa toteutua tässä yhteiskunnassa.


    • other ,10

      Ryanair Boeing 737-800, registration EI-DCN performing flight FR-4764 from Milan Bergamo (Italy) to Tallinn (Estonia), was on short final to Tallinn's runway 08 when the preceding arriving aircraft, a Flybe Nordic Avions de Transport Regional ATR-72-212A registration OH-ATE on behalf of Finnair performing flight AY-2115 from Helsinki (Finland), did not vacate the runway in time. The Ryanair crew initiated a go-around while in the flare, the aircraft touched down before becoming airborne again and climbed to safe altitude. The Boeing subsequently positioned for another approach to runway 08 and landed safely about 10 minutes later.

      A ground observer, EETN Spotter, videotaped the go-around amongst other flights and told The Aviation Herald, that the Ryanair Boeing 737-800 did not receive landing clearance.

      Tallinn's Air Traffic Control confirmed on local Estonian TV news that the Ryanair Boeing did not receive landing clearance, the occurrence is being investigated by Estonian Authorities.

    • Hei me lennetään!

      Kas kun joku höyrypää ei ehdota noin 4000 metriä korkeaa tornia Turkuun. Siltä voisi liitovarjolla päästä Saloon töihin yhden pysähdyksen taktiikalla!

    • Rahat säästöön

      Tunnin juna, täyttä utopiaa ja vaalijippo.
      Ei mitään tarvetta ja järkyttävä kustannus.

      • Entinen turkulainen

        Suurnopeusjunayhteydet ovat lightrail'in (turuksi ratikka) lisäksi ainoita, joihin Länsi-Euroopassa ja USA:ssa satsataan. Yhteys täytyy nähdä osana suurempaa verkkoa ja saattaa siinä mielessä olla kannattava, kun se liitetään Turun lentoasemaan.

        Turku - Helsinki välillä ei tehty pohjatöitä kunnolla, kun se viimeksi kunnostettiin 90-luvulla. Joten rata joudutaan joka tapauksessa jälleen uusimaan. Siinä yhteydessä kannattaa vakavasti harkita nykyistä suorempaa linjausta.

        Mutta kuten tuossa aikaisemmin totesin, Suomelle tärkein ratahanke on Tallinna - Berliini.


      • Autolla aina
        Entinen turkulainen kirjoitti:

        Suurnopeusjunayhteydet ovat lightrail'in (turuksi ratikka) lisäksi ainoita, joihin Länsi-Euroopassa ja USA:ssa satsataan. Yhteys täytyy nähdä osana suurempaa verkkoa ja saattaa siinä mielessä olla kannattava, kun se liitetään Turun lentoasemaan.

        Turku - Helsinki välillä ei tehty pohjatöitä kunnolla, kun se viimeksi kunnostettiin 90-luvulla. Joten rata joudutaan joka tapauksessa jälleen uusimaan. Siinä yhteydessä kannattaa vakavasti harkita nykyistä suorempaa linjausta.

        Mutta kuten tuossa aikaisemmin totesin, Suomelle tärkein ratahanke on Tallinna - Berliini.

        Paljon useammassa kaupungissa on satsattu bussimetroon ja linja-autoihin.
        Suurnopeusjunat iikennöivät suurkaupunkien välillä, mutta lentoliikenne on Euroopassa ja Amerikassa maailman vilkkainta.
        90 prosenttia matkustajista liikkuu nyt ja tulevaisuudessa kumipyörillä. Turulla ja Suomella ei edes ole varaa kiskoliikenteeseen, Vihreitten höpinöitä.
        Berliiniin pääsee jo nyt lentokoneella nopeasti ja edullisesti. Sieltä kun vielä joku tulisi tännepäin €uro niput taskuissaan.


    • H Ölmö

      Ketä keksii enste miks Turusta pitäisi päästä tunnisa Hesaan, jos se maksaa miljardeja?

      • Telakkarantalaine

        Joo paree olis päästä tunnissa laivalla hesaan.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei tarvita tunnin junaa ja vielä vähemmän ratikkaa Turkuun ja naapurikuntiin. Miksi ihmeessä vasurit, viherpiiperöt ja muut idiootit haluaa tuhlata vanhustenhoitorahat täysin turhiin kiskoihin ja rikastuttaa urakoitsijoita ja asutosijoittelijoita.

      Tulevaisuus kaupunkiliikenteessä ja maanteilla on tietenkin akuilla toimivissa sähköbusseissa ja muissa sähköautoissa rekoista lähtien, kiskoja ei kaupunkien kaduilla tarvita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.

      Onko kenellekään yllätys?
      Perussuomalaiset
      184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1485
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe