Nyt on lomakkeen teossa kaksi ongelmaa:
1) kuinka saan checkboxin lähettämään jonkin arvon, jos sitä ei ole valittu. Eli pääsääntönähän kai on, että checkbox ei lähetä mitään arvoa, jos sitä ei ole valittu. Kuinka tämän koodin voi muuttaa? Voisko joku laittaa tänne jonkun toimivan koodinpätkän.
2)Toinen ongelma liittyy radio-buttoniin ja sen klikkauksen vaikutukseen. Eli tarkoitus ois saada aikaan sellainen toiminto, että kun valitsee tietyn painaa tiettyä radio-buttonia, niin tietyt kysymykset häviävät lomakkeelta näkyvistä. Jos radiobuttonia taas ei paineta, näkyy kysymys normaalisti. Radiobuttonin painamisen tulisi vielä vaikuttaa siten, että sen painaminen vaikuttaa siihen, että myös jokin toinen radiobutton painuu alas.
Jos jollain ois sopivia koodinpätkiä tähän, niin laittakaapa tänne tai sitten jotain linkkejä joillekin sivuille, joilla tätä aihetta käsitellään.
koodiapua
1
233
Vastaukset
Checkboxista määritelmän mukaan ei tule arvoa, jos sitä ei ole valittu. Tilanne pitää tunnistaa lomakkeen käsittelevässä palvelinskriptistä siitä, että datassa ei ole tietynnimistä kenttää.
Radiobuttonin painamisen saat muuttamaan lomakkeen sisältöä käytännössä vain JavaScriptillä, joka taas joko on tai sitten ei ole käytössä käyttäjän selaimessa. Koodi riippuu ihan siitä, mitä pitäisi tapahtua ja missä yhteydessä. Mutta koska siis koko perusasetelma tekee homman epäluotettavaksi, kannattaisi aloittaa siitä, mitä varsinaisesti on tekemässä. Millainen lomake on nyt?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313914- 412619
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut442594Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82375- 292228
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3032103- 381829
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461633Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t461498- 1411477