Oletteko te Aasian matkaajat ottaneet japanin aivokuume rokotteen? Meillä matkan kohteena on Malesia, kesto 3 vko, ajankohta joulukuu. Tarvitseeko ottaa?
japanin aivokuume
7
14837
Vastaukset
- Matti
Enpä tiedä tuosta (aivo)kuumeesta. Itse olen menossa Malesiaan ensviikolla ja otin vain hepatiitti rokotukset. Kannatta varmaan kysellä terveydenhoitoalan ihmisiltä.
- Nimetön
Moi.kannattaa otta rokote japanin aivokuumetta vastaan..sitähän ilmenee sadekauden aikana
t:Make...ehkä muutenkin - Shanghaista
Oman mielenrauhan takia kannattaa varmaan ottaa ko rokote, jos asiaa olet pohtinut. Mutta, jos oikein muistan, siina on useampi rokotuskertaa ennenkuin suoja on 100% ja jos olet lahdossa jo joulukuussa, et ehdi enaa ottaa kaikkia. Tosin, kannattaa kuulemma ottaa se ensimmainenkin ennen matkaa ja jatkaa sitten loman jalkeen. Rokotus oli muistaakseni useamman vuoden voimassa.
- Piikittäjä
Ne ekat piikit voi ottaa nopeutetussa aikataulussa eli pitäis ehtiä ennen matkaakin.
- malesia
Terkkarilta kysyin, ja ei suositellut aivokuumerokotetta, kun en matkallani ole pitkiä aikoja maaseudulla. Hyttysiltä suojautuminen kuulemma riittää. Jos olisi reissussa yli kuukauden olisi eri juttu.
- Mopomies
Kysele alan ammattilaisilta vaikka Aurooran sairaalasta Helsingistä.
Rokotteen saamiseen kuluu aikaa koska pistokset on otettava tieyin välein ja esim samaan olkapäähän ei saa pistää peräkkäin.
Muista myös että tällä rokotteella on myös sivuvaikutuksia,vakaviakin. Ilmenemisprosentti oli luokkaa yksi tuhannesta mitä voi rokotteesta kyseenollen pitää jo todella korkeana. Itselleni ei tullut kyllä mitään,tosin en voita lotossakaan.. - kuutamo
Myöhässä tulee tämä vastaus alkuperäiselle kirjoittajalle, mutta vastaan silti. Olen lähdössä keväällä kuukaudeksi kaakkois-aasiaan seikkailemaan (=reppumatkalle), ja minulle suositeltiin japanin aivokuume rokotusta terveyskeskuksessa. Kävi tuuri, eikä tullut mitään sivuoireita, vaikka terkkari niistä kovasti varottelikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305842Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144404Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391569Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 681313
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161